Reklama

Reklama

Oktopus

(seriál)
  • Slovensko Oktopus
Trailer 2
Česko, 2023, 13 h 20 min (Minutáž: 56–70 min)

Režie:

Jan Pachl

Scénář:

Jan Pachl, Petr Hudský

Kamera:

Marek Janda

Hrají:

Miroslav Krobot, Marika Šoposká, Kryštof Hádek, Zuzana Stivínová, Jaromír Hanzlík, Sara Venclovská, Pavlína Mourková, Tomáš Bambušek, Tereza Dočkalová (více)
(další profese)

Epizody(13)

Obsahy(1)

OKTOPUS je zkratka „oddělení kontroly termínově odložených případů útvaru S“. Vymyslel si ji stárnoucí kapitán Dítě hlavně proto, aby se mohl věnovat třicet let starému případu Jordán. U podplukovníka Schwarze, svého nadřízeného, nalézá pochopení, ale když mu přidělí k ruce mladou ambiciózní kapitánku Fáberovou, je brzy jasné, že jen u jednoho případu nezůstane. Kauzy, které OKTOPUS řeší, se odehrály v minulosti a na detektivech je, aby nacházeli nové okolnosti a indicie, které jim pomohou staré případy konečně vyřešit. Jejich pátrání nás zavede do zajímavých prostředí málo známé Prahy, mezi uzavřené sociální skupiny a také do hráčských doupat a na závodiště v Chuchli, kde karbaník a sázkař Dítě tráví volný čas. (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele Dobry_clovek k tomuto seriálu (2)

Ztracený případ (2023) (E01) 

Není to dobré. Scénář je špatný, vysloveně nudný, a některé dialogy jsou evidentně převzaté z amerických filmů, protože u nás by takto nikdo nemluvil, nebo nereagoval. Největší zklamání ale je, jak všichni špatně hrají, včetně dobrých herců jako je Hanzlík nebo Hádek. Vlastně jsem celou dobu přemýšlel jestli to režisér režíroval, nebo to sjel hned na první dobrou, protože některé scény tak opravdu působí. Seriál je navíc udělaný velmi špatně zvukově. Hercům často není rozumět a když do dialogů ještě hraje hudba tak divák jen může odhadovat co říkají. Mimochodem, Pavlíčkova hudba také není žádný zázrak. Co člověk od kriminálky očekává? Napětí, překvapení, nečekané zvraty... Tady není nic z toho. Jen táhlá nuda, navíc plná nesympatických postav, které není ani zábava sledovat. Několikrát jsem se přistihnul, že se dívám kdy už to skončí, což asi vypovídá za všechno. Bod dávám za docela dobrou kameru a za Krobota, který jediný hraje trochu civilně. ()

Syndikát koně (2023) (E04) 

Je to taková móda posledních měsíců, dělat z ženských postav neustále nakvašené semetriky. Zřejmě si tak dnešní dramaturgové představují moderní, emancipovanou ženu, ale víc než emancipovaně takové postavy působí spíš nesmírně otravně. Jinak si k tomuto seriálu stále nedokážu najít cestu. Na několik docela dobrých scén připadá většina dalších, kdy se skutečně nudím. Není to napínavé, pachatel je zřejmý téměř okamžitě a k jeho odhalení nepřispěje bystrý mozek vyšetřovatele, ale obyčejná náhoda. Postava Dítěte je jediná sympatická a Krobot ji hraje civilně, ostatní postavy ale působí jako by je vůbec nikdo nerežíroval. Zejména Kraus a Schneiderová v této epizodě hrají jako ochotníci, což v kombinaci s jejich vzájemnými dialogy, vystřižených z béčkových amerických kriminálak, působí někdy až směšně. Vnímavý posluchač si také jistě všimne, kde se Michal Pavlíček inspiroval při skládání hudby. Některé harmonické postupy jsou téměř totožné s hudbou v seriálu Pustina. ()

Reklama

Reklama