poster

Bohéma (TV seriál)

Drama / Životopisný

Česko, 2017, 7 h 56 min (Minutáž: 6x72 min)

Scénář:

Tereza Brdečková

Kamera:

Petr Koblovský

Hudba:

Michal Rataj

Hrají:

Michal Dlouhý, Vladimír Javorský, Jaroslav Plesl, Saša Rašilov nejml., Judit Bárdos, Michal Balcar, Ondřej Pavelka, David Novotný, Václav Jiráček, Vladimír Polívka, Petra Jungmanová, Tomáš Pavelka, Rostislav Novák ml., Filip Kaňkovský, Simona Prasková, Pavel Batěk, Petr Stach, Gabriela Mikulková, Aleš Procházka, Dana Černá, Jan Novotný, Adéla Petřeková, Martin Myšička, Aleš Bílík, Claudia Vašeková, Lenka Vlasáková, Annette Nesvadbová, Gabriela Míčová, Renata Visnerová-Prokopová, Jiří Ployhar ml., Petr Jeništa, Jan Hájek, Jiří Racek, Zdeněk Tyc, Filip Čapka, Radek Koula, Jiří Král, Zdeněk Rohlíček, Miroslav Babuský, Zdeněk Bohata, Jiří Čapka, Michal Dalecký, Zuzana Decastelo, Martin Finger, Dana Gregorová, Kateřina Jebavá, Helena Kramářová, Kateřina Kuřátková, Vendula Manfredi, Zdeněk Pecháček, Petr Pěknic, Miroslava Pikolová, Jiří Polydor, Barbora Pospíšilová, Tomáš Racek, Jan Šimůnek, Vojtěch Švejda, Jiří Dědeček, Tomáš Milostný, Tomáš Kořének, Michael Dymek, Miro Grisa, Zdeněk Janál, Petr Macháček, Petr Marek, Ondřej Nosálek, Lubor Novotný, František Skřípek, Johana Švarcová, Miloslav Mejzlík, Marie Durnová, Hana Frejková, Ladislav Hampl, Roman Krása, Jan Kružík, Ján Sedal, Zdeněk Tomeš, Vilém Udatný, Eliška Jansová, Adriana Bajtková, Pavlína Balner, Petr Bláha, Josef Carda, Karel Hanzálek, Marie Hladíková, Jakub Krejča, Václav Legner, Vladimír Marek, Robert Mrzena, Marek Pospíchal, Erika Stárková, Jaroslav Synek, Rudolf Štěpán, Petra Tenorová, Maya Vondráčková, Jiří Wohanka, Pavel Rímský, Zdeněk Maryška, Radek Valenta, Dmitry Matus, Ivan Lupták, Petr Dohnal, Petr Drahorád, Michael Drahoš, Milan Enčev, Sergej Grigorenko, Pavel Hasmuk, Gustav Hašek, Tomáš Chlud, Rita Jasinská, Michal Jelínek, Petr Jirsa, Stano Jurík, Kateřina Laštovková, Jiří Kovář, Petr Kroutil, Pavel Kryl, Tomáš Malík, Jiří Masáček, Richard Jaroslav Müller, Kristina Pereverzeva, Alexander Podolkhov, Miroslav Saic, Jaroslav Šimíček, Anna Valterová, Zdeněk Hruška, Karel Dobrý, Tomáš Havlínek, Libor Baselides, Martina Černá, Jiří Černý, Anastázie Dobrodinská, Jana Gerleová, Michal Gulyáš, Táňa Hlostová, Josef Horák, Miroslav Hruška, Leoš Juráček, Ivan Kočí, Jakub Laurych, Vít Roleček, Marta Falvey Sovová, Justin Svoboda, Vanda Švarcová, Robert Tyleček, Tereza Vacíková, Luděk Žilka, Lucie Vopatová, Tereza Blažková, Petra Johansson, Pavel Kovář, Lenka Burianová, Martin Ešpandr, Ivan Sochor, Marek Dobeš
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marigold
    ***

    České století bylo jako koncept semknutější a těžilo z toho, že velká část byla jasně zasazená do "veřejné sféry", takže tu jistá strnulost vlastně nebyla na škodu. Bohéma je ambicioznější portrét konkrétní společenské sféry, který spojuje veřejné a intimní a bohužel v tomhle ohledu je paradoxně mnohem topornější, když opustí kulisy Barrandova a pitvá se v soukromých avantýrách. Nejde jen o diskutované faktografické šarády, ale i o to, že Brdečkové scénář je konvenční a málokdy skutečně zatne čepel hluboko. Rámec s 68. má zesílit morální dilemata a zdůraznit historickou kontinuitu, místo toho ale vyprávění ještě více drobí. Ratajův muzak pak jen dokládá, že Bohéma se snaží vidět všude, ale nevidí vlastně pořádně nikam. Podstatné věci mizí v dýmu a otravně melancholickém pofrkávání trubek. Škoda, protože herecky je to až na výjimky slušné (Dlouhý předvádí jeden z nejlepších výkonů blahé paměti) a pár scén (hlavně těch morálních dilemat zavdat si / nezavdat si) vyzní poměrně působivě. Promarněná příležitost, která volala po důslednější dramaturgii i režii.(20.2.2017)

  • Skuby47
    **

    Neskutečná nuda. Už jen fakt, že jedni herci hrají jiné mnohem známější herce, je absurdní. Stejně tak to, že představují situace, které se odehrávají jen v hlavách tvůrců a vůbec neodpovídají skutečnosti. Kdo ví, jak to tehdy bylo. Většina aktérů a pamětníků už nežije a i oni by sotva mohli pravdivě popsat tehdejší poměry ve světě filmu. Vyložili by si je tak, aby z toho vyšli čistí. Kdo ví, jak by se kdokoliv z nás zachoval v situaci, kdy by šlo jemu či jeho rodině o život a pokud by nebyl hrdina, tak jestli by se mu to dalo vyčítat. Je to takové šturmování do boje, když bitva už skončila. Viděla jsem kompletně jen jeden díl a byla to ztráta času.(20.2.2017)

  • Petfruf
    **

    1.díl - Bohéma mile překvapila. Čekala jsem dalšího Mattoniho a jsem potěšena, že se seriál kloní spíše k Českému století. Silné obsazení (absolutně dokonalý Javorský a nesmím opomenout Dlouhého). Zajímavá hudba. Místy je však děj hodně roztříštěný, ale to se dá pochopit, vzhledem k množství postav. Občas je těžké si toho kterého herce představit jako herce jiného (zatím mi největší problém dělaji Rašilov a Novotný). Naprosto zbytečná mi příjde linie s Pavelkou. Ale necháme se překvapit, jaké vše bude mít pokračování. 2. díl - Bohužel, druhý díl Bohémy s neposunul směrem k lepšímu. Děj se tříští ještě víc, napětí žádné, potenciál tématu začíná být trestuhodně nevyužit. Čím dál víc je mi proti srsti míchání reálných a fiktivních postav. Příjemný pocit z prvního dílu se poněkud vytrácí... 3. díl - Stále váhám nad hodnocením. Na třetí díl se již dalo koukat, ubylo nepříjemného přeskakování děje do doby sovětské okupace. Celkem zbytečná linie s těhotenstvím ženy Oldřicha Nového. Netuším, nakolik je to pravdivé a nakolik fantazie scénáristky. Ostatně, tento pocit mám téměř u všech postav. 4. díl - Hudba, která působila v prvním dílu osvěžujícím dojmem, je nyní velice nepříjemná a stále se dokola opakující. Samotný děj je natolik nezáživný, že ztrácím chuť seriál nadále sledovat.(15.1.2017)

  • blackrain
    **

    Tohle je docela pěkný průšvih. Mohl to být skvěle natočený dobový seriál z velmi těžké a hnusné doby, který divákovi ukazuje dramatické osudy jednotlivých herců a poměry panující na tehdejším Barrandově, bohužel není. Chtěla jsem na vlastní oči vidět osudy herců, které znám z filmů pro pamětníky, ale dostala jsem jen slepenec lží a polopravd, který klouže jenom po povrchu a nikam pořádně nezabředá. Jen něco nakousne a přežvýká podle svého. Nejdříve mi přišla absolutně zbytečná postava Ondřeje Pavelky, nezajímala mně, ale je to vyprávěč, takže jsem ho vzala na milost. Pak mě začala štvát postava se jménem Lili. Vždyť je fiktivní a s děním na Barrandově nemá nic společného a je zbytečná. Nic do seriálu nepřináší. Copak tu nebyla Baarová, Gollová, Vítová a samozřejmě Adina Mandlová. Tyto dámy by taky mohly vyprávět a že by to bylo vyprávění opravdu šťavnaté. O mužském osazenstvu studia ani nemluvím. Dvě hvězdy dávám za Michala Dlouhého, Sašu Rašilova a Vladimíra Javorského. Ti velmi příjemně překvapili. Zbytek se veze na vlně špatného scénáře. Nic strhujícího tu není. Přitom doba a herecké legendy k tomu u přímo vybízely.(9.2.2017)

  • Katarine
    ***

    Oproti Českému století se tento projekt Roberta Sedláčka bohužel už tolik nevyvedl. To, co musím zkritizovat nejvíce, je především otřesný střih. Scény absolutně bez rozmyslu poskládané za sebou tak postrádaly veškerou logiku a člověk se chvílemi ztrácel nejen v tom, kdo je kdo (to platí především pro první dvě epizody), ale taky o čem je vlastně zrovna řeč a kdy že se to zrovna vlastně odehrává. Dále výběr určitých hereckých představitelů příliš nekorespondoval s charaktery a hlavně vizáží tehdejších hvězd. Byť se maskéři velmi snažili, ze Saši Rašilova ani Davida Novotného zkrátka noblesního a šarmantního Oldřicha Nového a groteskního Jaroslava Marvana nevydolovali. Naopak vyzdvihnout musím Vladimíra Javorského, Michala Dlouhého, Petra Stacha, Pavla Batěka a (jako vždy mnou opěvovaného oblíbence) Jaroslava Plesla. Právě jejich výkony dokázaly celý projekt vyzdvihnout do vkusné a kvalitní roviny a ruku v ruce s obstojným scénářem mohly člověka jistým způsobem obohatit a nechat jej zamyslet se, zda opravdu tehdejší barrandovští tvůrci v dané době jednali či dokonce mezi sebou vážně hovořili právě takto a zda opravdu vztahy mezi nimi byly takové, jaké nám je Sedláček naservíroval.(12.3.2017)

  • - Zahradu vily Vlasty Buriana v pražských Dejvicích, kerá je dnes veřejnosti nepřístupná, ve filmu nahradila zahrada a bazén u vily Stiassni (známá také jako Vládní vila) v Brně. (X_mole)

  • - V prvním díle se u bazénu Vlasty Buriana (Vladimír Javorský) nachází venkovní nábytek z kolekce obchodního řetězce IKEA, konkrétně stolek a židle Tärnö. (.se)

  • - Vypravěč příběhu Arnošt Žák v podání Ondřeje Pavelky je pravák, zato jeho mladší verze s tváří Michala Balcara píše a maluje levačkou. Toho si lze všimnout např. v epizodě A přece se točí (2017), kdy je v posteli s Eliškou Novotnou (Petra Jungmannová) a maluje marťana. (RadimHavl)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace