Nastala chyba při přehrávání videa.
  • CheGuevara
    *

    Jakýkoliv Twilight může být sebeotřesnějším zážitkem, ale stejně mi bude v jádru něčím sympatickým. Snad je to tím, že na rozdíl od ostatních studiových trháků je jeho pohled na sex a vztahy o dvě galaxie jinde. Ale zpátky na zemi se jedná o stále mizerný film, kde pod tíhou nedostatku dramatické stavby se postavy sypou z co největší banalit, jen aby se tam vůbec něco dělo. A když už se něco děje, tak se pak další měsíc jenom o tom mluví. A do toho óbr talent Stewart, která se, doufejme, po tom, co si odkroutí celou sérii, vrhne na aspoň trošku ambicióznější projekty.(22.12.2011)

  • kiddo
    odpad!

    Představuju si, že sledování Rozbřesku je něco jako filmový ekvivalent bolestného, pomalého, neutuchajícího zneužívání, které ze zdravého člověka udělá prázdnou trosku neschopnou jediné pozitivní emoce. Nikoli ani tak proto, že se jedná o odpornou píčovinu, ale protože nám poskytuje naději na zlepšení v podobě slušného množství míst prozrazujících skutečný potenciál a režijní snahu. Povaha zpracovávané látky film ale vždy nemilosrdně strhne zpět do oné žumpy, již zoveme Stmíváním. Co na tom, že dostaneme naservírované hororové prvky, vynikající režijní zkratky, panenskou nervozitu nebo svatbu jako tradiční prostředí pro eskalaci vztahů a konfliktů, když je to vše naroubované na kostru infantilního mokrého snu jedné sobecké, tupé, bezohledné, manipulativní svině o tom, jak dostanu všechno, aniž bych pro to musela cokoli udělat, i kdybych tím měla ohrozit druhé? Stmívání se podařilo zprasit i jedinou skutečně nesobeckou věc, kterou jeho opovrženíhodná hrdinka kdy udělala, a proměnit ji v neskutečně urážlivý triumf lidské blbosti: mohou být mé činy vůbec označeny za nezištné sebeobětování z lásky, když nemám žádný vnitřní konflikt, nelituji, nemám nejmenší páru, co dělám a proč to dělám, jsem upřímně přesvědčena, že se neobětuji, že cizí starosti jsou jen hloupým přeháněním a že si prostě a jen jdu za svým? I romance je ve Stmívání tradičně beznámahová a bezkonfliktní – stačí si připomenout automatické zaláskování hlavních hrdinů či proslov hrdinky na konci třetího dílu o tom, jak láska není jejím hlavním motivem, a hned dostane ono pornograficky detailní zobrazování něčeho v dnešní době tak banálního a pomíjivého jako svatba nový význam. Nemáme tu odhalit něco o postavách, dynamiku vztahů, spatřit kontrast mezi nablýskaným pozlátkem a ošklivou realitou, ale máme obdivovat šaty a dort a boty a supermoderní luxusní dům a hlasitě se divit, kolik to asi muselo stát. Nejde o lásku, jde o majetek, věčné mládí a neomezené utrácení. Nejde o člověka, jde o to, co vám ten člověk může poskytnout. Závěrečná nálož násilí připomínající regulérní snuff není od celku odtržená, ale je naopak logickým vyústěním: nejedná se o trest za špatné rozhodnutí, ale o stejné orgasmické vyžívání se nad tím, jaká jsem morální mučednice. TOHLE, vážení, je skutečné ženské porno, masturbační materiál pro znuděné paničky a princezničky všech věků. Muži by ale za existenci téhle hroudy hnoje měli být vděční, neboť v ní mají skvělý nástroj pro odhadování žen: každá, která v Rozbřesku nachází jen sebemenší potěšení, zaslouží být bez pardonu kopnuta do prdele. / K nesmyslné formální podobě Rozbřesku coby evropského rakovinotvorného artu viz Tetsuo. Dlouhé záběrování mající kompenzovat neexistující hloubku obsahu je WTF jak sviň. O tom, že povrchní materialistická sračka oslavující bezohlednost najednou v půlce obrátí a dovoluje si poučovat mě o nemorálnosti a sobeckosti potratu, se radši rozepisovat nebudu, neb má vzteky pulzující čelní žíla by to taky nemusela vydržet.(11.12.2011)

  • Faustka
    **

    Jak řekl King, který si takovou kritiku může dovolit… Meyerová píše slátaniny a proto ani filmaři nejsou schopni tu její úsměvnou upíří romantiku převést do snesitelnější podoby. Dva plusové body dávám za křečovitě útrpný výraz unylé Kristen Stewart a zničující touhu mdlého Roberta Pattinsona… to je skutečně výkon.(27.4.2012)

  • novoten
    ****

    Strach z toho, že se sága rozsype na prahu poslední kapitoly, jsem měl pořádný. Zbytečně. To, jak se zrovna dramaticky-multižánrový Bill Condon dostal ke Stmívání, doteď nechápu, ale jsem za to neskutečně rád. Umí povolit trochu sešňerovanou atmosféru, odlehčit momenty, které by zaváněly zbytečností a v první řadě umí nasadit takové závěrečné tempo, že se mi v hlavě nenápadně rodí myšlenky na první Rozbřesk jako nejlepší díl. Aniž bych chtěl prozrazovat konkrétní dějové zvraty, tak jedno osudové setkání v závěru, po kterém následuje romantická vize, pro mě už dávno bylo nejnebezpečnějším momentem ságy, který jsem si nedokázal ve filmu představit jinak než jako směšný. A teď? Dojímavá pointa, kvůli které se na poslední díl těším asi jako na žádný jiný. Breaking Dawn je tak nakonec kvalitativní trefa do černého a když v závěru zní Burwellova Bella's Lullaby, je jasné, že tentokrát je to atmosférou výhra na plné čáře. Bez tradičně naivních dialogů a několika nenápadných klopýtnutí v Brazílii by snad Cullenovi sahali po nejvyšším hodnocení. A všeobecné házení odpadků na ságu už asi ani nemůže být trapnější. Měli jste tři filmy na to ji přestat sledovat. Pokud jste trpěli předtím, teď už se to asi nespraví, že ano...(30.11.2011)

  • castor
    **

    Romantická upířina počtvrté – a opět špatně. Neúnosně natahovanou svatbu vystřídá neúnosná „jakože romantika kdesi na ostrově u Ria“, kde Bella začíná být slušně nadržená, její upíří uplakánek si nenasadí ochranu a na průšvih je zaděláno (sakra, jak to, že má bez krevního oběhu erekci, světloplachej hošan jeden?). I když to byla jeho „nejhezčí noc v celé jeho existenci“, Bella začne po 14 dnech cítit pohyby (sakra, za oceánem jde všechno rychleji). Dotáhneme to až k porodu, fanynky kvílí bez ohledu na nijaké dění na plátně a máme tu konec. A během něj platí to, co u předešlých dílů – jediné, co mě může těšit, je to, že si Kristen Stewart už brzy konečně odkroutí tuhle sérii a začne se věnovat něčemu zdravému rozumu bližšímu.(3.5.2012)

  • - Stephenie Meyer, autorku původní knihy, je možné zahlédnout na svatbě mezi hosty ve chvíli, kdy Bella (Kristen Stewart) prochází uličkou. (Kirstin)

  • - Stephanie Meyer, autorka celej upírskej ságy Twilight, sa rozhodla stať producentkou posledných dvoch pokračovaní, ktoré sa natáčali paralelne. (Greenpeacak)

  • - Natáčanie "medových týždňov" vo filme bolo komplikované, pretože každý deň v oblasti pršalo. (Greenpeacak)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace