Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Xmilden
    ****

    Změna režiséra jednoznačně sérii prospěla. Jestliže bych Lina označil jako průměrného řemeslníka a uvědomoval jsem si fakt, že sérii by nezvládl natočil snad jen Megaton. Tady je vidět co umí talent od přírody. James Wan je borec, který by z oslavy pátých narozenin jedné nemluvné holčičky natočil takový biják, že bych na to chtěl jít klidně i do kina. V minulém díle jsme dostali slabšího záporáka. Při vší úctě, ale Evans nemůže konkurovat takovému esu jaké představuje Jason Statham. Navíc se povedlo dostat do děje Kurta Russella, který herecky všem natrhnul prdel a svou roli si neskutečně dává. Další pochvala, dostavil se humor. Tyrese Gibson v nejlepší roli své kariéry, sám sebe označil za Double Alfu a on je ten kdo si myslí že to celé řídí. Když připočtu Rondu Rousey, Tonyho Jaa nebo Djimona (hraju teďka ve všem) Hounsou je rozhodnuto. Nejlepší díl je tenhle. A nic na tom ani nezmění, že je to reálné asi jako benzín zadara. Tohle asi překonat nepůjde a nakonec je mě i trošku líto, že nás ten Paul opustil. 80%(28.9.2015)

  • DaViD´82
    **

    Nešlo by si to nezamilovat, kdyby se to mnohem (ale mnohem!) více neslo na sebeuvědomělé vlně jako ve scénách s Rockem či Stathamem. Takto je to nevídaně "over the guilty pleasure top" přestřelený "dějem" telenovoloidní akčňák, kde je sice ultimátní testosteronové obsazení, ale nic z toho, protože místo aby si tito borci dávali nonstop pěkně postaru přes držky, tak za ně nonstop úřadují počítače animující jejich CGI dvojníky v létajících autech na tisíc a jeden způsob. A zaznamenané to je rozklepanou kamerou, kde je celkový nepřehledný chaos ještě umocněn epilepsii vyvolávajícím střihem. Takové mrhání potenciálem/obsazením tu naposledy bylo u... No, vlastně u šestého Rychle a zběsile. PS: Diesel variaci na "jsme/byl rodina" pronese snad ještě častěji než "Já jsem Groot" ve Strážcích Galaxie.(2.4.2015)

  • sniper18
    ***

    Prial som si, aby práve siedmy diel bol zo všetkých najlepší, no to sa nanešťastie nestalo a od doterajšieho vrcholu série, teda piateho dielu je to opäť pokles. Určite tomu nemôžem uprieť svižné tempo, za čo môže aj pestrá a veľkolepá výprava, páčila sa mi previazanosť s tretím dielom a minimálne prvú polovicu aj slušnú zábavnosť, potom som sa už toho predsa len aj celkom prejedol, lenže hlavná zápletka o pomste, ktorá pritom fungovala ide už čoskoro zbytočne do úzadia, aby ju nahradila podzápletka so sledovacím zariadením, ktorá je ale prevedená tak hlúpo, že viac to už snáď ani nejde. Pri nejakom osemdesiatminútovom akčnom béčku by sa cez to ešte možno dalo preniesť, ale pri takomto dvojhodinovom epose tá hlúposť ešte viac vynikne. A k tomu sa tu nájde ešte plno prvkov, ktoré mi vôbec nevyhovovali, napríklad celý film počúvať reči o tom, ako je rodina dôležitá a následne kľudne presunúť bojisko do mesta, čím sa len zbytočne postarať o mnohé civilné obete, čo teda môj pohľad na kladné hlavné postavy dôsť narušilo. Akcia je tentoraz už len štandardom, takže v rámci svojej kategórie sa jej nedá moc čo vytknúť, ale jednoducho už ma to ani moc nebavilo, tu sa nenájde ani jeden akčný moment, ktorý by ma skutočne nadchol. A to sa nanešťastie týka aj súbojov, ktorých sa síce zúčastnia samé zvučné mená, okrem Diesela, The Rocka a samozrejme hlavného záporáka Stathama tentoraz pribudne aj Tony Jaa a Ronda Rousey v malých úlohách, ale až na zaujímavé otáčajúce sa pohľady kamery ma v nich nič nezaujalo, choreografia mi príde až príliš priemerná. A tak na celom filme ma skutočne bavil len Jason Statham, ktorý si všetky svoje scény berie pre seba a minimálne úvod v nemocnici aj napriek absencii akcie pôsobí neporovnateľne údernejšie, než ktorákoľvek plnohodnotná akčná scéna z filmu. Určite som bol zvedavý aj na zmenu režiséra, ale dopadlo to presne tak, ako som aj čakal, jednoducho klasický blockbuster, ktorý sa až na pár detailov v ničom neodlišuje od ostatných dielov, takže ani výrazný súčasný režisér James Wan sa tu nemohol nijak zvlášť prejaviť. Takže celkovo o nejakom skutočnom sklamaní hovoriť nemôžem, skalní fanúšikovia série by mali byť spokojní, ale vyzerá to, že ja ostanem asi len fanúšikom piateho dielu, ktorý mi ako jediný kompletne sadol, úroveň nasledujúcich dielov opäť klesá. 59%(19.5.2015)

  • Matty
    ****

    Báječní muži na létajících strojích. Následující poznámky jsou těžce spoileroidní a lehce zavádějící, neboť jsem film ani jednou neviděl v „normálním“ kině (poprvé v IMAXu, kde je film větší, hlasitější a nepříliš přehledný, podruhé ve 4DX, které dává nový význam pojmu „kinematografie atrakcí“ a díky kterému byl film zároveň přehlednější, neboť se v prostoru neorientujete jenom podle zvuku a prudkých střihů, ale i na základě vlastního pohybu). Rychle a zběsile 7 ve mne vzbudilo směsici fascinace a odporu svou maskulinní přepáleností. Všechny ženy ve filmu bezmezně obdivují „své“ dokonalé muže, kteří představují neodmyslitelnou podmínku jejich kariérního růstu (Elena a Hobbs), rodinného štěstí (Mia a Brian) nebo nalezení vlastní identity (Letty a Dom). Muži o všem rozhodují a ženám radí, co mají dělat, aby dosáhly spokojenosti. Ženy je poslouchají a jsou pro ně ochotny zemřít. Ženské postavy jsou buď zmatené a nerozhodné (Letty), smířené s rolí manželky a matky (Mia), poněkud hysterické (Ramsey) nebo jde o agresivní mužatku (Kara). Krásná ženská těla jsou vystavována na odiv jako objekty, což je nezjevnější v případě Ramsey, která se ve finále mění v „horký brambor“, v návnadu pro padouchy (ale třeba v zájmu objektivity dodat, že jsou ke splnění plánu zároveň nezbytné její hackerské schopnosti). ___ Základní rozvržení rolí podle genderové osy tvůrci sice nepodvracejí, ale zároveň dávají dost jasně najevo, že vědí, jak nadreálné univerzum stvořili a po celou dobu se pohybují na hraně cool akčního nářezu pro opravdové chlapy, v němž detaily dokonale tvarovaných ženských hýždí slouží čistě k potěše mužského oka, a sebeuvědomělé parodie žánrových konvencí, v níž po zpomaleném záběru fešné hackerky vystupující z vln následuje komentář mužského voyeurství a „obšournictví“. Scén, v nichž film alespoň v dialozích reflektuje debilitu vymýšlených plánů, uplatňování „logiky“ nejde-li to sílou, použij ještě větší sílu, dětinskou radost z destrukce drahých věcí, nadlidskou sílu, nezničitelnost a výdrž postav (rozlomení sádry zatnutím bicepsů bude scénou roku), svůj product placement (kyblík plný vychlazených lahví Corony), stylistické excesy (střet Stathama a Diesela jako souboj olympských bohů) nebo obehranost archetypů, s nimiž pracuje (alfa samec, sexy hackerka), je zde ještě více než v předchozích dílech. Rychle a zběsile 7 vás tím staví do pozice toho, kdo nepochopil nadsázku, budete-li se hlouposti filmu vysmívat. ___ Nadhled film z celkem pochopitelných důvodů ztrácí ve většině neakčních scén s Paulem Walkerem. Také ty jsou ovšem podnětné v kontextu mužského melodramatu (viz westerny, filmy Jeana-Pierra Melvilla a Johna Woo), stavějícího heterosexuální mezimužská pouta minimálně na stejnou úroveň jako lásku ženy. Problematická, nikoli inspirativním způsobem, je zejména vyprávěcí struktura. Statham chce partu kolem Doma od začátku zlikvidovat, přesto je zápletka vystavěna na snaze týmu hlavního padoucha vypátrat a polapit. Pomoc pana Nikoho ve výsledku není moc platná, akorát oddálí finální likvidaci L.A. a dá Kurtu Russellovi příležitost střílet obouruč. Kladným postavám se Stathama ani nepodaří nachytat nepřipraveného, k čemuž jim pan Nikdo zřejmě měl pomoct. Zato on je i bez pomocí Božího oka lokalizuje a překvapí hned třikrát. Epizodická dramaturgie „akční scéna A vede k akční scéně B, akční scéna B vede k akční scéně C, akční scéna C vede k akční scéně D“ je únavně monotónní a spíše než snahu rytmizovat takto vyprávěním prozrazuje scenáristickou lenost. Na druhou stranu si nemusíme lámat hlavu s tím, jak B souvisí s D (protože je to okamžitě jasné) a zda po C nebude následovat návrat k A (film si v jednu chvíli pohrává i se svou přímočarostí, když zlověstnou hudbou při předávání Božího oka naznačuje, že by pan Nikdo mohl být zrádce), a můžeme si vychutnávat v rychlém sledu dávkované atrakce, které spojuje to, že negují Brianovo upozornění ze začátku filmu – „auta nelétají“. Rychle a zběsile 7 je film hrdý na to, že v něm auta létají v jednom kuse. 75%(31.3.2015)

  • Tom Hardy
    ***

    Pokud jsem šestce dal slabší čtyři, musím dát sedmičce "jen" lepší tři. Finální akce je totiž tentokrát Achillovou patou celé podívané a jde o podobně zbytečně přehuštěný digitální bordel, jako v závěru čtvrté Smrtonosné pasti. Také zamrzí nedostatečné využití kráčející skály Dwaynea Johnsona (nebyl čas kvůli San Andreas?) a možná až příliš schématické využití záporáka Jasona Stathama, který skáče do děje ryze účelově, aby vždy něco zkomplikoval. Ocenit si naopak zaslouží to, že si James Wan na své první velké produkci nevylámal zuby a že tvůrci filmařsky ustáli rozloučení se sympaťákem Paulem, jemuž se tímhle filmem dostalo pocty, o jaké se ostatním hercům ani nesní. Byl jsem dojatý, nenudil se, ale ani ta vnitřní rozechvělost z finální scény mě nenakopne výš než na 70%. Přesto jsem spokojený. Série jede dál a ustála svou nejtěžší zkoušku. Teď je jen otázkou, jakým směrem se vydá po ní. Jednoduché to mít nebude.(7.4.2015)

  • - Natáčení probíhalo v Los Angeles, Dominikánské republice nebo Abú Dhabí. Jediný film série, který se natáčel také v Kanadě. (SidneyP)

  • - Postava Deckarda Shawa (Jason Statham) používá československý samopal vz. 61 Škorpion, který je oblíbený u speciálních jednotek a teroristů. Agent Luke Hobbs (Dwayne Johnson) má zbraně Smith & Wesson Model 629 ráže .44 Magnum a M134 Minigun ráže 7.62x51mm NATO. (Maila87)

  • - Spoiler: V závěrečné rozlučkové scéně s Brianem O'Connerem (Paul Walker) Brian opět řídí bílou Toyotu Supra, kterou jezdil v prvním díle série Rychle a zběsile (2001). Právě toto konkrétní auto použité ve filmu patřilo zesnulému Paulu Walkerovi. (Shadowspark)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace