Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dlouhé věky od dob, kdy Bohové vyhráli svůj mýtický zápas proti Titánům, se zjevuje nové zlo zmítající světem. Šílený touhou po moci, započal král Hyperion (Mickey Rourke) válku proti lidskosti. Hledá bájný luk Epirus, zbraň nepředstavitelné moci, kterou ukoval bůh Áres. Aby luk našel, shromažďuje krvežíznivou armádu vojáků znetvořených jeho vlastní rukou a začíná válečné běsnění a kruté drancování starého Řecka. Jen ten, kdo vlastní tento luk, je schopen vysvobodit Titány lačnící po pomstě, od úsvitu věků uvězněné hluboko v kameni hory Tartaros. V rukou krále Hyperiona znamená luk zkázu lidstva a pokoření moci bohů - ti totiž dle prastarého zákona nesmějí zasahovat do sporů smrtelníků. Jsou tedy bezmocní, ale jen do chvíle, kdy se objevuje jejich jediná naděje, venkovan Theseus (Henry Cavill). (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (90)

Trailer 3

Recenze (1 089)

Traffic 

všechny recenze uživatele

Předem bych chtěl říct, že jako jeden z mála nepovažuju 300: Bitvu u Thermopyl za oslavu fašismu, ale naopak ji vnímám jako sofistikovanou a jemnou satiru fašistické propagandy. Ostatně, že jsou obvinění vznášená vůči Snyderovu filmu nespravedlivá, si například myslí i Slavoj Žižek. O roli stylistických prvků, o nichž se v závěru textu zmiňuje i slovinský filosof, a které často zcela dekontextualizují jednotlivé obrazy, se tady příliš rozepisovat nebudu (snad jinde) - při porovnání obou filmů (300 a Války Bohů) je ale z mého pohledu užitečné dívat se na 300 jako na značně zkreslenou, subjektivizovanou verzi určité konkrétní historické události. Jednoduše řečeno, místo toho, aby se tu vytvářela iluze nějaké uvěřitelné rekonstrukce dějin, kde by vše odpovídalo zjištěním historiků, se tu přiznaně pracuje s nepřesnostmi a fantastickými motivy, které zde ale mají svůj význam - odhalují pravou tvář propagandy. Singh chtěl podle svých slov původně koncipovat Válku Bohů trochu jinak a zasadit ji mimo rámec antické mytologie a natočit nějaký post-apokalyptický film, ale producenti mu to zatrhli s tím, že lidi se dnes prý rádi dívají na řecké bohy a kdesi cosi. Tímhle kompromisem tu ale dost možná nechtěně vzniklo něco docela pozoruhodného, kdy sice většina diváků bude opět Singhovi spílat za mytologické přešlapy a nepřesnosti, ale přitom se tu podle mě dost originálně ukazuje proces vzniku bájí a pověstí, a jak odtržené od reality můžou být. Úplně nejvýstižněji to můžeme ilustrovat na souboji Thesea s Minotaurem, který je ve skutečnosti jenom svalovcem s maskou býka. Dokážeme si pak představit, jak tahle šarvátka poté prošla lidovou slovesností, kdy každý z vypravěčů přidal něco svého, nebo událost zařadil do úplně jiného kontextu a pak z ní vzniklo to, co my známe třeba od Petišky. Film si tohle zkreslení uvědomuje, protože na konci vidíme všechny ty ikonické momenty předchozího příběhu jako do kamenného sloupu vyryté výjevy, kde už právě k takové mytizaci dochází - minotaurus tu už skutečně vypadá jako fantastické monstrum, ne jako trochu přerostlý voják. Další jsou samozřejmě ti nezvykle zranitelní bohové, jejichž bitka s titány je tady mimochodem naprosto dokonale choreograficky zvládnutá a v 3D vypadá skvěle. A možná vůbec nejvýstižněji se dá rozdíl mezi oběma filmy ukázat na tom, jak přistupují k Nesmrtelným/Immortals. Zatímco ve 300 je to obávaná speciální jednotka Peršanů, která je dehumanizujícím způsobem vykreslená jako hromada příšer, ve Válce Bohů jsou Nesmrtelnými ti, kteří se svými činy stanou součástí legend. Snyderovi jde víc o tu výslednou podobu mýtu, zatímco Singh se snaží spekulovat nad tím, co se asi stalo, než se událost takovým mýtem stala. Jo a Rourke je nejvíc badass záporák za hodně dlouhou dobu, bezkonkurenčně jeho nejlepší role od Wrestlera. ()

paascha 

všechny recenze uživatele

Hrdinské eposy, jako býval Cid nebo Conan, už zjevně zmizely ze světa a jsou nahrazeny takovýmito hovadinami. Scénář je nesmyslnou splácaninou několika fragmentů různých bájí, (sečtělí poznají, ti druzí prdí rozkoší a vřeští WOW!! nad tou originalitou), a viditelně chorých výplodů nočních polučních fantazií narušených myslí (spíš nemyslí:-)). Théseus, který vlastně na Krétu ani nemusí jezdit, byl sice sympaťák, ale jeho bojový styl nápadně připomínal Achilla v Tróji. Proč byla mezi orákuly negryně, to asi nechápu jen já, proč se musí v takovémhle filmu mrdat, navíc z důvodu Už mě ten život panenského orákula nebaví, tak mě, kurva, vopíchej...? Pozitivně hodnotím milé vystoupení skutečné obludy Míšy Rourky, který se choval adekvátně svému zjevu, a vizuál, který byl sice jako z 300, ale i tak nenudil. Co bylo ovšem strašlivé, byla ta banda buzerantů na Olympu. A že by nesrmtelný bůh zemřel, byť rukou svého šéfa a taťky? Tomu nevěřím už vůbec. Na film od Singha velké zklamání. Těsně nad odpadem... ()

Reklama

BadoXXII 

všechny recenze uživatele

Posadnutosť bizarnou formou, v mene ktorej bol obsah obetovaný bohom. Obrazový gýč a všadeprítomná neznesiteľná vyčačkanosť otravovala. Príliš prehnaná štýlovosť, nezaujímavé postavy a dej. Akčné scény sú však natočené dobre a ku koncu majú potrebnú razantnosť a príjemnú brutalitu. Od mojej celkovej spokojnosti to má ale bohužiaľ ďaleko. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Immortals nemajú príbeh, ktorý by ich niekam posúval, ani postavy, ktoré by im dodali život. A na jedno zahalené ženské telo v nich pripadá tridsať polonahých mužských. Film je ale uspokojivo krvavý, pojatie Bohov a ich sídla nad oblakmi nevyzerá ako z lacného pornofilmu (viz. nový Súboj titánov), a opulentná výprava je na hranici dizajnérskej geniality. Nenudil som sa, nebol vo vytržení, nebolo mi nikoho ľúto ani som nikomu nedržal palce, no i tak som to s chuťou dopozeral do konca. Efektná pózerská prázdnota. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Podoba s Třístovkou je neoddiskutovatelná. Dokonce bych se nebál říci, že Snyder je vizuálně protřelejší a bystřejší. Především pak ve velkých celcích je vidět u Immortals lehká improvizace, až rutinérství. Celek je ale velmi nápaditý, boje výtečné, Některé technické kejkle neskutečně vyladěné a pojetí vizuální stylizace se mi zamlouvá. Svezlo se to na úspěchu někoho jiného, ale na druhou stranu proč ne ? Mickey Rourke nemá opět konkurenci z hlediska charakterů. ()

Galerie (107)

Zajímavosti (22)

  • V řecké mytologii není Hyperion (Mickey Rourke) člověk, nýbrž jeden ze dvanácti Titánů. (S.U.E.S.)
  • Na začátku film drží Hyperion (Mickey Rourke) při osvobozování Titánů luk v pravé ruce. Na konci filmu ho však v té samé scéně drží v levačce. (S.U.E.S.)
  • Keď sa roľníci v úvode filmu pripravujú na odchod do bezpečia, Theseus (Henry Cavill) sa starca opýta, či ešte nie je pripravený na odchod. Starec mu odpovie, že takéto odysey sú pre mladých. Príbeh sa však odohráva v roku 1228 pred Kristom, zatiaľ čo Odysea, teda Odyseov návrat domov po dobytí Tróje, sa odohráva až o niekoľko desaťročí neskôr. Inými slovami, starec nemá odkiaľ toto slovo poznať. (ČSFD)

Související novinky

Marco Polo – žhavé zboží?

Marco Polo – žhavé zboží?

31.05.2012

Vypadá to tak. V současnosti totiž existuje několik projektů, které chtějí mapovat život slavného benátského cestovatele z druhé poloviny třináctého století. Každý je úplně jiný – třeba seriál… (více)

Superman postaví Velkou čínskou zeď

Superman postaví Velkou čínskou zeď

11.02.2012

Uvidíme, co na to Čínská lidová republika :). Tak nebo tak, Edward Zwick pokračuje v přípravách svého nového historického eposu The Great Wall pro studio Warner Bros. a novou produkční společnost… (více)

Proyasův ráj ztracený?

Proyasův ráj ztracený?

14.12.2011

Studiu Warner Bros. se v posledních týdnech moc nedařilo. Zaručené „hity“ jako Happy Feet 2 a Šťastný Nový rok tvrdě narazily na nezájem publika i nepřízeň kritiků. A přestože Sherlock Holmes: Hra… (více)

Herkules kráčí ve stopách krále Leonida

Herkules kráčí ve stopách krále Leonida

01.05.2011

Ještě vás fráze „ve stylu 300“ neomrzela? Užili jste si seriál Spartacus a líbí se vám trailer na starořeckou fantasy Tarsema Singha Immortals? Připravte se na další projekt v podobném duchu. Tím… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno