Reklama

Reklama

Vymítač ďábla: Znamení víry

  • USA The Exorcist: Believer (více)
Trailer 6

Příběh nového Vymítače ďábla začal na Haiti, kde fotograf Victor (na Oscara nominovaný Leslie Odom, Jr.) přišel před dvanácti lety v důsledku katastrofálního zemětřesení o těhotnou manželku. Naštěstí se podařilo zachránit novorozenou dcerku Angelu, o kterou se Victor od té doby vzorně stará. Absolutně ho proto vykolejí, když se jednoho dne Angela nevrátí domů ze školy. Zmizela společně se spolužačkou Katherine v lese za městem a zoufalí rodiče, policisté, vojáci a dobrovolníci po nich marně pátrají. Třetího dne se stane zázrak. Dezorientované a vyčerpané dívky se objeví na malé farmě, daleko od místa, kde zmizely. Bezmeznou radost však záhy vystřídá narůstající znepokojení. Po důkladném lékařském vyšetření jsou sice Angela i Katherine označeny za zcela zdravé, jejich chování ale naznačuje, že si z toho, co prožily, odnesly víc než jen nepříjemnou vzpomínku. Zkušený exorcista by na první pohled poznal, že jsou obě dívky posedlé. Victor je ale pragmatik, který na peklo ani nebe nevěří, dokud ho nezažije na vlastní kůži. Tou dobou už ale může být pozdě. Pro všechny. (Cinemart)

(více)

Videa (13)

Trailer 6

Recenze (153)

tron 

všechny recenze uživatele

„Niekedy krok dozadu znamená krok dopredu.“ Pozrime sa na to čiastočne rečou čísel, pretože tie na rozdiel od ľudí neklamú (samozrejme ak sa nesfalšujú). To, že práva za Vyháňača diabla Universal odkúpil za šialených 400 miliónov dolárov, znie ako najhoršie strategicko-finančné hollywoodske rozhodnutie za posledných 5 – 10 rokov. Lenže jedno slovo. Halloween. Keď David Gordon Green a Danny McBride v rokoch 2018 – 2022 vytvorili tri resuscitačné halloweenske diely, napriek istej kontroverzii (ktorá je ale ostatne v rozumnej miere skoro vždy vítaná, dvojnásobne v hororoch) to boli trháky. „Jednotka“ stála trápnych 10 miliónov a celosvetovo ich trhla neskutočných 255 (!!!). Takže akonáhle páni po rozlúčení sa s klanom Myersových zamerali svoju pozornosť na modernú rekonštrukciu inej žánrovej klasiky, Vyháňača diabla, vyzeralo to ako ďalšia trefa do čierneho. Opäť prenechajme reč číslam: Friedkinova klasika z r. 1973 stála úbohých 12 miliónov a na celom svete zarobila 441. To je suma, z ktorej sa otáčajú panenky každému normálnemu producentovi ešte i dnes, v r. 2023. Takže 400 miliónov za práva napokon neznie až tak nerozumne. Ale! Dvojka bola strašná, trojka o čosi lepšia, no stále žiadny zázrak a drasticky prestrihávaný a pretáčaný prequel s podtitulom Počiatok (resp. Nadvláda zla, ono sú to skutočne v podstate dva odlišné filmy) sa zapísal do análov, ale nie v dobrom. V r. 2016 sa síce na scéne zjavil vydarený (hoc nie dokonalý) seriál, ktorý bol v skutočnosti plnohodnotným sequelom legendárnej filmovej jednotky, ale už druhá séria na to šla úplne inak, bolo to fiasko a tretia nikdy nevznikla. Vraziť v TAKEJTO situácii štyri stovky miliónov dolárov do rebootu je, nuž, jedno z najhorších strategicko-finančných hollywoodskych rozhodnutí za posledných 5 – 10 rokov. Dobrou správou je, že Greenov príspevok do série je taktiež plnohodnotným pokračovaním. Ale príliš si to neuvedomíte. Najmarkantnejšie je to samozrejme poznať z návratu Ellen Burstyn (čím sa ale tým pádom anuluje prvá séria seriálu, ehm), od ktorého však pre vlastné dobro nič veľkolepé nečakajte: je to trochu väčšie cameo pôsobiace dojmom, že pôvodná verzia s ním nepočítala, ale tvorcom „niečo“ v deji chýbalo a  tak si povedali: doprdelky, kydnime tam 91-ročnú Ellen Burstyn, ktorá vyzerá na 70. A tak narýchlo dopísali zopár scén, ktoré ak by sa z hotovej verzie vystrihli, nič by sa nestalo. Ten film nie je dobrý. Mám Greena rád, všetky jeho Halloweeny sa mi páčili na 4*, ale toto je prvú hodinu ozaj zlé. Absolútne nezáživný, stokrát obomletý scenár, tona klišé, nesympatické postavy, nepríjemní herci. Musím sa priznať, že ma strašne iritovalo pozerať sa na to, čudoval som sa, ako TOTO mohol natočiť režisér Halloweenov a aj to, prečo to vyzerá ako keby to stálo max. 4 milióny dolárov (a ako keby to pred vpustením do kín nevidel nikto zo štúdia). Dobrou správou je, že v polovici sa atmosféra zlepší. Nápad zamontovať do toho africkú mystiku skvelý. Začne to byť nepríjemne intenzívne (aj keď stále žiadny zázrak) a postavy sa aspoň ako-tak stanú znesiteľnými. Celkom ma bavilo sledovať, ako sa tvorcovia pohrali s trademarkami série, ktoré som čakal (bolo mi jasné, že ich zakomponovaniu neodolajú) a napriek tomu ma zakaždým prekvapilo, AKO (otáčanie hlavy). Istým plusom je, že tentokrát sú posadnuté rovno dve puberťáčky, aj keď teraz si nie som istý, „a komu tým jako prospějetě, co?!“. Azda práve za o čosi lepšiu druhú polovicu fakt mimoriadne urgentne prižmurujem obe oči a udeľujem „až“ 3*. () (méně) (více)

ancientone 

všechny recenze uživatele

Gordon Green sa musel pri vehementnom odkazovaní na Friedkinovu klasiku prepotiť viac, než posadnutá Regan. A čo nám ukázal? Že nie je ani Aja, ani Zombie a jeho remaky sú skôr len exploatáciou na druhú - exploatačné filmy, ktoré exploatujú odkaz klasík žánru. Greenovi idú gore scény, aj budovanie hororovej atmosféry, kontraproduktívne je práve to držanie sa zubami-nechtami príbehu a odkazu klasického Exorcistu. Nové pokračovanie sa v druhom pláne snaží nadviazať na Friedkinov rozmer psycholigickej drámy o kríze viery, ale ťaží z toho iba záver v strihu priemerného mlotivačného statusu. A tak vznikol zbytočný film, ktorý sa snaží tváriť relevantnejšie, než naozaj je. Keby šlo o priznané béčko, kde ida iba o hrôzu a des, výsledok by bol oveľa solídnejší. ()

Reklama

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Být to nějaký samostatně stojící film o posedlosti ďáblem, většina diváků nad tím mávne rukou jako nad šedým podprůměrem nehodným jakékoliv pozornosti. Ale jako pokus o pokračování jednoho z nejznámějších filmových děl, které navíc mnozí označují za nejděsivější horor všech dob, je to naprostá ubohost a nedůstojný paskvil, jenž místo děsu vyvolává leda tak smích a mrví původní postavy (Ellen Burstyn to tu scenáristicky šeredně schytala). Navíc je vševypovídající pojmenovat svůj film z komerčních důvodů Vymítač ďábla:..., i když v něm tentokrát žádný vymítač ďábla vůbec nefiguruje. Doufám, že tenhle debakl konečně zboří ten producentský mýtus, že David Gordon Green je nadaným hororovým tvůrcem. Není. ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Greenovy dřívější filmy mi celkem seděly, halloweenskou trilogii jsem ale vynechal a po Znamení víry tuším, že jsem udělal dobře. Takhle totiž vypadá definice rutinního hororu, kde se všechno tak nějak děje, protože musí, ale ve výsledku to nepřenáší na diváka vůbec nic. Bohužel je to ale zároveň sequel k jednomu z nejuctívanějších žánrových filmů všech dob, kterému se Znamení navíc snaží skládat různými způsoby poctu, přitom ale dělá všechno uměleji a ošklivěji. Takže chápu to znechucení. Nicméně budu fér, prvních 40 minut celkem šlape a dokonce se v nich daří budovat i nějakou atmosféru, film má pár zajímavých nápadů a Leslie Odom Jr. je podle mě skvělý herec, který by si zasloužil lepší role. Do kytek to jde až v té zbylé polovině, nakonec teda za mě 5/10 s odřenýma ušima a snad se Friedkin opravdu vrátí jako duch, aby Greena po nocích zaslouženě strašil. ()

Joker Punx 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem od toho víc a dostal jsem fakt zklamání. Další klasika co Gordon pěkně zkurvil. Takže opět BLM klasika - Nacpeme tam hodně negrů a bílou holku co byla taky posedlá necháme zabít a černou necháme přežít - Opět rasismus naopak. Je to už fakt trapný v těch filmech a seriálech. Už s touhle propagandou jděte všichni do hajzlu, sere mě už jak nám to každej cpe a tímhle tu klasiku úplně pohřbili. Divim se že do toho vůbec šla Ellen Burstyn a Linda Blair i když Linda tam je úplně na konci a jen na pár vteřin - Za ně dávám ty tři hvězdy a za klasickou znělku ve filmu. Jinak film je fakt o hovně, není tu vůbec správná hororová atmosféra a scénář je jedna velká bída. Zlatej a skvělej a nejlepší první díl z roku 73 - To už nepřekoná žádný jiný pokračování nebo jiná verze. Tuhle sračku už nemusím vidět nikdy. Škoda peněz za kino. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (5)

  • Ellen Burstyn pôvodne odmietla zopakovať si svoju rolu spred 60 rokov z Vyháňač diabla, no potom jej ponúkli dvojnásobný plat. Burstyn si vtedy pomyslela: "Mám pocit, že diabol sa pýta na moju cenu." Nakoniec úlohu prijala a použila plat na financovanie štipendia MFA pre hercov na Pace University, kde Actors Studio vyučuje svoj program. Burstyn je celoživotným členom Actors Studio a jeho spolupredsedkyňou. (Arsenal83)
  • V polovici decembra 2022 bola výroba filmu predčasne zastavená až do prejdenia sviatkov po tom, čo mal Odom „nešpecifikovaný zdravotný problém“. (Arsenal83)

Související novinky

Postr4datelní vévodí nominacím na Zlaté maliny

Postr4datelní vévodí nominacím na Zlaté maliny

22.01.2024

V pondělí 22. ledna 2024, den před vyhlašováním nominací na Ceny Akademie, byly oznámeny nominace na nechvalně známé anticeny Golden Raspberry Awards, které každoročně vyzdvihují spíše ty nelichotivé… (více)

Nový Vymítač ďábla je v problémech

Nový Vymítač ďábla je v problémech

12.01.2024

Hollywoodská studia Universal Pictures a Blumhouse Productions měla velké plány, co se týče nedávného oživení série Vymítač ďábla s podtitulem Znamení víry. Společnost NBCUniversal v roce 2021… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno