Režie:
George A. RomeroScénář:
George A. RomeroKamera:
Miroslaw BaszakHrají:
Simon Baker, John Leguizamo, Dennis Hopper, Asia Argento, Robert Joy, Eugene Clark, Jennifer Baxter, Boyd Banks, Shawn Roberts, Sasha Roiz, Krista Bridges (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Země mrtvých George A. Romera je dlouho očekávaným návratem zakladatele žánru zombie hororu k jeho kořenům. Muž, který před 35 lety hororovým fanouškům naservíroval kultovní Noc oživlých mrtvol, natočil film, při kterém živí umírají hrůzou a mrtví ožívají vzrušením. V Romerově děsivé představivosti se zrodila Země mrtvých, místo, v němž svět, tak jak jsme ho znali, je pouhou vzpomínkou. Pozůstatky lidské civilizace přežívají uvnitř opevněného města, zatímco živí mrtví se potulují pustinou, která ho obklopuje, a hladově hledají známky života. Uvnitř města ale také existují dva oddělené světy. Ti vyvolení obývají mrakodrap Fiddler´s Green, v němž si užívají absolutního luxusu, ti méně šťastní pak živoří na ulicích. Obě dvě skupiny jsou ale závislé na týmu žoldáků, kteří v obrněném transportéru pravidelně vyrážejí z městských bran do země mrtvých, aby v ní doplnili zásoby. V jejich čele stojí dva muži, kteří se navzájem liší jako voda a oheň. Cholo (John Leguizamo) si chce nebezpečnými výpravami zajistit vstupenku do Fiddler´s Green, Riley (Simon Baker) touží najít svět bez zombií a bez plotů. Konflikt, který se mezi nimi rozhoří, ohrozí nejen je samé, ale i poslední baštu lidské civilizace. Armáda mrtvých stojí před jejími branami, připravená využít i sebemenší zaváhání jejích ochránců. (Bontonfilm)
(více)Videa (2)
Recenze (450)
Soundtrack Johnny Klimek a Reinhold Heil: 1. Sometime Ago ,2. Eats ,3. Big Daddy ,4. Call it a Night ,5. Last Night ,6. Department Store Raid ,7. Into Liquor Store ,8. Liquor Store ,9. Military Zone ,10. Saving Slack ,11. Cholo Escapes ,12. Zombie Targets ,13. Stealing Dead Reckoning ,14. Meeting Kaufman ,15. Leaving Mouse ,16. Team into City ,17. Looking for Ammo ,18. Shoot Manolete ,19. Driving to Drop Off ,20. Zombie on the River Bank ,21. Surface ,22. City Battle ,23. Overcome Cholo ,24. Back to the City ,25. Cholo Bitten ,26. The Battle Continues ,27. Mercy Killing ,28. Zombies Enter Mall ,29. Mall Slaughter ,30. Dead Reckoning Under Siege ,31. Get Away ,32. You Have No Right! ,33. Gasoline ,34. The Massacre ,35. Now We Can Go ,36. To Canada ()
Škoda, že legenda George Romera není už taková jak bývala. Mluvilo se o něm jako o otci zombies , ale on se vrátil a bojim se říct ne v nejlepší formě. Pravděpodobne ukázal co chtěl, ale mě jako dnešnímu trochu více naročnému divákovi to nestačí k uspokojení. Jeden myslící zombík mi v evoluci přijde málo a že uměj plavat je horší než že běhají. Temnota filmu je fajn, ale něco této záležitosti chybí. Možná srdce, možná styl. ()
Byť i jen letmý pohled na filmografii George A. Romera vypovídá, že šlo o notorického béčkaře typu Johna Carpentera. Ten byl ale mnohotvárnější a byl schopný, minimálně z mého pohledu, natočit i překvapivě slušný kousek, který rozčeřil hororové vody. Romera celý život fascinovalo téma zombie, kteří mně nikdy nepřišli atraktivní a dlouhou dobu jsem si myslel, že mě film o jejich světě nemůže zaujmout, až přišel Zack Snyder a dokázal mě přesvědčit o omylu. Měl podstatně větší drajf, dokázal světu zombie dát dynamiku a jeho Úsvit mrtvých je jediná zombiárna, které jsem kdy dokázal dát čtyři hvězdičky. Romero ani ve své poslední návštěvě světa oživlých mrtvol nedokázal překročit své limity a ten scénář zkrátka patří do kategorie tupého béčka, kde všechny postavy volí tu nejidiotštější cestu k dosažení svých cílů a kde se situace řeší ve stylu "deus ex machina". Určitou řemeslnou zručnost Romerovi neupírám, konec konců se v branži pohyboval dost dlouho, ale strhující a chytrá podívaná vypadá úplně jinak. Navíc - pokud něco opravdu nemám rád, když si film hraje na něco, na co nemá. Romero se pokusil do svého filmu propašovat sociální motivy, vzpoury proti kapitalistickému společenskému řádu, jenže bez ohledu na to, že jeho svět je nefunkční, dělá to strašně povrchním a vlastně i směšným způsobem. Celkový dojem: 40 %. ()
Romero využil všechny svoje nabyté kvalitní zkušenosti a dokázal, že rozhodně nepatří do starého železa. Film je v podstatě ve všech směrech velice vyrovnaný, ať jsou to herecké výkony, děj, spád, akční scény, masky, gore scény, tradiční kritika společnosti ... Prostě všechno tak nějak šlape na velice kvalitní úrovni. Není to však vyjímečná bomba, vzhledem k například Snyderovu remaku "Dawn of the Dead", který je mnohem dinamičtější, nebo "28 týdnů poté", který je mnohem depresivnější ... ()
(53%) Možná, že tu budu za kverulanta, ale mě tohle moc nechytlo. Na druhou stranu mě to ani nijak nepohoršilo, v rámci takové jednohubky jsem to vstřebal bez problému. Jen mě mrzí, že i když mám zombie filmy rád, tak na tento počin do druhého dne lehce zapomenu. Kladem je velké množství mrtváků a jejich výborné vyhlazování. Tu se najde i docela dost dobrých nápadů a především ta myšlenka, že i zombík dokáže přemýšlet. Jenže zde to bylo tím oním hlavním černošským nemrtvým dost přehnané, jak sbíral zbraně, hulákal jak svolával své druhy atd – ale nijak zvlášť mě to neiritovalo. Takže když se zde něco děje, zneškodňují se mrtváci, tak si nemůžu moc stěžovat. Technicky je film natočen výborně. Jenže problém je s tím zbytkem snímku. Absolutně mě nechytly herci a jejich postavy. Jejich osud mi byl ukradený a celkově mám pocit, že to bylo celé takové chladné. Hopper, který hrál záporáka, mi docela vadil. Jinač ten příběh, kdy je svět nakažený apod. – tam jsem viděl promrhaný potenciál – tomu bych se ještě obzvlášť věnoval. No, nevím jak to dál mám okecávat, prostě krom pasáží se zombíky mě to moc nebralo. Obyčejný průměr a na to, že to mělo relativně krátkou stopáž, tak jsem se chvílemi i nudil. ()
Galerie (81)
Zajímavosti (24)
- Hlas režiséra George A. Romera je možné slyšet při loutkovém představení pro děti, kde namluvil lidskou loutku. (Mr.Hudson)
- Romero byl tak okouzlený anglickou komedií Soumrak mrtvých (2004), že jejím tvůrcům Simonovi Peggovi a Edgarovi Wrightovi nabídl úlohu zombií. Můžete je vidět v telefonní budce během scény v baru. (imro)
- Na začátku filmu hrají zombie na tubu a tamburínu melodii "The Gonk" z filmu Úsvit mrtvých (1978). (topesto)
Reklama