Režie:
Eli RothScénář:
Eli RothKamera:
Milan ChadimaHudba:
Nathan BarrHrají:
Lauren German, Bijou Phillips, Roger Bart, Richard Burgi, Heather Matarazzo, Stanislav Ianevski, Milan Kňažko, Zuzana Geislerová, Jay Hernandez, Jordan Ladd (více)Obsahy(1)
Ve filmu Hostel II sledujeme tři mladé Američanky, které pod vedením exotické a okouzlující známé z Evropy vydávají z Říma na společný víkendový výlet do lázní s příslibem odpočinku, zotavení a posílení svých přátelských pout. Najdou dívky to, co hledají? Nebo se staly obětí klamu, následkem kterého se z nich stanou pouhé loutky v rukou úchylných a privilegovaných lidí z celého světa, kteří na stejné místo cestují potají za účelem ukojení svých příšerných potřeb a tužeb? (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (465)
Vyšší rozpočet pokračovaniu paradoxne iba ublížil, pretože v kvalitnejšom formálnom balení ešte viac kričí Rothova scenáristická a režijná neschopnosť. K jeho snahe o psychologizovanie na tému vraždy a viny sa už ani nemá cenu vyjadrovať. Zlatá - síce príšerná ale priznano lacná, béčková a tupá - jednotka... ()
Koho baví horory, ten nedá na Hostel dopustit. Ostatní přiznají zábavnost alespoň jeho režisérovi Elimu Rothovi, jenž se loni na karlovarském festivalu žertem děsil: "Doufám, že tady nepotkám slovenského ministra kultury?!" Slovensko se totiž cítilo dotčeno, neboť mučírnu turistů, v níž se děj odehrává, umístil Hostel do Bratislavy. A nepomohlo, že se natáčela v Česku. Nečekaný úspěch nízkorozpočtové podívané, jemuž pomohlo i jméno producenta Quentina Tarantina, zrodil vzápětí Hostel 2. Historie se opakuje včetně režisérova pozvání do Varů, jen Roth se letos z festivalu omluvil a karty se lehce obrátily. Volavku hraje skutečná modelka Vera Jordanova, rodačka z Bulharska, jež vyrostla ve Finsku a pro režiséra ztělesňuje neurčitou záhadnou exotiku. Z Bulharska pochází rovněž herec Stanislav Janewski, z Ruska do Prahy přišla Lilian Malkina a řadě českých tváří vévodí Monika Maláčová, jejíž postava se jmenuje paní Báthoryová. "Vyděšené ženy tvoří do určité míry základ celého hororového žánru," prohlašuje režisér. "Působí zranitelněji než ohrožení muži, pro diváky je to lákavější." Brutální detaily, o něž se podělili maskéři a počítače, každý divák neunese. Ale tvůrci tvrdí, že nejsou samoúčelné - Hostel 2 má podle nich i varovnou funkci. "Každý má někde hluboko v sobě uloženou potřebu ovládat druhé nebo jim ubližovat. Většina z nás ji drží pod kontrolou, někteří jí dávají průchod. Ale hrozné je, že tu touhu zneužívat jiné v sobě nosíme všichni," míní Eli Roth. ()
Stejně tupé, hloupé, povrchní a nudné jako minulý díl, ale s jedním rozdílem, že tu je aspoň na pár minut cítit snaha o horor( scéna s kamarádkou Bladea mluví za vše). Je tu strašně věcí špatně a doufám, že někdo Eli Rotha zavře do nějaké malé místnosti tak na 10 let. Třeba dá dokupy něco opravdu zajímavého (aspoň tři hvězdičky, zkus to Eli!). Určitě není dobrý nápad jezdit do ČR nebo SK a točit zde s ne-herci horory, které jsou totálně špatné. raději si tyhle trapnosti točte v Americe, protože jinak si o nás inteligentní američané budou myslet jaká jsme divná země plná "srandy", krve a vraždění( a to nám maličko pošramotí pověst). ()
Mám rád úchylný filmy a tenhle byl nakonec jedna radost. Jedničku už si vybavuju spíš mlhavě, takže se od ní můžu vesele odprostit. Tohle je pro mě zatím nejlepší Eli Roth... Dobře natočený film s dobře zvrhlým humorem (snídaně pro kočku, cikánský haranti, nůžky a fotbálek v závěru, asi nechtěně i Slovenský Krumlov...) a stejně zvrhlým násilím (dámská jízda s kosou při svíčkách, poprava dítěte, kanibal), který baví od začátku do konce (na ten konec zvlášť). Klíčem je dívat se na to jako na nenáročný béčko, hezky s nadhledem. A asi taky mít jen minimální očekávání. We're the normal ones. (screeny) ()
Rothova prvotina Cabin Fever mě příjemně překvapila. jeho druhý projekt Hostel rozesmál, protože české scenerie, Michal David a brutalní vraždy za peníze v zaostalem Slovensku byla kombinace která se minimalně od druhého Howling neviděla. Zato třetí v pořadí - pokračování Hostelu mě hodně sklamalo. A i já jsem konečně procitnul - ano Eli Roth je velkohubý břídil který kromě nechutností nic neumí. Žádné napětí, už vůbec ne gradující atmosféra. Tentokrát to nebyla ani sranda. O mašinerii fabrik na smrt jsem se taky dozvěděl velký kulový. Pořád jen kecy, kecy, kecy a slovenské dožínky za doprovodu lidovek. Uff!!! A abych nezapomněl tak dvě opravdu nechutné vraždy. Proč dávám tedy jednu hvězdičku? Za totalně přepálené pětiminutové finále s velmi netradiční (skoro) vraždou a frajerský obrat hlavní hrdinky. Jinak bída. ()
Galerie (103)
Zajímavosti (12)
- Když budete dávat pozor, mezi uřezanými hlavami uvidíte tváře režiséra Rotha i producenta Quentina Tarantina. (imro)
- Když během scény mučení řekne Stuart (Roger Bart): „ Já jsem Herkules“, je to odkaz na animovanou disneyovku Hercules (1997). Herec v ní nazpíval part mladého Herkula. (imro)
- Režisér měl k dispozici kolem dvou set komparzistů včetně asi čtyřiceti děvčat ve věku čtyři až devět let, oblečených jako mažoretky. (Bauer)
Reklama