poster

Patrola

  • USA

    End of Watch

  • Slovensko

    Patrola

  • Velká Británie

    End of Watch

  • Nizozemsko

    End of Watch

Krimi / Thriller / Drama

USA, 2012, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gemini
    ****

    Patrole se dá vyčítat hned několik věcí - ale nikdy ne všechny najednou. Někomu bude vadit kamera (z ruky, někdy cíleně z Taylorovy kamery, někdy z ruky filmového kameramana, někdy z kamerek na uniformách, na hlavních, na zpětných zrcátkách, pod vysílačkou v autě atd. atd.), někomu bude vadit podezřelá civilnost až přízemnost "mimopracovních" scének (sex, pubertální názory na vztahy, sex, všichni jsme velká rodina, sex, chlast, sex - ale pozor, monogamní sex;)) a možná i "kecy o ničem" v práci, když zrovna neprobíhá nějaká akce. Zkuste si ale s někým duchaplně povídat dvanáct hodin denně... s někým, kdo skutečně má být jako váš bratr, kdo vám má krýt záda, když jde do tuhého. A někomu bude nepochybně vadit, že hlavní hrdinové jsou téměř vždy nezodpovědní, svým způsobem se schovávající za odznak. David Ayer to (v tomto filmu) ale vždy otočí tak, abychom viděli i protiklad, a sice oddanost vysokým ideálům, odvahu, bratrství, i to (opožděné) vědomí vlastní smrtelnosti atd. A k tomu nás zásobuje ukázkami toho, že bez takovýchhle "uniforem" by nám, leckdy naivním a zoufale sebe sama si hledícím lidičkám, zvěř rozumějící jenom zákonu džungle, naše poklidné životy pořádně pocuchala. Čecháčci samozřejmě budou mít plno řečí o otrávených netáhlech na obvodních odděleních, o korupci, machrování, a budou si ťukat na čelo při srovnávání policejní práce Taylora a Zavaly s řadovými příslušníky PČR. Jistě, jsou mezi nimi takoví, kterým bych z různých důvodů nesvěřil ani konzervu trenčianského párku s fazulí - ale takoví jsou i v mojí i ve vaší práci. A moje (a asi ani vaše) práce nespočívá v tom, že netuším, který z těch bezďáků, co je pravidelně zvedám z lavičky, kde vytuhli po náročném tanečním čísle na téma "paninko, ukažte co máte v tom kočárku, nebyl by nějakej drobásek?", má na krku vyhoštění, a v záchvatu paniky mi vrazí do boku šroubovák. Ani že nemám potuchy, jestli ten třicátýsedmý letošní squatter se zvláštními trhanými pohyby náhodou nemá v kapse zapomenutou stříkačku, ze které si odnesu v lepším případě žloutenku, protože mi při osobní prohlídce propíchne oboje rukavice. Nemluvě o tom, co si každou službu vyslechnu od všech těch "uvědomělých občanů", kterým se sakra vůbec nehodí, aby si někdo dovolil jim říct "pane, to co děláte, je špatně", a vědí moc dobře, kdo z ostatních se právě teď dopouští daleko horších věcí, a měli byste se věnovat jim a ne jemu. Takže prostě ano, Davide Ayere, takhle to vypadá, ať se to lidem líbí nebo ne, a můžeme jenom diskutovat o tom, jestli jsi tím chtěl říct něco navíc. Pokud ano, tak je to správně morálně šedivé (ale jen pokud se nad tím zamyslíte - pokud ne, tak se budete na policisty dívat s větším respektem než doteď), a pokud ne, tak je to velmi povedený mix akce a emocí. A pokud vám jako divákovi jsou tyhle všechny věci lhostejné, a jedete si jen po hereckých výkonech, tak si taky přijdete na své. Takže i když to není zdaleka komplexní záležitost, je to věc docela výjimečná, a zaslouží si 80%.(11.5.2014)

  • gudaulin
    *

    Jako už v minulosti mnohokrát, budu i v tomto případě za rebela a vystavím Patrole nelichotivé vysvědčení. Jednu hvězdičku ji stojí mizerný dryjáčnický dabing, ale kámen úrazu stojí jinde. Móda filmů nasnímaných roztřesenou ruční kamerou kvazidokumentárním stylem mě nikdy neoslovila a v řadě případů na mě působí vyloženě zcestně. Na prstech jedné ruky bych spočítal, kdy má podobný styl použitý ve snímku reálné zdůvodnění. Zatímco kamera u policisty by se ještě dala krkolomně zdůvodnit, u zločince z druhé strany barikády už vypadá jako nepodařený vtip, jednoduše je absurdní. Chlapácká namachrovanost policistů mi není sympatická, glorifikace jejich práce je očividná, patos místy nesnesitelný. I když ve filmu zazní, že mnozí policisté si mimo cvičiště v životě nevystřelí, oba hrdinové jsou vytíženější než voják z první linie v době ofenzívy. Výsledek nápadně připomíná nepodařenou reality šou americké komerční stanice. Celkový dojem: 25 %.(26.1.2016)

  • Dragoni
    *****

    Z online deníku poldy, aneb jak to vypadá, když se dá "bílej" a mexičan dohromady jakožto policejní hlídka, která si občas rejpne a řeší věci ne zcela podle předpisů. Vtipné, akční,některé scény hodně drsné, částečně natočené na dig. kameru a hudba, která k tomu sedne. Film při jehož shlédnutí mě zamrazilo a to nejen jednou. 85%(8.4.2013)

  • Malarkey
    ****

    Jasně, že bych se tady mohl rozčilovat nad tou kamerou a civilností, s jakou je tenhle film natočen. Jenže já věděl do čeho jdu...a hlavně...pořád v přesile byli především herci, na které jsem se hodně těšil. No a tak jsem se do Patroly pustil a ono ejhle, ve skutečnosti se jedná o nádherně upřímný film ze světa náročné práce policajtů v Los Angeles, kteří denně bojují s drogovými kartely. Je to taková studie do tohoto světa a do toho všeho je to neuvěřitelně lidské, přirozené a krásně civilní. Musím se přiznat, že to nedělám každý den, ale tady jsem tu kameru prostě přešel. Sice to s ní nebyla hitparáda ze začátku, ale ten nápad, to zpracování a ti herci mě donutili k tomu, abych to tady ve výsledku pochválil. Patrola možná není filmem pro každého, ale stojí za to mu dát šanci. Třeba dokáže překvapit i ostatní, co rozklepané kamery nesnesou. Ostatně jako já.(9.5.2014)

  • Boogeyman
    ****

    Erkový Top Gun. Parťáci, bratři, hrdinové...pomáhají a chrání, kdo by nechtěl být jako oni. Akorát že Patrola je docela soda, policejní verbířina říznutá hodně syrovýma gore výjevama. Prostě jako reklama na chlast, kde si všichni vesele skotačí někde u bazénu, střídaná se záběrama na lidi poblitý, posraný a ztrapněný.(19.2.2013)

  • - Policejní důstojník Taylor (Jake Gyllenhaal) v šatně označí svou pistoli za Glock 19, zřetelně je ovšem vidět, že drží Glock 22. (HectorHagman)

  • - Všechny policejní vozy ve filmu jsou Ford Crown Victoria ve verzi Police Interceptor. Jednalo se o vůbec nejrozšířenější policejní vozidlo v celé Severní Americe. (Adrai)

  • - Strážníci Taylor (Jake Gyllenhaal) a Zavala (Michael Peña)  ve filmu obdrželi "Medal of Valor", tedy nejvyšší možné ocenění udělované příslušníkům LAPD. Nejčastěji se uděluje za statečnost a hrdinství projevené při život ohrožujících situacích a nad rámec povinností služby. (Pria)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace