Režie:
Václav VorlíčekScénář:
Miloš MacourekKamera:
Emil SirotekHrají:
Jiří Lábus, Miroslava Šafránková, Vladimír Dlouhý, Marián Labuda st., Jaroslava Kretschmerová, Ondřej Kepka, Petr Nárožný, Pavel Zedníček (více)VOD (1)
Epizody(26)
-
Pomoc, za kopcem je obr (E01)
-
Osudná věštba (E02)
-
Rumburak letí na Pultanelu (E03)
-
Arafon (E04)
-
Rumburak v jablečném sadu (E05)
-
Osudné jablko (E06)
-
Věštba se plní (E07)
-
Tatínku, máte dvojčátka! (E08)
-
Past na Roxanu (E09)
-
Studijní cesta do říše pohádek (E10)
-
Mařenka a obr (E11)
-
Roxana znovu na pastvě (E12)
-
Petrova šance (E13)
-
Podvodný sňatek (E14)
-
Král bez poddaných (E15)
-
Trojlístek zahajuje boj (E16)
-
Rumburak č. 2 (E17)
-
Falešný pan Papp (E18)
-
Trojlístek opět pohromadě (E19)
-
Mařenka pod šibenicí (E20)
-
Rumburak vládcem Pultanely (E21)
-
Kufřík v rukou zloducha (E22)
-
Zápas o Pultanelu (E23)
-
Výlet někam jinam (E24)
-
Rumburak kontra Fantomas (E25)
-
Pan děkan mění názor (E26)
Obsahy(1)
Arabela pokračuje dalšími šestadvaceti příběhy, jimiž autoři Miloš Macourek a Václav Vorlíček volně navázali na díly předchozí. Než se podařilo pokračování úspěšného seriálu napsat a natočit, uběhla řada let. Někteří herci z první série se už, bohužel, natáčení nedožili: Vladimír Menšík, Václav Lohniský, Petr Svojtka či Jiří Hrzán. Přesto se ale s většinou herců, které si diváci oblíbili, zase setkají. Se Stellou Zázvorkovou, Vlastimilem Brodským, Ivou Janžurovou, Janou Brejchovou, Vladimírem Dlouhým a přibudou k nim desítky představitelů nových rolí. Například Marian Labuda, Petr Nárožný a Pavel Zedníček. V titulní roli Arabely vystřídala slovenskou herečku Janu Nagyovou neméně půvabná Mirka Šafránková.
Od chvíle, kdy naposledy zazvonil kouzelný zvoneček, se udála spousta věcí. Arabela a Petr jsou spolu 10 let a marně čekají na dítě. Z Honzíka a Mařenky se stali vysokoškoláci, studují folkloristiku, tedy pohádky. Říše pohádek je vážně ohrožena, ze země obrů je pro své vegetariánství vyhnán obr Balibul a usadí se poblíž království, aby se naučil jíst lidi. Každý den žádá novou oběť. Bystrozraký uteče z vězení, aby se nestal jeho obětí a zmocní se kouzelného pláště. Letí do světa lidí. (Česká televize)
(více)Recenze (290)
Ano, není to tak perfektní jako Arabela, ale přesto toto pokračování hodnotím velice kladně. Mělo to super zápletku, opět byly skvěle propojeny jednotlivé světy, rád jsem zase viděl všechny postavy, samozřejmě nejlepší výkon předvedl Jiří Lábus a.k.a Rumburak. Potěšily i nové postavy a ta zápletka s těmi dětmi dědky mi přišla nakonec také celkem dobrá. Mě se to prostě líbilo. ()
Pokus pokračovat v něčem co člověku udělalo radost a přineslo slávu je vždy sázka do loterie. Tímto pokračováním tandem M a V v loterii zrovna nevyhráli. Už to nemá náboj a sílu. A najednou ty různé scény a příběhy člověku připadají takové amatérské a pitomé. Kdo ví proč to tak je. Tkví to asi v samotné skutečnoti, že když se něco dařilo a skočilo to, má se to asi nejméně dvě generace nechat spát. ()
Jasný problém v tentokrát už nezvládnutě rozplizlém scénáři, který původním dílům nesahá ani po kotníky, ale o žádnou hrůzu se každopádně nejedná a bez svého předchůdce by nová Arabela možná i splňovala většinu požadavků průměrné zábavy. Nejvíce mě štve, že tu byl dán až příliš velký prostor "hysterickým" hercům typu Jiřího Lábuse, Mariána Labudy a jako zosobnění všeho kravství působící Jaroslavě Kretschmerové. ()
Dodnes si pamatuji můj dětský šok z toho, když to premiérově šlo v telce - Arabelu hraje jiná herečka (!), Menšík je po smrti a ze Sováka, Brodského a Filipovského jsou starci nad hrobem (naopak 44 (!) letého Zedníčka a 55 letého Nárožného seriál vydává za dědky, což je přinejmenším komické), z Honzíka s Mařenkou jsou dospělí lidé (jejichž vzájemný vztah je v celém seriálu tak nepochopitelně cudný, až s tím o to více kontrastuje jejich nečekané finální rozhodnutí spolu bydlet jako milenecký pár, což u vdovy Majerové vyvolá podobně nepochopitelné zděšení), z Xenie je najednou kladná postava, mnohem více prostoru zde má postava Fantomase jakož i zcela nové postavy (Pompo, Papp, Natálka, Roxana, Karel s Hyacintem...), a v případě Rumburaka zde zazní překvapivá informace, že má smůlu na ženský, protože byl mj. ženatý s krasobruslařkou, která mu utekla s trenérem, čímž seriál vtipně navazuje na filmový spin-off z r. 84, a narážek na tento snímek je v seriálu víc, a dokonce se v seriálu i objevuje jedna postava z filmu, a sice inženýr Zachariáš, který Arabele pomáhá s vývojem Arafonu, ačkoli mu zůstala nenávist ke zvířatům (seriál ale kupodivu nijak nepracuje s filmovou kouzelnou formulkou pro přesun do světa pohádek, a místo ní ji nahrazuje Fantomasovými vynálezy, které často dublují funkce cestovního pláště a kouzelného prstenu z původního seriálu). Když ale opadlo to zděšení z příšerné první epizody, rychle jsem tomu přišel na chuť, a každý týden netrpělivě očekával další epizodu (a platonicky zbožňoval milionářskou dceru Natálku). A když jsem si to teď po 30 letech pustil znovu, zjistil jsem, že mě to baví úplně stejně jako v dětství, a ještě se z toho mezitím stalo úžasné devadesátkové retro, které nádherně zakonzervovalo podobu dobových aut, pražských ulic, bydlení, účesů, oblečení (ta děsivá mikina Mařenky, kterou nosí v celém seriálu!) apod. Přijde mi kupříkladu dnes zajímavé, že snad všechny interiéry v tom seriálu jsou extrémně devadesátkově hnusné, což asi nejvíc platí o bytě Petra s Arabelou, ale překvapuje mě to i u vily pana Pappa, která mi tehdy přišla jako vrchol luxusu, a dnes žasnu, jak odporně vypadala uvnitř (nemluvě o komických detailech typu, že ač je Papp v seriálu vydáván za superbohatého člověka, který má dokonce vlastního sluhu - analogicky k pohádkovému králi coby král hraček ve světě lidí - tak jeho venkovní sezení představuje nejobyčejnější bílý plastový stůl s plastovými židlemi, který by se hodil tak maximálně někam na chatu - podobných bezděčně komických či nepřesvědčivých momentů je tam více). A ačkoli chápu nízké hodnocení, které si to zde vysloužilo, a souhlasím s tím, že to byl Vorlíčkův sestup dolů (a například všechny scény s děkanem a docentkou jsou extrémně stupidní), přesto mám toto pokračování v podstatě stejně rád jako původní seriál, a a možnost ho znovu vidět po tolika letech mi připravila velmi příjemný návrat do dětství, ze kterého se jen velmi neochotně vracím zpátky. ()
40% - Obecně nemám rád dodatečná původně neplánovaná pokračování. Všechny ty "dvojky", "trojky" a podobné počiny. Bohužel, i Arabela měla podle mě zůstat u původní třináctidílné verze. Triky jsou v tomto pokračování určitě na mnohem vyšší úrovni, ale to je tak všechno. Nevím proč, ale tohle pokračování mě nechytlo. Začalo to možná už tím, že (pro mě nepochopitelně) hudbu nesložil Luboš Fišer. Dále mi vadí nová představitelka Arabely, ačkoliv důvody tohoto kroku se dají pochopit. Stejně tak jsem se nějak nedokázal ztotožnit s nově doplněnými postavami: Roxana, pan Papp, ani strýček Pompo mě nenadchli. A také změny charakterů některých postav (Xenie, Petr) jsem nevnímal pozitivně. Děj už mi přijde příliš překombinovaný a nepřehledný, ačkoliv nějaký ten dobrý nápad se tu mihne. Shrnuto: Oproti první sérii lepší obal, ale horší obsah. ()
Galerie (88)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (49)
- Ačkoliv Roxana (Jaroslava Kretschmerová) vždy bere z kouzelné voňavky mnoho vody a polovinu vylila, v lahvičce je vody pořád stejně. (TheStitch630)
- Frantisek Filipovský, ktorý stvárnil úlohu čerta Blekotu v troch častiach, sa uvedenia seriálu už nedožil, zomrel mesiac pred premiérou. (Raccoon.city)
- Natáčeno na zámku Koloděje. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
Reklama