poster

Patrola

  • USA

    End of Watch

  • Slovensko

    Patrola

  • Velká Británie

    End of Watch

Krimi / Thriller / Drama

USA, 2012, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dobytek
    *

    Film sám o sobě by stál za pěkný hovno, ale i kdyby se v těch hovnech snad něco málo našlo, tak to spolehlivě pohřbívá rozklepaná rádoby dokumentární kamera. Sledovat tohle veledílo bylo pro mě hotový utrpení. Jedinou světlou chvilku jsem objevil asi po půl hodině, kdy zazní zpěv Hope Sandoval, a je tam asi 3-sekundovej (neroztřesenej!!!) záběr na východ slunce.(23.2.2017)

  • Isherwood
    ****

    Bez pevnější dějové kostry, zato se zručným režijním vedením a sevřenými dramaturgickými kleštěmi servíruje David Ayer pár výseků ze života řadových policajtů, kteří neberou drogy, ani úplatky, zato vymáhají zákon dle nejlepšího vědomí a svědomí. Fajn změna, kterou by Ayer možná zvládnul i bez POV-čka, ale díky skvěle napsaným a ještě lépe zahraným postavám (Gyllenhaal a Peña jsou jedna z nejsehranějších policejních dvojek vůbec) to funguje v každičkém momentu; včetně toho, že emocionálně nakopne ta poslední scéna úplně nejvíc. 4 a ½.(16.1.2013)

  • genetique
    *****

    Brian a Mike v podaní Gyllenhaala a Peñu sa mi zaryjú do pamäti ako jedna z najrealistickejších dvojíc v histórii policajných parťákov. Ayer potvrdil dominanciu v kategórii thrillerov z policajného prostredia. Po poslednej žánrovke, ktorá bola viac diváckejšia, by som nečakal takéto komornejšie dielko. O to viac ma potešilo, pretože práve komornejšia atmosféra pridáva na autenticite. Dialógy sú živé, miestami veľmi vtipné, práca ručnou digitálnou kamerou na vysokej úrovni nemala ďaleko od porovnania s dokumentom. Scenár je viacmenej len pozliepaný zo jednotlivých samostatných policajných akcií ústredného dua policajtov v priebehu určitého časového obdobia. Na základe toho sa mohol Ayer podrobnejšie venovať charakterom postáv, ich transformácie od nerozvážnych nováčikov, ktorí bezhlavo vlietnu do každej nebezpečnej situácie až po uvedomelých, milujúcich otcov rodín. Na pozadí týchto udalostí sa nenápadne v pozadí kryštalizuje zápletka, ktorá je vyústením samotného záveru. Záveru, ktorý mi vyrval srdce. 90%.(15.10.2013)

  • viperblade
    *****

    Když jsem viděl trailer na tento film, tak, nevím proč, jsem mu moc nevěřil. Nevěřil jsem, že to bude tak dobré, abych na to musel jít do kina, tak jsem si počkal a zhlédl film doma. Musím říct, že jsem rád, že jsem se spletl. End of Watch je naprosto parádní film, kde se kombinuje ruční kamera s normální, takže chvílemi máte pocit, že nesledujete film, ale dokument. Navíc Gyllenhaal a Peña jsou jedni z nejsehranějších parťáků, co jsem kdy viděl. Ta chemie mezi nimi je opravdová a člověk jim doslova žere i s navijákem fakt, že už spolu pár let slouží u policie. Do toho všeho Anna Kendrick (moje velká slabost) a odzbrojující závěr. V takovýhle chvílích jsem rád, že nemám vždy pravdu, a že jsem tomuto filmu křivdil. 100 %.(7.3.2013)

  • Radek99
    ****

    Patrola je dalším z mnoha amerických kriminálních filmů, který zaujme jedním nesporně originálním aspektem, a tím je zvolená forma. Ta je sofistikovaně pseudodokumentární, digitální kamera snímaná ortodoxně z ruky, doplněná různými kamerkami napevno připevněnými k policejním vozidlům či jiným objektům, což dalo výslednému tvaru místy až klipovou podobu (doplněnou pak formálně přesně volenou hudbou), různé metatitulky navozující dojem záznamu z průmyslové/domácí kamery, jen sem tam velký celek (obvykle snímaný z helikoptéry), rychlý dynamický střih, zesílený dojem civilnosti a důraz na reálnost exponovaných situací. Vše dosud řečené je vysokým kladem snímku, zadrhává se ovšem v momentech, kdy ruční ,,dokumentární" kamera snímá scény, které by z logiky věci snímat nemohla - vhledy do soukromí postav atd. a reálné scény střídají ty patetické. Tady je zvolená forma trochu na obtíž. Režisér David Ayer ale naštěstí toto faux pas ubalancoval a výsledný mix působí jako slušná adrenalinová exkurze do služebního dne losangeleského policisty. Samorostlý tvůrce také poněkud ubral svůj silně kontroverzní ideologický extrémně pravicový (nebál bych se použít slova fašistický) rastr, kterým proslul ve svém předešlém filmu Street Kings, i když významově stojí Patrola stále hodně vpravo (a připomene tak třeba fenomenální brazilskou Tropa de Elite). Tohle drama se řadí po bok těch nejpovedenějších policejních klasik, která americká kinematografie světu dala, hlavně díky své atmosféře...(2.12.2012)

  • - V scéne, kde Brian Taylor (Jake Gyllenhaal) a Mike Zavala (Michael Peña) nájdu v aute peniaze a zbraň, je na policajnej zápisnici dátum z roku 2012, avšak policajné kamery ukazujú rok 2011. (Spilvo)

  • - Po zásahu, během kterého Brian (Jake Gyllenhaal) a Mike (Michael Peña) chytnou muže se zlatým Kalašnikovem, ukazuje Brian na policejní helikoptéru čtyři prsty - značí tím kód 4, který znamená, že situace je pod kontrolou a není potřeba žádné další pomoci. (Adrai)

  • - V jedné scéně v autě říká Mike (Michael Peña) Brianovi (Jake Gyllenhaal), že sbalí každou holku, protože byl u mariňáků. Jake Gyllenhaal hrál hlavní roli ve filmu Mariňák (2005). (šerminator)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace