poster

Bohéma (TV seriál)

Drama / Životopisný

Česko, 2017, 7 h 56 min (Minutáž: 6x72 min)

Scénář:

Tereza Brdečková

Kamera:

Petr Koblovský

Hudba:

Michal Rataj

Hrají:

Michal Dlouhý, Vladimír Javorský, Jaroslav Plesl, Saša Rašilov nejml., Judit Bárdos, Michal Balcar, Ondřej Pavelka, David Novotný, Václav Jiráček, Vladimír Polívka, Petra Jungmanová, Tomáš Pavelka, Rostislav Novák ml., Filip Kaňkovský, Simona Prasková, Pavel Batěk, Petr Stach, Gabriela Mikulková, Aleš Procházka, Dana Černá, Jan Novotný, Adéla Petřeková, Martin Myšička, Aleš Bílík, Claudia Vašeková, Lenka Vlasáková, Annette Nesvadbová, Gabriela Míčová, Renata Visnerová-Prokopová, Jiří Ployhar ml., Petr Jeništa, Jan Hájek, Jiří Racek, Zdeněk Tyc, Filip Čapka, Radek Koula, Jiří Král, Zdeněk Rohlíček, Miroslav Babuský, Zdeněk Bohata, Jiří Čapka, Michal Dalecký, Zuzana Decastelo, Martin Finger, Dana Gregorová, Kateřina Jebavá, Helena Kramářová, Kateřina Kuřátková, Vendula Manfredi, Zdeněk Pecháček, Petr Pěknic, Miroslava Pikolová, Jiří Polydor, Barbora Pospíšilová, Tomáš Racek, Jan Šimůnek, Vojtěch Švejda, Jiří Dědeček, Tomáš Milostný, Tomáš Kořének, Michael Dymek, Miro Grisa, Zdeněk Janál, Petr Macháček, Petr Marek, Ondřej Nosálek, Lubor Novotný, František Skřípek, Johana Švarcová, Miloslav Mejzlík, Marie Durnová, Hana Frejková, Ladislav Hampl, Roman Krása, Jan Kružík, Ján Sedal, Zdeněk Tomeš, Vilém Udatný, Eliška Jansová, Adriana Bajtková, Pavlína Balner, Petr Bláha, Josef Carda, Karel Hanzálek, Marie Hladíková, Jakub Krejča, Václav Legner, Vladimír Marek, Robert Mrzena, Marek Pospíchal, Erika Stárková, Jaroslav Synek, Rudolf Štěpán, Petra Tenorová, Maya Vondráčková, Jiří Wohanka, Pavel Rímský, Zdeněk Maryška, Radek Valenta, Dmitry Matus, Ivan Lupták, Petr Dohnal, Petr Drahorád, Michael Drahoš, Milan Enčev, Sergej Grigorenko, Pavel Hasmuk, Gustav Hašek, Tomáš Chlud, Rita Jasinská, Michal Jelínek, Petr Jirsa, Stano Jurík, Kateřina Laštovková, Jiří Kovář, Petr Kroutil, Pavel Kryl, Tomáš Malík, Jiří Masáček, Richard Jaroslav Müller, Kristina Pereverzeva, Alexander Podolkhov, Miroslav Saic, Jaroslav Šimíček, Anna Valterová, Zdeněk Hruška, Karel Dobrý, Tomáš Havlínek, Libor Baselides, Martina Černá, Jiří Černý, Anastázie Dobrodinská, Jana Gerleová, Michal Guliáš, Táňa Hlostová, Josef Horák, Miroslav Hruška, Leoš Juráček, Ivan Kočí, Jakub Laurych, Vít Roleček, Marta Falvey Sovová, Justin Svoboda, Vanda Švarcová, Robert Tyleček, Tereza Vacíková, Luděk Žilka, Lucie Vopatová, Tereza Blažková, Petra Johansson, Pavel Kovář, Lenka Burianová, Martin Ešpandr, Ivan Sochor
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mirokukii

    Na tento počin jsem se celkem těšil, jelikož slavnější, zářivější a vzhledem k politickým okolnostem osudovější období, už český, potažmo československý film stěží zažije. Začal jsem tedy sledovat druhou epizodu a tu nedokoukal, jak to bylo nudné a nepoutavé. Asi jako když jdete na pohřeb cizího člověka. Sice to s Vámi nic nedělá, ale stejně je Vám to velmi líto. Škoda. Mnohem lepší nápad asi bude, zhlédnout něco pravého z té doby, nežli něco, co se snaží, si na to jenom hrát.(23.1.2017)

  • Gwaihir
    **

    Škoda, protože pokud bylo cílem vytvořit věrohodný obraz života českých herců a filmařů v době od třicátých do padesátých let dvacátého století, je dosažený výsledek poměrně tristní. Nedovolím si hodnotit pravdivost všech jednotlivých výjevů, ale přinejmenším některé z nich jsou zjevně upravené nebo zkreslené, a proto ani ostatní nemohou působit věrně. Dovolím si však tu drzost napsat, že linka se srpnem osmašedesátým je nejen úplně nadbytečná, ale navíc se snaží srovnávat dvě neporovnatelné situace a doby, což společně s vykreslením poválečného vývoje v mnohem horším světle, než je tomu u samotného protektorátu, vytváří poněkud neobjektivní pohled na celkové dění. Problémem tohoto ztvárnění světa československé kinematografie je také jeho nepřehlednost a roztříštěnost spočívající v míchání smyšlených a skutečných postav nebo filmů se skutečnými i smyšlenými jmény či názvy a rovněž v trochu zvláštní skladbě výstupů, z nichž svou sílu prokazuje jen několik. Lesk hvězd stříbrného plátna se zde stává převážně pouze jeho matným odrazem, a to nikoli vinou hereckých výkonů jejich představitelů, které mají vysokou úroveň, ani snahy ukázat jejich osudy v rádoby komplexnějším pojetí, ale spíše kvůli nepříliš koncepčnímu uchopení. 35 %(21.2.2017)

  • maverick10
    **

    Říkal jsem to vždy a říkám to i nyní, český film má dobré herce, ale nemá tvůrce. Bez nápadu, bez fantazie, dramaturgicky, scénáristicky i režijně mrtvé, fádní, nudné, strohé. Do velké míry k tomu pomáhá i šíleně utahaná až depresivní hudba, při které jsem měl sebedestruktivní sklony. Tak takhle ne pane Sedláček. Proč už se někdo dopr... neodváže, nepustí ze řetězu a neudělá film, beze strachu, že se to nebude líbit?(2.3.2017)

  • Kimon

    Ano, i já se musím připojit k těm, kterým bylo v prvním dílu těžko se orientovat v množství postav. Všechny postavy jsou "odlity" jakoby z jedné formy, která nedává možnost rychle rozpoznat o koho vlastně jde. Možná by stačilo v dialozích postav občas přidat nějaké to oslovení jménem toho osloveného, pro lepší zapamatování. Víte paní Brdečková, opakování je matka moudrosti. Také bych se ale na Vás mohl obrátit pouhých oslovením bez vašeho jména: "Opakování je matka moudrosti, vážená paní". A v ten okamžik (množstvím postav zmatený) divák neví, koho jsem oslovil. Začne přemýšlet, o koho se vlastně jednalo a to už mu uniká další děj. To jen tak na okraj, ale zatím to mohu hodnotit slibně.(16.1.2017)

  • blackrain
    **

    Tohle je docela pěkný průšvih. Mohl to být skvěle natočený dobový seriál z velmi těžké a hnusné doby, který divákovi ukazuje dramatické osudy jednotlivých herců a poměry panující na tehdejším Barrandově, bohužel není. Chtěla jsem na vlastní oči vidět osudy herců, které znám z filmů pro pamětníky, ale dostala jsem jen slepenec lží a polopravd, který klouže jenom po povrchu a nikam pořádně nezabředá. Jen něco nakousne a přežvýká podle svého. Nejdříve mi přišla absolutně zbytečná postava Ondřeje Pavelky, nezajímala mně, ale je to vyprávěč, takže jsem ho vzala na milost. Pak mě začala štvát postava se jménem Lili. Vždyť je fiktivní a s děním na Barrandově nemá nic společného a je zbytečná. Nic do seriálu nepřináší. Copak tu nebyla Baarová, Gollová, Vítová a samozřejmě Adina Mandlová. Tyto dámy by taky mohly vyprávět a že by to bylo vyprávění opravdu šťavnaté. O mužském osazenstvu studia ani nemluvím. Dvě hvězdy dávám za Michala Dlouhého, Sašu Rašilova a Vladimíra Javorského. Ti velmi příjemně překvapili. Zbytek se veze na vlně špatného scénáře. Nic strhujícího tu není. Přitom doba a herecké legendy k tomu u přímo vybízely.(9.2.2017)

  • - Zahradu vily Vlasty Buriana v pražských Dejvicích, kerá je dnes veřejnosti nepřístupná, ve filmu nahradila zahrada a bazén u vily Stiassni (známá také jako Vládní vila) v Brně. (X_mole)

  • - Natáčelo se na mnoha historických pražských lokacích a také v Plzni, Mladé Boleslavi. (Tryskomyš)

  • - Natáčení začalo v pražském divadle ABC, které představuje Divadlo Vlasty Buriana uzavřené v roce 1943. Natáčelo se také v Teplicích a v Krušnohorském divadle, nebo v Regionální knihovně, kde místní ředitelna zastoupí pracovnu Emila Háchy. (grill2)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace