Režie:
Martin BourboulonKamera:
Nicolas BolducHudba:
Guillaume RousselHrají:
Eva Green, Vincent Cassel, Vicky Krieps, Louis Garrel, François Civil, Romain Duris, Pio Marmaï, Lyna Khoudri, Julien Frison, Eric Ruf, Jacob Fortune-Lloyd (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Francie se zmítá v hlubokém rozvratu. Je vyhlášena válka. D'Artagnan a věrní mušketýři jsou poslední hradbou před chaosem. Osud je však nečekaně vtáhne do rozsáhlého spiknutí. D'Artagnanova láska Constance je unesena. Při zoufalé snaze zachránit ji, je mladý mušketýr nucen spojit své síly se záhadnou Milady de Winter. Ale dlouho skrývané tajemství, které se vynoří z minulosti, rozbíjí pevná spojenectví. Mušketýry čeká strašlivá volba: jestli chtějí dokončit svou misi a zachránit Francii, budou muset obětovat ty, které milují… (Bioscop)
(více)Videa (5)
Recenze (100)
Konečně jsem se dostal k druhému pokračování. Za mě se rozhodně jedná o lepší zážitek než z první části. Hlavně se mi splnilo moje přání a to bylo, aby se v druhé části objevovala více Eva Green v roli Milady. Přece jenom ten film má v podtitulu její jméno, tak bych očekával, že to bude o ní. Ve výsledku více scén s Milady ve mě vzbudilo mnohem více tajuplna a tajemna. Protože jak už jsem několikrát říkal, Eva Green je herečka, která je nehorázně sexy, ale zároveň umí zahrát pěknou mrchu, která je chytrá, dokáže svádět chlapy a manipulovat s lidma. A právě v tomhle filmu to opět dokázala, že to umí. Trochu mi dokonce připomínala její roli ve filmu 300. Současně s tím se aspoň více rozvíjí příběh Athose a jeho syna. V pozadí začíná válka a filmu to jenom prospívá. Díky tomu je tady mnohem více akce a divák se necítí tak znudeně jako kolikrát v prvním díle. Co ale nejde upřít, že kamera a efekty jsou opět udělané nádherně. Všechny bojové scény vypadají dramaticky a naopak všechny panoramatické záběry na přírodu, hrady a zámky vypadají naprosto uhlazeně a divákovi dodávají klidný dojem. Celkově novodobé zpracování třech mušketýrů je za mě zatím na dobré cestě. Sice se to nedá srovnat s originálním Dumasovým dílem, ale kdo zakazuje přidat něco nového, něco svého. Myslím, že Martin Bourboulon se toho chopil dobře, a jestli třetí část bude vypadat minimálně stejně dobře, ne-li lépe, tak budu naprosto spokojený. 7/10 ()
V první díle voda, teď oheň. Milady on fire, doslova a do písmene. Eva Green téhle postavě vdechla ještě víc tragiky a osvobodila jí ještě víc z korzetu "villain" schématu, který známe z klasických mušketýrů. Díky tomu jsou kanonické momenty příběhu v závěru skutečně silné a Milady dává novou energii zdánlivě neproblematické postavě D'Artagnana (o Athosovi samozřejmě nemluvě). Bourboulon opakuje devizy jedničky, má to silný rozjezd, výbornou akci i temnou naléhavost, kterou chytře narušuje Portos s Aramisem a jejich frontový wedding special. Tentokrát navíc funguje i lépe vystavěné finále. Jisté rozpaky (opět) z některých jankovitých oslích můstků a nadále poněkud enigmatickým motivacím vybraných dějových zvratů politické linie. Sympatické je, že podobně jako Milady i Richelieu získává v téhle verzi nové vrstvy nad své padoušství. Na okraj, jsem ten poslední, kdo by zrovna v adaptaci díla kreolského autora kritizoval figury jiné barvy pleti, ale "černý princ" působí zatím trochu jako pověstný simpsonovský pes Poochie. Ve třetím díle čekám nápravu! Krucinál, já čekám hlavně ten třetí díl téhle nejlepší dumasovské adaptace! ()
Les Trois Mousquetaires: Manipulady. Sladkobolnými řečičkami a až po okraj naplněným korzetem se hýbe dějinami Francie, ale já se někde od poloviny přistihl, že mě víc zajímají Bolducovy přelety a um dostat diváka do centra akce s minimem střihů. A možná ještě Casselův bouquet, či chcete-li charisma-charakteristické aroma, které překrývá pachuť z ukňouraného Civilova dʼArtagnana.. ()
První díl jsem na jaře v kině nestihl, ale nakonec se mi v době premiéry druhý části poštěstilo vidět oba díly naráz v rámci kino maratonu. A jsem spokojen. Předlohu jsem si kdysi zamiloval v rámci maturitní četby, ale jelikož od té doby už uplynulo více než 10 let, nepamatuju si jí do takových detailů jako dříve. Nechci tedy ani moc hodnotit, nakolik je to předloze věrné. Jde zcela evidentně o modernizovanou verzi, ale ne ve smyslu laciných přestřelek a přepálených CGI triků (aka film z roku 2011). Film je surový od podlahy, většina bojových scén je točena na co nejméně záběrů a tak i stylem veskrze Zimmerovská hudba se sem kupodivu hodí. Audiovizuálně jde opravdu o kvalitní práci, kterou se rozhodně vyplatí vidět v kině. Zakomponování "rovníkového gaskoňce" bylo komický, ale budiž, dá se nad tím přimhouřit oko. Jak je u mě již zvykem u Mušketýrů, první část se mi líbila víc než ta druhá. Způsob smrti Constance mi přišel stupidní skoro ve všech variacích a tato verze bohužel není výjimkou. Oceňuju ale, že zde alespoň D'Artagnan truchlí (na rozdíl od mé jinak nejoblíbenější Borderieho verze). Závěr s cliffhangerem jde už evidentně nad rámec předlohy, Bourboulon si jím zřejmě chtěl připravit půdu pro případný spin-off. Osobně bych od něj ocenil spíš Mušketýry po dvaceti letech v tomto duchu. Ale s Casselem a Evou Green v hlavních rolích chápu tu myšlenku vymáčknout z tohoto castu co nejvíc. D'Artagnan 85%, Milady 80%. ()
Jak jsem předpokládal, tak druhá část dotváří celek svou mnohem více akčnější a přimočařejší podívanou, kdy z prvního dílu rozestavěné figurky odkrývají své motivace a konečně ve větší míře přechází k činům. Tvůrci dobře oscilují mezi dobovým akčním dramatem, kdy se nebojí jít i do opravdu napínavých scén, se scénami, které jsou viditelně hlavně na odlechčení, což je taková ta fajn stará filmová škola. No ale co ten závěr? Jestli teda nebude trojka, tak je to opravdu velký špatný, protože takto je to vlastně v mnoha ohledech neuzavřené. ()
Galerie (70)
Zajímavosti (7)
- Postava čierneho mušketiera menom Hannibal, ktorého hrá Ralph Amoussou, sa v Dumasovych románoch nenachádza. Postava je voľne inšpirovaná románom Frédérica Couderca "Princ ébène", ktorý vyšiel v roku 2003. (Arsenal83)
- Vo Francúzsku sa začali vojenské uniformy zavádzať až od roku 1660. Avšak mušketieri, ako elitná jednotka kráľa, nosili od roku 1622 modrý plášť so štyrmi okvetnými krížmi s ľaliovými kvetmi cez svoje civilné odevy. Z estetických dôvodov a proti názoru historického poradcu filmu Juliena Wilmarta tím filmu tieto plášte nahradil tmavomodrými kabátmi s krížovým znakom na ramene. (Arsenal83)
- Henri de Talleyrand-Périgord, gróf z Chalais (Patrick Mille), určite existoval a v roku 1626 naozaj zorganizoval sprisahanie proti Richelieuovi (Eric Ruf). V Dumasovom románe sa však tento príbeh nepopisuje a navyše v roku 1627, kedy sa dej film odohráva, bolo už po jeho poprave, kedy ho odpravili až 29. úderom sekery (sťatý bol 19.8.1626). (Arsenal83)
Reklama