Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Warren Beatty v titulní úloze romantického gangstera, který založil Las Vegas. Hrdinou amerického retrosnímku Bugsy (1991) je známý americký gangster Benjamin Siegel (1902–1947), přezdívaný pro svoji prchlivou povahu Bugsy (něco jako magor). Díky svému dlouholetému přátelství s Meyerem Lanskym, s nímž vyrůstal v židovské části Brooklynu, se vypracoval na jednoho z pohlavárů v organizaci Charlieho „Lucky“ Luciana a byl poslán do Hollywoodu, aby tam dohlédl na obchody. Díky dalšímu příteli z dětství, známému herci Georgi Raftovi, se v Hollywoodu rychle etabloval a stal se součástí bohatého společenského života filmových hvězd, producentů a dalších členů různorodé filmové komunity. Měl vztahy s řadou hereček, ale jeho osudem se stala začínající hvězdička Virginia Hillová, která ho jako jediná dokázala k sobě připoutat. Elegantnímu a poněkud romanticky založenému gangsterovi, který dokonce snil o tom, že by se mohl stát hercem, nakonec zlomil vaz jeho celoživotní sen – vybudovat v nevadské poušti zářivé centrum hazardu Las Vegas. Značně znepokojeni Siegelovým velikášstvím a rozhazovačností se jeho newyorští bossové nakonec rozhodli ho zlikvidovat. Las Vegas jim ovšem vložené investice mnohonásobně vrátilo.
Tvůrci snímku v čele s režisérem Barrym Levinsonem (držitel Oscara za Rain Mana) se soustředili na barvité vykreslení hollywoodské komunity na začátku 40. let. Iniciátorem projektu byl Warren Beatty, který také s gustem vytvořil titulní postavu uhlazeného ale nebezpečného zabijáka. Více než rovnocennou partnerkou v úloze Virginie Hillové je mu Annette Beningová, která se touto rolí nejen definitivně prosadila, ale našla současně i muže svého života (s proslulým bývalým sukničkářem Beattym žije dodnes a mají spolu čtyři děti). Za zmínku stojí i další vynikající herecké výkony, mj. Harveyho Keitela (Siegelova pravá ruka Mickey Cohen), Bena Kingsleyho (Lansky) a Joea Mantegny (George Raft). Film získal dva Oscary (nejlepší výprava a kostýmy) a v dalších sedmi kategoriích byl nominován (nejlepší film, režie, původní scénář, kamera, hudba a mužské herecké výkony v hlavní i vedlejší roli – Beatty, Keitel). Z řady dalších ocenění se sluší připomenout ještě Zlatý glóbus za nejlepší film-drama a Ceny losangeleských filmových kritiků za nejlepší scénář, režii i film. (Česká televize)

(více)

Recenze (120)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Mafiánské účetnictví na filmovém plátně mne nikdy nepřivádělo do extáze, takže s potěšením stříhám ušima při zjištění, že Bugsy se vydal jiným směrem. Občas sice proběhla povinná účetní uzávěrka něčího života, ale daleko zajímavější pro mne bylo zaměření na Bugsyho posedlou vizi a jeho žhavý vztah s Virginií, která mne vzrušovala snad v každém okamžiku, přestože plakát Annette Bening v civilní podobě bych si na dveře nenalepil ani v nadržených pubertálních letech. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Ve svém žánru v podstatě klasika, která musí každého skalního fanouška mafiánských filmů zahřát u srdce. Levinson stejně jako v Rain Manovi takřka bezchybný, k tomu navíc fenomenální Beatty (i Pacino by měl co dělat, aby to takhle zahrál), uhlazený Keitel a dokonalá femme fatale v podání mladé Annette Bening. Příběh podle skutečnosti sice nepřekypuje dějovými zvraty, ale skvělí herci a Morriconeho hudba do něj vložili tolik emocí, že od něj nelze odtrhnout oči. Zkrátit to o 10 minut a bylo by to čistých 5*. :-) ()

Reklama

monolog 

všechny recenze uživatele

Docela zvláštní gangsterka. Ona to vlastně ani pravá gangsterka není, protože i přes určité Bugsyho neobvyklejší metody a některé kriminálněji orientované partnery, se tu jedná spíš o to popsat posledních pár let jednoho vizionáře, kterej v tom uměl chodit, jen se mu nepovedlo na ostří břitvy udržet rovnováhu. Přemýšlel jsem, ale nemám tomuhle filmu co vytknout. Líbil se mi opravdu hodně. Herci, děj, výprava, podle mě bezchybné. Warren má charisma jako bůh. A je i Bugsymu (znamená šílený) dost podobnej. Jen jednu drobnou výtku mám vůči autorům. Jestli to bylo podle pravdy stejně jako poslední psané věty, co se s hrdiny stalo dál na konci filmu, pak nevím nevím. Virginie Hillová (původně prostitutka) sice opravdu umřela za podivných okolností, ale stalo se to o dvacet let později v rodinném domu v Rakousku, kde bydlela se svým synem z manželství s lyžařským instruktorem Hansem Hauserem. Říká se, že se pravděpodobně (a ne poprvé) snažila vydírat mafii. Tomu i nasvědčovalo to, že její bývalý milenec Joe Adonis (ten, kterýmu ji Bugsy přebral), ji dva dny před smrtí navštívil. Ten film mě prostě zaujal tak, že jsem si o nich chtěl zjistit něco víc a tak jsem použil wikipedii. A ještě zajímavůstka. V tomhle filmu hrál Bugsy Siegela Harvey Keitel. ()

Paldiny 

všechny recenze uživatele

Ako popísať Bugsyho život? Snáď len život človeka čo chcel zapoľovať na Mussoliniho, ale keď dostal nápad s kasínom v púšti, tak si to rozmyslel. Najbúrlivejšie obdobie mafiánskeho playboya sebou prináša jednu vyšperkovanú scénu za druhou. Dôkazom je prvá hodina čo nedá vydýchnuť, ale zároveň s tempom TGV pôsobí kvapku povrchne. Tá druhá sa zameriava na samotnú realizáciu a nosí jediné mínus v chovaní postáv, ktoré podaním ruky vybavujú miliónové zákazky. Viem, že byrokracia patrila iným, ale skutočne podsvetie nepotrebovalo žiadne záruky? Najväčšia sila tejto gangsterky spočíva v jej retro podaní. Banálne udalosti sa dejú originálnym spôsobom, kde aj obyčajnú romancu sledujeme spoza bielych závesov. Vyšší rozpočet dovolí vychutnať si pohľad do ulíc, skvelí herci zas predobrazy skutočných postáv. Starú školu tu cítiť a právom to ocenili aj Akademici. ()

Santino7 

všechny recenze uživatele

Snímka z mafiánskeho prostredia, ktorá sa dá vzhľadom na jej celkové poňatie oprávnene radiť do starej filmárskej školy. Má to šmrnc, vyniká hlavne skvelou dobovou atmosférou, ktorú sa filmárom podarilo zachytiť naozaj výborne a taktiež aj kvalitnými dialógmi, bez akých by sa žiadna pravá gangsterka nezaobišla. "Twenty dwarves took turns doing handstands on the carpet." S tvrdením, že dĺžka filmu je prepísknutá v žiadnom prípade nesúhlasím, absencia akýchkoľvek prestreliek len kvôli efektu mi absolútne neprekáža, tak či tak by tu boli zbytočné a tiež kontraproduktívne. Každý jeden záber pôsobí honosne, priam z toho vyžaruje luxus a megalomanstvo, čo nás neustále utvrdzuje v tom, že Siegel na takýchto veciach doslova lipel (za akúkoľvek cenu) a priam ho očarila kalifornská "vyššia" spoločnosť, v ktorej sa cítil ako doma. Pokiaľ prehliadneme isté dejové nepresnosti na úkor atraktivity filmu (v žiadnom prípade nemyslím vsunutú dejovú linku ohľadom Mussoliniho, ktorá ma vcelku pobavila), príbeh je vystavaný vcelku fajn, až na zopár menších chybičiek. Tým mám na mysli hlavne niektoré konkrétne scény, ktoré mi svojou naivitou chvíľkami vyčarili úsmev na tvári - priznajme si, Bugsyho občasné výlevy zúrivosti či najmä jedna romantická scéna vyznievajú fakt hlúpo a komicky, sú proste natočené mierne amatérsky (môj názor). Čo mi svojím spôsobom trošku prekážalo prakticky po celý čas, bolo obsadenie Warrena Beattyho (vlastne mi vadil herecký výber u celého tria Luciano - Lansky - Siegel, zvyšní dvaja však toľko priestoru na pľaci nemajú). Samozrejme, ukázal sa tu nepochybne vo vynikajúcom svetle a z plejády hercov na plnej čiare vyčnieval (skvelý bol tiež Keitel), lenže priznajme si, v čase natáčania bol na túto rolu už trošku pristarý, ak zoberieme do úvahy, že spomínaný gangster mal vo filmom mapovaných rokoch 30 až 40. To už ale z mojej strany vyznieva viacmenej iba ako také puntičkárstvo, takýmto pomerne nepodstatným maličkostiam zas až takú váhu prikladať nemožno. Dôležité je, že Barry Levinson nám doručil poctivú svojráznu životopisnú gangsterku v tom pravom zmysle slova so všetkým, čo k tomu treba (jednu z posledných svojho druhu), aká je dnes už raritou. 80% ()

Galerie (49)

Zajímavosti (7)

  • Keď Bugsy (Warren Beatty) odváža Harryho Greenberga (Elliott Gould), v čase 1:22:50 auto parkuje pred mostom. V čase 1:23:14 to auto v zábere chýba, objaví sa znovu v 1:23:22. (GabrielGabko)
  • Kritikou byl film dobře přijat, kasovně však očekávání nenaplnil. (džanik)

Související novinky

Filmový svět opustili dva slavní tvůrci

Filmový svět opustili dva slavní tvůrci

17.04.2020

Filmový svět se v rozpětí několika hodin musel rozloučit rovnou se dvěma významnými filmovými tvůrci. Ve věku 77 let zemřel kameraman Allen Daviau, jehož budou diváci znát nejlépe díky skvělé práci… (více)

Reklama

Reklama