poster

Need for Speed

  • USA

    Need for Speed

  • Slovensko

    Need for Speed

  • Velká Británie

    Need for Speed

Akční / Krimi / Drama / Thriller

USA / Indie, 2014, 132 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • VojinRyan
    ***

    Toto je tak na hranici 3÷4*. Musím pochváliť Waughna za parádny zvuk vozidiel, pretože na repliky zneli prekvapivo dobre. Hlavne hlavný hrdina Mustang. To je jediné, čo chválim asi najviac. Aaron Paul ako "hlavný hrdina" nehral zle, len mi neprišiel tak cool, ako by sa patrilo. Tak isto Dakota Johnson mi tam vôbec nesadla. Michael Keaton ako rozprávač tomu dával asi najviac energie. Ale film, ktorý je založený podľa najznámejšej série PC hier, nepredviedol tých naháňačiek toľko, koľko by sa patrilo. Hlavne závody išli stranou a skôr sa sústredili len na dolapenie záporáka a pomstiť sa. A to sa mi moc nepáčilo. Suma sumáru, film sa mohol volať trošku inak a potom by som dal tú 4*. Takto je to len za tri. 68% - 3*(26.7.2014)

  • RedAK
    **

    Herní sérii Need for Speed mám rád a jsem jejím velkým fanouškem. Nejvíc se mně líbil ten díl, kde si všichni protagonisté užívali slastných radovánek v luxusní vířivce a pravidelnými rytmickými pohyby za doprovodu hektického vzdychání o sebe třeli svoje intimní partie. Teď si uvědomuji, že to zřejmě nebylo Need for Speed, a hra asi taky ne. Nicméně, na tomto snímku mě zaujal především Aaron Paul, kterého jsem si bezmezně oblíbil v roli nafetovaného vařiče metamfetaminu a vidět jej mimo tuto roli by pro mě mohl být nevídaný zážitek. Ano, byl. Než scenáristé pustili Tobeyho řádit na plátno, tak ho odložili na operační sál, podrobili ho celkové anestezii, vyholili mu hlavu, pomocí skalpelu očistili vršek lebky od kůže, ruční pilkou odstranili část čelní a temenní kosti a posléze mu nenávratně nasrali do hlavy. Iracionální segmenty snímku střídají dialogy tak debilní, že by se za ně styděli i zneužívaní mentálové z Klokánku. A pak je tu akce. Ach, ta akce. Pochopitelně jsem nečekal varlatarvoucí námrd již v prvních nanosekundách, ale rozjezd je dlouhej jak týden před výplatou a nudné žvásty nudných žvanilů nutí vaše mozkové buňky páchat hromadné sebevraždy. A mocinky moc gratuluji výherci závodu, jehož hlavní cena byla výhra všech závodících automobilů. Všechny auta sice byly po závodu rozjebaný jak cigánský hračky, ale nevadí. Před filmem je samozřejmě nutné snížit frekvenci mozku na nejnižší možný výkon, nicméně u mě se to minulo účinkem, neboť mám mozek vypnutý permanentně a polohu zapínacího tlačítka měním sporadicky a to pouze na toaletách, abych si náhodou nezapomněl stáhnout kalhoty a nenasral si do nich.(14.7.2014)

  • Madsbender
    ***

    Nájsť film, ktorý by sa titulom "videoherná adaptácia" mohol honosiť sebaistejšie a čistejšie než aktuálny Need for Speed javí sa ako nadľudská úloha. Zubami-nechtami pridŕžajúc sa marketingového hesla "We are gamers!" obráža Scott Waughn hernú sériu s jej formálnymi a obsahovými zákonitosťami, audiovizuálnou estetikou a poctou jazde vo vysokej rýchlosti, a dosadzuje ju do konzervatívnej hollywoodskej šablóny, ktorá vypĺňa jadro filmu. Úvod filmu, teda zhruba prvá tretina svojou poetikou zbesilej jazdy nočným mestom obrazovo i zvukovo (až do detailov takej úrovne ako podobné trasy či priam identické hudobné motívy) nevídane presne zodpovedá neónami presvetlenému NFS: Carbon (paradoxne kedysi rozporuplne prijímanému, dnes už klasickému dielu série - žeby si Waughn takto metaforicky prorokoval osud vlastného filmu?), a to aj vrátane do podoby pásových manekýnov štylizovaných hercov v roliach prázdnych postáv, vypĺňajúcich klipový príbeh suchými replikami bez emócií v medzerách medzi efektnou akciou (dokonca aj deštrukčný model a premávka presne zodpovedajú svojmu predobrazu). Najväčšou chybou je tak absencia pravého hráčskeho zápalu, ktorý by vyhecoval hercov/postavy (neplatí pre Aarona Puaula, ktorý sa ako jediný s úspechom pokúša o dodanie hlbšieho citového rozmeru svojmu hrdinovi) aj diváka na novú úroveň. Po úvodnej partii prichádzajú na scénu inšpirácie novodobou tvárou značky, ktoré mi už nie sú tak po chuti. Zbytočný objem dialógov a občasná nedomyslenosť (odhliadnuc od kvality scenára ako takého) dočasne zatieňujú niektoré elegantné riešenia situácie a ukážkové adrenalínové scény spojené s kaskadérskymi kúskami (známy trademark hernej série - spomaľovačky, skratky, bloky, vyraďovanie policajných vozidiel), a napriek rozsiatym, aspoň čiastočne funkčným gagom a osviežujúcemu (byť infantilnému a častejšie nemiestnemu) humoru sa dostavuje pocit nudy. Všetky prešľapy v jadre vynahrádza až záverečný závod, ktorý si berie to najlepšie z najaktuálnejších arkádových dielov (Hot Pursuit a Most Wanted) a zanieteného hráča môže opakovaným zapájaním ďalších a ďalších skalných videoherných prvkov privádzať až do stavov extatickej blaženosti zo splneného sna. Napriek scenáristickej klišé kašičky, povrchnosti a umelo naťahovanej dĺžke sa tak tento pokus stáva o niekoľko tried vydarenejším než všetky závodné filmové videoatrakcie (vrátane F&F série), ale aj valná väčšina hier prevedených do hranej podoby vôbec. Čo nie je málo - ale ani veľa. 60%(16.8.2014)

  • becki_tu
    *****

    Přál jsem si jediné - aby film neudělal herní sérii ostudu a aby nebyl dalším argumentem v rukou těch, kteří už jen z principu kritizují jakékoliv filmové adaptace herních titulů. Jsem proto nesmírně rád, že Waugh a jeho tým se důsledně drželi trademarků série (lokace, sprint napříč USA, školní autobus, off-road trasy, les...) a na ty našroubovali pasující příběh, který přeskakuje nepodstatné časové úseky (úprava Mustangu, vězení...) a věnuje se postavám a gradaci samotného děje do luxusního finále s těmi největšími skvosty automobilového světa. Pozitivně také vnímám casting, kde nebylo prvním kritériem velikost poprsí a blond vlasy, potažmo namakané tělo a tmavovlasá nagelovaná hříva. Aaron Paul už totiž lecos ze svého umění naznačil při své návštěvě Top Gearu v době premiéry NFS, kdy zajel nejrychlejší kolo v cenově dostupném autě. Snad největším pozitivem NFS (paradoxně narozdíl od arkádově pojaté herní série) je ale poměrně vysoká reálnost akčních scén a filmařsky jakýsi návrat ke kořenům, k poctivé kaskadéřině bez digitálních triků. A stopáž v délce 130 minut? Naprosto ideální. Guilty pleasure letošního roku je tu a to je teprve březen.(17.3.2014)

  • InJo
    ***

    Pro automaniaky to možná bude film roku (další díl RYCHLE A ZBĚSILE letos nakonec z nějakých "záhadných" důvodů nebude), pro fandy akčních filmů se jedná o neškodný průměr s celkem snesitelnou dvojicí hlavních postav (Imogen Poots byla poměrně příjemným překvapením) a slušným počtem dobře natočených automobilových honiček (kupodivu moc nevadí ani přemrštěná stopáž). Jasně, je to blbost pro děcka, ale i takovéhle filmy občas přijdou k chuti. ;) ___ Kdyby to vzniklo v 80. letech a ústřední roli by hrál Tom Cruise, mohla z toho v současnosti být podobná (gay) legenda jakou je dnes TOP GUN... :) 50 - 60 %(13.3.2014)

  • - Film je inspirován herní sérií „Need for Speed“ od společnosti Electronic Arts. Mezi uvedením filmu a první hrou původní herní série je přesně 20 let. (S.U.E.S.)

  • - Postava Michaela Keatona se původně jmenovala dle vysoké věže, kde sídlí, "Birdman". Aby se však nepletla s jeho rolí v nadcházejícím snímku Birdman (2014), došlo k přejmenování právě na použité "Monarch". (Larrysbride)

  • - V závěru filmu se objeví i 6. generace Fordu Mustang, která v době uvedení filmu do kin nebyla v prodeji. (Adrai)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace