Režie:
Martin BourboulonKamera:
Nicolas BolducHudba:
Guillaume RousselHrají:
François Civil, Vincent Cassel, Romain Duris, Pio Marmaï, Eva Green, Louis Garrel, Vicky Krieps, Lyna Khoudri, Jacob Fortune-Lloyd, Marc Barbé (více)Obsahy(1)
V království rozděleném náboženskými válkami a pod hrozbou britské invaze, hrstka mužů a žen zkříží meče a spojí svůj osud s osudem Francie… Temperamentní mladý gaskoněc d‘Artagnan, neohrožení a věrní královští mušketýři Athos, Porthos a Aramis, křehká Constance, ďábelsky prohnaný kardinál z Richelieu či krásná a tajemná Milady de Winter jsou hlavními protagonisty nesmrtelného vyprávění o odvaze, lásce a cti. (Bioscop)
(více)Videa (2)
Recenze (259)
Athos je protestant, Porthos bisexuál, d‘Artagnan příliš stár na to, aby se mu říkalo "chlapče", a Milady kouří čibuka. Jussaca se sice dočkáme, ale Rochefort jmenován není (aspoň jsem si nevšiml) a po Bernajouxovi se slehla zem. Přesto dávám plný počet a řadím tuto adaptaci Tří mušketýrů hned za svoje milované lesterovky s Yorkem a Reedem, protože v hutné zkratce a velmi stylově (nejde jen o zdůrazňovanou "špinavou realističnost") odvyprávějí story o královniných přívěscích, na kterou scenáristicky obratně a překvapivě nabalí další záležitosti, takže výsledek nepřipomíná ani tak rozjuchané dobrodružství jako spíše vynikající adaptaci jiné Dumasovy předlohy: Královnu Margot (1994). ()
Mě to vlastně připadá jako návrat ke kořenům. Jasně, tvůrci si neodpustili mírné dějové zmény, ale to je celkem pochopitelné. Točit po ixté to samé by je nejspíš ani nebavilo. Nicméně jsem toho názoru, že takhle si to Dumas představoval spíš, než všechna ta barevná a rozjuchaná zpracování. Navíc to zásadní zůstává, takže ani tady nezůstane divák ochuzen o d´Artagnanovu cestu do Paříže, seznámení s mušketýry či o zběsilou honbu za královniným náhrdelníkem. Návdavkem je tu kupa syrovosti, lahůdkové akční scény jimž vévodí ta lesní s kardinálovou gardou natočená na jeden záběr a samozřejmě je tu špičkové obsazení a člověk si chtě nechtě musí položit otázku, proč už někoho dávno nenapadlo obsadit Cassela coby Athose. Jako bonus vidím i to, že ani jeden z mušketýrů není černoch a ani náznakem se tu nevine nějaká ta homosexuální linka. Na Milady se těším strašně moc a už teď lituji, že to bude jen o dvou dílech. 90% ()
Moc nechápu z čeho tady všichni uchcáváte. Výprava ok. Casting fajn. Chvilkama je to nějak zajímavé a napínavé... Ale jinak je to taková nekonzistentní splácanina, kde se tak nějak ledabyle řetězí prapodivné scény do dějového oblouku který působí jako random sestřih klíčových i zcela podružných scén nějakého seriálu. 120minut jsem dal na 4x protože mě uspávalo jak to pořád přešlapuje v tom či onom motivu. Jakože neurazilo, ale ani nenadchlo. ()
Švihácká, dravá a moderně natočená adaptace Dumasovy klasiky. Větší důraz se tu klade na akční scény. Špinavé, dynamické se skvělou choreografií. Těch verzí Tří mušketýrů už bylo tolik, že si vlastně nejsem jistý ani jak to mělo správně být, ale snajpři v kostele jsou za mě hodně povedená sekvence. Eva Green je jako Milady neskutečná a obecně jde herecky o veliceschopnou sestavu. Závěr je nehorázně otevřený a už se těším na dvojku. ()
Sice bez tahu na bránu, jak by se slušelo, ale jinak veskrze povedený historický spíše intrikářský drama než akční dobrodružňák, ale když k akci dojde, je zchoreografovaná a natočená parádně a bez rychlých střihů (většinou vlastně skoro úplně bez střihů). Vůbec kamera a celkový promyšlení scén je tu parádní! Snad u dvojky dojde i k nějakýmu tomu většímu napětí, aby film zase jen tak prostě obyčejně nedotančil k cíli, pak bych se nebál hodnotit absolutně. ()
Galerie (50)
Photo © Pathé
Zajímavosti (24)
- Na rozdiel od predchádzajúcich adaptácií románu chceli scenáristi Matthieu Delaporte a Alexandre de La Patellière urobiť z Dumasovho diela „triler vo svete násilia“, pričom film chceli urobiť na "americký spôsob". (Arsenal83)
- Vo filme neboli použité žiadne digitálne efekty, okrem vymazania niekoľkých súčasných prvkov, ako sú autobusové prístrešky alebo parkovacie automaty objavujúce sa v pozadí. (Arsenal83)
- Civil (D'Artagnan) počas nakrúcania na 36 hodín v dôsledku nesprávne aplikovaného mejkapu pri nakrúcaní dočasne oslepol. Nebola to však jeho jediná nehoda. Po páde z rebríka si zlomil nohu a posledné scény musel nakrútiť s ešte nezahojenou nohou a chránený obrovskou penovou topánkou, ktorá sa v záberoch neobjavuje. (Arsenal83)
Reklama