Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mahalik
    ***

    "No co? Jsem z Texasu!" řekne slečinka v korzetu poté, co probodne mumifikovaného kamaráda. Za zvuků country hudby pak míří do hlubin temného lesa, abychom se o ní už nic víc nedozvěděli. To už jsem opravdu nestíhal. Mumie- klaďas přěžije a nyní se chystá hodit řeč se zbývajícím ansáblem kamarádů, jejichž IQ se při důkladném přepočítání shoduje s číslem bot hluchoněmého starce, který se o několik hodin dříve, mimojiné, seznamoval s kosou. Mumie- klaďas si cestou stačí rozrazit hlavu o dvěře a vysekat v předsíni s nádherným točitým schodištěm, které upoutá pozornost každého zainteresovaného člověka z oboru dřevořezba pro náročné. Konečně je na místě. Vřítí se do koupelny, kde si jeho bývalý kamarád dává sprchu, protože to je jediná věc po které touží. Spolu s ním pak spadne do vany, která je plná horké vody, a jelikož je mumie- klaďas všeumělec, shodí tam i vysoušeč vlasů, který je, světe drž se, v zásuvce. Hromy, blesky, RWE má radost. Jak později řekne přeživší kamarád: "Zemřeli v objetí". A já? Já se směju na celé kolo, aby mi následně zmrzl úsměv na rtech z důvodu uvědomění si, že ten film se považoval za horor....70%(6.8.2009)

  • tombac
    ****

    Nejzajímavější na zombie filmech mi vždy přišla druhá fáze, kdy nákaza už propukla, všude se vzmáhá nekontrolovatelný chaos a anarchie, a hrdinové se musí smířit s faktem, že jejich blízcí jsou po smrti, anebo se je snaží sežrat. Diary of the Dead není vrcholem reálnosti, ale výše uvedené zprostředkovává nadmíru sugestivně. První tři Romerovy "Dead" filmy, ač mi ne vždy sedly, nebyly jen atmosférickou zombie vybíjenou a oplývaly učitým přesahem a sofistikovanými prvky (podle někoho sociální kritikou apod.), což je dost znatelné i tady. Příznivci "staršího" Romera proto určitě budou i s tímto novátorským snímkem navýsost spokojeni a hodně ostatních bude žehrat na skutečnost, že tato potenciální jatka jsou vlastně dost decentní a nečekají nás tu zoufalé boje se zástupy nemrtvých. Plusem budiž vyobrazení eskalace násilí v ulicích (a dalších útržků situací způsobených šířením nákazy) pomocí různých záznamů, proměnlivé spektrum snímání (statické záběry z kamer v zámku mi atmosféričností hodně připomínaly první herní Resident Evil) a použití neotřelých zbraní (už tu chyběla jen motorovka).(25.4.2008)

  • Cival
    ***

    Romero je pořád jedničkou svého vlastního subžánru. Důstojně se přizpůsobi nové době, aniž by jeho koncept ztratil šťávu. Starého pardála poznáte hlavně z těch sugestivně předkládaných otázek, které zpříma kritizují dnešní mediální scénu. Co do napětí a strachu je ale čerstvý kousek slabší. Jinak, rámování fórkem s mumií hodně pobavilo!(16.9.2008)

  • EdaS
    ***

    Romerově nejnovějšímu kousku se nedá upřít hravost, s jakou mixuje zombíky, Kieslowského Amatéra a De Palmovo Redacted (vzhledem ke stejné době vzniku bude podobnost s druhým snímkem nejspíš čistě náhodná). Po stránce emocionální mě ale Diary of the Dead dost míjí, protože mi chybí dojem autentičnosti klasiky Blair Witch, případně z poslední doby Cloverfield či [Rec]. Uznávám, že Diary je sofistikovanější a ambicióznější než zmíněné filmy, dá se o něm dlouhosáhle diskutovat a rozebírat ho, ale bohužel jsem se zas tolik nebavil.(27.4.2008)

  • POMO
    ****

    Film, pri ktorom som si prial, aby pokračoval ešte aspoň dve hodiny. A ktorý by mohol parádne fungovať ako televízny seriál. Romero tentoraz svoje staré recepty chvályhodne inovuje a spestruje. Zatiaľ čo v predchádzajúcom Land of the Dead iba pohodlne prežuval osemdesiate roky, tu sa úspešne prispôsobil súčasným trendom a koncepčne zašiel ďalej než chalani z Cloverfieldu. Jediná vada na kráse su miestami hlúpe dialógy (postava profesora). Ináč skvelý horor, stojaci na nepredvídateľnosti a inteligentnom strihu. Ocenia ho však skôr fanúšikovia filmárčiny, než popcornovej hororovej zábavy.(27.9.2008)

  • - Ve scéně se zombie doktorama je slyšet hlas z rádia, který navádí lidi, aby stříleli na hlavu. Tento hlas patří Tomu Savinimu, dlouhodobému kamarádovi George A. Romera. Ve skutečnosti je to pouze audio, které bylo použito v remakeu filmu Dawn of the Dead, jako bonusový materiál. (Musak)

  • - Film byl natočen za pouhých 23 dní. (Musak)

  • - Když Debra prezentuje jednu z kamer na které bylo natáčeno, mluví o HVX-200 high definition kamera. Ve skutečnosti ale drží v ruce kameru DVX-100A. (Musak)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace