Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kimon

    Tak tedy nevím, zakoupil jsem originály DVD v trafice a kvalita obrazu (na PC) je otřesná. Dát do distribuce DVD s tak rozmazaným obrazem, to vyžaduje notnou dávku drzosti. A to je prosím nalisováno na 3x DVD9, které nepatří mezi nejlevnější!! Evidentně jde o získání peněz za každou cenu. Distibutor Hollywood C.E. s.r.o. za přispění týdeníku Reflex.(3.2.2011)

  • gidzitka
    ****

    Velmi kvalitní a bohužel i realistický seriál. Michael Moriarty exceluje a vy máte chuť ho střídavě uškrtit a následně politovat, protože jeho žena je vlastně mnohem větší parchant než on sám... Ostatní postavy - snad až na Rudiho a Helenu - výborně zahrané. Konec seriálu si bohužel již neudržel tak vysoké tempo a mírně ztrácí na naléhavosti. Zato až křečovité lpění postav na sebou pojaté realitě ať už ze strany Židů (mamá Weissová mě tedy rozčilovala opravdu hodně) či ze strany Němců se line jako leit motiv celým seriálem a je velmi působivé - holt, málokdo dokáže čelit pravdě...(23.3.2012)

  • sportovec
    ****

    Na svou dobu mimořádně zajímavý americký umělecký dokument balancuje se značně proměnlivým zdarem mezi plakátem a kumštem, občas nadsazeným sentimentem a skutečně hlubokými a propracovanými scénámi. Jeho televiznost je chvílemi až okatá: nejvíce je to patrné při často nepřirozeně působících zatmívačkách a střizích. Herci jsou skvělí, ale ve své většině až příliš američtí v projevu zejména v citově silných scénách. Vnucuje se srovnání s dobově současnými díly: ruským mládežnickým akčním seriálem 17 ZASTAVENÍ JARA a rozsáhlou vávrovskou freskou DNY ZRADY, ... A POZDRAVUJTE VLAŠTOVKY, OBCHOD NA KORZE (srovnání by se pochopitelně našlo ještě více). V obou případech tvůrci aternativních předloh měli šťastnější ruku, jistější vedení a přesvědčivější výsledky. Seriál, který se pohybuje na rozhraní věcného vnímání a v té době stále živých vzpomínek (slovo resentiment se mi vzpírá v ústech), však zaslouží i tak velké ocenění. Svým tematickým záběrem, vůlí po autentičnosti i snahou sledovat vývoj na všech stranách tehdy po čertech živé fronty. Scény z varšavského židovského povstání, protektorátní Prahy, Osvětimi, Buchenwaldu, statečnost ruských vojáků Rudé armády v útěkové scéně v závěru pátého dílu i postupná fašizace kdysi slušných německých lidí jsou k nezaplacení i ztvárněním, i tím, že si jich autorský tým tak důkladně všímal. Klady převládají, působivost a zasažení diváka rozhodně nestůňou. Naopak. Zobrazované hrůzy jakoby byly dnešní. ...(14.5.2013)

  • Morholt
    ***

    Zatímco knížku jsem přečetl jedním dechem, u seriálu, občas natahovaném až k zbláznění, jsem se docela trápil. Kromě přehnané stopáže ve mě zanechali rozpačitý dojem i herci, kdy někteří, jako Michael Moriarty, přesně odpovídali svým literárním předlohám a naopak jiní, jako představitel Rudiho Weisse, byli jednak charakterově odlišní a stejně tak špatně zahraní. Pokud by Chomsky vše dokázal vmáčknout do tří dílů, jednotlivá negativa by byla méně viditelná. Takhle je to jen za 50%(6.9.2011)

  • Subjektiv
    ***

    Seriál Holocaust pojednává o útrapách židovské rodiny Weissů, již scénárista záměrně sestavil tak, aby na ní mohl demonstrovat většinu odporností, jichž se nacistický režim na potomcích Abrahámových dopouštěl. Jelikož těch zrůdností nebylo zrovna málo, působí scénář v některých chvílích poněkud vykonstruovaně. Jako protipól nabízí postavu Erika Dorfa, nevýrazného, byť chytrého pravníka, jehož důslednost, iniciativnost a karierní postup postupně proměňují v bestii. Mimochodem, jde asi o nejzajímavější, byť nejméně sympatickou postavu. +++++ Neumím posoudit, jaký skýtá téma holocaustu dramatický potenciál, tipuji, že obrovský. Na druhou stranu se mi nezdá, že lze vystavět "velký, epický příběh" kolem postav, jež jsou jen zřídkakdy původci děje. Zejména první dvě třetiny seriálu tak působí jako seznam zločinů, jež národní socialismus spáchal na židech a jiných jím nenáviděných lidech. Zdálo by se, že dík divákovu sžití s postavami na něj osudy zapůsobí bezprostředněji, osobněji. +++++ Opak je pravdou - jediná autentická fotografie bezejmených obětí holocaustu, ba i těch přeživších, byť zmučených, má v sobě větší sílu, než celý seriál. Ten zobrazuje všechny špinavosti, ale nečiní tak důsledně, spíše unyle. Vězni umírají v plynových komorách, ale my to nevidíme, dusí se spalinami, ale my to nevidíme, jsou stříleni, ale my je jen vidíme bezhlesně klesnout... Smrt se zdá být tak sterilní a čisťounká, jak si ji mnozí nacističtí pohlaváři přáli. Skutečnost jakoby skrytá za vynalézavými slovy Erika Dorfa: zvláštní zacházení, autonomní židovská oblast apod. Nebudí diváckou citlivost, byť ji ani neničí. Na smrt si v tomto seriálu zvykl již jeho názvem a jen párkrát si Holocaust dovolí jej vytrhnout z letargie vycvičené diváckou zkušeností let minulých. A má snad seriál o Holocaustu nechat člověka v letargii? Jen neustálé připomínání: "Stalo se to, stalo se to, stalo se to," mi umožnilo nějak to prožít, seriál mi v tom mnoho nepomáhal. +++++ Jen občas se v tvůrcích nesměle probouzí umělec a ten pak nechá metaforicky zalít rodokmen jednoho německého vrahouna krví (není to ovšem zrovna vrchol originality), vybere z historie neočekávaný detail jako komorní kvartet hrající těm (zprofanovaný - v roce 78 možná ne, nevím), kteří kráčí ke zplynování, popravovaní se drží za ruce a mučení malíři si dodávají odvahu plány návštěvy Itálie. Jindy se ale vrací dialogy, jež se hemží větami, které by byly hodny historika, jenž hodnotí dobu, ale ne postavy, která v ní musí žít. Chápu všechny ty Emmy a Zlaté glóby. Téma je téma, některé téma je témovatější než jiné a Holocaust je nejtémovatější, neneocenitelný.(14.4.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace