poster

Solaris

  • USA

    Solaris

  • Slovensko

    Solaris

Sci-Fi / Drama / Romantický / Mysteriózní

USA, 2002, 94 min

Předloha:

Stanisław Lem (kniha)

Scénář:

Steven Soderbergh

Producenti:

James Cameron, Jon Landau

Scénografie:

Philip Messina

Kostýmy:

Milena Canonero
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • st.ranger
    *****

    Filmy podle knihy mají ohromnou nevýhodu, že do nich nelze narvat kompletní myšlenku knižního díla. Třeba zrovna u Solaris. Z počátku jsem se domníval, že planeta je něco jako druhá strana, svět mrtvých. Pokud opomenu knihu, je pro mě Solaris příjemné komorní sci-fi, něc jako Moon. Hodně zajímavě odehrál svou roli Jeremy Davies.(29.5.2010)

  • golfista
    ****

    Osobně jsem byl blízko "dokonalého uspokojení filmem". Ale kdybych měl popsat přesně důvod, tak bych to asi nedokázal přesně zformulovat. Soderbergh je velký mistr a co dokázal udělat s vizuální a zvukovou stránkou je obdivuhodné. Dokonce se mi film zdál moc krátký, což se mi často nestává. Mám podobné pocity jako Tsunami - chci okamžitě knížku a moc bych chtěl vidět Tarkovského verzi z roku 1972. Btw - ještě jsem nikdy neviděl film, u kterého by byl první "titulek" až po skončení filmu :)(22.11.2003)

  • Phobia
    ***

    Tohle jsem viděla dávno, pradávno - dokonce v kině u nás v Domě kultůůůry, heč! V sále o patro výš se pořádaly taneční, tak promítací sál úžasně duněl a zvuk stál vážně za to! Těšila jsem se na "Solaris" moč, protože tam hrál ten krásnej sexy doktor z "Pohotovosti" a navíc to bylo mé oblíbené skify, tak jsem čekala úřadování nějakých vetřelců nebo alespoň predátory. No zážitek by to byl fakt dokonalý, kdyby v kině měli pohodlná křesla a ne ty tvrdé sesle - to bych si kvalitně pospala! Takhle jsem se tři hodiny (ten film nemohl mít 99 minut!) vrtěla, přesedávala z jedné otlačené půlky na druhou a koukala na hodinky, kdy už té nudě bude finiš. Vědět, že jde o romantický cajdák, nedostali byste mě do kina ani traktorem Zetorem ba ani Johnem Deerem 9300! Hvězdičku dávám za fešáka Klůnyho, hvězdičku za ty saj-faj kulisy a poslední hvězdičku do průměru za tu možnost, že jsem po 9-ti letech trpělivější člověk a mohla bych mít pro "Solaris" větší pochopení, kdybych se teda donutila k druhému kouknutí. 51%(21.2.2011)

  • Faidra
    ***

    Solaris. Oceán. Snová planeta. Promiňte, to patří jinam. Už proto, že na Solaris se párkrát letmo jukneme z okna a jinak si hrabeme na vlastním písečku , s kterým nemá výzkum jednoho velmi zvláštního koutu vesmíru nic společného. Odhrabáváme píseček z vlastních vzpomínek, snů a komplexů a ony se nám zhmotňují před očima se samozřejmostí, která nás nutí přemýšlet, zda šílíme, umíráme, sníme nebo pro nás nějaký poťouchlý experimentátor s lidským plemenem parafrázuje Pretty Woman ("Vítejte na Solaris, místu, kde se plní vaše sny"). Případně zda jsme vkročili na tu pomyslnou hranici mezi realitou a... něčím jiným. Filmová Solaris tohle naneštěstí skryla do obalu melancholického milostného příběhu a za celou dobu se hloub než k obalu nedostaneme. Bleděmodrý svět vesmírné stanice se tak stává pastí pro invenci a komplexnost a snaží se nám to vynahradit sondami do rozechvělého nitra lidské duše, tancem mezi střepy vzpomínek a zpěvem vesmírných Sirén, lákajících nás k zapomenutí toho, co bylo, a užívání si snu, který se stal realitou. Jenže co je realita a co přelud a zda je přelud přeludem, když si uvědomuje, že je přelud, to je otázka. Otázka, o kterou se pouze zlehka otřeme, abychom se mohli dostatečně topit v tom ostatním. A i když se s Georgem Clooneym, který se snaží ze všech sil, kterých rozhodně nemá málo, stejně jako Natasha McElhonová nemá málo osobitého křehkého půvabu, topí docela příjemně, nebude asi málo takových, kteří budou během půldruhé hodiny onoho utápění potřebovat sirky pod víčka. Že k ničemu nedojdeme a nic se nevyřeší, je nabíledni, konečně rovnice o tolika neznámých snad ani nemůže mít řešení srozumitelné lidským bytostem. Ale že tam, kde nám knižní předloha nabízí fascinující, komplexní pohled na lidské touhy a sny, Solaris samotnou (překvapivě mi na filmu nejvíc vadila změna rodu planety oproti předloze) i hranice lidského poznání, pro nás film vydestiloval jedinou a to ještě nijak chuťově výraznou esenci a jsme nuceni smířit se s koncem, který aspoň na mě dělá dojem třešňové větvičky narpubované na kaktus a nutí mě dospět k závěru, že za málo peněz málo muziky, je smutným výsledkem snahy přiblížit Solaris filmovému divákovi. Asi jsem opravdu hledala zrcadlo vlastních představ a ne nový obraz, ale tenhle obraz byl na můj vkus namalován příliš vybledlými barvami.(6.11.2007)

  • xxmartinxx
    ***

    Solaris má skvělou myšlenku (ovšem doslova přejatou) a perfektní atmosféru. To mu rozhodně nebudu upírat. Bohužel ale tato mystická a až nadpřirozená cesta, která by se dala přirovnat k 2001, není rozvinuta natolik, aby dala filmu vyniknout. Soderbergh se soustředí na vše kolem, ale uniká mu jemná podstata toho všeho a k závěru kráčí monotónně a bez nápadů k cíli, který většina zájemnců už musela vidět v originále. Vše bylo řečeno už v Tarkovského verzi, což dělá toto Solaris naprosto zbytečným filmem.(13.12.2009)

  • - Natáčanie prebiehalo hlavne v exteriéroch, ktoré vlastnila spoločnosť Warner Bros. a boli to tie isté exteriéry, v ktorých sa natáčal aj film Dannyho jedenástka (2001). (Greenpeacak)

  • - Film je o více než hodinu kratší než původní Solaris. (Karlos80)

  • - Natáčanie začalo 5. mája 2002 v centre Los Angeles. (Greenpeacak)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace