poster

Fontána

  • USA

    The Fountain

  • Slovensko

    Fontána

  • Velká Británie

    The Fountain

Drama / Romantický / Sci-Fi

USA, 2006, 96 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DaViD´82
    ****

    Fontána je slovy rozhodně nepopsatelný filmový zážitek. Jde o vyjadřování se k otázkám, které trápí lidstvo již od úsvitu dějin, skrze mix esoterické vizuální básně s Kubrickem šmrncnutým Tarkovským. Je třeba ji spíše vnímat pocitově než-li klasickým způsobem. Struktura vyprávění je až nápadně podobná knize Odlesk Boží slávy od Romaina Sardoua, ale komu by to vadilo, když to i zde funguje tak dobře. Nikoli však perfektně. Po skončení ve mě zůstal těžko definovatelný pocit, že jsem právě mohl viděl něco velkého a zcela výjimečného, kdyby mi však tvůrci dokázali tento zážitek (v případě Fontány spíše prožitek) zprostředkovat (i) niterně naplno. Nejvyšší hodnocení si tudíž Aronofského opus magnum po prvním zhlédnutí nezaslouží, ale nevylučuji, že ho v budoucnu nakonec i udělím. Již jen kvůli tomu, že Fontána mi prostě nechce z hlavy ven. ♫ Hodnocení OST: 4/5(9.3.2007)

  • sniper18
    *****

    Je to fantastická romanticky ladená sci-fi dráma od Darrena Aronofskeho. Má originálny a perfektný príbeh odohrávajúci sa v troch časových obdobiach, stredoveku, súčasnosti a budúcnosti, pričom všetko súvisí so snahou doktora zachrániť milovanú manželku, ktorá je smrteľne chorá, ale on urobí všetko preto, aby jej smrti zabránil. Spracovanie je vynikajúce, samotné podanie všetkých troch línií je skutočne dokonalé, každá ponúka svoj malý príbeh, ale najdôležitejší je film ako celok a to tu funguje úžasne, to, ako spolu súvisia, alebo spôsob, akým sú striedané si ma úplne získalo, je tu množstvo menších detailov, ktoré sa často výrazne prejavia v inej línii, takže k úplnému pochopeniu treba dávať skutočne pozor, ale nemyslím, že pochopiť tento film je úplne dôležité, každý si z neho môže odniesť to svoje a vychutnávať si tento úžasný zážitok. Tu sa ani nenájde nejaká scéna, ktorá by mi prekážala, film je vynikajúci od prvej do poslednej minúty, ale napriek tomu niektoré situácie ešte aj vynikajú, milujem všetky tie šepkavé minológy, ale úplným vrcholom je pre mňa budúcnosť, obzvlášť kratší dialóg o oslobodení Španielska z otroctva, ktorý má asi najsilnejší náboj, aký som kedy pri filme pocítil. Herecké obsadenie je vynikajúce, Hugh Jackman a Rachel Weisz vo svojich životných úlohách, ktorým sa už nikdy nemôžu ani len priblížiť, hlavne Weisz je tu neskutočná, ale skvelé sú aj zvyšné postavy. Réžia a technická stránka sú vrcholom dokonalosti, Darren Aronofsky má za toto môj nekonečný obdiv, film funguje perfektne po všetkých stránkach a k tomu ten fantastický audiovizuál, nič lepšie som nikdy nevidel, tu je prakticky každá scéna skutočným zážitkom. Fontána je jeden z najlepších filmov vôbec, čistá filmová dokonalosť, ktorá v sebe ponúka jeden úžasný rozsiahly príbeh, na ktorý ale musí prísť každý sám. Ale film funguje aj bez toho, po prvom pozretí to bol môj najsilnejší filmový zážitok vôbec, na ktorý som nemohol prestať intenzívne myslieť niekoľko týždňov aj napriek tomu, že som mu úplne nepochopil, ale po niekoľkých pozretiach už v tom mám úplne jasno a nemám tomu čo vytknúť. Film, ktorý môžem pozerať stále. 100%(12.8.2007)

  • Malarkey
    *****

    Natočit film o nesmrtelnosti už je nějaký kumšt, ještě když se do toho opře režisér Darren Aronofsky, který mě neméně překvapil už filmem Rekviem za sen a to co jsem od něj čekal jsem prakticky v tomto filmu dostal. Fontánu točil bezmála 6 let, kvůli tomu téměř zešílel a dokonce ji málem ani nedotočil. Proč? Prvně mu Warneři dali 70 milionů...postavily se kulisy a pak se od projektu odstoupilo. Brad Pitt, který původně měl financovat projekt od něj odešel a nechal režiséra na tenkém ledě...ten si uvědomil, že bez pomoci tak velký film jako prvně byl jen tak nenatočí tak se ho rozhodl přepsat a ani za třetinu nechal natočit zrovna Fontánu. Ale proč ji natočil když už předem věděl, že Fontána nedokáže na sebe vydělat? Tak epický a přitom příběh plný nesrovnalostí, myšlenkových pochodů a lásky se jen tak nevidí. Sice jsem při sledování měl v příběhu opravdu velký bordel, ale to zalepily naprosto odzbrojující herecké výkony Hugha Jackmana (který po X-menech překvapil o to víc svým citem na samotný film) a Rachel Weisz (dlouhodobá přítelkyně samotného režiséra) a samotná hudba, která příběh správně vyburcovala k naprosto dokonalé atmosféře. Darren Arnofsky tímto filmem chtěl zřejmě předat poselství budoucím generacím v podobě pro něj jednoduchého příběhu. I když pro něj jednoduchého já jsem nad tím musel po shlédnutí neustále přemýšlet a i když mě uchvátila hudba a herecké výkony, právě ten příběh, mě nutí se na samotný film podívat znova a znova a zřejmě od toho čekám hodně, ale stejnak neodstanu nic víc než prvotní nadšení a v tom je právě kouzlo jeho filmů.(9.3.2007)

  • Matty
    ***

    O Fontáně mi bylo známo, že se její diváci rozdělují zpravidla do dvou skupin. Na zavilé odpůrce a nekritické nadšence. Sám bych se nicméně nedokázal zařadit ani do jedné z nich. Viděl jsem pouze dobrý film, žádný zázrak, žádný děs. Problémem, který přede mnou vyvstává je – jak srozumitelně formulovat, proč Fontáně nedávám pět hvězdiček ani odpad!, aniž bych přitom vše shrnul do věty „buď příliš hloupé, nebo příliš chytré“. První problém souvisí se žánrovou nevyrovnaností. Na své si přijdou vyznavači akce, romance i metafyziky. Film však primárně není ani o jednom z výše uvedeného, jenže o čem pak vlastně je? Nabízené odpovědi „láska“, „smrt“, „vzpomínky“ jsou pěkné, jsou hlavně jednoduché, jsou však správné? Pakliže ano, nehodlám přistoupit na Aronofského hru, jejíž pravidla jsou vzhledem k prostosti pomyslné výhry příliš komplikovaná, od účasti tedy odrazující. Pakliže ne, existuje tolik možností, o čem všem by Fontána mohla být, že vyvstávají pochyby o jasnosti režisérových záměrů. Nevěřím však, že by si zrovna Aronofsky dovolil natočit úhledně zabalený filozofický blábol a i pokud ano, herci přeci museli vědět v čem a o čem hrají. Či snad klíčovou roli sehráli peníze u Jackmana a láska k příteli u Weiszové? To nyní není podstatné, Fontána již vznikla a vypadá tak, jak vypadá. Což o to, ona nevypadá špatně, i když to nejsou vizuální orgie jako Rekviem za sen, ona se spíš špatně vyjadřuje. Samozřejmě, jde o problém individuální a jak vidno, mnohým řeč Fontány vyhovuje. Kéž by stejný námět zfilmoval nějaký jihokorejský či japonský režisér. Není snadné vynášet nad podobným dílem rozsudky. Třeba je ještě blbější a prázdnější než jak se tváří, třeba ne. Pokud na mě skutečně silně zapůsobila, pak pouze jedinkrát, v okamžiku tak neskrývavě kýčovitém, že již prostě nešlo zůstat zcela chladným (krátce před koncem). 70% Zajímavé komentáře: Tetsuo, Adrian, Marius, CheGuevara, agathon, Mahalik, Anderas, Soweek, Dan(27.5.2007)

  • TheRaven
    *****

    Překrásný a nesmírně silný příběh, který balancuje mezi rovinou reality a snu/snů. Dlouho jsem ho oddaloval, nic jsem od něj nečekal. Nakonec pro mě byl jedním z nejlepších filmů z poslední doby. Příběh mě naprosto pohltil a troufám si tvrdit i ovlil více, než bych si chtěl připustit. Je to film velice hluboký a rozhodně stojí za zamyšlení. Dál to asi nemá cenu rozebírat, tohle vyžaduje subjektivní přístup, a to co je obecné, zde bylo již nesčetněkrát vyřčeno. Opravdu výborné.(31.7.2008)

  • - Herci Hugh JackmanRachel Weisz pracovali na snímku za snížené honoráře, aby vůbec mohl být natočený. (imro)

  • - Strom života byl inspirován pasáží z kabaly a původně měl měřit 70-100 metrů, pro potřeby natáčení byl ale zmenšen. (Reiniš)

  • - Predpríprava filmu zahrňovala aj návštevu Strednej Ameriky, presnejšie ruiny Palenque. (Greenpeacak)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace