poster

Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna

  • USA

    Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides

  • Slovensko

    Piráti z Karibiku: V neznámych vodách

  • Slovensko

    Piráti z Karibiku 4: V neznámych vodách

Dobrodružný / Akční / Fantasy / Komedie

USA, 2011, 131 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Reiniš
    ****

    Film zbavený nepřehledných dějových odboček, nadbytku zbytečných vedlejších postav a motivů a mdlého scénáře. Tedy všech atributů ve kterých se utopil díl předešlý. Keiru s Blumou jsem nepostrádal. Nahradili je nováčci S. Claflin a (po Cruzové) další kráska ze Španělska A. Berges-Frisbey. Oba působí neokoukaně a svěže, stejně jako pirátský svět v rukou nového režísera. Marshall foukl Pirátům do plachet nový svěží vítr a je až obdivuhodné, že i tolik okoukané postavy jako je Sparrow s Barbossou dokázal ukázat zase v trochu jiném světle. Oddychová letní podívaná pro celou rodinu, jež má spád a vtip.(23.6.2011)

  • Shadwell
    ****

    Chybí tu nějaká epická bitva. Sice je tu spousta šermování a půtek, ale něco ve stylu mlýnského kola ze dvojky nebo závěrečný rozepře na moři ze trojky tady postrádám. Druhak ty drobný rozbroje, zejména šermířský, zůstávají mnohé dlužny pověsti Marshalla coby broadwayského choreografa. ____ Páni scénáristi zahoblovali scénáři hrany do té míry, že anarchie a sofistikovaně chaotické subploty ze dvojky a trojky nahradila přehledná a malinko unylá lineární cesta (jak jinak za „MacGuffinem“, neboť cesta je zde důležitější než cíl). Podle mého soudu se má dvojka a trojka ke čtyřce stejně jako Sex ve městě (punkersky drzý sražení pěti dílů seriálu do filmu) ke staromilské Pretty Woman. Nemohl jsem si vynachválit ze scenáristického hlediska určitě ne triviální scény z předešlých dílů, ve kterých každá z postav kooperovala a zároveň podváděla ostatní (vztah Keiry, Orlanda, Deppa, Norringtona např.). S tímhle „kontrolovaným bordelem“ souviselo i časté pozdvižení duelu na šermířský / pistolnický truel á la špageťák Hodný, zlý a ošklivý či Gauneři. Tady je to vzdor různým zvratům dost otrocky zúžený do jediného screwball vztahu Penélope versus Depp. ____ Správně se to mělo jmenovat Piráti z Karibiku: The Fountain of Youth. On Stranger Tides je úlitba Powersovi, jehož předlohou se tvůrci inspirovali, byť dost volně, anžto Sparrow ani Barbossa v knize třeba vůbec nejsou. Škoda, že nezačíná čtyřka podle knihy, kde je rozkošná scéna, ve které malá loďka přepadne obří koráb. ____ Nehledě na dabing je lepší jít asi na 2Dčko, protože brýle akorát zatemňují už tak potemnělý děj a 3D není využitý. Sice se několikrát máchne mečem mezi diváky, nicméně stěžejní akce se odehrávají zásadně a příznačně v ploše plátna. Jak podotýká Nolan, vzhledem k tomu, že si prostorové vnímání bereme z barev, rozlišení, viditelnosti (kupř. z-buffering dává bližším předmětům i světlejší odstín) ap., je každý 2D film už vlastně ve 3D. Co je ale pak 3D film? Samozřejmě - návratem ke 2D, protože natáčet akci ve 3D je stále nesmírně složité, ba neproveditelné (Marshall několikrát vytroubil do médií, že nemá vlastně vůbec šajnu, která bije), takže se tvůrci odvážou mnohem méně než u 2D filmů. Tolik k paradoxům stereoskopie. ____ Existují v zásadě tři způsoby, jak složit hudbu k filmu. Prvním extrémem je napasovat hudbu striktně na obraz, čehož příkladem byla trilogie Matrix, extrémem druhým je pouze podbarvit dění, viz Vangelis a zejména tací, kteří skládají filmovou hudbu jen sem a tam na bokovku. Někde mezi tím stojí kompromis, který zastává Zimmer a který je založen na tom dát filmu správné tempo a rytmus, což zajišťuje jinak střih, dění před kamerou nebo pohyb kamery (v první desetiminutovce Tenkrát na Západě to byl výjimečně zvuk). Tady je to hudba. Zimmer, který v jedné minutě změní tempo a rytmus skladby i dvacetkrát (oproti jednotvárnějším mexikáncům Radrigo Y Gabriela), ví jinými slovy o podstatě filmu víc než celý filmařský štáb dohromady. Vůbec se kloním k názoru, že tempo a rytmus jsou jedním z klíčů k tajemství filmového řemesla. Jde-li například postava venku a pak v dalším záběru vevnitř, tak pointa kontrastu není v tom, že jednou je venku a podruhé vevnitř, ale v tom, že jednou jde rychleji a podruhé pomaleji. ____ O nějaké chemii mezi herci nebo kouzlu filmu nemůže být, obávám se, příliš řeči (ačkoliv podívaná je to pořád nadprůměrná). Ovšem co je nejskandálnější – chybí Mackenzie Crook, srandovní pirát z předešlých dílů!(17.5.2011)

  • Psema
    *

    Báchorka hodná hodinové televizní pohádky roztažená přes dvě hodiny. Vyvanutý Depp, který (i díky k uzoufání neinvenčnímu scénáři) brousí komediální dno. Necharismatické a otravné herecké přírůstky. A k tomu navrch znuděný Marshall, vedle kterého je i Mike Newell "mistr blockbusterové zábavy". Alespoň že Griffiths si královskou šarži ukázkově užívá.(5.10.2011)

  • Falko
    ***

    Zaciatok zacinal tak slubne a v tej chvili som si pomyslel, ze urcite neklesnem pod stvrtu *, lenze potom prisiel pomerne nudny stred filmu a trochu pridlha plavba ku cielu, ktora bola sice okorenena morskymi pannami, ale ani zaver to nedokazal nijako zachranit, takze som musel zostat pri tretej *, pretoze ked si spomeniem na prve dve casti, tak v tejto je aj napriek snahe vidiet, ze uz to nebolo ono. Malokedy sa mi stava, ze pri 3D filme takmer zabudnem, ze mam 3D okuliare a tak som premyslal, ci to vobec malo zmysel aj ako 3D vidiet, podla mna to bolo zbytocne. Johnny Depp je ako v kazdej casti rovnako humorny, hudba Hansa Zimmera je opät prekrasna, Penélope Cruz uzasna, len neviem, ci nebolo chybou nahradit rezisera Gorea Verbinskeho inym oscarovym reziserom muzikalu CHICAGO (2002) alebo dalsieho muzikalu NINE (2009) Robom Marshallom. Mozno som mal prilis velke ocakavania, uvidim po reprize niekedy v buducnosti. ________ Johnny Depp - (Jack Sparrow) +++ Penélope Cruz - (Angelica Malon) +++ Geoffrey Rush - (Barbossa) +++ Ian McShane - (Blackbeard) +++ Kevin McNally - (Gibbs) +++ Astrid Berges-Frisbey - (Syrena) +++ Stephen Graham - (Scrum) +++ Keith Richards - (Kapitán Teague) +++ Richard Griffiths - (Kráľ George) +++ Judi Dench - (Bohatá dáma v koči) +++ Produkcia: Jerry Bruckheimera +++ (Videl v 3D kine 05.06.2011)(5.6.2011)

  • tron
    **

    Videl som to dva razy a dva razy som nechápal. Po prvom pozretí som si myslel, že som sa pomýlil, ale nie, vážne je to tam. Či skôr nie je. Čo? Vlastne všetko. Prvé tri diely sa mi páčili, najmenej percent som dal prvému a aj ten schytal krásnych 80%. Ale štvorka je úplne mimo, od čajového zlosyna (mdlý a miestami až nechtiac smiešny Ian McShane) až po nulovú chémiu medzi Sparrowom a Barbossom (ktorá bola v jednotke a trojke na vysokej úrovni) až po kuriózne WTF (Judi Dench?? To vážne???). Akčné scény sú mizerne nakrútené, aj zostrihané (a spravidla do nich začne hulákať kedysi tak nákazlivý hlavný hudobný motív, čo pôsobí až kuriózne a parodicky, asi ako keby ste túto monumentálnu hudbu vložili do dialógovej scény sovietskej drámy) a po stránke trikov a výpravy ide miestami akoby až televízny film. Čo je pri rozpočte 250 miliónov dosť nepochopiteľné. A aj Penelope Cruz je o ničom. Všetci mi pripadali strašne rozpačití, vrátane Johnnyho Deppa.(18.12.2016)

  • - Prameň mladosti vznikol vo veľkých štúdiách Pinewood. (ash99)

  • - I ve skutečnosti se tvrdí, že po zabití bylo vyhozeno tělo piráta Černovouse přes palubu a to obeplulo několikrát loď. Jeho hlava byla předtím sťata a pověšena na stěžeň. (smeejay)

  • - Jedná se o jediný film z prvních čtyř v sérii "Pirátů", který nerežíruje Gore Verbinski. (hellstruck)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace