Režie:
Jonathan DemmeScénář:
Ted TallyKamera:
Tak FujimotoHudba:
Howard ShoreHrají:
Jodie Foster, Anthony Hopkins, Scott Glenn, Ted Levine, Anthony Heald, Brooke Smith, Diane Baker, Kasi Lemmons, Charles Napier, Tracey Walter, Roger Corman (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Mladá citlivá agentka FBI Clarice Steriling je přizvána ke spolupráci do týmu vyšetřujícího sérii vražd. Na pachatele ukazují jen velmi kruté následky jeho činů: Vrah přezdívaný "Buffalo Bill" stahuje vždycky své oběti z kůže a potom je hází do řeky. Clarice má za úkol vypracovat psychologický portrét pachatele. Její nadřízení ji proto vyšlou na "konzultaci" za jiným masovým vrahem, psychiatrem dr. Hannibalem Lecterem, který je vězněn za nejvyšších bezpečnostních opatření. Lecter, který zná ze své praxe vraha i jeho motivy a tuší jeho další postup, drží v rukou všechny nitky a přivádí mladou Clarice na správnou stopu... (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (1 418)
Tohle je dle mého názoru jeden z nejlepších thrillerů, jaký kdy byl natočen. Anthony Hopkins, v roli geniálního doktora Hannibala Lectra, byl na plátně něco kolem 20minut (za kratší dobu nikdy nebyl udělen Oskar!!), i tak se do povědomí diváků zapsal asi jako málokdo. K tomu výborná vyšetřovatelka Jodie Foster a skvělý Jonathan Demme (natočil třeba Philadelphii s Tomem Hanksem). Mlčení jehňátek obdržrelo pět hlavních cen Akademie věd a stalo se tak třetím filmem v historii, kterému se to povedlo..... Klasika thrillerů, pět hvězdiček.... ()
|| Scenár: Ted Tally / Predloha: Thomas Harris | Hudba: Howard Shore | Produkcia: Kenneth Utt, Edward Saxon, Ron Bozman | Distribúcia: Orion Pictures | Štúdio: ? | Rozpočet: 19 miliónov $ | Tržby: 272,742,922 $ || Je veľmi zaujímavé, že režisér Demme nenatočil pred týmto kusom nič pamätihodné, a vlastne až na Philadelphiu, ktorá vznikla hneď po Mlčaní, ani potom. Jedná sa tým pádom o jeho životné dielo, zaslúžene ocenené najvyššou dosiahnuteľnou métou. A ten film veru aj tak vyzerá. Nebol by ale ani zďaleka tak silný a onemujúci, nebyť démonického Hopkinsa. ()
Jonathan Demme ve formě a je jen škoda, že se mu nepodařilo natočit více špičkových filmů, ale jisté je, že si oskara za jehňátka naprosto zasloužil. Mrazící a temná atmosféra, napětí a zdrcující soundtrack u kterého mě naskakuje husí kůže. A když se k tomu přidá hvězdné obsazení Foster+Hopkins, tak se tento kultovní thriller řadí mezi ty nejlepší a patří mezi mé oblíbené. Skvělý film i po tolika letech hodnotím 5 hvězdičky... „I can smell your cunt" ()
"A babičko, proč máš tak velké oči?".."Ale právě jsem, milá Karkulko, viděla Mlčení jehňátek a jsem z toho pořád celá vyvalená. Nervák jako prase!!!"....Poprvé jsem "jehňátka" viděl v kině, když ještě nebyly tak proslavené, málokdo o něm věděl a do Oscarů bylo půl roku daleko. Vyšel jsem z kina a pozoroval ostatní. Všichni se tvářili zaraženě, nikdo ani nepromluvil. Přišel jsem domů s pocitem, že jsem viděl něco extra. Máma se zeptala "Tak co, jaký to bylo?" - "Mami, věř mi, o tomhle filmu ještě hodně uslyšíme." Budoucnost mi na předávání Oscarů dala za pravdu :o) Tenhle film je něco extra. A pokud možno, díky hlasu Anthonyho Hopkinse nutno vidět v originále. ()
Naprosto excelentní Anthony Hopkins v roli doktora Hannibala Lectera, která by se dala považovat za jednu z nejlepších filmových rolí vůbec. Hopkins nemá moc prostoru, ale na tom málu se mu podařilo vytvořit něco nezapomenutelného. Člověka s odzbrojujícím klidem, naslouchavého muže, kterého zajímají problémy ostatních, a kanibala, který svou oběť zabije s takovou trpělivostí a přirozeností, s jakou si někteří z nás přečtou noviny. Jen a jen díky němu je tenhle film nezapomenutelným dílem mezi thrillery. Což je trochu škoda, nemyslíte? ()
Galerie (107)
Zajímavosti (177)
- Lecter (Anthony Hopkins) nikdy nepronesl větu: „Hello, Clarice“, ve skutečnosti se jednalo o větu: „Good evening, Clarice.“ (griph)
- Ve filmu se objevili dva z producentů. Kenneth Utt si zahrál koronera u těla Fredericky Bimmelové a hlavu Benjamina Raspaila ve sklenici vyrobili tvůrci podle obličeje producenta Edwarda Saxona. (casyy)
- Filmový kritik Gene Siskel prohlásil, že snímek patří mezi filmy „mnoho povyku pro nic“. (griph)
Reklama