Režie:
Brian De PalmaScénář:
David KoeppKamera:
Stephen H. BurumHudba:
Patrick DoyleHrají:
Al Pacino, Sean Penn, Penelope Ann Miller, John Leguizamo, Ingrid Rogers, Luis Guzmán, James Rebhorn, Joseph Siravo, Viggo Mortensen, Adrian Pasdar (více)Obsahy(1)
Příběh se odehrává ve španělské části Harlemu. Carlito Brigante (Al Pacino) se vrací z vězení s pevným rozhodnutím, že definitivně skoncuje s obchodem s drogami a začne nový život. Potřebuje však pro začátek nějaké peníze, a tak začne pracovat jako šéf klubu svého známého. Po čase zjistí, že jeho okolí je mnohem zrádnější a nemilosrdnější, než si dovedl představit. To se týká nejen jeho rivalů, ale i bývalých kamarádů. Když ho jeho právník (Sean Penn), který ho dostal z vězení, požádá o pomoc, Carlito nemůže odmítnout, i když riskuje, že se nesplní jeho sen odjet se svou láskou Gail a začít znovu. (Vapet Production)
(více)Videa (1)
Recenze (689)
Scénář: David Koepp .. Brian de Palma nikdy nebyl extratřída. Natočil sice tématicky podobné, přesto trochu jiné filmy o gangsterech než božské gangster trio Scorsese, Leone, Coppola. Co se ocenění týče, zůstal skutečně „jen“ čtyřkou, ale jeho snímky si určitě zaslouží stejnou pozornost, jako nejlepší díla zmíněných mistrů. Carlitova cesta je jedním z nich. Cesta o těžkém úniku před stínem minulosti, jenž je v téhle branži přeci jen černější než jakýkoliv jiný. Al Pacino zde fantasticky ztvárnil muže, jenž po 25 letech života v ulicích a kšeftování z drogami a 5 letech vězení vše věší na hřebík a poklidnou prací ve vedení klubu se snaží vydělat potřebný obnos na svůj malý sen.. „Escape to paradise!“ Jenže ta cesta tam je tak nesnadná, když se vám do plánů pořád pletou bývalí „kolegové“, zkorumpovaný právník, otravný prokurátor a další individua Přesně vykreslená atmosféra, vyváženě kladný hrdina s mizernou minulostí a režisér jenž si určitě zaslouží pochvalu. To jsou hlavní klady nijak přelomového, ale určitě pozornosti hodného dramatu s hořkosladkým naplněním. ()
Všechny činy, ať špatné, či ty dobré jsou naší neoddělitelnou součástí. Carlito Brigante to ví! Poznal vězeňskou celu, našel v sobě sílu; přerodit se. Chce začít jinak, aby si, až dorazí na konečnou, mohl s klidným svědomím říct: „svůj život jsem nepromarnil.“ Taky si je jistý, že bude muset draze zaplatit. :-) Gangster-story se vším co takovému žánru náleží, který má, ale to něco, nebo spíš toho někoho navíc; Briana De Palmu, jenž dokáže z herců vykřesat maximum. Už jen nerozpoznatelný(až do ´44 minuty, jako Faye) Sean Penn, který dobrovolně odhodil stereotypní masku zhýralého hejska a jeho přeměna, jako i herecký projev byl veskrze uvěřitelný a odzbrojující. A teď si dovolím oponovat TheMakerovi v tom, že Al Pacino je prostě Bůh, když se nad tím tak zamýšlím(nic proti Pánu všehomíra) ---, byl by Bůh v těle Al Pacina(jenž nikdy nezahraje průměrně!) schopen takové emoční vichřice, vyjadřujíc na oko ledabylým gestem, výrazem, potažmo upřeným pohledem vnitřní pocity svých postav, a co teprve, když charismatickým hlasem ovládá a strhne davy fanoušků, kteří se zatajeným dechem sledují jeho hereckou genialitu. Neupírám tedy Bohu jeho zásluhy stvoření, ale raději se obrátím, zcela opačným směrem.. // Al Pacino je prostě Ďábel ! ---(vždyť odkud vzešel)…a, ať se ten nahoře třeba vztekne; …jestli to umí. ()
Jak já Carlitovi přál, aby se na své cestě dostal až na konec a užíval si se svojí milou milou Gail na Bahamách. To se sice nestalo, ale já si alespoň užil dvě a půl hodiny perfektní filmařiny, Brian de Palma natočil výbornou gangsterku a do hlavní role obsadil boha jménem Al Pacino, který by mohl dělat cokoliv, a přesto by to bylo brilantní. Soundtrack stylově vybraný a Cockerova pecka na konci ještě více umocnila moje pocity. Začínám mít pocit, že Kmotr zase tak dobrej vlastně není. ()
Ne že by Carlito byl vyloženě nesympatická postava, ale zase jsem se nějak nemohl přinutit mu výrazně držet palce. Sice pořád opakuje, že "toho chce nechat", nicméně se neustále motá kolem fochu. Děje ve filmu zas tak moc není, hlavním kladem jsou herci. Al Pacino snad podobnou roli ani zkazit nemůže, Sean Penn ala Lennon zato předvádí jeden z lepších výkonů své kariéry. Vzato kol a kolem je to pro mne jen mírně nadprůměrný film. ()
Co na tenhle film rict? Proste skvost. Tak nejak pomalu plyne, clovek ani nevi jak, rika si ze se tam nic moc nedeje... a pritom po celou dobu co ho clovek sleduje, jim prochazi takove urcite napeti, napjate ocekavani dalsich scen... Al Pacino podava stabilni nadstandardni vykon, i kdyz takovy herecky koncert jako v Kmnotrovi nebo Scarface samozrejme uz nelze od nej cekat. Naopak vrcholnou formu zde podle me zaziva Sean Penn, ktery je dze opravdu k nerozeznani - vsechnu cest maskerovi/-ce ;) A ten konec... scenaristicky perfektni, ale proste osklive smutny :) Jo a mimochodem, taky vam ta scena v Carlitove klubu, jak sedi na ty pohovce, ozarujou ho svetla reflektoru a kamera na nej najizdi, tolik pripominala tu pamatnou scenu ze Scarface? ()
Galerie (97)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (38)
- Přestřelka na schodech se odehrává v podobném stylu jako v Neúplatných, jen tady probíhá na eskalátoru. Shodují se poslední výstřely v poloze ležmo, zde Al Pacino, v Neúplatných Andy Garcia. (Roman.Ticka)
- Předlohou k filmu byla novela Edwina Torrese "After Hours", ale název si režisér vypůjčil z jeho prvotiny, aby film nebyl zaměňován se snímkem kolegy Martina Scorsese, jehož název byl taky After Hours (1985). (don corleone)
Reklama