Režie:
Gavin O'ConnorKamera:
Masanobu TakayanagiHudba:
Mark IshamHrají:
Tom Hardy, Joel Edgerton, Nick Nolte, Jennifer Morrison, Noah Emmerich, Kevin Dunn, Denzel Whitaker, Carlos Miranda, Frank Grillo, Gavin O'Connor (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Dva bratry, kteří se kdysi rozešli ve zlém, svede do jednoho zápasnického ringu potřeba vyhrát nejvyšší finanční odměnu v historii MMA. Bývalý mariňák Tommy (Tom Hardy) a učitel fyziky na střední škole Brendan (Joel Edgerton), ve strhujícím příběhu dvou bratrů, kteří stanou proti sobě v kleci a možná najdou i něco víc, než jen peníze... Tommy Riordan se po letech vrací do rodného Pittsburghu a požádá svého otce, někdejšího trenéra a nyní alkoholika, aby ho připravil na turnaj MMA, který výherci nabízí nejvyšší finanční odměnu v historii tohoto bojového sportu. Tommyho bratr Brendan, bývalý MMA bojovník, se také potýká s finančními problémy, proto se rozhodne pro návrat do amatérského ringu, aby zabezpečil svou rodinu. Střet, ve kterém se oba bratři musí postavit křivdám, které je kdysi rozdělily, je nevyhnutelný… (oficiální text distributora)
(více)Videa (40)
Recenze (2 267)
Nějak mně uniká, proč se tenhle film zdá lidem dobrý natolik, že mu dávají tak vysoké hodnocení. Napadá mě davová psychóza, kterou tady můžeme sledovat téměř u každého dlouho očekávaného filmu. Když se to líbí ostatním, mně musí přece taky. Tím vůbec nemyslím, že by se mně Warrior nelíbil. Souboje, o které tu jde především, jsou sehrány výborně, ale konec je příliš přitaženej za vlasy. Takovej Fighter (2010) se mně zdá minimálně na stejné úrovni a Těžká váha (2005) je o několik stupňů lepší! ()
Hollywoodsky načechraná cukrová vata o jednom bratrském (ne)sblížení dávkovaná stylem úderné arénovky, která ždíme emoce skrze kamenné tváře, levnou whisky a muskulaturu stěhováků, přičemž tlačí na pilu tak mohutně, až je víceméně nemožné tomu nepodlehnout, a proto ty občasné výlevy nenávistného hejtu okolo berme s rezervou a hurá do posiloven! ()
Vynikající výkony zúčastněných, atmosféra též, souboje museli kluci nadřít, předpokládám, že byli asi byli dost umlácený a zbytek je na kameře jako vždy. Ta to utáhla v ringu na jedničku. Nehledala jsem chyby, to snad ani nešlo, jen jsem krátce předtím viděla seriál Kingdom (2014), který byl celý taky o MMS, ale šel víc do hloubky a ten mně žel chytnul víc. Plusem pro mě byl i Frank Gillo, který tady hrál trenéra hecíře, takže byl tenhle sympatickej kluk v obraze i co se týká vychytávek při MMS. Kdyby to bylo obráceně, tak jdu nahoru. ()
Takže Bronson je venku za dobré chování..? Rozkmotření bratři, otec násoska, finanční nouze, tajemná minulost, tvrdý trénink, krev, pot, Miluji Tě (ženo), Miluji Tě (bratře), slzy, vítězství outsidera a zálivka z klišé. Toť O´Connorovy ingredience, podle kterých ukuchtil Warriora, ale takhle je to v Rockyho kuchařce sportovních dramat zkrátka napsáno. Předvídatelnost a schematičnost pak z toho sice čiší na sto honů, ale přeci jen je tu jeden prvek, co tuctovosti spolehlivě zbavuje - mistr molekulárního herectví Tom Hardy.. ()
Vítám ozvláštnění schématu „dostanu přes držku – dám přes držku – jsem vítěz“ rozdělením pozornosti mezi oba aktéry finálního střetu, kteří jsou navíc bratři (takže trocha biblické symboliky navrch). Současně mne mrzí nevyužití zápletky ke generování větší ambivalence. Zdůrazněním rodinného podtextu a záslužnou učitelskou prací jsme nenápadně směrování k tomu, abychom zatínali pěsti, když pěstí dostane Brendan, ne Tommy, jemuž je systém ukradený (což se přece nesluší). Film ani neukazuje zoufalost z věčného kolotoče proher a vítězství jako Wrestler. Tam, kde bylo Aranofského drama kritické, je Warrior patetický. Od bezduchého mlácení neodrazuje, agresivní hudbou k němu spíše podněcuje. Dobrovolná sebedestrukce navíc představuje pro oba bratry od začátku jedinou možností, jak zachovat (případně vylepšit) svou existenci. Film v zájmu vlastní dramatické funkčnosti jinou možnost nepřipouští. Brendan zápasí, aby uživil rodinu, Tommy zkrátka proto, že mu adrenalin dodává sílu (citlivěji tuto poválečnou neschopnost přestat válčit vystihl The Hurt Locker), což je další důvod, proč mít víc pochopení pro Brendana. Výkon Toma Hardyho mne přesto přiměl litovat, že celý film není věnován pouze jemu. Sebegeniálnější herec ale nezamaskuje mechanickou výstavbu dramatu: syn nemá rád otce, otec se ztříská, syn otce polituje a svou frustraci ventiluje, když během zápasu rozdrtí soupeře. Takhle krásně jednoduše to ve filmech chodí, kdesi v nitru možná dokonce toužíme, aby tomu tak bylo, ale emocionální působivost rádoby psychologického filmu tím trpí. Dobře Warrior dělá, když přibližně po osmdesáti minutách na nějaké psychologické nimrání rezignuje a dále už jenom z různých úhlů ukazuje, jak do sebe dva chlapi mlátí a kopou a jak je ostatní pozorují. Zápasy jsou zrežírované stejně neinvenčně jako dialogové scény, jež nás ubíjejí věčným střídáním záběru s protizáběrem. Kamera buď zůstává mimo klec, a/nebo se snaží napodobit nepřipravené záběrování televizních kameramanů a simulovat tím zkušenost z domácího, případně živého sledování podobných mačů. Násilí O’Connor neestetizuje jako třeba Scorsese v Zuřícím býkovi, nečiní z něj jednání vymykající se všednodenní zkušenosti, čím vlastně jen podporuje znecitlivělost diváků, dojem, že jde o něco běžného. Zkrátka – a bohužel – nekritický film. 70% Zajímavé komentáře: novoten, Arbiter, SarumanKo, Triple H ()
Reklama