Nastala chyba při přehrávání videa.
  • nascendi
    ***

    Pripadám si trochu ako vegetarián, ktorý má zhodnotiť kvalitu steaku, keď ako nemilitantný ateista mám hodnotiť tento film. Odhliadnuc od obsahu môžem konštatovať, že Franco Zeffirelli, ktorého Rómeo a Júlia sú v mojej Top ten, je naozaj povolaným režisérom pre nakrútenie tohto televízneho veľkofilmu. Starostlivo si vybral plejádu vynikajúcich hercov, postaral sa aj o dobrú hudbu a autentickosť prostredia a kostýmov. Za slabinu pokladám predovšetkým dĺžku a tiež aj zbytočný, naivitou zaváňajúci, pátos komparzistov. Našťastie existuje možnosť zaujatia inertného postoja v podobe troch hviezdičiek, ktoré vyjadrujú mieru mojej spokojnosti s výsledkom.(18.4.2017)

  • corpsy
    ****

    Grandiózna televízna produkcia, ktorú by som nazval pravdepodobne ultimatívnym prepisom Ježišových osudov. Síce nemá až takú spektakulárnosť, ako napr. KRÁĽ KRÁĽOV ( 1961 ), alebo takú krvavú a bolestivú realistickosť ako Gibsonovo UMUČENIE KRISTA, dopodrobna a precízne nám ale vyrozpráva tento úžasný príbeh.(17.2.2011)

  • berg.12
    ****

    Dovolím si parafrázovat PALINA: Věrné a citlivé zpracování tradiční představy o Ježíšově životě. Nikoli však celého, co Ježíš dělal do svých 30. se nedozvíte, ale to je celkem pochopitelné. I když jsou postavy a příběh opět jen oživlé legendy z biblického scénáře, má pro mě toto zpracování oproti statickým a přepazetizovaným biblickým spektáklům 50. a 60. let přeci jen životnější podobu. Žádné čáry máry, žádný hlas z nebes, ale skrz velkolepou výpravu a přesto civilnějším způsobem převyprávěná novozákonní historie, v co největší dějové komplexnosti. Proto i ta opodstatněná délka. Přestože mi tento film nic nového nepřinesl a ničím zvláštním neobohatil, jde o pietní obraz Ježíšova příběhu určený především nejširší křesťanské obci a jako takovému mu určitě nechci upírat jeho místo ve filmové historii.(9.12.2006)

  • salahadin
    *****

    Nálepka "nejvěrnější zpracování" pro mě v tomto případě znamená "nejlepší", nejlepší film o Ježíši Kristu. Pro věřícího má tento film jistě svou hodnotu, ale myslím, že by jej měli ocenit všichni napříč názorovým spektrem. Ano jsem věřící a tento film obdivuji, nejen kvůli tomu, že nesází na megalomanské scény, ale naopak je velmi intimním. Zcela nadpozemsky zahraná postava Ježíše mu dodává nezaměnitelné kouzlo, obrovské charisma vycházející z jinak běžně vypadajícího chlapíka je přesně to, čím musel skutečný Kristus disponovat. Skloubení něhy a až strašidelnosti Kristovy postavy podbarvuje silná hudba, která tytéž esence obsahuje. Jarre složil až démonický motiv, neskutečně majestátní, který zní často z plátna. Nemyslím si, že jde o film používající zaběhnuté charaktery postav, těžko si dokážu představit Marii jako sveřepou feministku vzpírající se establishmentu a Josefa jako gaunera pašujícího přes Izrael drogy z Indie. Režisér používá postavy, jak jsou v Bibli charakterizovány, to není neoriginalita! To je to, proč vůbec točí takovýhle film...o Ježíši Kristu, Synu Božím.(11.11.2007)

  • d-fens
    ****

    film tak "natrieskaný" hviezdami (a mnohí slávni herci, herečky iba v úplne vedlajších postavách - napr. F.Rey, D.Pleasance, P.Ustinov, C.Cardinale, E.Borgnine, J.Mason, L.Olivier, Ch.Plummer.....) sa len tak nevidí. Pre mňa je to znak, že v prípade tak významného veľkofilmu (škoda toho formátu 4:3) o ešte významnejšej historickej postave, išli ich osobné egá stranou, a pokladali si za česť sa v tomto filme "mihnúť" aspoň na pár minút. Je inak vtipné, že Fernando Rey bol dvorný herec Buňuela, známeho to "díkybohu" ateistovi :) Zaujímavosťou je aj spolupráca Anthonyho Burgessa (Mechanický pomaranč) na scenári. Čo sa týka dĺžky filmu, ja som to zhltol na jeden šup, a ani na chvíľu som sa nenudil. Je síce pravda, že prvá časť (zo štyroch) je asi najslabšia, ale to ostatné je veľmi dobré až výborné - samozrejme, určitej schématickosti, "topornosti" a pátosu sa pri spracovaní najznámejšieho príbehu západnej histórie vyhnúť nedá (ak to samozrejme chcem urobiť čo najvernejšie podľa evanjelií a kresť.tradície, nie "podľa seba", ako sa toho chopili napr. Scorsese alebo Passolini)..... A mám dosť zásadnú pripomienku k malému detailu, ktorý vo filme zaznel (videl som v slovenskom dabingu) : V časoch Krista sa oblasť Galileje, Judeje a Samárie rozhodne nenazývala "Palestína", ako (v slov.dabingu) zaznelo. Ten názov vznikol až ca. 100 rokov po Ježišovej smrti na popud rímskeho cisára Hadriána, ktorý tak chcel ponížiť Židov po ich Bar Kochbovom povstaní, a posmešne premenoval celú provinciu na "Syria Palaestina" podľa, v tej dobe už dávno vymretých, Pelištejcov (Filištíncov), ktorí boli v staroveku veľkými nepriateľmi Židov.(4.1.2013)

  • - Hlavní scény byly natočeny v Maroku a Tunisku, scény v synagoze pak na Džerbě s komparsem z místní židovské komunity. (Terva)

  • - Robert Powell, představitel Ježíše, během všech záběrů nemrká, aby postavě dodal hypnotičnosti. (Terva)

  • - Ježíš Nazaretský je jedinou biblickou adaptací o tomto muži, kterou Vatikán nejen schválil, ale také ji inicioval a aktivně se podílel na realizaci. (Terva)