poster

Bohéma (TV seriál)

Drama / Životopisný

Česko, 2017, 7 h 56 min (Minutáž: 6x72 min)

Scénář:

Tereza Brdečková

Kamera:

Petr Koblovský

Hudba:

Michal Rataj

Hrají:

Michal Dlouhý, Vladimír Javorský, Jaroslav Plesl, Saša Rašilov nejml., Judit Bárdos, Michal Balcar, Ondřej Pavelka, David Novotný, Václav Jiráček, Vladimír Polívka, Petra Jungmanová, Tomáš Pavelka, Rostislav Novák ml., Filip Kaňkovský, Simona Prasková, Pavel Batěk, Petr Stach, Gabriela Mikulková, Aleš Procházka, Dana Černá, Jan Novotný, Adéla Petřeková, Martin Myšička, Aleš Bílík, Claudia Vašeková, Lenka Vlasáková, Annette Nesvadbová, Gabriela Míčová, Renata Visnerová-Prokopová, Jiří Ployhar ml., Petr Jeništa, Jan Hájek, Jiří Racek, Zdeněk Tyc, Filip Čapka, Radek Koula, Jiří Král, Zdeněk Rohlíček, Miroslav Babuský, Zdeněk Bohata, Jiří Čapka, Michal Dalecký, Zuzana Decastelo, Martin Finger, Dana Gregorová, Kateřina Jebavá, Helena Kramářová, Kateřina Kuřátková, Vendula Manfredi, Zdeněk Pecháček, Petr Pěknic, Miroslava Pikolová, Jiří Polydor, Barbora Pospíšilová, Tomáš Racek, Jan Šimůnek, Vojtěch Švejda, Jiří Dědeček, Tomáš Sýkora, Tomáš Kořének, Michael Dymek, Miro Grisa, Zdeněk Janál, Petr Macháček, Petr Marek, Ondřej Nosálek, Lubor Novotný, František Skřípek, Johana Švarcová, Miloslav Mejzlík, Marie Durnová, Hana Frejková, Ladislav Hampl, Roman Krása, Jan Kružík, Ján Sedal, Zdeněk Tomeš, Vilém Udatný, Eliška Jansová, Adriana Bajtková, Pavlína Balner, Petr Bláha, Josef Carda, Karel Hanzálek, Marie Hladíková, Jakub Krejča, Václav Legner, Vladimír Marek, Robert Mrzena, Marek Pospíchal, Erika Stárková, Jaroslav Synek, Petra Tenorová, Maya Vondráčková, Jiří Wohanka, Pavel Rímský, Zdeněk Maryška, Radek Valenta, Dmitry Matus, Ivan Lupták, Petr Dohnal, Petr Drahorád, Michael Drahoš, Milan Enčev, Sergej Grigorenko, Pavel Hasmuk, Gustav Hašek, Tomáš Chlud, Rita Jasinská, Michal Jelínek, Petr Jirsa, Stano Jurík, Kateřina Laštovková, Jiří Kovář, Petr Kroutil, Pavel Kryl, Tomáš Malík, Jiří Masáček, Richard Jaroslav Müller, Kristina Pereverzeva, Alexander Podolkhov, Miroslav Saic, Jaroslav Šimíček, Anna Valterová, Zdeněk Hruška, Karel Dobrý, Tomáš Havlínek, Libor Baselides, Martina Černá, Jiří Černý, Anastázie Dobrodinská, Jana Gerleová, Michal Gulyáš, Táňa Hlostová, Josef Horák, Miroslav Hruška, Leoš Juráček, Ivan Kočí, Jakub Laurych, Vít Roleček, Marta Falvey Sovová, Justin Svoboda, Vanda Švarcová, Robert Tyleček, Tereza Vacíková, Luděk Žilka, Lucie Vopatová, Tereza Blažková, Petra Johansson, Pavel Kovář, Lenka Burianová, Martin Ešpandr, Ivan Sochor, Marek Dobeš, Tomáš Chmel, Rudolf Štěpán
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kimon

    Ano, i já se musím připojit k těm, kterým bylo v prvním dílu těžko se orientovat v množství postav. Všechny postavy jsou "odlity" jakoby z jedné formy, která nedává možnost rychle rozpoznat o koho vlastně jde. Možná by stačilo v dialozích postav občas přidat nějaké to oslovení jménem toho osloveného, pro lepší zapamatování. Víte paní Brdečková, opakování je matka moudrosti. Také bych se ale na Vás mohl obrátit pouhých oslovením bez vašeho jména: "Opakování je matka moudrosti, vážená paní". A v ten okamžik (množstvím postav zmatený) divák neví, koho jsem oslovil. Začne přemýšlet, o koho se vlastně jednalo a to už mu uniká další děj. To jen tak na okraj, ale zatím to mohu hodnotit slibně.(16.1.2017)

  • Katarine
    ***

    Oproti Českému století se tento projekt Roberta Sedláčka bohužel už tolik nevyvedl. To, co musím zkritizovat nejvíce, je především otřesný střih. Scény absolutně bez rozmyslu poskládané za sebou tak postrádaly veškerou logiku a člověk se chvílemi ztrácel nejen v tom, kdo je kdo (to platí především pro první dvě epizody), ale taky o čem je vlastně zrovna řeč a kdy že se to zrovna vlastně odehrává. Dále výběr určitých hereckých představitelů příliš nekorespondoval s charaktery a hlavně vizáží tehdejších hvězd. Byť se maskéři velmi snažili, ze Saši Rašilova ani Davida Novotného zkrátka noblesního a šarmantního Oldřicha Nového a groteskního Jaroslava Marvana nevydolovali. Naopak vyzdvihnout musím Vladimíra Javorského, Michala Dlouhého, Petra Stacha, Pavla Batěka a (jako vždy mnou opěvovaného oblíbence) Jaroslava Plesla. Právě jejich výkony dokázaly celý projekt vyzdvihnout do vkusné a kvalitní roviny a ruku v ruce s obstojným scénářem mohly člověka jistým způsobem obohatit a nechat jej zamyslet se, zda opravdu tehdejší barrandovští tvůrci v dané době jednali či dokonce mezi sebou vážně hovořili právě takto a zda opravdu vztahy mezi nimi byly takové, jaké nám je Sedláček naservíroval.(12.3.2017)

  • Gwaihir
    **

    Škoda, protože pokud bylo cílem vytvořit věrohodný obraz života českých herců a filmařů v době od třicátých do padesátých let dvacátého století, je dosažený výsledek poměrně tristní. Nedovolím si hodnotit pravdivost všech jednotlivých výjevů, ale přinejmenším některé z nich jsou zjevně upravené nebo zkreslené, a proto ani ostatní nemohou působit věrně. Dovolím si však tu drzost napsat, že linka se srpnem osmašedesátým je nejen úplně nadbytečná, ale navíc se snaží srovnávat dvě neporovnatelné situace a doby, což společně s vykreslením poválečného vývoje v mnohem horším světle, než je tomu u samotného protektorátu, vytváří poněkud neobjektivní pohled na celkové dění. Problémem tohoto ztvárnění světa československé kinematografie je také jeho nepřehlednost a roztříštěnost spočívající v míchání smyšlených a skutečných postav nebo filmů se skutečnými i smyšlenými jmény či názvy a rovněž v trochu zvláštní skladbě výstupů, z nichž svou sílu prokazuje jen několik. Lesk hvězd stříbrného plátna se zde stává převážně pouze jeho matným odrazem, a to nikoli vinou hereckých výkonů jejich představitelů, které mají vysokou úroveň, ani snahy ukázat jejich osudy v rádoby komplexnějším pojetí, ale spíše kvůli nepříliš koncepčnímu uchopení. 35 %(21.2.2017)

  • Roman Albach
    **

    6/6 Jedním slovem - zklamání. Promarněná šance. Je to velice prazvláštní mix fiktivních a reálných postav, Čechů s Němci, co mluví česky, událostí doby protektorátu a roku 68. To všechno, by se dalo přežít, kdyby seriál jednoduše velmi často nenudil. Zajímavých momentů je zde jako šafránu. Je to velká škoda.(14.2.2017)

  • slunicko2
    ***

    Dusivá atmosféra protektorátní doby versus rozjuchané bezstarostné komedie. 1) Pozoruhodný televizní počin doplácí na nesoulad mezi ambiciózností tvůrců a jejich skutečnými schopnostmi. Tím nechci říci, že to není zajímavé._____ 2) Je mi vcelku jedno, že některé postavy jsou konkrétní osobnosti a jiné jen reprezentují určité typy. Opravdové postavy naší historie samozřejmě poutají více pozornosti, ale zase jsou tvůrci svázáni (snad až moc) a zavázání zobrazovat je podle skutečnosti, což se ne vždy podaří ke spokojenosti zainteresovaných. Scénář nepříliš úspěšně kličkuje mezi snahou o věrohodnost postav a snahou o věrohodnost doby._____ 3) Zarámování příběhu do srpna 1968 mi nevadí, i když mi připadá nadbytečné a nepříliš funkční. Zvykl jsem si i na podivného Jaroslavu Marvanovi nijak nepodobného Davida Novotného. Skousl jsem nakonec i zřejmé profesionální neumětelství 44letého režiséra Roberta Sedláčka. Nejvíce mi ale vadila podivná televizně inscenační atmosféra zejména prvního dílu._____ 4) Zaujali mě fešný 43letý Jaroslav Plesl (Miloš Havel), 49letý skvělý Michal Dlouhý (Zdeněk Štěpánek), 55letý skvělý Vladimír Javorský (Vlasta Burian), přesvědčivý 45letý Saša Rašilov nejml. (Oldřich Nový), pěkný 31letý Michal Balcar ("vypravěč" Arnošt Žák).(13.4.2017)

  • - Zahradu vily Vlasty Buriana v pražských Dejvicích, kerá je dnes veřejnosti nepřístupná, ve filmu nahradila zahrada a bazén u vily Stiassni (známá také jako Vládní vila) v Brně. (X_mole)

  • - Historické události nešly chronologicky po sobě. V dílu byla nejprve scéna podepisování kondolenční knihy při úmrtí Klementa Gottwalda (1953) a až později v rozhlase zazní zpráva o procesu se Slánského skupinou (1952). (DecentFellow)

  • - Vypravěč příběhu Arnošt Žák v podání Ondřeje Pavelky je pravák, zato jeho mladší verze s tváří Michala Balcara píše a maluje levačkou. Toho si lze všimnout např. v epizodě A přece se točí (2017), kdy je v posteli s Eliškou Novotnou (Petra Jungmannová) a maluje marťana. (RadimHavl)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace