Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ***

    Nevím, nevím.. Dialogy mají mnohdy až absurdní ráz, atmosféra prakticky žádná, chování postav je s ohledem k situacím minimálně bizardní. Rozhodně jsem se k nim nikterak nedostal, bylo mi jedno, ve kterém pořadí budou odpadat. Newyorský rodák George Andrew Romero si nedávno našel čerstvou generaci svých uctívačů (i díky remaku Dawn of the Dead svého klasického zombie hororu od Zacka Snydera) a přesně vím o pár známých, kteří se nad tímhle budou tetelit blahem. Diváci masakrózních „hororů“ ale musí být zklamáni. Hrdinové (banda nesympatických studentů) nebudou čelit pouze dotírajícím nemrtvým, ale i pochybnostem o budoucnosti lidské rasy. Nervní kamera měla dodat na působivosti, dnes dost četné využívání (Cloverfield) se ale u mě míjelo účinkem, navíc celá hra na realitu se kapánek tře se zdravým rozumem. Zajímavé jsou přesto otázky, kladené k zaoceánské paranoii v otázce vzrůstajícího vlivu médií. Tady bych mohl vyprávět.. Jednotlivé mordy, oddělující nenapínavou dějovou linku, jsou víceméně nenápadité, bez jiskry, i když tu a tam okořeněné vtipnou tečkou (hluchý amenita nejprve s dynamitem, následně s kosou). Filmoví velikáni Stephen King, Quentin Tarantino nebo Guillermo del Toro jsou navíc využiti pouze hlasově!! ** až ***, tak si vyberte!! Zklamání to jest rozhodně!!(11.5.2008)

  • Lateef
    ***

    Zombie film od Romera točený ruční kamerou alá Blair Witch?? Kurva, to musí bejt nářez, pomyslíte si. A nemusí... nemusí! Tenhle deník jsem otevřel a po hodině a půl zavřel bez jediného leknutí, záchvěvu, mrazení v zádech. Rovněž mě mrzí absence emočních aspektů, prostě jsem se k postavám vůbec nedostal, nic k nim necítil, žádná lítost, žádné deprese. I když je ale pravdou, že film určité poselství nese, a to rozhodně růžové není. Zombíci se klátí, jakoby právě skončili celodenní exkurzi v lihovaru, ještěže jsou masakrováni v mnoha přímých záběrech. V těchto scénách film posbíral nějaká ta bonusová procenta, zejména pak pasáže: luk a šípy, rozleptaná hlava, kosou do palice nebo půlení hlavy brokárnou. Ruční kamera měla dodat na působivosti, tíživost situace, která na mně ulpěla např. při sledování Cloverfieldu, se zde bohužel nedostavila. Až zase někdy Romero napíše něco do deníku, rád se na to podívám, ale nic extra už neočekávám.(4.5.2008)

  • Cervenak
    ****

    Moje pocity vyjadril už Korben Dallas: "...nadšen..." Jasný dôkaz, že starý pes sa môže naučiť nové triky a využiť ich efektívnejšie a nápaditejšie ako všelijaké "štence". Herecké výkony sú občas až rušivo amatérske a niektoré dialógy a situácie zľahka kŕčovité, ale z žánrového hľadiska funguje ten film dokonale (a neporovnateľne lepšie ako Land of the Dead). Romero sa cez potácajúce mŕtvoly opäť trochu pateticky, ale trefne vyjadruje k aktuálnym problémom (tentoraz médiám). Nechýbajú hlášky a veľmi vtipné situácie (nemý amiš, fór s múmiou), výborné ľakačky, porcia napätia, no a samozrejme priehrštia nových, originálnych spôsobov likvidácie zombíkov (buďte si istí, že takto ste ešte kosu, luk, kyselinu či defibrilátor v akcii nevideli). Chcem viac.(15.10.2008)

  • Aluska88
    ***

    Deník mrtvých je tou nejdokonalejší přehlídkou otřepaných žánrových klišé, schémat a dialogů, jaké jsem dosud (nejen) v zombie filmech viděla. Již od začátku máme možnost sledovat zcela přehnané, nelogické a stupidní chování jednotlivých postav, nad kterým jsem dokázala jen kroutit hlavou. Dalším těžkým přehmatem jsou mizerné dialogy, kde snad téměř každá věta, kterou někdo vyslovil, šustila papírem a působila převážně směšně. A proslovy dívky, která celý příběh vyprávěla, zněly jako nějaké hloubavé psychologické úvahy a zřejmě měly za úkol podnítit diváka, aby souzněl s postavami a trpěl s nimi v tom, co museli prožívat. Jenže právě díky pochybnému scénáři tyto myšlenky vyzněly spíše nepatřičně a trapně. Po obsahové a vizuální stránce je na tom film asi nejlépe. Těžko uvěřit, že scénář k něčemu takovému napsal sám George A. Romero.(7.4.2013)

  • Isherwood
    ****

    Oblíbený prostředek mladých filmařů, ruční kamera, se dostal i do rukou starého harcovníka, který opět ukázal, že umí držet krok s dobou. Romero se sice opakuje, do současné společnosti, včetně všech jejích moderních výdobytků v podobě všemocných médií, internetu a jiných komunikačních prostředků, které zkracují vzdálenosti, se ale umí obout pořád se stejnou razancí. I tolik diskutabilní ‚natáčím vše, co vidím‘, které umí být předmětem dlouhých sporů mezi diváky, nakonec ustál překvapivě snadno. Hrdinové nedrží kameru v ruce jen tak zbůhdarma, ale i mají pro to důvody a navíc to Romero obratně kočíruje i v tradičních filmařských disciplínách. Motivace postav funguje, road movie s nezbytnými ‚pocestnými‘ taktéž, takže spíše než horor o zombies připomíná tento film napínavý thriller, kde se jen tak mimochodem objevili živí-mrtví, před nimiž je třeba utéct. Nakonec je tak škoda jenom toho, že to trochu pokulhává v napětí i strachu (hrdinové i samotný divák), které však bohatě vynahrazuje lahůdkové ‚gore‘, u něhož jsem si často kladl otázku, jak to ten dědek sakra dělá. 4 a ½.(23.9.2008)

  • - Správy v rádiu nahovorili napríklad Quentin Tarantino, Guillermo del Toro, Simon Pegg, Wes Craven a Stephen King. (MetalMesiah)

  • - Ve filmu se objeví datum 24/25 říjen. Avšak když ve scéně kdy poprvé zastaví karavan a vystoupí je slyšet kvákání žab. Ty je však v těchto končinách možné slyšet od března do května, určitě ne v říjnu. (Musak)

  • - Jedno z policejních aut v televizních záběrech má na střeše číslo 666, tedy filmu příznačné ďáblovo číslo. (Corpsegrinder)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace