Reklama

Reklama

Bohéma

(seriál)
Trailer
Česko, 2017, 7 h 56 min (Minutáž: 72–94 min)

Scénář:

Tereza Brdečková

Kamera:

Petr Koblovský

Hudba:

Michal Rataj

Hrají:

Michal Dlouhý, Vladimír Javorský, Jaroslav Plesl, Saša Rašilov nejml., Judit Pecháček, Michal Balcar, Ondřej Pavelka, David Novotný, Václav Jiráček (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Bylo jednou jedno studio na Barrandově, kterým prošly dějiny. Patřilo k vůbec nejmodernějším v celé Evropě. Ve filmech, které se tam natáčely, hráli velikáni z Národního divadla, komici, krasavice, lamači srdcí. Občas se jelo natáčet do exteriéru a často se vyráželo do barů, chodilo do kina nebo konspirovalo v bytech. Ale studio, to byl opravdový domov. Kdo sem zapadl, tomu se nemohlo nic stát – anebo to aspoň tak vypadalo a dlouho si to všichni mysleli. Jenže pak přišlo osvobození následované znárodněním filmu a studio patřilo lidu. Ale hercům šlo i nadále hlavně o filmové role... Hitler a Goebbels zbožňovali film a věděli, že pro masy pracujících ve válečné výrobě je kino důležité jako chleba a mnohdy snad i nahradí svobodu. Předpokládali, že na tomto se s českými filmaři shodnou, a nemýlili se: komedie a romance se slavnými českými herci se točily skoro až do konce války jako na běžícím pásu.

Němci založili společnost Pragfilm, která pohltila bývalé AB Barrandov. Investovali do vybavení ateliérů a zaměstnávali dvě tisícovky převážně českých lidí s cílem natáčet německé i české filmy. Díky tomu na tom byla poválečná znárodněná kinematografie skvěle. České filmy pomáhaly udržet v protektorátu klid a pořádek, konstatovali nacisté. A zároveň udržovali národní povědomí, konstatovali Češi. A tak byli všichni spokojení a ruka ruku myla: diváci v kině zapomínali na drsnou skutečnost, producenti vydělávali a filmaři díky šlapající výrobě nemuseli na práce do Německa. Tito všichni nebyli vidět. Vidět ale byli herci, jejichž popularita za protektorátu vyletěla jako kometa. Jenže se neobešla bez společenských styků s nacisty, a tak většina českých hvězd stála po válce před lidovým soudem pro kolaboraci. Motivem obvinění byla často jen závist a špatné svědomí právě těch diváků, kteří hvězdám krátce předtím nadšeně tleskali. Někteří byli očištěni, ale většině to stejně nepomohlo. A byli takoví, kteří klidně zradili kohokoliv a prohlásili cokoliv. Jen aby mohli hrát dál – i za komunistů. Prostě vklouzli z jedné kolaborace do jiné. (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele laepus k tomuto seriálu (7)

Bohéma (2017) 

Podrobnější komentáře u každé epizody. Zkráceně snad jen - Proboha proč zase Sedláček? Proboha proč zas ta otravná hudba? Proboha proč si vymýšlet, když ty osudy byly i tak dost napjaté? Proč zase ty zbytečné kontroverze a nahé zadky? Proč zase vše tak polopaticky vysvětlovat? A to bylo jen krátce... Závěrem - nejpromarněnější příležitost v dějinách České televize. ()

Snad to nebude tak hrozné (2017) (E01) 

Sedláčkovi už by měli možná zakázat točit. Komu všemu vlezl někam, aby dostával jen on tak ambiciózní (a náročné) projekty jako bylo České století a teď Bohéma? Nemá na to. Některé role jsou zahrány tak amatérsky, až se divák musí kroutit, jiné zas přehrané až do bolesti, z jiných postav jsou karikatury, stejný výběr herců jako vždycky, pak přichází snaha šokovat za každou cenu a do toho klasické klavírní bezmelodické vyhrávky. Takhle ne. Chtěl jsem dát tři, abych pak případně mohl jít nahoru, anebo dolů, ale nakonec dávám jen dvě - a to za šílený zpěv u závěrečných titulků - to jsem opravdu mohl nazpívat já sám. Chudáci herci - slušný scénář, krásná výprava, úžasné téma - a vyjde z toho takové prázdno. ()

Past na svědomí (2017) (E02) 

Tohle je asi to nejhorší, co kdy Česká televize vytvořila. Píšu to bezprostředně zhnusem po zhlédnutí druhé epizody a tu jednu jedinou hvězdu dávám ze slušnosti za to, že mě tento výblitek alespoň při své nudě příliš nerušil, když jsem si během jeho (ne)sledování mohl dělat pracovní věci. Takže - 1. zbytečné a patetické kecy, a je jich plno, 2. scény, kterým neuvěří ani idiot po lobotomii, 3. u dalších scén si člověk říká "proč jako?" pak "wtf?" a nakonec "dělají si ze mě prdel?", 4. muzika nikdy nesmí být otravná a nesmí jí být moc - tady je obojí - plno otravné (a navíc neuvěřitelné hloupé) muziky, 5. nejsem odborník na protektorátní kinematografii, ale vím, že tohle ti herci prostě nedělali, 6. chlupatá chlapská prdel jako dominantní část záběru? 7. události z roku 1968 jsou tak nadbytečné, až to bolí, 8. udělat z Marvana úplného blbce? 9. a z Buriana malé infantilní kolaborantské děcko? 10. herci se snaží, ne že ne, ale o to je to pak horší, když se snaží z hovna uplést bič, ale pořád je to hovno, akorát jsou od něj všichni umazaní od hlavy až k patě, 11. Lilly je pěkné kurva - stačí když má týpek moc a pak to klidně může být i nácek, hlavně že s z ní bude hérečka (na druhou stranu - je to v životě vlastně jinak?) - suma sumárum - počkám na třetí díl, jestli to klesne až na úroveň odpadu - mám strach, že ano. ()

Krev, půda a strach (2017) (E03) 

Trochu zlepšení oproti minulému dílu. Celé to tak nějak víc drží pohromadě a má to skutečné napětí, aspoň někdy. Ale: Přečančaný a uměle vypadající byteček z roku 68 - Rašilov hraje dobře, ale proboha ať už nezpívá - to myslí vážně s tak škaredou Adinou Mandlovou? - a zas ti naháči... Každopádně asi se podívám i na další. ()

A přece se točí (2017) (E04) 

Bude nějaký díl bez nahého zadku? Opravdu je to jediný způsob, kterým umí Sedláček jako režisér vzbuzovat kontroverze? Vlastně ještě jeden umí - dávat skutečné osoby do neskutečných situací. To tehdy opravdu nešlo o nic jiného, než že každý chtěl spát s každým? A zas ty trapné scény, kdy se nemluví (asi se to má vyjádřit obrazem...) a jen hraje nějaký neposlouchatelný pseudojazz. A největší a nejhloupější štětka Lilly nechápe, že spí se zbabělým a vychcaným kolaborantem? Který se navíc zaklíná tím, že všechny vlastně chrání - LOL. Jéé, šukající králíčci - to je k popukání. Takže ty dvě hvězdičky za minulý díl byl jen jediný záchvěv něčeho, co v tom seriálu možná mohlo být... ()

Vyhrát za každou cenu (2017) (E05) 

Tady se pochlapím a dám dokonce i tři, i když vím, že své štědrosti budu dozajista v budoucnosti litovat... ne, vážně - poprvé tady bylo několik scén, u kterých mi nebylo jedno, co se stane a jak to dopadne - úvodní scéna s tankem, zatčení Buriana, nátlak StB, vliv komunistů na poválečný film. Ale vždycky se tam prostě najde taková debilita a tak špatně postavená scéna, navíc proložená tou odporně vlezlou a otravnou hudbou, že hned to nadšené napětí, které už se jakžtakž začíná dostavovat, opět rychle opadne. Inu Sedláček. ()

Dvojí tváře (2017) (E06) 

Strašný paskvil, který se snaží ukázat vše a neukazuje vlastně vůbec nic - pomalé scény, protivná hudba (minimálně jednou dokonce úplně ta stejná, co byla v Českém století!), zbytečné scény z r. 1968. Jediné dva důvody, proč alespoň ty dvě hvězdy jsou vykreslení případu Vlasty Buriana (který se nejvíce podobá pravdě) a ten druhý důvod... jo, to je ta obecná ochota herců prostituovat s každým režimem za cokoli a omlouvat svou lidskou slabost a zbabělost slovy "já chci přece hrát". ()

Reklama

Reklama