Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dudek
    ***

    Terence McDonagh, postava, o které se mluví jako o znovuzrození Nicolase Cage. Zvláštní, řekl bych, vzhledem k tomu, že předvedený herecký projev se příliš neodlišuje od jeho standardu. Vnímání diváka je tu ovšem soustředěno na splynutí herce a role, které dopadlo na výtečnou. Poručíkova pomatená mysl si přímo žádá přehrávajícího jedince s nekonzistentními výkony. Cage tedy sice vychází jako relativní vítěz, ale příslib do budoucna bych v tomto snímku nehledal. Za to Werner Herzog je pro mě tvůrcem, kterému je potřeba se i nadále věnovat. Ve svém nejnovějším počinu předhazuje divákovi snímek se spletitým dějem, kde se jednotlivé linie vzájemně proplétají a doplňují. To by samo o sobě nejspíš nebylo nijak zajímavé, kdyby tvůrci každé takové dějové linii – ať je sebemenší – nevěnovali ohromný prostor, ve kterém se sama rozvíjí, resp. žije vlastním příběhem. Příkladem budiž zdařilá část se sázkařem, která zpočátku vypadá jako slepá ulička, ale postupem času na sebe nabalí další dějové peripetie, resp. část, kdy se McDonagh vydává požádat jiného veřejného činitele o „laskavost“. Snímek se díky tomu odvíjí poměrně dynamicky, neboť divák příliš neví co očekávat (od filmu ani McDonagha!), která postava z minulosti se vrátí, či které ze záplatek se bude věnovat více prostoru. Za problematickou část považuji zejména konec. Líbí se mi, že největší hajzl z celého snímku, zfetovaný (!) McDonagh, odchází jako jednoznačný vítěz, ale jsem trochu znechucen z návratu zachráněné postavy ze začátku filmu.(9.5.2010)

  • Jara.Cimrman.jr
    **

    "Beru jenom léky na předpis ... a taky heroin." Asi to mělo být vtipné, když detektiv McDonagh splynul s fetem a ostře si zabalancoval na hraně zákona a zločinu. Jenže já nemám feťáky rád a ty, kteří přitom zneužívají služební placku, bych zavíral s dvoumetrákovými tmavými bratry na celu. Prostě jsem se nedokázal bavit a to dokonce ani v přítomnosti poprsí vstřícné Frankie, za což se trošku stydím. Ale abych jen nekritizoval, tak způsob, kterým McDonagh obešel důležitě telefonující lékárnici, mi přišel velmi inspirativní a pokud někdy dostanu chuť na nějaký ten úžasný prášek, tak se taky obsloužím sám.(11.11.2016)

  • dr.horrible
    *****

    Vynikajúci film.Je viditeľné že ho točil europsky režisér.Je to brutálne, naturalistické, chladné, originálne, vtipné, niekedy skoro až snové (čo mali znamenať všetky tie zvery?), dobre napísané a perfektne zahrané (Cageov najlepší výkon za posledné roky).Herzog natočil film, ktorý pôsobí medzi americkou mainstreamovou produkciou ako čistý exot a možno práve to je dôvod, prečo je u nás tak nízko hodnotený.Vačšina to berie ako thriller o starnúcom policajtovi akých už tu bolo veľa, keď ho ale necháte aby sa vám dostal pod kožu, môžete byť vážne milo prekvapení.Závislosť, vyčerpanosť, pokušenie, zločin a trest a láska (nie láska ako taká, skôr pripútanosť jedného k druhému); to sú témy tohoto snímku.A to z neho robí omoho viac ako len tuctovú kriminálku.Pre mňa spolu s Cronenbergovými Eastern promises a Fincherovou Social network najlepší film posledných rokov. Na scénu: "...je mrtvy, ale jeho duša ešte tancuje" asi nikdy nezabudnem(22.1.2012)

  • FlyBoy
    *****

    V záplave irelevantných chrachľov a zbabelo variovaných slov ako špatný-hlúpy-zmätený, mi nedá nepoznamenať, že tieto ukvapené úsudky netreba brať až tak vážne, nevypovedajú totiž o ničom predmetnom (!), len degradujú a potvrdzujú vlastnú scestnosť a obmedzenosť. Neberte to ako úmyselný atak na ktoréhokoľvek z Vás, no zopár neopodstatnených príspevkov-patvarov ma žiaľ nenecháva pokojným, preto ak niekto aspoň trochu stojí o odchylné nazeranie na tento unikát, nech číta ďalej._______Prekvapujúci vianočný darček zabalený do čierneho baliaceho papiera s mašličkou snehovo bielou (treba prenesený význam?), ktorý doporučujem rozbalovať pozorne, šetrne a so zdravým nadhľadom. Stavím sa, že ak k tomu pristúpite takto, navyše do kontajnera zahodíte predpojatie vôči nadmernému užívaniu tvrdých drog, stokárskemu ruchu New Orleans či televíznemu mlženiu cez krokodýlie i leguánske výstupy, tak si tento dekadentný obsah hlboko zamilujete a budete ho chcieť ukazovať okoliu s vedomím, že im sa páčiť nebude. Priznáte jeho poruchovosť a neúplnosť, lenže Vás k nemu bude viazať puto osobného charakteru, ktoré tieto slabiny odstrčí ďaleko do úzadia a zviaže Vás štýlom nepekne hrubým, ale nečakane rajcovným. Pôjde o vzťah slovami nedefinovateľný, založený na reciprocite a vzájomnej tolerancií, preto kto sa ešte neunudil k smrti nech pokračuje v ďalšom odstavci.______Vy ste sa vlastne ešte nedozvedeli čo je dnu, že? Takže poďme na to podľa dôležitosti odzadu. Je tam dračica Eva Mendez, ktorá nadväzuje na svoje zriedkavo prijateľné výkony ako napr. u “We own the night” a roličku eskortnej spoločníčky zvláda s bravúrou, je sexi, dokonca aj hrá a v práve vymyslenej kategórii LSMCH (Less Skill-More Chill) získava cenné body. Je tam posmelený Nicola(u)s Cage, ktorý sa predsa len preberá z notorickej opice z Las Vegas a fľasky páleniek zamieňa za kôpky koksu, šluky cracku a nechcené ochutnávky heroinu. Ako problémový detektív-egocentrik s boľavým chrbátom, s náchylnosťou na hazard, s labilnou povahou vyšetruje vyvraždenie senegalskej rodiny a tým ako priznačne prehráva, dostáva sa tak opäť na (asi skôr) dočasné herecké výslnie. A je tam aj to nehmatateľné ako old-school, neo-noir, duch Lyncha, ďalej tiež nelichotivé paralely s reálom prepierajúce pojmy ako skazenosť, zákernosť, korupčnosť, ale zároveň aj uletené slovné výmeny, netušené prípadové odbočky a takisto zámerná a účelová hyperbolizácia, ktorú mnohí zjavne nezaregistrovali. Odvážnym čitateľom ďakujem, že sa dočítali až sem a za ich vytrvalosť im v treťom, poslednom odseku ponúkam stručné stanovisko týkajúce sa darcu._______Warner Herzog je veterán-macher, ktorého know how má (nielen pre mňa) vysokú úroveň a takéto drzé ozvláštnenie krimi žánru len posiľuje jeho kredibilitu. Nebojí sa ísť na hranu-hrotiť, ale (aj keď sa to niekomu nezdá), za pomyselnú mieru únosnosti nezachádza. Dokazuje, že aj nekompaktným/nepresahovým dielom sa dá zatieniť sterilita nepoučiteľných filmárov a nepochopenie más. Počína si obdobne ako Cronenberg a jeho „Bad Lieutenant“ zlým rozhodne nie je, zlo zosobňuje a ešte pri tom stíha byť kurevsky škodoradostný. Objektívne (existuje vôbec niečo také?) za isté štyri, ale kvôli tomu príšernému podhodnocovaniu pálim protekčných päť. "Shoot him again. What for? His soul is still dancing."(26.12.2010)

  • mzss1
    *****

    Perfektní drama s Nicolasem Cagem. Tohle by jen tak nesvedl někdo, zahrát tak skvěle mazaného feťáckého detektiva jako Cage. Film nemá téměř žádnou akci, ale o to tu sotva jde. Jde o pochopení hlavního herce, o reálný svět plných drog, zkorumpované poldy a tak dále. Eva Mendes také odvádí svůj herecký výkon dobře. Ve filmu se mi také líbila hudba. Zápory ve filmu snad ani nejsou, možná se mohlo víc střílet, ale to nevadí. Hodnotím 95% = *****(6.10.2012)

  • - Nicolas Cage a Eva Mendes (Frankie) spolu předtím hráli v Ghost Rider (2007) a také měli milostný vztah. (Elwanelyn)

  • - Nicolas Cage (Terence McDonagh) sa vyjadril, že nedroguje a nikdy nedrogoval s výnimkou pár víkendov pred 25 rokmi. Odvtedy je čistý a proti drogám. No keď bol v Austrálii, dostal sa k nemu scenár k tomuto filmu a v Austrálii je bežné, že keď doktor zavádza pacientovi sondu, dostane roztok s istým percentom kokaínu, aby sa mu rozšírili cievy a sonda s kamerou mohla prejsť. Cage dostal takúto dávku a následne si písal poznámky o tom, aké mal stavy (sucho v ústach, prehĺtania, pocity nepremožiteľnosti), pretože mu to pripomenulo stavy spred 25 rokov. Následne si po "vytriezvení" poznámky prechádzal a na ich základe hral. (HOMERjeALIEN)

  • - Režisér Werner Herzog o filmu prohlásil, že ho nepovažuje za remake ani sequel, ale jako přehodnocení původního snímku Poručík (1992). (Lumberjack)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace