Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kiddo
    odpad!

    Představuju si, že sledování Rozbřesku je něco jako filmový ekvivalent bolestného, pomalého, neutuchajícího zneužívání, které ze zdravého člověka udělá prázdnou trosku neschopnou jediné pozitivní emoce. Nikoli ani tak proto, že se jedná o odpornou píčovinu, ale protože nám poskytuje naději na zlepšení v podobě slušného množství míst prozrazujících skutečný potenciál a režijní snahu. Povaha zpracovávané látky film ale vždy nemilosrdně strhne zpět do oné žumpy, již zoveme Stmíváním. Co na tom, že dostaneme naservírované hororové prvky, vynikající režijní zkratky, panenskou nervozitu nebo svatbu jako tradiční prostředí pro eskalaci vztahů a konfliktů, když je to vše naroubované na kostru infantilního mokrého snu jedné sobecké, tupé, bezohledné, manipulativní svině o tom, jak dostanu všechno, aniž bych pro to musela cokoli udělat, i kdybych tím měla ohrozit druhé? Stmívání se podařilo zprasit i jedinou skutečně nesobeckou věc, kterou jeho opovrženíhodná hrdinka kdy udělala, a proměnit ji v neskutečně urážlivý triumf lidské blbosti: mohou být mé činy vůbec označeny za nezištné sebeobětování z lásky, když nemám žádný vnitřní konflikt, nelituji, nemám nejmenší páru, co dělám a proč to dělám, jsem upřímně přesvědčena, že se neobětuji, že cizí starosti jsou jen hloupým přeháněním a že si prostě a jen jdu za svým? I romance je ve Stmívání tradičně beznámahová a bezkonfliktní – stačí si připomenout automatické zaláskování hlavních hrdinů či proslov hrdinky na konci třetího dílu o tom, jak láska není jejím hlavním motivem, a hned dostane ono pornograficky detailní zobrazování něčeho v dnešní době tak banálního a pomíjivého jako svatba nový význam. Nemáme tu odhalit něco o postavách, dynamiku vztahů, spatřit kontrast mezi nablýskaným pozlátkem a ošklivou realitou, ale máme obdivovat šaty a dort a boty a supermoderní luxusní dům a hlasitě se divit, kolik to asi muselo stát. Nejde o lásku, jde o majetek, věčné mládí a neomezené utrácení. Nejde o člověka, jde o to, co vám ten člověk může poskytnout. Závěrečná nálož násilí připomínající regulérní snuff není od celku odtržená, ale je naopak logickým vyústěním: nejedná se o trest za špatné rozhodnutí, ale o stejné orgasmické vyžívání se nad tím, jaká jsem morální mučednice. TOHLE, vážení, je skutečné ženské porno, masturbační materiál pro znuděné paničky a princezničky všech věků. Muži by ale za existenci téhle hroudy hnoje měli být vděční, neboť v ní mají skvělý nástroj pro odhadování žen: každá, která v Rozbřesku nachází jen sebemenší potěšení, zaslouží být bez pardonu kopnuta do prdele. / K nesmyslné formální podobě Rozbřesku coby evropského rakovinotvorného artu viz Tetsuo. Dlouhé záběrování mající kompenzovat neexistující hloubku obsahu je WTF jak sviň. O tom, že povrchní materialistická sračka oslavující bezohlednost najednou v půlce obrátí a dovoluje si poučovat mě o nemorálnosti a sobeckosti potratu, se radši rozepisovat nebudu, neb má vzteky pulzující čelní žíla by to taky nemusela vydržet.(11.12.2011)

  • 3DD!3
    ***

    Ono to překvapivě slušně odsýpá. Dokonce jsem se místy bavil (změny "výrazu" v Patizónově tváři jsou něco nepopsatelného). Udivuje mě ale to, že tohle závěrečné krvavé inferno se do filmu s přístupností pro děti dostalo a v Expendables 2 příjdeme kvůli Chucku Norrisovi o všechnu legraci. Nespravedlivý svět.(27.1.2012)

  • novoten
    ****

    Strach z toho, že se sága rozsype na prahu poslední kapitoly, jsem měl pořádný. Zbytečně. To, jak se zrovna dramaticky-multižánrový Bill Condon dostal ke Stmívání, doteď nechápu, ale jsem za to neskutečně rád. Umí povolit trochu sešňerovanou atmosféru, odlehčit momenty, které by zaváněly zbytečností a v první řadě umí nasadit takové závěrečné tempo, že se mi v hlavě nenápadně rodí myšlenky na první Rozbřesk jako nejlepší díl. Aniž bych chtěl prozrazovat konkrétní dějové zvraty, tak jedno osudové setkání v závěru, po kterém následuje romantická vize, pro mě už dávno bylo nejnebezpečnějším momentem ságy, který jsem si nedokázal ve filmu představit jinak než jako směšný. A teď? Dojímavá pointa, kvůli které se na poslední díl těším asi jako na žádný jiný. Breaking Dawn je tak nakonec kvalitativní trefa do černého a když v závěru zní Burwellova Bella's Lullaby, je jasné, že tentokrát je to atmosférou výhra na plné čáře. Bez tradičně naivních dialogů a několika nenápadných klopýtnutí v Brazílii by snad Cullenovi sahali po nejvyšším hodnocení. A všeobecné házení odpadků na ságu už asi ani nemůže být trapnější. Měli jste tři filmy na to ji přestat sledovat. Pokud jste trpěli předtím, teď už se to asi nespraví, že ano...(30.11.2011)

  • GilEstel
    **

    Člověk by čekal, že jak se blíží hvězdná sága ke konci, kvalita bude gradovat. A ono ejhle. Rozdělení závěrečného dílu na dva filmy, s evidentní snahou vydělat, se ukázalo být silně kontraproduktivní. Dnes už tradiční Hollywoodská poprava prostřednictvím nesmyslně natahované stopáže a plakátovou vábničkou pro teenagery, udělala z již tak průměrného filmu totální béčkovou sračku. Nudné líbánky Edwarda a Belly se táhnou nekonečně dlouho. Již tradičně bezpohlavní, unylej a nudnej Pattison neustále musí bojovat s výčitkami, jak svou milou zabít co nejcitlivěji. Tomu se říká láska až za hrob. Jen by mě zajímalo, co by na to řekl Hugo. Asi nic lichotivého. Závěr lze chápat jako neplánovanou parodii snímku Rosemary má děťátko. Vskutku pitoreskní podívaná, která je asi tak stejně příjemná, jako Belly porodní bolesti. Škoda, že jí z toho břicha nevytáhli vetřelce. To by teprv bylo něco. Dosud nejslabší díl celé ságy. 35%(7.8.2012)

  • Cappuccino
    ***

    Prvá a druhá časť bola natočená štýlom, ktorý mohol ukojiť jedine skalného fanúšika ságy, trojka už začala vyzerať trochu k svetu (vlastne viac než len trochu) no a prvá 1/2 štvrtého dielu sa trojke minimálne rovná, ak ju náhodou aj neprevyšuje. Každopádne, skóre bolo dorovnané a nenastal úpadok kvality - a to je podstatné. Námet je samozrejme prostučký ako dvojdielne puzzle, ale spracovania sa Billy Condon chytil naozaj úctyhodne. No a svadobné príhovory snáď ani nemá cenu komentovať.. najmä ten Emmetov a Charlieho.)(21.12.2011)

  • - Velký zájem o spolupráci projevila Sofia Coppola, avšak byla ochotna režírovat pouze jednu část Twilight ságy: Rozbřesk a z dohody tak sešlo. (oje)

  • - Herečka Kristen Stewart prohlásila, že natáčení milostné scény mezi Edwardem (Robert Pattinson) a Bellou (Kristen Stewart) pro ni bylo značně nepříjemné a neměla ani pocit, že by právě natáčela vášnivou scénu. (Stirek45)

  • - Režiséři, s nimiž se zástupci studia a autorka předlohy Stephenie Meyer kvůli obsazení pozice režiséra také setkali, byli Mark Waters a Gus Van Sant. (oje)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace