Reklama

Reklama

Lidice

  • Velká Británie Fall of the Innocent (více)
Trailer
Česko / Slovensko, 2011, 121 min

Režie:

Petr Nikolaev

Předloha:

Zdeněk Mahler (kniha)

Scénář:

Zdeněk Mahler

Kamera:

Antonio Riestra

Hrají:

Karel Roden, Zuzana Fialová, Roman Luknár, Zuzana Bydžovská, Ondřej Novák, Norbert Lichý, Veronika Khek Kubařová, Václav Jiráček, Jan Budař (více)
(další profese)

Film o největší tragédii v moderních dějinách naší země – vyhlazení Lidic... Na začátku příběhu jsou Lidice obyčejnou středočeskou obcí, která se snaží přečkat protektorát. Šíma je otcem dvou synů a rozhodně ne špatným otcem. Jeho žena Anežka však před lety ochrnula a Šíma se rozhodl celou situaci řešit pragmaticky – o rodinu se sice stará dál, ale má mimomanželský poměr. Anežka, Šímova milenka i celá vesnice jsou s celou situací – zdá se – smířeni. Jen starší Šímův syn tím trpí, v hospodě vyprovokuje rvačku, při níž ho opilý otec nešťastnou náhodou zabije. Šíma se ocitá ve vězení a snaží se vyrovnat se svojí vinou. S každou návštěvou mladšího syna, s každým balíčkem od Anežky v sobě živí naději, že ještě existuje cesta zpět. Život ve vsi mezitím plyne dál, lidé se rodí, umírají i zamilovávají. Stejně jako Pepík Fiala. Je sice ženatý, ale našel zalíbení v mladičké Aničce. Celou romanci maskuje jako ilegální odboj. Jeden z jeho dopisů se však dostane v nesprávnou chvíli do nesprávných rukou a události po atentátu na Heydricha dostávají spád – všichni muži nad šestnáct let jsou zastřeleni, ženy odvlečeny do koncentračních táborů, sedm dětí posláno do Německa na převýchovu, ostatní hromadně popraveny v náklaďácích kdesi v Polsku. Vesnice je do základu vypálena. Šíma nic z toho netuší. Že ustaly návštěvy mladšího syna i posílání balíčků od Anežky, si vykládá po svém. O to větší šok prožívá na prahu osvobození, když se dozví pravdu. Po propuštění mu nikdo jeho vinu nepřipomíná, ale také mu ji nikdo nedokáže odpustit. Nepohodlným "hrdinou" - jediným, kdo dokázal přežít vypálení Lidic - se stává i pro poválečné úřady. Stává se nikým? (Česká televize)

(více)

Diskuze

Kejdlo

Kejdlo (hodnocení, recenze)

vegetol.mp: 
Nova a její skupina Cet 21spol či jak se to jmenuje má miliardové dluhy, tak co by si chtěl :) šetří se kde se dá.. navíc když se na to naše matky koukají, proč by ty nekonečné seriály nevyráběly že? zkrátka na prvním místě je vždy sledovanost, kvalita jde jaksik stranou :(

O Barrandově už jsem řekl svůj názor a nemíním ho měnit.. ať si každý kouká na to co se mu zlíbí.. já se na tu stanici až na vyjímky koukat nemíním.. nic pro mě

Zeck

Zeck (hodnocení, recenze)

Kadlik777: Info o Survivorovi na COOLu mám díky tomu, že jsem "tak trochu" aktivní v české komunitě fanoušků Survivora.

vegetol.mp

vegetol.mp (hodnocení, recenze)

Kadlik777: Jako Barrandov mě jako tv tak strašnej nepřijde. Spíš nechápu, kdo je schopnej koukat na Novu? Vždyť nedávají nic nového. Jako koukat na x-tou reprízu Pirátů z Karibiku nebo Aljašky v plamenech, přeci nikdo nemůže. I když podle píplmítrů evidentně kouká:) To si raději dám v pátek Rodáky, který jsem viděl jen jednou, před třemi lety, než Piráty.

Kejdlo

Kejdlo (hodnocení, recenze)

Zeck :
No zhruba před měsícem převzali s dílny TV Public herní pořad Re-Play, který je co do obsahu jistě lepší než léty omletý Gamepage na jedničce.. takže už mají na COOLU alespoň jeden pořad s vlastní tvorby a co bude v budoucnosti se uvidí.. chtělo by to dle mě nějaký filmový :) (zkontaktovat Civala a jeho hochy z moviezone a trošku tomu jejich live vysílání přidat na kvalitě :D)
jinak Survivora znám s doslechu a určitě se podívám.. spíš mě udivuje z jakého zdroje víš že to budou dávat na podzim? :)
a Barrandov? bída a utrpení, ale tak co by jsme chtěli od druhořadé stanice s omezeným rozpočtem.. Německé telenovely, staré béčkové čs seriály a filmy co jim prodává ČT, trapná vlastní tvorba. Jediné na co se kdy dalo dívat je jak už si zmiňoval zahraniční pořady Pekelná kuchyně s Wipeoutem.. poslední zmiňovaný a jeho premireové zimní díly už dávají i v hlavním vysílacím čase :)

Zeck

Zeck (hodnocení, recenze)

Jinak takový TV Barrandov, který je zatím chutý jako prase a nemůže sázet na nic jiného než reprízy komunistických seriálů a filmů, má v nabídce také pár zajímavých pořady. Třeba "Pekelná kuchyně" nebo "Drtivá porážka" a nebo třeba překvapivě kvalitní "Muž zákona" se Seagalem. To jsou vesměs také pořady, které by měly v dobré vysílací hodině na hlavních TV sledovanost, ale z nějákého záhadného důvodu si tyto TV drží stejnou šablonu - 10 krimi seriálů denně + jedna telenovela a pak odpadový seriál z vlastní tvorby.

Zeck

Zeck (hodnocení, recenze)

Kadlik777: COOL je vysloveně TV pro mladé, což je plus a je to taková protiváha těm důchodcovsky založených hlavních televizí. Já COOLu moc neholduju, protože seriály na něm mě nebaví a Fear Factor jsem viděl dávno předtím než se tady vůbec objevila ta tv stanice. Každopádně zkouší vysílat to, co by na hlavních kanálech neuspělo a to je plus (takový Ninja faktor, nebo reinkarnace Takešiho hradu). Jestli neznáš Survivor, tak ho bude od podzima vysílat, na to se určitě podívej, jestli tu stanici máš rád. Problém COOLu je v tom, že nemá abslutně žádnou vlastní tvorbu, takže nijak nepřispívá, ale kvalitou vysílání je jednoznačně nahoře, to máš pravdu.

Kejdlo

Kejdlo (hodnocení, recenze)

Zeck : ahoj nedalo mi to nereagovat a trošku nepřispět do diskuze

nejlepší česká televize je Prima Cool.. to je snad jedinný český kanál který přesně ví co chce a dělá to dobře a zábavně.. a když to řekně i můj padesátiletý otec tak na tom asi něco bude. Navíc je to nejvíce líbená stanice na sociální síťi Facebook. Ale jako souhlasím že ČT2 není špatná, jen vysílá vesměs furt to samé.. program již zrušené Z1 byl co dokumentů pestřejší..

no usuď sám čemu dává český divák přednost.. 

http://www.ato.cz/vysledky/mesicni-data/share/15 ( poslední za normálního stavu, neovlivněný třeba hokejem na čt4)


no a k samotnému snímku Lidice.. těším se ale nevidím to po traileru nějak skvěle, spíše průměr vzhledem k režisérovi ale tak kdo ví.. film není jen o režisérovi, duležitý bude, jak už někdo podotknul hlavně scénář :)

NinadeL

NinadeL (hodnocení, recenze)

Zeck: já vím, viděla jsem i ten starší trailer a spíš jsem fascinovaná tím, že na to, jaké zázemí to má, tak se k tomu nedostalo moc profesionálů :(
 
vegetol.mp: jo, však je to taky jenom namátkový a když chce člověk najít něco, co bude lepší, tak si musí dát víc práce a najít právě i to, co se po premiéře zavře v archivu s odkazem na to, že divácké to spíš ani není :( Ale ze stejnýho důvodu pak málokdo tuší, že dejme tomu jedna ku deseti to není tragédie. Tohle je mimochodem stanovisko i Mac Friče ze 30. let, které má platnost i dnes. Na to, jak jsme malá země, je i pár dobrých věcí v poměru vaty úspěch. Chyba by to byla ve větší zemi, kde je kvantita nesrovatelná, ale množství vaty je totožné.

vegetol.mp

vegetol.mp (hodnocení, recenze)

NinadeL: Ano, většinu tebou jmenovaných filmů jsem viděl a nebylo to úplně špatné, to uznám. Ale na to, že jde o výčet za deset let, je ten seznam dost krátký. Mluvím o té hrané tvorbě. Když vezmu, že skoro každý týden běží něco nového z původní tvorby ČT.
 
Zeck: Tak jsem na tvé doporučení mrknul na tu Saxanu a fakt mě to nepřesvědčilo. Nepřišlo mně to na české poměry úplně katastrofální, ale jestli to stálo 60 mega, tak pochybuju, že se to kdy vrátí. Spíš to vypadá jako takový výpravnější tv film. A ta Černocká fakt hraje děsivě.

flanker.27

flanker.27 (hodnocení, recenze)

FilmakRopak: No já zatím film Lidice beru jako historickou rekonstrukci události (která se přímo těch "obyčejných" lidí -ehm - dotkla), ve který tebou definovaný osobnosti moc nefigurovaly. Jestli to bude dobrý nebo ne, to samozřejmě nevím, ale tak jako většinou podle mě bude záležet na scénáři. A jistou zárukou pro mě je (pro někoho zase není :), že na něm pracoval Mahler. Co se týče viděnýho amteriálu, tak když pominu špatně složenej trailer jako takovej, tak předvedenej materiál mě naplňuje mírným optimismem.
BTW o obyčejných lidech psal i Čapek :) Obyčejný člověk se nemusí rovnat kretén, i když podle současný český kinematografie to tak může vypadat :)
Ale jinak souhlasím, že u nás dost chybí schopnost točit o zajímavejch lidech.

Zeck

Zeck (hodnocení, recenze)

NinadeL: Se Saxánou jistě nikdo problém nemá. Myslím, že všichni se spíše smějou Saxáně za 60 000 000 Kč, ale co bych se tady rozepisoval, zapni trailer a uvidíš sama.

FilmakRopak

FilmakRopak (hodnocení, recenze)

flanker.27flanker.27: Podle mě nedjde ani tak o konkrétní žánr (válečné drama) ale o určitý styl, kerý se pozná už z traileru. A ten styl je v čechách furt a furt stejný (samozřejmě existují vyjímky) : hlídač 47, protektor, 3 sezony v pekle (ušli) a sposta dalších na které si teň nevspomínám a nebudu si je dohledávat. Jo a jsou to strašné vlezdoprdelky českým lvům...problém je v tom že i řežisér musí něco jíst a na nezávislé filmy tady nějak nejsou peníze. A lidice podle mého názoru budou pěkný odpad....už kvůli "příběhu obyčejných lidí". Tohle je podle mě v české i světové kinematografii špatná cesta...zajímavější sou podlě mě filmy o osobnostech (a nemyslím celebrity) a hrdinech (a nemyslím supermana)...ale je to jen názor prostě nemám rád příběhy obyčejných lidí. Jo a ještě jedna věc, nevím kam to napsat tak už to lépnu sem. Není tu někde diskuse o filmech obecně? nebo nešlo by takovou založit?
 
ps: Už  jsi viděl Lidice? Ne, vypal mi je :D :D

NinadeL

NinadeL (hodnocení, recenze)

vegetol.mp: tak například z posledních deseti let, s čím opravdu problém nemám - cyklus Oběti (ale o Soukromé pasti měli větší reklamu, že), adaptace klasik Ta třetí, Pravdivý příběh Antonie Pařízkové, lehké holky s dobrým srdcem, Miláček, historické exkurze Hodina tance a lásky, Velkofilm, Operace Silver A, krimi Devatenáct klavírů, pohádky střídavě oblačno, ale když se povede, tak je to velice originální jako např. Dům U Zlatého úsvitu. Sem tam se povede i Večerníček. A samozřejmě je tu celá řada dobrých dokumentů na různá témata.
Abych doložila uvědomění některých současných tvůrců, vrátila bych se k Non Plus Ultras, ke kterým Sluka skutečně přistupoval také s tím, že dá příležitost lidem jako je Hála, Konvalinková a Hlaváčová, kteří naprosto zbytečně zahálejí a nebo dělají jen televizi (a divadlo, někdy rozhlas). To, že pak celý jeho film dopadl rozpačitě, je věc zase jiná.
 
Proč se pořád opakuje pokračování Saxany jako příklad největší hlouposti? To je jako obraz netové diskuse obrazem většinového názoru? Cha, chyba - a proč jako myslíte, že vznikli pátí Básníci? Protože si lidé z produkce udělali průzkum ve svém okolí, jestli to lidi zajímá a došli ke kladným odpověďím. S tím je  třeba se smířit.
Stejně jako já jsem se už smířila s tím, že Retro, ač pouze převlečené Vyprávěj, se může líbit.

Zeck

Zeck (hodnocení, recenze)

Ištván87: Asi nejlepší česká TV je ČT2, ale jen díky tomu, že pravidelně vysílá zajímavé dokumenty ze světa a historie. Jinak se celá česká TV tvorba dá shrnout do jednoho pytle a zahodit. Prima se asi tak před 3 lety zvedla a začala se snažit o lepší vysílání, zkoušela kupovat nové kvalitní filmy, dávala si záležet na svých vyrobených pořadech, ale dnes už se vše vrací do starých nudných kolejí. Nova má dluhy až za roh, takže nějáké super nové hollywoodské trháky v jejich podání asi nejsou na místě (i když přesně tohle je úděl komerční TV, která má neskutečné prachy za reklamy), ale jen fakt, že Seagalem a jeho 4x reprízovanými filmy dusí diváky každý druhý víkend od 22:00 o něčem vypovídá. Člověk se ani nemusí podívat týdenní program, stačí aby se mrknul na víkend, což by měl být televizní vrchol  a měla by do něj směřovat veškerá kvalita vysílání a pokus o to urvat co nejvíce diváků, ale například dnešní nabídka Novy:
20:00 Šest dní a sedm nocí (film z roku 98, který už několikrát běžel o víkendů od 13:00) ... 22:10 Létající zabiják (film se Seagalem z roku 2007, představu o kvalitě si udělat umím) 00:05 Devátá brána (jediný film, který je z jejich nabídky tak nějak koukatelný a oni ho dají na půlnoc. Sobota: 20:00 Lovci pokladů (sedm let starý film, ale pro děti OK) 22:45 Probuzená smrt (sedm let starý film s Van Dammem, takový Seagal z pátku akorát s jiným hercem) 00:35 První po Bohu (šest let starý válečný film z Ruska /41%/) ... Tohle je ještě ta lepší varianta vysílání Novy o víkendech. Kdybych založil TV a s tímhle přišel do vysílání, mám nulovou sledovanost, ale správně jsi tady naznačil o vymývání mozků. Zní to bláznovsky, ale Nova neustále svým divákům ty mozky meje, od roku 94 to dokázala tak brilantně, že téměř každý automaticky jako první zapne Novu a když se není na co koukat, přepne na Novu. Nehledě na její nekvalitní zpravodajství, které má nejsledovanějí až po "Volejte řediteli", které mělo milionové sledovanosti a nebylo to o ničem jiném, než o manipulaci a překrucování pravdy od Železného. Kdyby HBO bylo zdarma, pak by se stejně všichni koukali na Novu.

Ištván87

Ištván87 (hodnocení, recenze)

Zeck: Neřekl bych že ten výraz zkurvily zrovna české TV, jenom si odkupovaly ty nejhorší reality show... Ale jinak s tvým hodnocením naprosto souhlasím. Jak co se týče Tmavomodrého světa, tak našich a zahraničních televizí. Před pár týdny jsem se tak díval na program Novy, Primy, Joj a Markýzy a přišlo mi na mysl to, před čímvarují různí autoři ve sci-fi z budoucnosti země a mnozí jiní. Přijde mi jako kdyby naše komerční televize někdo najal aby z diváků systematicky dělaly blbce... Aby jim podstrkovaly to nejhorší co jde až by z toho lidem naprosto ruplo v kouli, resp. tak, aby jim z toho klesalo IQ. Je jasný proč by to dělaly. Protože nevzdělaným nebo ještě lépe hloupým lidem se nejlíp vládne, že jo??? Když si to vezmeš, tak je to samá Ordinace, Ulice, Cesty domů, Farmář hledá ženu, Hledá se táta a máma, Súdná sieň a podobný, a ze zahraničních dávají třeba Tisíc a jednu noc, Lenssen a spol. a podobný paskvily. Jen tyhle pořady by samy o sobě stačily k tomu, že kdyby mě někdo zavřel do místnosti a neustále by tam běželo tohle, tak bych si asi prokousnul žíly na zápěstí, abych se nemusel trápit. Je to vrchol nevkusu, ale ty televize na tom staví... Ale co se týče třeba ČT, tak tam se občas fakt objeví něco dobrýho (filmy Jiřího Stracha), slušnýho (Četnické humoresky) nebo aspoň koukatelnýho (Hraběnky), ale takový pořady (vyjma humoresek) zas nedávají nebo nereprízují tak často aby to mohlo stačit. Dobrý ale je, že se tam dá dost koukat i na běžný pořady, jako třeba Retro, Z metropole nebo Zprávy. Takže zatím funkci veřejnoprávní televize docela plní, i když samozřejmě není na tak vysoké úrovni, jak by mohla být, kdyby měla lepší vedení.

warner

warner (hodnocení, recenze)

Tak podle traileru to vyzerá na formát 1,85:1 a já žeru 2,35:1 :/

Zeck

Zeck (hodnocení, recenze)

vegetol.mp: Asi tak, opět bych vytáhnul Saxánu, na kterou někdo dokázal dát 60 000 000 Kč !!! Cílová skupina - nikdo, děti, kteří první Saxánu sledovali v době komunismu jsou dnes v krizi středního věku a nevěřím, že by je toto "pokračování" přilákalo do kina. Dnešní dětská generace odkojená na Potterovi se skvělými efekty, atmosférou a kvalitou na to těžko půjdou (ty, kteří by na to jít chtěli odradí první trailer). Příjde mi to jako alibismus tvůrců, že nemají prachy na své úžasné projekty. Když ty prachy pak dostanou nepředvedou nic. Přitom Tmavomodrý svět Svěráka strčil do kapsy ten sračkoidní Pearl Harbor, a to měl k dispozici jen dva funkční modely Spitfire a když si člověk čte komentáře například na IMDb, znalci se tam rozplývají jak je ten film autentický. Hodně s tím má společného klasická česká lenost, o které tady někdo trefně psal. Proč se proboha namáhat, raději změnit žánr a natočit primitivní zápletku milenecké trojice. Nikdo tady nedává USA a jeho tvorbu na piedestal, ale tamní televizní konkurence je prostě blahodárná pro diváky. V ČR několik let hlavní české TV protiprávně bránily ve stupu ostatních stanic do celoplošného vysílání (které vidíme teď), tak co chceme.
flanker The Amazing Race spojuje cestování se závodem po celém světě. Když závod zavítá do nové země, řekne se ve zkratce její stručná historie, poloha a počet obyvatel. Není to žádná reality-show, která by držela lidi v baráku, naopak je to velmi poučné a pro dnešní děti, kteří ani nevědí kde leží Polsko, by to byl velký přínos (to jen reakce na tvé pochopitelné zhnusení při slovu "reality-show", české TV tento význam skutečně zkurvily jak jen mohly)

vegetol.mp

vegetol.mp (hodnocení, recenze)

Georgex:  Milý Žorži, pokud jsi tuhle diskuzi pozorně četl, věděl bys, že tady nikdo nehořekuje nad tím, že netočíme další Trony nebo Star Warsy. Spíš tu lamentujeme na to, že nikdo nezkusí ani tu nízkorozpočtovou sci-fi. Když si člověk spočítá, kolik musel stát takový skvost jako Máj, O život nebo Panic je nanic, jdou na něj mdloby. Každý z těch filmů přišel určitě na 20 milionů korun. A moc bych se divil, kdyby se těmhle zázrakům, podařilo vydělat nějaký prachy zpátky. Takže oni tady ty peníze možná jsou, jen se cpou do debilit, které se nikomu nelíbí:)

Georgex

Georgex (hodnocení, recenze)

zajimava diskuze, ale nesrovnavejte, ze tady v cechah nema nikdo napad jako v Americe, berte v potaz, ze u nas není filmovy prumysl rozvinut jako v USA, skoly se spise zameruji na Divadlo, které je u nás zase na perfektni urovni, a jsme zeme o 10 mil obyvatelich, USA o 300 mil., tady se nevyplati tocit za velke penize to o co nebude ve svete zajem, jelikoz i kdyby na to sla desetina republiky (coz je vysoce nepravdepodobne) pri listku za 100, tak to vydela 100 mil a nepokryje to ani náklady a filmy nejsou charita

AndreyCSFD

AndreyCSFD (hodnocení, recenze)

Sabrewulf: Přesně! Jako UFO se dá použít i podsvícený cedník., když se to dobře zfilmuje :o) Spielberg měl k dispozici jednu otřesnou atrapu žraloka a jaký udělal prvotřídní letní blockbuster. Záběry na tu chcíplinu omezil a místo nich pěkně budoval atmosféru. A co teprve mistr Ed Wood:-)

AndreyCSFD

AndreyCSFD (hodnocení, recenze)

NinadeLProducenti osvícení, ale také znalí oboru, aby nedopadli jako Pomyje (nebo Pomeje?). :-)

Sabrewulf

Sabrewulf (hodnocení, recenze)

Jeden z mnoha problémů je i ten, že češi obecně mají v povaze takovou tu zdechlost, pohodlnost.  Vidím překážku = končím. Jinými slovy - byl by třeba dobrý námět na nějaké komornější sci-fi a první, co si čech řekne, je: "to bude drahé, shrnem to ze stolu". Namísto toho, aby přemýšleli a koumali, jak udělat za málo peněz hodně muziky. V tomhle vedou američani. U nich neexistuje slovo "nejde", u nich je důležité "jak".

vegetol.mp

vegetol.mp (hodnocení, recenze)

NinadeL:  Nevím, jestli jsem tě špatně nepochopil, ale můžeš mi doložit tu současnou kvalitní TV tvorbu, o které jsem neslyšel? Ano, ČT vyrábí tolik pořadů, že by bylo statisticky nemožné, aby to všechno  skončilo jako bláboly. Občas udělají obstojný seriál (Zdivočelá země, Místo nahoře), občas zajímavý tv film (Bludičky). Ale celkově? Častěji mě napadají seriály, u kterých to sice vypadalo, že to bude zajímavé pokoukání, ale skončilo to sterilitou. Poslední sezóna, Znamení koně, Vyprávěj. A touž vůbec nemluvím o debilitách jako jsou dvě řady nové Nemocnice na kraji města. Hnus velebnosti! Samozřejmě, je to věc názoru, co se nelíbí mně, líbí se někomu jinému. Ale abych použil metaforu:) ČT  (platíme ji a nemělo by jí jít primárně o zisk) by měla divákům servírovat stravitelné a pokud možno chutné pokrmy, ale jediné, co mně jako divákovi neustále cpe do do krku ve dne v noci, je UHO.

NinadeL

NinadeL (hodnocení, recenze)

Ehm, dávat Pusinkám rovnítko Expertů je hodně mimo a nevšimnout si kvalitní původbní TV tvorby, které je pravým opakem Ordinací, ačkoli není příliš vidět (a až na výjimky není ani reprízovaná), je minimálně povrchní. Ale to bychom zase museli chtít vidět, že ty TV neprodukují jen tu vatu pro důchodce. Tahle debata je sice kouzelná, k čemu všemu lze od Lidic odskočit, nicméně tyhle sumáře domácí tvorby založené na povrchní nenávisti mainstreamu... to nemá hlubší význam. Chybí nám zastoupení všech žánrů, OK, ale když se něco ukáže jako čistá žánrovka, tak už najednou žánr nemá význam, ale je důležité, že vás to divácky nevzalo ... a takhle pořád dokola. Osobně netvrdím, že jsem se soušasným stavem českého filmu a TV spokojená, ale jedna chyba vedle druhé to rozhodně není. Jako zásadní problém vidím spíš nekonzistentní prosazovaní nováčků vůči zavedeným osobnostem. Nepoměr mezi možnostmi uplatnění v TV a ve filmu obecně. Nemožnost navázat na dílčí úspěchy v solitérních případech, když se zadaří. Chybí nám osvícení dramaturgové a producenti, kteří by si uvědomovali, s čím mohou pracovat a na co navazovat.

flanker.27

flanker.27 (hodnocení, recenze)

Zeck: To by mě zajímalo, podle čeho tu kvalitu měříš. Já si na obsah TV před revolucí pamatuju. Minimálně co se dětskejch pořadů týče tvrdím, že úroveň byla podstatně vyšší než dneska. A co se týče toho ostatního - občas v komentářích (naposledy třeba u Hospody Jamajky s Jane Seymourovou) nostalgicky vzpomínám u některejch děl, že dřív (rozuměno zpravidla před revolucí) se objevovaly podobný díla často, zatímco dneska po určitejch věcech pes neštěk. Že je dnešní TV obsah vesměs na h. se shodnem, ale příčiny teda vidim jinde. A BTW reality šou v jakékoli podobě jsou pro mě mor.

Zeck

Zeck (hodnocení, recenze)

flanker: Já ale nenarážel na filmy z dob komunismu, ale na TV vysílání z dob komunismu. Totálně otřesná kvalita vysílání za komančů je přímo odpovědná za to dnešní. Vždyť na poli TV vysílání patříme mezi nejhorší země na světě ohledně kvality, většina věcí, které vysílají české TV by obstály maximálně v cenzurovaném Bělorusku. Od kvality seriálů přes filmy až k reality-show je česká televizní tvorba amatérská. Vždyť i země třetího světa natáčí Áčkové reality-show, například Filipíny točí Survivor, jiné asijské země natáčí svojí mutaci The Amazing Race (která je kvalitou velmi blízká originálu). To jsou finančně nejnáročnější a nejdražší reality-show, které vůbec existují. O seriálech a TV filmech snad mluvit nemusím a můžou za to velkou měrou nenároční čeští diváci ale hlavně finance. Takže žádná výmluva, prostě popsání situace. Proč by proboha české  TV dělaly nějáké náročné projekty, když ke spokojenosti jejich cílové skupiny stačí Ordinace v růžové zahradě a Pojišťovna štěstí, to evidentní zaměření celého vysílání na důchodce a starší lidi je evidentní, nebo jsi snad v posledních 20 letech nezapnul televizi?
honajz: Na tyto "perly" jsem nezapoměl, ale všechny tyhle "filmy pro mladé" jsou na stejné brdo a zahrnují stejný žánr, který se vyskytuje i u všech ostatních českých filmů, jediný rozdíl je v tom, že jsou v něm nadržení puberťáci, kteří chtějí šukat a něco podobného může bavit jen panice, takže filmy to jsou zaměřené spíše na děti než lidi kolem 18-25. Já se bavil spíše o sci-fi, hororu a podobných trendech, o které se snaží všichni, jenom ne my. Nehledě na to, že za film, který baví mladé bych označil jen průkopnické Snowboarďáky, ostatní je jen klasická převařená voda, aby co nejvíce vydělala. Neznám jediného teenagera, kterého by bavily filmy jako Rafťáci, Pusinky, Panic je nanic, Experti nebo snad Bobule. V prvních případech možná 12ti leté děti. 
Jak říkám, souhlasim s vegetolem, který poukázal na fakt, že když čeští tvůrci brečí, že nemají peníze na filmy (nová Saxána za 60 000 000, ale už dle traileru je poznat, jak je to amatérské, Tobruk za desítky milionu, který se nedal dokoukat) stačí jeden šikovný scénárista, schopný režisér a dobrý trikař a je tady "one-room" thriller ve stylu Mother´s Day, nebo průměrná teen vyvražďovačka v jednom lese (neoriginální celosvětově, ale na české poměry super). Jenže se sem váže ten začarovaný kruh o kterém jsem psal níže, abys natočil film potřebuješ producenta, producent ale nechce sponzorovat nového tvůrce, nebo snad nejistý film, a tak raději šáhne po jistotě, natočí se nová hořká komedie pro maloměšťáky a výdělek je jistý.

AndreyCSFD

AndreyCSFD (hodnocení, recenze)

vegetol.mp: Celá ČT se transformovala do kanálu pro důchodce a senilně smýšlející lidi. Stejné zprávy 20x za den (v době Internetu!) a mezitím vata a reklamy. Nova a Prima zdatně konkuruje. Přitom za ,,levnou" komedii typu Fixlování nebo Všechno, co jste chtěli vědět o cestování v čase bych přestala nadávat na koncesionářské  poplatky. Existují dobré filmy a seriály natočené za pár šupů. Kolik asi stála oblíbená TBBT - stačilo postavit pár místností ve studiu, vzít 5 herců ( s nízkým honorářem), a drobnost - NÁMĚT a SCÉNÁŘ.
Zeck: Amen. Jinak vkus našeho diváctva lze jasně pozorovat: na TRON: Legacy bylo v našem kině méně lidí než na Ženách v pokušení. Na Královu řeč se nás sešlo 8. Takže... Jinak filmy pro mladé vznikají - Raftáci  a jiní áci, Bobule, Pusinky, atd. - osobně je považuju za chybu v matrixu.
O české kinematografii byl kdysi v Premiere výborný úvodník, kde bylo trefně poznamenáno, že čeští režiséři neumí narozdíl od US režisérů snít. A to je pravda. Smutné je, že kdysi tuhle schopnost měli, ale paradoxně na tu dobu nadávají.
Co se týče Lidic, tak má u těchto filmů vždycky dopředu obavy jak dopadnou. Osvěžující ale je, že tam není ta partička s Holubovou v čele, Macháčkem uprostřed a Duškem vzadu.

honajz

honajz (hodnocení, recenze)

AndreyCSFD : :-) No, a přesně o tom mluvím. Když je zajímavý nápad, stačí jedna vila, skalka a kamenolom. Tak ano, pár triků, ale to, co je u Odyssea, dnes umí každý levný editační program pro PC.
 
Zeck: Trošku jsi zapomněl na filmy jako Snowboarďáci, Rafťáci, Experti, Pusinky, Gympl, v podstatě i Bobule a 2Bobule, vlastně cokoliv, kde se objeví Tereza Voříšková, a další - to skutečně nejsou filmy pro 30-60. Naopak bych řekl, že se točí filmy pro mladé, a pak pro českou filmovou akademii. Teda "akademii".

AndreyCSFD

AndreyCSFD (hodnocení, recenze)

honajz: Odysseus a hvězdy byl zatraceně geniální film pro děti. Nikoli výpravou nebo triky, ale neskutečně dobře budouvanou atmosférou. Maloši jsou z něho vycvakaní i dnes, a to jsou otrlejší než my zamlada :-)

Související novinky

Zemřel herec Norbert Lichý

Zemřel herec Norbert Lichý

18.01.2024

Ve věku pouhých 59 let dnes zemřel velký sympaťák, rodák z Ostravy, filmový a divadelní herec Norbert Lichý. Zprávu potvrdila jeho rodina i Divadlo Petra Bezruče, s nímž je herec celý život úzce… (více)

MFF CINEMA MUNDI Brno (29.2.-7.3.2012)

MFF CINEMA MUNDI Brno (29.2.-7.3.2012)

20.02.2012

Brněnská filmová komunita v březnu ožije festivalem CINEMA MUNDI. Ten ve své jedinečné koncepci přinese během osmi dnů kolekci těch nejlepších českých a světových filmů za uplynulý rok. V hlavní… (více)

Reklama

Reklama