poster

Da Vinciho démoni (TV seriál)

  • USA

    Da Vinci's Demons

  • Slovensko

    Da Vinciho démoni

Dobrodružný / Drama

USA, 2013–2015, 25 h 49 min (Minutáž: 28x49–58 min)

Tvůrci:

David S. Goyer

Hudba:

Bear McCreary

Hrají:

Tom Riley, Elliot Cowan, Laura Haddock, Eros Vlahos, Gregg Chillin, Blake Ritson, Lara Pulver, Rosemary Rance, Rowena Diamond, Julian Seager, Allan Corduner, Nick Dunning, Alexander Siddig, James Faulkner, Nicholas Rowe, Shaun Parkes, Michael Culkin, Michael Elwyn, Hera Hilmar, Patrick Godfrey, Elliot Levey, David Schofield, John Weldon, Philip Arditti, Lydia Leonard, Paul Rhys, Vincent Riotta, Raoul Max Trujillo, Lee Boardman, Matthew Marsh, Ray Fearon, Dilan Gwyn, Richard Sammel, Ben Loyd-Holmes, Nicholas Asbury, Joe Coen, Celyn Jones, Nicholas McGaughey, John Cording, Kieran Bew, Velibor Topic, Sabrina Bartlett, Carolina Guerra, Raymond Coulthard, Rhys Horler, Erik Madsen, Sharon Morgan, Isabella Blake-Thomas, Tom Bateman, Eleanor Matsuura, Peter Guinness, Scott Arthur, Simon Armstrong, Jem Wall, Grahame Fox, Joe Claflin, Simon Paisley Day, Sasha Behar, Ted Allpress, David Sturzaker, Fiona Dolman, Ken Bones, Jack Farthing, Jack Parry-Jones, Akin Gazi, Hywel Morgan, Hugh Bonneville, John Hollingworth, Jason May, James Ashton, Jeany Spark, Ned Dennehy, Kai Owen, Andy Lucas, Simone Lahbib, Paul Freeman, Jude Wright, Jon Foster, Matthew Tennyson, Huw Higginson, Simon Gregor, Tom Wu, Geoffrey Newland, Ruby Stokes, Tony Miller, David Sterne, Ian Pirie, Estella Daniels, Andrew Brooke, Jenny Rainsford
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • erased
    ***

    I přes téměř paralelně se odehrávající sérii Borgias se Goyerův nový výtvor nesnaží konkurovat jim, ale spíše vypadá jako kombinace americké obdoby moderního Sherlocka a druhého dílu herního Assassin's Creed. Na historii se zde totiž z vysoka kašle a víc než na cokoli jiného se hraje na efekt. Efekt je to sice zatraceně levný, jen málokdy se vytáhne nad kýč, klišé a dnes už, zdá se, nutnou erotiku a krev, avšak dohromady je to tak šílený koktejl, navíc tažený výborně zvolenými charismatickými herci, že z letošních premiérových sérií vychází nová vlajková loď Starz co do zábavy asi nejlépe. A pokud se bude i v dalších řadách tahat za vlasy podobně jako v dílu s karpatským knížetem nebo tajnou vatikánskou knihovnou, rád je budu Goyerovi žrát dál. Po druhé sérii mi však nezbývá, než hodnocení snížit. Její předchůdce totiž co do vyprávěného příběhu vychází jako pouhý úvod, zatímco pokračování už se naplno pouští do samotného příběhu... a v zábavě i poutavosti selhává. Zdejší dosud relativně zábavná italská politika se už zdá se vyčerpala úplně a je tak zkratkovitá, zabírá tolik času, a zároveň je pro hlavní děj naprosto irelevantní, že už vypadá jako pouhá berlička tvůrců pomáhající odpoutat pozornost od podobně nezvládnutého dobrodružství Da Vinciho v novém světě. To se totiž věnuje podivným zkouškám a rituálům, zatímco cesta i samotné strasti v neznámém světě a nadšení z objevování nepoznaného jako by byly stejnou samozřejmostí jako nákup na florentském trhu. Vzhledem k pojetí seriálu je to sice nejspíš logické, ale nic to nemění na tom, že vše, co se v Macchu Picchu stane neuvízne v paměti tolik jako originálně přehnaná renesanční odysea, ale spíš jako otravné oddalování jakéhokoli posunu v zápletce.(18.6.2013)

  • KevSpa
    *****

    Život Da Vinciho podle Davida S. Goyera nepostrádá hravost a tím, jak si pohrává s historickými fakty a doplňuje je o vlastní nápady, asi nejvíce připomíná Zamilovaného Shakespearea. Někdo to může pokládat za svatokrádež, ale pravdou je, že vás i díky určité míře nadsázky dokáže bipolární (a bisexuální) génius Leonardo přikovat k obrazovce. 1. série - 90% 2. série je jedna velká jízda. Bez výraznějšího zaškobrtnutí nám tvůrci servírují spoustu zvratů, akce a opět nás ohromují úchvatným vizuálem. Ten šílený cliffhanger ve finále je taková pěkná tečka za výtečnou řadou. A teď zase čekat. 2. série - 90%(14.4.2013)

  • Vavča
    ****

    Fikčně zábavný seriál, který si z historie bere dovedně jen to, co se mu hodí. Tvůrci vymysleli zajímavou zápletku, fajn charaktery, jejich fikčně renesanční Itálie mě bavila, bez ignorování historie by to nikdo nemohlo být tak provinile zábavné a dobrodružné. Já jsem spokojen, uvidíme, zda bude po dvou sezónách ještě jedno pokračování. I když od toho historický seriál nečekejte, tvůrci mají smysl pro detail a určité znalosti. Mimochodem výborné OST, odmyslete si někdy zbytečný fanservis (ale Carolina Guerra je kus v indiánské i civilní verzi) a gore, jinak mě fakt dostávají občas ty pasáže renesanční kresby a Tom Riley v hlavní roli celkově. Není to hloupý seriál a tvůrci ví na jakou strunu u diváka brnkat (včetně těch znalejších). Souboj sil zla a dobra bude rezonovat myslím u velké části diváku. První dvě série mě baví hodně, ale třetí ukazuje už velké scénaristické slabiny, nelogičnosti hlavního univerza, tvůrci prostě měli problém vše provázat smysluplně, té konspirace bylo už moc, působila trapně, 4* prvním děma sériím, třetí nechávám raději bez hodnocení...(9.2.2015)

  • see_sawandrew
    ****

    1. The Hanged Man: O rozjezdu je toho hodně co říct, ale protože chci komentovat každý díl, pokusím se stručně. Seriál je jednoznačně fiktivní a paralel se skutečním Da Vincim, papežem Sixtem IV. nebo spiknutím Pazziů ve Florencii využívá spíše k pobavení znalců, nehledejte v něm tedy žádné historické přesnosti. První díl rozdmýchává příjemně nekonvenční fantasy, kde podobně jako v GoT není nouze o erotiku nebo násilí. Pojetí Leonarda zase připomíná Formanovo barvité líčení Mozarta jako geniálního a podivuhodně neomaleného hejska. Vlastně všechno podléhá stylizaci, od postav přes výpravu až po (sice digitální, ale přesto) krásné jízdy kamery nad Florencií nebo zpomalené detaily pohybu ptáků, působící dojmem, že je snad někdo natočil vysokorychlostní kamerou. A hudba McCrearyho je třešnička na dortu. Zatím okouzlující, a pokud se seriál neutopí ve vlastní provokativnosti, možná se stane mým letošním seriálovým favoritem. 85% 2. The Serpent: Parádní scéna večírku nádherně dokresluje postavu hraběte Riaria, kterou si začínám pořádně vychutnávat. Pokud byl první díl hlavně představovačkou hlavního hrdiny, Had je zcela v režii záporáků. Díky akčním scénám stoupá i dynamika a cliffhanger si opět schovává to nejlepší. Jen tak dál. 90% 3. The Prisoner: Zarámovaná epizoda o intrikách a hranicích, kam až soupeřící zrůdy dokážou dojít. Leonardo tentokrát trochu housovatí, ale hlavně že to funguje. Každopádně nejlepší scény zase pojistil Ritson. 80% 4. The Magician: Puzzle začíná hýřit konkrétními tvary a Florencie se začíná topit v pěkném průšvihu. Jsem strašně zvědavej, kam tohle všechno povede. Seriál si zatím drží milou nepředvídatelnost, a snové scény jsou jako vystřižené z áčkových hororů. Scéna ve věznici byla nádherná. 85% 5. The Tower: Přituhuje, a tentokrát se do potíží dostává sám Leonardo. Zatím nejnapínavější, a přitom nejemotivnější epizoda. 90% 6. The Devil: Zatím nejslabší. Jakmile Leonardo řeší jen svou linii a není v konfrontaci se zbytkem Florencie, docela to drhne. Nikdy jsem neměl rád epizodičnost seriálů a ani v tomhle případě na tom nic měnit nebudu. Navíc byla tahle vycpávková epizoda poněkud křečovitá ve snaze bořit historické (Sixtus IV.) či fikční konvence (Drákula). 70% 7. The Hierophant: Výhybka opět přehozena, a tentokrát na doposud nejlepší epizodu. Těžkotonážní náklad odhalení a zvratů, okořeněný skvělým herectvím všech přítomných. Tohle byla jízda a už se těším na season finale. 95% 8. The Lovers: Několik parádních scén mi prostě nenapraví dojem z té přemíry náhlých failů. Já sakra chci, aby takovej seriál měl logiku. Že byl nesmrtelnej Drákula, to dokážu v rámci žánru pochopit, ale aby postavy přežívaly takováto zranění, a to jen z důvodu protahování dramatizace, to zkrátka nechci nikde. Navíc motivace některých postav taky místy připomíná dort pejska a kočičky. Ne. Tohle nebylo dobrý season finale. 60% Celkově teda zatím za čtyři, na druhou sérii se podívám rád, ale Da Vinci's Demons si u mě udělalo solidní vroubek. 2. série pokračuje v solidní kvalitativní laťce první řady, mnohdy ji dokonce převyšuje a přestože se nevyhýbá občas nesmyslným časoprostorovým teleportům a zkratkovitým dějovým liniím, celkově se obstojně drží logických mantinelů. Zápletky jsou zajímavé, postavy skvělé a lépe prokreslené než v první sérii. Pro mě je opět jednoznačným favoritem hrabě Riario v podání výborného Ritsona, který svou démonickou postavu dokázal perfektně polidštit a dostat v podstatě na Leonardovu úroveň. Opět to potvrzuje, že záporáci mají často mnohem složitější osudy než přímočaří klaďasové. 85%(31.7.2013)

  • DavidS.
    **

    Pilot nám zatím ukázal Da Vinciho jako smažku a obouruč šermíře s nadáním spíše pro kouzla, který jako dospělý jinoch dělá stále kejkle ve Verrocchiově dílně...Taková pohádková renesanční verze Merlina, co v mládí zabloudil k madoně ve skalách, potřeboval by psychoanalýzu a rovnou by se vrhl na portrét medicejské milenky...Co by jeden čekal od Goyera, který má na svědomí dubový kolík do srdce třetího Blada...A nemusíte být ani kunsthistorik...Více vidět a vědět netřeba...(14.4.2013)

  • - Každá epizoda seriálu je pojmenována po jedné tarotové kartě. (SFalconJ)

  • - Spoiler: V seriálu je Giulianův syn (Elliot Cowan) vnímán jako nelegitimní výsledek "jedné noci" a Guiliano (Tom Bateman) pouze zjišťuje, že bude otcem, když umírá. Ve skutečnosti se Giulianův syn, budoucí papež Klement VII. narodil jen měsíc poté, co jeho otec zemřel. Jeho rodiče byli ve skutečnosti zasnoubení, a tak byl Giulianův syn považován za legitimního. (SFalconJ)

  • - V 8. díle Svatý udělá několika vysoce postaveným Medicejům a Pazziům na čela křížky. Poté, co vyjdou ze svatyně, ale mají křížky jiný tvar. (Geriel)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace