poster

Ulice Cloverfield 10

  • USA

    10 Cloverfield Lane

  • USA

    The Cellar

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Ulica Cloverfield 10

  • Velká Británie

    10 Cloverfield Lane

Horor / Psychologický / Sci-Fi / Mysteriózní / Thriller / Drama

USA, 2016, 104 min

Kamera:

Jeff Cutter

Hudba:

Bear McCreary

Producenti:

J.J. Abrams, Lindsey Weber

Střih:

Stefan Grube

Scénografie:

Ramsey Avery

Kostýmy:

Meagan McLaughlin
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (735)

  • POMO
    ***

    Slušný pilot, ktorý v kine nemá čo robiť. Často krívajúca logika vs. silné momenty prekvapenia a intenzívne finále, ktoré má ale opäť iba takú stopáž ako vyvrcholenie seriálovej epizódy. Malý neveľký film do partie k prešumiteľnému Super 8. Na väčší a originálny Cloverfield sa nechytá (keď už sa bavíme o Abramsovych produkciách pre totožnú cieľovku).(9.4.2016)

  • verbal
    **

    Typický příklad toho, jak dokáže název zkurvit celý film. Jako ne, že by byl jinak poměrně omletý devadesátiminutový slovní gangbang mezi Jeníkem Dobrákem, jakousi uvědomělou a cílevědomou americkou kravkou a podivným kokotkem v kšiltovce do trojky nějak zvlášť zábavný, inovátorský nebo převratný. Ale takhle se celé to základní konstrukční „mystérium“, je-li Jenda jen obyčejný otylý úchyl nebo zdravě paranoidní a předvídavý scifista, ubírá směrem k prdeli už při torrentovém nákupu vstupenky do první řady na sedačce v obýváku. Je to totéž, jako byste děsně tajemný horor o sterilně kýčovitých rodinných hodnotách, správňáctví za každou cenu a ukrutně pevném přátelství mezi umělohmotnými zbohatlickými fracky s totálně nepředvídatelným rozuzlením nazvali Cloverfield 90210, a v posledních deseti minutách by se tam naprosto, ale naprosto překvapivě náhle zjevil Brendn Volš a začal moralizovat. Takže se v tomto případě jedná o hodinu a půl dlouhé, fádní a místy až otravné čekání na dvouminutový záběr mimozemského kombajnu, z něhož čouhá hadice od hovnocucu a dělá „vžžžžžžm“. Zahrané je to však opravdu famózně. Ale to i každý televizní projev maďarského Jánošíka, samozvaného spasitele, bezelstného a poctivého miliardáře Endyho Babitche o tom, jak to s námi myslí dobře.(30.5.2016)

  • Matty
    ****

    Jistě by bylo podnětné rozebírat (virální) marketing filmu, osmdesátkové popkulturní odkazy a design (John Hughes), pozici Michelle mezi jinými soběstačnými ženskými postavami poslední doby, reflexi sílící společenské poptávky po autoritativním lídrovi nebo podrývání star systému obsazením Johna Goodmana do trochu jiné „taťkovské“ role, pro mě jde ale v první řadě o učebnicově vystavěný thriller, který důsledně zužitkovává veškeré informace poskytnuté v rámci jeho uzavřeného světa. Prakticky každý prvek, ke kterému je delším, detailním nebo hlediskovým záběrem navedena naše pozornost, lze označit za kompozičně motivovaný, ačkoli se třeba zprvu zdá, že má sloužit jenom k pobavení (infantilní koupelnový závěs s kachnou). U objektů, které se vracejí do hry s větším časovým odstupem, jsme navíc před jejich zapojením do děje nejprve slovně upozorněni, že na ně nebylo zapomenuto, aby jejich následné využití nepůsobilo jako deus ex machina (lahev s alkoholem, kterou Michelle na začátku při opouštění bytu bere ze stolu, později se o ní zmiňuje Howard a její hvězdný okamžik přichází těsně před koncem). Význam rekvizit zároveň není stálý a kupříkladu dívčí časopisy nás nejdříve upozorňují, že Howard zřejmě ztratil svou dceru, později se mění v součást zinscenovaného divadla (aby byla posílena iluze, že Michelle je jako Howardova dcera) a nakonec ve zdroj důležitých informací pro přežití. Každý dílek skládačký je dříve či později odůvodněný a je tak příznačné, že i skládání puzzle se z kratochvíle hrdinů změni ve znepokojivou nápovědu pro diváka, když Emmett dvojznačně upozorní, že pár dílků ještě chybí. A skutečně – v dané chvíli ještě neznáme celou pravdu, jak vzápětí vyjde najevo, čímž bere za své krátká nedramatická mezihra, během které zdroj ohrožení zdánlivě číhá jen venku. Podobně zneklidňující podtext má hra s hádáním slov, kdy je využito omezení vyprávěcího hlediska na Michelle – nevíme tudíž, co doopravdy ví Howard a stejně jako jeho dva „adoptivní potomci“ nedokážeme určit, zda stále hraje, nebo jim škodolibě říká pravdu. Zdánlivě zdržující scéna, ve které se Emmett a Michelle baví o svých promarněných životních šancích, je pak pro vyznění filmu naprosto klíčová a zejména jí Ulice Cloverfield 10 vděčí za emocionálně velmi silné a přitom – stejně jako celý koncept, na němž je zápletka založena (tři lidé v bunkru, z nichž minimálně jeden něco temného tají) – očistně jednoduché finále, které dává rychle zapomenout na zbytečně spektakulární (a úhlednou uzavřenost světa, v němž jsme se dosud nacházeli narušující) vyvrcholení. 85%(8.4.2016)

  • Isherwood
    ****

    Chytrá, svižná, zábavná a s obrovskou chutí zahraná podívaná, jíž možná chybí zásadnější překvapivý moment, který vyplývá ze zasazení do konkrétního univerza, což ale režisér ve finále mění v hlavní devízu pomocí béčkové údernosti; Abrams má na talenty čich. 4 a ½.(21.5.2016)

  • Malarkey
    ****

    Výborné civilní sci-fi, které na první pohled vypadá jako Saw: Hra o přežití, aby se postupně promítnulo v osobitý a hodně zajímavý thriller. Co naplat, že právě tento thriller dostane v posledních dvaceti minutách na frak od filmových žánrů a přetočí se v apokalyptické sci-fi. Klobouk dolů za nápad. Sice se celý film tváří hodně komorně, ale nutno dodat, že jediní tři herci tu komornost podporují skvělými výkony. John Goodman obzvlášť a Mary Elizabeth Winstead do toho vnáší krásu, která se také počítá. Celkově musím říct, že se jedná o moc milé překvapení a zároveň hodně zajímavou kombinace dvou naprosto odlišných nápadů.(21.11.2016)

  • Cervenak
    ****

    Šikovne vymyslený, šikovne natočený a s chuťou zahratý sci-fi thriller o tom, že aj s tromi hercami sa dá rozohrať solídna globálna katastrofa.(20.4.2016)

  • J*A*S*M
    ****

    Tomuhle nejvíc škodí název. Divácký zážitek z výborného komorního dramatického thrilleru celou dobu nabourává to, že člověk kvůli slovíčku "Cloverfield" ví, k jakému rozuzlení to celé nutně musí směřovat. A když to tam pak dojde, tak nastane rozčarování, neboť propojení s původním filmem je opravdu jenom na papíře. Kdyby se film jmenoval Independence Day 2, tak to vyjde nastejno, neřkuli lépe. Slabší čtyřka.(6.4.2016)

  • Renton
    ****

    Zdařilé minimalistické zpracování nejrůznějších komorně mysteriózních nápadů, které příběh krásně rozkrývá, dává dohromady a opakovaně mlží. To vše na pozadí názvu, který se k celku hodí asi nejméně (Válka světů: sklep 10). Jako debut výborně odvedená práce a tahouny zážitků jsou i všichni (tři) herci, perfektní práce se zvukem a výtečná hudba.(12.4.2016)

  • T2
    ****

    Rozpočet $15miliónovTržby USA $69,793,284Tržby Celosvetovo $101,193,284Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ slušná nádstavba ku Cloverfieldu, komorná snímka z trošku iného uhlu, ponúka výborný žánrový mix thrilleru a sci-fi, využívajúca na minimálnom priestore možné maximum a devízou sú tu vo výborných výkonoch hrajúci John Goodman a Mary Elizabeth Winstead, som zvedavý kam sa bude táto séria vyvíjať potenciál tam je /videl v kine: 80%/(19.4.2016)

  • Marigold
    ****

    Velmi aktuální zpracování klasického katastrofického námětu, které v mnoha ohledech volně pokračuje ve šlépějích Spielbergovy Války světů. Goodmanova postava není v ničem přestřelená, přesně tak na mě působí obézní týpci v dokumentech o přežití - perverzní směsice racionality, bdělosti a paranoie, líznutá čímsi deviantním. Dobré rozhodnutí používat výrazně subjektivní detail, nízkou hloubku pole a vyostřený zvuk. Občas to moc příjemně dusí a tísní, někdy to moc okatě hobluje tlustou strunu a sází na "přibližně motivované" zvraty i návodně zúročené motivy. Ale jako celek to konceptu Cloverfieldu nedělá ostudu, naopak, přes veškerou modelovost je výsledkem napínavá a docela stimulující záležitost o monstru uvnitř a vně. A oslava lidské vynalézavosti. Take Shelter meets McGyver meets Im Keller. Good job. [75%](7.4.2016)

  • MrHlad
    ****

    Je to dobrý film, nebudu ale předstírat, že jsem nečekal víc. V těch nejvypjatějších momentech nedovede debutant Trachtenberg být tak drsný a intenzivní, jak by měl a v prostřední části se mu nedaří šponovat atmosféru tak, jak to uměl třeba Carpenter ve Věci. Občas se zkrátka objeví hluché momenty a když už se popáté řeší, co je tam venku, nebo kdo z hrdinů je magor, začne se to okoukávat. Nikdy naštěstí tak, aby se objevila nuda a díky přesnému Goodmanovi a Mary Elizabeth Winstead, která umí sebevědomé holky v nesnázích jako málokdo, je to pořád zábava, kde si ty zvraty a překvapení budete užívat. Jen si prostě myslím, že to měl točit někdo, kdo už za sebou nějaký ten film má a ví, že udržet napínavou atmosféru, když jsou na plátně tři lidi a čtyři místnosti, nejde úplně samo a musí se tomu trošku pomoct.(15.5.2017)

  • Radek99
    ****

    Komorní film namixovaný ze zajímavé směsice béčkových žánrů, které se ale nemísí, spíše postupně přecházejí jeden v druhý...škoda toho sci-fi prvku na konci...bez něj by celý příběh byl mnohem silnější...je to ale pech, když přijde konec světa, narazit zrovna na psychopata...který má pravdu :-)(20.5.2016)

  • Superpero
    ****

    Povedené kombo Fritzl tématu s Cloverfieldem. Mary Elizabeth Winstead je přesná a každý jí prostě musí fandit. John Goodman byl taky super a tvůrcům se úspěšně dařilo mě mást, jestli je dobrák nebo magor. Mno a konec byl naprosto parádní.(16.5.2016)

  • Rob Roy
    ****

    Čisté filmové potěšení, které bude figurovat na mém seznamu nejlepších debutů roku. Strhující od začátku do konce. Čím méně víte, tím lépe. Goodman zralý na nějakou tu nominaci. 9/10.(7.4.2016)

  • KarelR
    ****

    Čím víc se o novém Cloverfieldu mluví, tím víc se ruinuje unikátní zážitek, takže sem vůbec nemůžu napsat postřehy, které bych ze sebe chtěl dostat. V jádru vám ale stačí vědět "je to super, běžte na to!", Ulice Cloverfield 10 je totiž skvěle napsaná, zahraná, zrežírovaná... a tak vůbec. Všechno je prostě na svém místě a navíc se sem vešlo tolik zvratů a napínavých sekvencí, že komornost vůbec není problém. Tuhle intenzivní hodinu a tři čtvrtě zkrátka potřebujete vidět. A ideálně bez toho, abyste o ní cokoliv věděli! (9/10)(5.4.2016)

  • Dever
    ***

    // Distribútor: Paramount // Počet premietajúcich kín v USA: 3,427 // Otvárací Víkend v USA: $24,727,437 //(11.5.2016)

  • LIVINGDEAD
    odpad!

    3 lidi ve sklepě!!! A to měl být ten trhák?(7.5.2016)

  • Fr
    ***

    ,,MÁŠ ŠTĚSTÍ, ŽE TU VŮBEC JSI. NAŠEL JSEM TĚ A ZACHRÁNIL TI ŽIVOT, PROTOŽE JSEM TĚ VZAL SEM.…“ /// … a vy nevíte… Furt! Sice musím vytrpět ty tuny vobyčejňáckých keců… ale držím, protože … prostě nevím. A čím víc se blíží konec (na stupnici zajímavosti začínáme (bohužel) nulou) tím víc chcu znát pravdu. Postupně je to (konečně!) i svižnější a závěrečná dvacetiminutovka je fakt mysteriózní! Škoda, že to tak dlouho trvá. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem zavřenej u týpka, co má v obejváku barel s kyselinou. 2.) Neznám nikoho s bungrem. 3.) Thx za titule „pablo_almaro“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ **(6.10.2016)

  • novoten
    ***

    Se značkou Cloverfield přichází zatraceně těžké břemeno. Původní Monstrum totiž dokázalo prvotřídně zkombinovat drama hlavních hrdinů s něčím velkým a děsivým, co se nacházelo neurčitě daleko a zároveň všude kolem. Shodně pojmenovaná ulice má k dispozici jako vždy uvěřitelnou Mary, v životní formě burácejícího Johna Goodmana a v první řadě otazník, co že se to schovává venku tentokrát. S hlavní devízou ale přichází i hlavní zádrhel, protože všichni tušíme, že v závěrečné třetině musí přijít něco nečekaného, což k dosavadnímu průběhu příliš nepasuje. Vzorec se tak povedlo zopakovat jen napůl, hlavně díky hercům a pořádné várce napětí, vycházejícího z těch nejobyčejnějších situací. Celek ale vypadá jako dva filmy sestříhané dohromady.(19.7.2016)

  • tron
    ****

    Obsahuje spoilery. Pôvodný scenár bol vraj iba o magorovi a dvoch obetiach v podzemnom bunkri a zrejme sa končil výbuchom bunkra. Následne však „niekto“ dostal nápad skombinovať to s predchádzajúcim hitom z Abramsovej produkcie a „nasilu“ sa dotočilo nové finále. Toto napojenie na univerzum Cloverfieldu je veľmi otázne a diskutabilné, ale OK, ži a nechaj žiť (čisto oficiálne sa film volá tak, ako sa volá preto, lebo Goodmanov pozemok je na ulici Cloverfield 10 - viď. zrazená poštová schránka). Osobne som ale rád, že niekomu na poslednú chvíľu napadlo „obyčajný“ triler o vrahovi skombinovať so sci-fi, pretože hoci je kočka kočka a Goodman sa snaží, zaujímavé je to práve až v kombinácii s Vojnou svetov (akoby nakrútenou z pohľadu Tima Robbinsa) Miestami to bolo poslabšie a kebyže nakrúcam remake, vedel by som, čo by som vylepšil, ale ako celok príjemný nadpriemer.(21.11.2016)

<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace