Režie:
Filip RenčScénář:
Petr HudskýKamera:
Petr HojdaHudba:
Patrick Neil DoyleHrají:
Jitka Čvančarová, Jiří Dvořák, Michal Isteník, Petra Bučková, Jana Švandová, Jan Vlasák, Karel Heřmánek ml., Pavel Kříž, Gabriela Štefanová, Štěpán Tuček (více)VOD (1)
Epizody(8)
-
Hlava Medúzy (E01)
-
Vykročení do života (E02)
-
Smrt na zámku (E03)
-
Dům na konci ulice (E04)
-
Královny krásy (E05)
-
Tajemství umírajícího lesa (E06)
-
Krev na stříbrném plátně (E07)
-
Kalich hořkosti (E08)
Obsahy(1)
Zmizelý originál Rubensovy "Hlavy Medúzy" a dva mrtví muži. Tak začíná první epizoda nového seriálu České televize, který natočil Filip Renč. Osm příběhů podle scenáristy Petra Hudského zavede diváky do Brna a jeho okolí. Čtveřici kriminalistů vede precizní a cílevědomá Karin v podání Jitky Čvančarové. Dalších rolí se zhostili Jiří Dvořák, Michal Isteník a Petra Bučková. „Vybrali jsme si podobu Medúzy jako symbol našich kriminálních příběhů. Co jeden jedovatý had v její hlavě, to jeden příběh, jeden zločin, jedno zlo,“ říká režisér Filip Renč a dodává: „Je pro nás velkou výzvou přijít v dnešní bohaté produkci detektivek a kriminálek s originálním realizačním řešením. Jednotlivé příběhy jsou tedy kombinací skutečných kriminálních případů a fikce autorů. Co se týká stylu vyprávění i hudební dramaturgie, rád bych obnovil atmosféru českých kriminálek ze šedesátých let. Jednoduchá, výrazná hudba, napětí, účelné dialogy, tajemná atmosféra a minimální barevnost obrazu.“ (Česká televize)
(více)Recenze (70)
Mrkl jsem na první díl, jestli je to na ČT opravdu tak pitomé. Nevím. Přehrávají fest, Ale proč ten otec s dcerkou nepoužívají v autě pásy? Drobnost, ale podstatnější než kulich Čvančarové. Celkově: seriál jako ušitý pro Primu (?) ..PS při pomyšlení na Renče nemohu pochopit ten mnohaletý stálý sešup po skvělé prvotině Requiem pro panenku. ()
Tento seriál je zcela průměrný. Mohou za to především scénáře jednotlivých dílů, které mají sice místy realistické dialogy (a tím nemíním jen občasný vulgarismus), ale zápletky by byly vhodné spíše pro dětského diváka, jenže to by zase nesmělo jít o vraždy. Vrazi nikdy nezapírají a vždy s gustem ochotně odvypráví, proč se svých skutků dopustili. Zde se ukazuje jedna z největších slabin režie, která vše točí podle jednoho zaběhnutého systému. Na důvěryhodnosti příliš nepřidá, když 100% vrahů nepociťuje ani náznak lítosti a pragmaticky odvypráví průběh vražd. Bez zásadních výhrad musím pochválit herecké výkony, Havelkův lapsus raději z úcty k němu rychle zapomenu. Krom očekávaných kvalitních výkonů (Dvořák, Cibulková, Goldflam) se zaskvěla v roli megery postižené opičí láskou Gábina Štefanová. ()
Po prvním dílu jsem nedokázal rozlousknout odpověď na otázku, zda to tvůrci mysleli vážně nebo to měla být parodie. A i v dalších dílech to byla hodně nevyrovnaná směs detektivní komedie, kriminálního thrilleru a melodramatu. Humor na první signální byl často spíš na zabití (kriminalistka přichází na místo vraždy a její podřízený na ni vybafne zpoza rohu???). Jitka Čvančarová jako drsná policajtka? Vždyť jsem psal, leda v parodii. Postava Erika (Karel Heřmánek ml.) mě v prostředních šesti dílech štvala svou nadbytečností. Filip Renč to celé zvládl na automat, scenárista by měl vrátit honorář. ()
Je to takový klasický Renč, který si o sobě nejspíš myslí, že je filmovým velikánem, a vytváří světové dílo, a tomu tak přizpůsobuje hudbu, styl natáčení atp... Ve výsledku to vše působí spíš komicky, a mnohdy je viditelné plagiátorství od jiných tvůrců (Lynch, Boyle...). Tady se ještě ke všemu příliš nepovedlo obsazení. Isteník a jeho příšerný hlas, proč ho k tomuhle přinutili, to vážně nedá rozum... Čvančarová jako kriminalistka velmi nereálná. Postavy šustí papírem, vesměs nemají žádné charaktery, a slouží jen k tomu, aby vyřešili daný případ. Je to kriminálka, ale problémem je tu to, že většina pachatelů se dá odhadnout během pár minut... ()
Dvořák skvělý jako obvykle, stejně tak Švandová, Vlasák i Heřmánek a další herci. Potud fajn. Jenže pak je tam naprosto otřesná Čvančarová, která se na tu roli vůbec nehodila. Absolutně zbytečná dějová linka s psychicky narušeným bráchou a co předváděl kameraman v posledním díle, tak to vypadalo, že tím ústavem prošel taky. Doporučil bych netahat do kriminálek nějaké symboly, tajemno a podobné kraviny, vypadá to pak přinejmenším trapně. ()
Galerie (145)
Photo © Česká televize / Radek Miča
Reklama