Režie:
George A. RomeroScénář:
George A. RomeroKamera:
Miroslaw BaszakHrají:
Simon Baker, John Leguizamo, Dennis Hopper, Asia Argento, Robert Joy, Eugene Clark, Jennifer Baxter, Boyd Banks, Shawn Roberts, Sasha Roiz, Krista Bridges (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Země mrtvých George A. Romera je dlouho očekávaným návratem zakladatele žánru zombie hororu k jeho kořenům. Muž, který před 35 lety hororovým fanouškům naservíroval kultovní Noc oživlých mrtvol, natočil film, při kterém živí umírají hrůzou a mrtví ožívají vzrušením. V Romerově děsivé představivosti se zrodila Země mrtvých, místo, v němž svět, tak jak jsme ho znali, je pouhou vzpomínkou. Pozůstatky lidské civilizace přežívají uvnitř opevněného města, zatímco živí mrtví se potulují pustinou, která ho obklopuje, a hladově hledají známky života. Uvnitř města ale také existují dva oddělené světy. Ti vyvolení obývají mrakodrap Fiddler´s Green, v němž si užívají absolutního luxusu, ti méně šťastní pak živoří na ulicích. Obě dvě skupiny jsou ale závislé na týmu žoldáků, kteří v obrněném transportéru pravidelně vyrážejí z městských bran do země mrtvých, aby v ní doplnili zásoby. V jejich čele stojí dva muži, kteří se navzájem liší jako voda a oheň. Cholo (John Leguizamo) si chce nebezpečnými výpravami zajistit vstupenku do Fiddler´s Green, Riley (Simon Baker) touží najít svět bez zombií a bez plotů. Konflikt, který se mezi nimi rozhoří, ohrozí nejen je samé, ale i poslední baštu lidské civilizace. Armáda mrtvých stojí před jejími branami, připravená využít i sebemenší zaváhání jejích ochránců. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (449)
Pokud bych to měl srovnávat s remakem Úsvitu mrtvých z roku 2004, tak tohle prostě musím posoudit lépe, i když vidím, že mnozí "běžní diváci", kteří podobné filmy nevyhledávají a hodnotí jen akci a efekty, to hodnotí hůř. Podle mě jsou zde zombíci mnohem realističtější, efekty nejsou přehnané, příběh je propracovanější, místy se vyskytnou nějaké omyly, ale jinak mnohem zajímavější. Závěr sice není tak drsný, ale myslím, že celkově je to opravdu mnohem lepší. ()
Film začíná už v době, kdy ve městě pobíhají zombíci. Simon Baker mi tam moc neseděl. Stále jsem si ho spojoval s mentalistou. Dále na tomhle filmu bylo zajimavé to, že i zombie začaly trochu přemýšlet. Zombie a animace se mi líbily. Plusem je, že je zde alespoň něco odlišného na zdejších zombie. Mají jiné vlastnosti od jiných zombie filmů. Po dějové stránce slabší. Čekal jsem lepší příběh. Nebyl to špatný film, ale nedal mi to, co jsem si představoval. ()
Škoda, že legenda George Romera není už taková jak bývala. Mluvilo se o něm jako o otci zombies , ale on se vrátil a bojim se říct ne v nejlepší formě. Pravděpodobne ukázal co chtěl, ale mě jako dnešnímu trochu více naročnému divákovi to nestačí k uspokojení. Jeden myslící zombík mi v evoluci přijde málo a že uměj plavat je horší než že běhají. Temnota filmu je fajn, ale něco této záležitosti chybí. Možná srdce, možná styl. ()
Soundtrack Johnny Klimek a Reinhold Heil: 1. Sometime Ago ,2. Eats ,3. Big Daddy ,4. Call it a Night ,5. Last Night ,6. Department Store Raid ,7. Into Liquor Store ,8. Liquor Store ,9. Military Zone ,10. Saving Slack ,11. Cholo Escapes ,12. Zombie Targets ,13. Stealing Dead Reckoning ,14. Meeting Kaufman ,15. Leaving Mouse ,16. Team into City ,17. Looking for Ammo ,18. Shoot Manolete ,19. Driving to Drop Off ,20. Zombie on the River Bank ,21. Surface ,22. City Battle ,23. Overcome Cholo ,24. Back to the City ,25. Cholo Bitten ,26. The Battle Continues ,27. Mercy Killing ,28. Zombies Enter Mall ,29. Mall Slaughter ,30. Dead Reckoning Under Siege ,31. Get Away ,32. You Have No Right! ,33. Gasoline ,34. The Massacre ,35. Now We Can Go ,36. To Canada ()
Úvodní logo Universalu z třicátých let mě navnadilo - v té době vznikaly nejlepší klasické horory a snad mohlo naznačovat, že se Romero vrací k začátkům (a svému nejlepšímu filmu NIGHT bláblá z '68), ovšem bohužel. Úvodní titulky po vzoru Snyderova Úsvitu "dirty" stylem vyložily situaci ve světě a pak... nuda, děs a nudné gore. Už dříve se režisér pokoušel přiřadit zombíkům jakousi inteligenci, tentokrát do toho šlápl naplno. Vůdce (ne)mrtvých, zuřivej negr (jasně že černoch, ale takhle to asi myšleno nebylo…) se se svou zbytkovou inteligencí směle může postavit vedle některých postav filmu a připravuje tak zombies o to nejděsivější - a totiž, že to je jen nekompromisní, neuvažující masa, s kterou nelze vyjednávat, která má jediný cíl a to sežrat vás, je všude, nejedná logicky a bezmyšlenkovitou samozřejmostí postupuje neustále dál. Nově tak jsou zombíci "lidé" uvědomující si sami sebe a svou moc a tak se dočkáme momentů, kdy střílí, plavou nebo se prosekávají skrze překážky - a to je tak blbé a tak strašně to níčí atmosféru, že se snad Romerovi něco porouchalo v hlavince. Ovšem i to by se dalo překousnout, pokud by filmu vládli sympatické, pokud možno uvažující postavy s nějakým charakterem... ovšem nevládnou. Je tu jen "nejrovnější a nejobětavější chlap světa" Simon Baker, trapně působící skrček Leguizamo hrající si na Ramba, nudná drsoňka, nezúčastněný Hopper a asi nejlepší postava - popálený skororetard. A všichni vypouštějí z huby tak hloupé a nudné dialogy, že ani pár minut po filmu jsem si na žádný nevzpomněl. Jedině snad příběh je něčím zajímavý. Ne, že by to byla nějaká sláva, v rámci "normálních" filmů je jednoduchý a předvídatelný, ale snad poprvé představuje svět již kompletně a dlouhodobě zabydlený zombíky (Resident Evil přeci jen nepočítám), což je alespoň malinké osvěžení v zatuchlém filmařském dechu, jaký na mě režisér vypustil. Romero zestárl a podobně jako Lucas asi zdementněl a tak jen znehodnocuje skvělou práci, kterou kdysi tak pracně vykonal... RIP. Bez tempa, bez rytmu, bez smyslu, bez koulí a inteligence. ()
Galerie (81)
Zajímavosti (24)
- Film se měl původně jmenovat „Dead Reckoning“, ale producenti si to potom rozmysleli, neboť stejný název má klasický noirový film s Humphreym Bogartem z roku 1947. Další potenciální názvy byly „Dead City“, „Twilight of the Dead“ a „Night of the Living Dead: Dead Reckoning“. (imro)
- Snímek vznikl v kanadském Torontu. (Reiniš)
- Útočná puška Big Daddyho (Eugene Clark) je rakouský model Steyr Aug. Puška Charlieho (Robert Joy) je M1 Carabine. (Mr.Hudson)
Reklama