Reklama

Reklama

VOD (1)

Anna Elliotová se kdysi nechala přesvědčit, aby si nebrala fešáka ze skromných poměrů. Po osmi letech na něj ale narazí znovu a pravá láska možná dostane druhou šanci. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (87)

nineweh 

všechny recenze uživatele

Ten, kdo vymyslel, že z Anny Elliotové udělá Fleabag, by měl dostat soudní zákaz se do konce života přiblížit k filmovému scénáři. Miluju Dakotu Johnson, ale tohle nezachránila. Cosmo Jarvis divný a prkenný, Henry Golding (který si postavu záporáka v kostýmním dramatu zjevně užíval) trestuhodně nevyužitý, ostatní postavy byly spíš karikatury než plnohodnotné charaktery, a závěr byl zcela neuspokojivý. Má to sice několik fakt skvělých momentů, ale jinak je to spíš promarněná příležitost, což je fakt škoda... ()

Anet21 

všechny recenze uživatele

⚪Divák, ktorý pozná predlohu a videl obe predchádzajúce adaptácie sa musí chytať za hlavu.⚪Dobre, akási nová ,,móda" je dnes adaptovať klasiku a lá odľahčenú červenú knižnicu s trápnym humorom, za ktorý by sa nehanbila ani marvelovka, vidieť to bolo možné už u Emmy z roku 2020. Zatiaľ čo však Emma už od pôvodu, t.j. literárnej predlohy má tendencie ako postava byť márnivá, nerozvážna, ,,strelená," čiže sa k nej istý vtipný, prestrelený naratív hodí, Anna Elliotová vždy bola (roz)vážna hrdinka s charakterom, zasadená v dramatickom naratíve.⚪Previesť Elliotovú do tohto moderného ,,quirky" meta Netflix módu, v ktorom dostáva skôr charakterové vlastnosti Emmy (taktizuje, flirtuje, chce si W. prilákať späť a pod.) a ešte z celého diela vypustiť dobové zvyklosti (vlasy žien vypnuté hore, úklon pri pozdrave a je tam toho ešte milión) je potom nielen neskutočne odveci, ale, predovšetkým, sa vynára otázka - Prečo? Ak chcel tvorca pôsobiť inovatívne, asi sa mu to sčasti podarilo, no prečo si vybral práve predlohu, ktorá je tak vážna, vyložene filozofická, introspektívna?⚪A áno, ak si tvorca vie takúto zmenu odargumentovať, prosím. Ale v tomto prípade nedáva žiadny zmysel, iba ak by odpoveď bola, že dnešná generácia Z už nedokáže udržať pozornosť pri ničom tichom, vážnom, konverzačnom a je nutné jej pozornosť neustále udržiavať hlúpymi vtipmi a naratívnymi výstrednosťami. Vlastne, aj názor, že: ,,Klasiku treba modernizovať" (akokoľvek) je úplne sporný.⚪Nehľadne na to, že Johnson je tak mizerná a protežovaná herečka, že je to jasné aj slepcom. Výprava je veľmi pekná, spolu s color gradingom zase pôsobí, že čerpala zo spomínanej Emmy.⚪Všetko sa ale utápa v nefunkčnom ,,komedy-meta-romantickom" naratíve, kedy sa zdá, že vtipy a narážky sú väčšou a dôležitejšou súčasťou deja ako charakterový vývin hrdinov. V celku sa potom stratí aj akákoľvek dramatickosť, celý film v závere pôsobí nie ako adaptácia klasiky, ale ako béčkový nemecký romantický film vysielaný o 15:00 na Prima Love. A to, asi uzná každý, nie je dobre.⚪ ()

Reklama

Hild 

všechny recenze uživatele

Tohle mohl být tak moc fajn film na páteční večer. Má všechno, co čekáte od románu Jane Austen, herci jsou taky fajn, ale celé to sráží rozhodnutí nechat hlavní hrdinku neustále mluvit do kamery. Já nejsem velký fanoušek bourání stěny mezi postavami a divákem a tady to vážně nemělo žádný smysl, ale šlo vyloženě o scénáristickou lenost. Místo toho, aby si dali práci zobrazit pocity hlavní hrdinky a nechali diváka se aktivně ponořit do příběhu, tak raději nechali hlavní hrdinku všechny své pocity a myšlenky odvyprávět do kamery. Za mě to bylo strašně otravné. ()

Greg25 

všechny recenze uživatele

Anna Elliotová je mistrovské dílo Jane Austen, literárně vybroušený klenot s úžasnými postavami. Citlivé, melancholické dílo, které ukazovalo bezvýchodnost situace neprovdaných žen z lepší společnosti. Anna je svým způsobem netypická hrdinka Jane Austen, jemná, citlivá, tichá, přemýšlivá, obětavá. A pak je tu tahle adaptace, která je tak špatná, že to snad ani víc nešlo. Můžete pozměnit děj, ale měnit charaktery postav, dialogy, které v knize říká jiná postava přesunujete k jiné postavě a tak absolutně změníte kontext vyznění... Ubrat scény ústřední dvojice a přidat bourání čtvrté stěny je taky nápad za milion. Existují hrdinky Jane Austen, ke kterým by se to hodilo - Elizabeth Bennetová, Emma, snad i praktická a schopná Elinor. Ale vybrat si introvertní, jemnou postavu a nacpat ji do sarkastického poťouchlého tónu, nedává smysl i pro samotný příběh, těžko uvěřit, že takováto Anna Elliotová by někdy byla zmítána nepřízní osudu a neaktivně přihlížela. Silné sarkastické hrdinky jsou třeba a i já je mám nejradši (Elizabeth Bennetová je moje nejoblíbenější postava Jane Austen), jen si myslím, že by bylo fér dát hlas i ženám, které jsou silné uvnitř, ale jinak jsou křehké víly. Žádná z nás není stejná. Dakota Johnson hraje dobře to, co se po ní chce, Cosmos Jarvis je pak vypoklonkován do role pouhého přihlížitele v pozadí, téměř nemá hrát co. Absolutně to nevystihuje podstatu knihy, postav, dobových konvencí, ničeho. Televizní adaptaci Vyznání Anny Elliotové z roku 2007 s vynikající Sally Hawkins a Rupertem Penry-Jonesem to nesahá ani po kotníky. Mnohem lepší byla i moderně, až dekadentně pojatá Emma z roku 2020. 40% ()

alisa.upir 

všechny recenze uživatele

Zábavnější, než jsem čekala :) Nebo takhle, ty postavy jsou velmi dobře zahrané, člověk se v tom sám najde. Dost mě překvapila Dakota, viděla jsem ji dřív akorát v 50 odstínech, a vůbec mi tam teda neseděla. Tahle role je naopak hravá, vtipná, vážná, nevážná, hraje, chvíli se zase šklebí na kameru… přijde mi, že jí to mnohem víc sedlo, asi i ten celkově uvolněnější charakter té role dělá své. A Henry Golding… to je prostě krasavec <3 Na tohle se s klidem podívám znovu nespočetněkrát. ()

Galerie (22)

Reklama

Reklama