Režie:
Jonathan DemmeScénář:
Ted TallyKamera:
Tak FujimotoHudba:
Howard ShoreHrají:
Jodie Foster, Anthony Hopkins, Scott Glenn, Ted Levine, Anthony Heald, Brooke Smith, Diane Baker, Kasi Lemmons, Charles Napier, Tracey Walter, Roger Corman (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Mladá citlivá agentka FBI Clarice Steriling je přizvána ke spolupráci do týmu vyšetřujícího sérii vražd. Na pachatele ukazují jen velmi kruté následky jeho činů: Vrah přezdívaný "Buffalo Bill" stahuje vždycky své oběti z kůže a potom je hází do řeky. Clarice má za úkol vypracovat psychologický portrét pachatele. Její nadřízení ji proto vyšlou na "konzultaci" za jiným masovým vrahem, psychiatrem dr. Hannibalem Lecterem, který je vězněn za nejvyšších bezpečnostních opatření. Lecter, který zná ze své praxe vraha i jeho motivy a tuší jeho další postup, drží v rukou všechny nitky a přivádí mladou Clarice na správnou stopu... (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (1 419)
"Tak rád bych si s vámi popovídal, ale na večeři mám starého přítele." Napětí, které mezi sebou vytváří kultivovaný psychiatr chovaný v nedůstojných podmínkách a nezkušená agentka s naleštěným koltíkem, je natolik mrazivě vzrušující, že by udělení pěti hvězd nemělo nic bránit. Jenže ty "pouhé" čtyři hvězdy ode mne jsou za to, že jsem ke kanibalismu nikdy nechoval zvláštní sympatie a o fyzických schopnostech méně než půldruhého metru měřících agentek mám rovněž jisté pochybnosti. ()
"A babičko, proč máš tak velké oči?".."Ale právě jsem, milá Karkulko, viděla Mlčení jehňátek a jsem z toho pořád celá vyvalená. Nervák jako prase!!!"....Poprvé jsem "jehňátka" viděl v kině, když ještě nebyly tak proslavené, málokdo o něm věděl a do Oscarů bylo půl roku daleko. Vyšel jsem z kina a pozoroval ostatní. Všichni se tvářili zaraženě, nikdo ani nepromluvil. Přišel jsem domů s pocitem, že jsem viděl něco extra. Máma se zeptala "Tak co, jaký to bylo?" - "Mami, věř mi, o tomhle filmu ještě hodně uslyšíme." Budoucnost mi na předávání Oscarů dala za pravdu :o) Tenhle film je něco extra. A pokud možno, díky hlasu Anthonyho Hopkinse nutno vidět v originále. ()
Těžký thriller, který shrábne Oscary v pěti hlavních kategoriích? Kdo to kdy slyšel. Všem dobře známý příběh, kterak agentka FBI pomocí jednoho sériového vraha dopadne jiného, který je oproti distingovanému lidožroutovi na svobodě, dokáže i dnes výborně „pobavit“ a drobnostmi, které jsme někdy předtím přehlédli, potěšit. Krůček po krůčku se blížíme k depresivnímu doupěti vrahouna, který je posedlý změnou pohlaví a z kůže unesených dívek si spichuje části svých šatiček. Je to magor k pohledání, a to právě tvůrcům vyšlo dokonale. Měli silnou hlavní hrdinku a dva totálně přesvědčivé antihrdiny. Bizarní zabiják v podání Teda Levina s hlubokým hlasem je sakra démonický (na roli se připravoval po barech ve společnosti transvestitů). No, a v druhém případě jsme na tom ještě lépe. Řada herců dala Jonathanu Demmemu košem (pro přílišné násilí – jak asi po obrovském úspěchu reagovali?), nakonec padla volba na divadelního veterána Anthony Hopkinse, který věhlasné zabijáky nastudoval dokonale. Bravurní rétor, mlaskavé zvuky, samá moudra a bonmoty, pozorný pohled. K tomu přesná Jodie Foster a Demme, který někde vzadu nerušeně přešlapuje a nechává vyniknout psychologickému souboji mezi dvěma dokonale promyšlenými charaktery. Jeden z jasných vrcholů úžasných devadesátých let. ()
Mlčení jehňátek je jedním z nejlepších thrillerů vůbec, hlavní zásluhu na tom má samozřejmě výbornej scénář a režisér Jonnthan Demme, ale to co tam předvádí Anthony Hopkins a Jodie Foster posouvá tenhle film ještě někam úplně jinam, postava Hannibala Lectra se díky Hopkinsovi stala skoro kultovní a pro Jodie Foster byla tohle její zatim životní role. Škoda, že se nepodařilo žádnýmu pokračování navázat na kvalitu prvního dílu ()
Opáčko bezprostředně po sérii Eli Rotha a říkám si, jak skvěle mrazivý muselo být vidět to tu v kině tenkrát zkraje devadesátek. M... Psycho... Deranged... Texas Chain Saw Massacre... Halloween... Maniac... Henry: Portrait Of A Serial Killer... Silence Of The Lambs! ()
Galerie (107)
Zajímavosti (181)
- Úvodné scény rozhovoru medzi Clarice Starling (Jodie Foster) a Hannibalom Lecterom (Anthony Hopkins) sú natočené v polocelkoch, pričom zábery majú hĺbku, zdôrazňujúcu odstup protagonistov, nakoľko je vždy pred kamerou snímané temeno hlavy. Postupne rozhovor začne byť osobnejší, čo kamera reflektuje priblížením, z polocelku prechádza do detailu, a postavy sa dívajú priamo do objektívu. Takto je vystihnutý najmä strach i rešpekt z inteligentného i prefíkaného Hannibala Lectera. (Biopler)
- Po premiéře filmu skončil Hopkinsův vztah s Marthou Stewart, protože v něm viděla chladnokrevného sériového vraha. (griph)
- Když poslal Anthonymu Hopkinsovi jeho agent scénář s titulem Mlčení jehňátek, tak si Anthony Hopkins myslel, že jde o film pro děti. (G....)
Reklama