poster

Vanishing Point

Akční / Drama / Road movie

USA, 1971, 99 min (SE: 106 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pepinec
    ***

    Ano, je to pocta legendárním sedmdesátým létům, ve kterých byl americký film na nebývalém výsluní, a která mám ve velké oblibě. Patrně je to také film, který se stal zdrojem inspirace pro mnohé následovníky. Ovšem nezapůsobil na mě tak, jako na mnohé další. Kdybych měl zkusit najít příčinu, asi bych zmínil již samotný začátek. Postrádal jsem silněji vykreslenou pohnutku, která rozpoutala osudovou jízdu Kowalskiho. Až příliš jsem pak během filmu musel zaobírat přemýšlením o tom, proč vlastně dělá to, co dělá, a proč to všechno patrně dopadne tak, jak to nakonec skutečně dopadlo. Rozumím tomu, že poselstvím tohoto snímku je touha po volnosti a svobodě. Jen mi to zkrátka celé přišlo šíleně rychlé, stejně jako Kowalskiho jízda.(24.5.2011)

  • Foma
    ****

    Hodně zajímavej film, kterej ani zdaleka neni jenom o automobilovej honičce napříc americkým Západem. Dokonce bych řek, že v celkovým vyznění je o ní jenom okrajově a spíše je jen prostředkem k filmový eseji o svobodě, o limitech svobody a možnosti překračování těchto limitů. Hlavním hrdinou je opravdu sympatickej Kowalski, kterej poznamenanej mnohýma traumatama z minulosti (smrt ženy, Vietnam, falešný obvinění, havárie) převáží auta na různý místa v Americe. Chce toho stihnout hodně, tak jede rychle a bere k tomu prášky na povzbuzení. Policajti ho zmerčí a samozřejmě se mu v tom snaží zabránit. Dostane se mu i sympatií mnohý veřejnosti a při svý cestě potkává archetypální postavy Ameriky 60. let - kazatele, hipíky, muzikanty, venkovany, na závěr tajemnou dívku, což je episoda krásná, z americký verze vystřižená, na britský verzi je toho vůbec o dost víc (12 minut). Je to vlastně existenciální drama o potřebě volnosti a svobody, reagující na společenský problémy tý doby. S celkovým postojem filmu bych spíš nesouhlasil, ale Kowalski se svojí nevinností mě dojal bezmála k slzám.(12.11.2007)

  • Superpero
    *****

    Musím podotknout, že tady je vidět opravdový přínos projektu Grindhouse - člověk se aspoň doví o skvělých filmech jako je Vanishing Point. Kowalski vybavený malým afrem, kotletami a supernamakanou károu, kterou mu asi všichni závidíme, jede sebedestruktivní závod sám se sebou napříč pouští. Pro někoho je to poslední hrdina a symbol svobody, pro někoho "fucking scumbag" co se musí zlikvidovat. Atmosféra toho filmu je jedinečná, připomělo mi to film Electra Glide in Blue. Fakt paráda, 70. léta byly pro kinematografii jedním z nejoriginálnějších, nejšpinavějších, nejdrsnějších a nejskvostnějších období.(12.7.2007)

  • nascendi
    **

    Neobľubujem bezcieľne prechádzky a nechápem potrebu bezcieľneho jazdenia len preto, "aby si človek vyčistil hlavu". Z uvedeného vyplýva, že nie som správnym divákom pre tento film, kde sa jazdí a jazdí a jazdí, i keď nie bezcieľne, pretože sa policajtom uniká a uniká a uniká. V rámci toho sa očakáva, že automobiloví nadšenci budú obdivovať ladné tvary Dodge Challengeru, muži okrem toho aj ladné tvary motorkárky a filmoví nadšenci budú v tom všetkom hľadať hlbší filozofický podtext. Autá ma zaujímajú iba ako dopravný prostriedok, vymýšľať podtext sa mi nechcelo a kvôli motorkárke tretiu hviezdičku nepridám. Liberté, egalité, automobilité.(1.6.2011)

  • Rocky62
    ***

    Jízda to není špatná, ale kdybych věděl, co mě čeká, dal bych přednost asi desetiminutové honičce z Bullittova případu. Atmosféra žádná a skladby, které jsou možná legendární mě příšerně iritovaly. Prostředí, kde se film odehrává je mi však sympatické a závěr mi také přišel k chuti. Jako celek ale průměr.(24.5.2011)

  • Barry Newman

  • - Režísér Richard C. Sarafian si v záverečnej scéne strihol cameo ako muž v červenom klobúku, ktorý drží požiarnu hadicu. (m.a.t.o.)

  • - Kowalski na jednom ze záběrů z města na začátku projíždí kolem prodejny "Colorado Dodge", kde vedle sebe stojí řada Chargerů, a na konci řady před dvěma dodávkami stojí bílý vůz, nejspíš Challenger. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Super Soulova řeč o “posledním americkém hrdinovi“ byla použita v textu písně “Breakdown” na albu “Use Your Illusion II” z roku 1991 kapely Guns N’ Roses. (destroy83)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace