Režie:
Gus Van SantScénář:
Jason LewKamera:
Harris SavidesHrají:
Mia Wasikowska, Schuyler Fisk, Chin Han, Jane Adams, Rjó Kase, Henry Hopper, Lusia Strus, Victor Morris, Jesse Henderson, Natasha DuvallVOD (3)
Obsahy(2)
Uznávaný režisér Gus Van Sant (Dobrý Will Hunting) uvádí osobitý milostný příběh mladého muže (Henry Hopper), který ztratil zájem o život, a půvabné okouzlující dívky (Mia Wasikowska), jež si života užívá plnými doušky. Když se tihle dva náhodou potkají na pohřbu, zjišťují, že navzdory svým jedinečným životním zkušenostem toho mají hodně společného. Produkce filmu se ujali Brian Grazer, Ron Howard, Bryce Dallas Howard a Gus Van Sant. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (242)
Pokud se mě zeptáte, co považuji za melancholický typ filmu, dám vám příklad právě Neklid. U tohoto dramatu od první minuty cítíte a tušíte, že směřuje k hořkému konci. Jeho tématem je smrt a pohled hlavních postav na ní, smíření se s ní. Celou tuto tématiku se snaží zaobalit do humorného hávu, ale stále je to snímek smutný, jenž nemusí sednout každému. Mezi herci to jiskří a funguje. Pár zajímavých námětů k zamyšlení se též najde, ale již jsem zřejmě viděl až příliš filmů na podobné téma, které prostě byly lepší. Čas ukáže, jestli si na Neklid vzpomenu jako na melancholický snímek pojednávající o tématu smrti, nebo pouze na jistý, konkrétní vnitřní pocit mého či jiného já. Uvidíme… 70% ()
Nejedná se o doják, který by vás výrazněji připravil o zásoby papírových či čistých kapesníků, ale nejedná se ani o film, kterej by vám přidal na náladě. Osobně mi to přišlo místy až příliš divné, co do úchylek, zálib a životů jednotlivých postav, díky tomu mi pak film připadal až příliš strojený, teatrální a předevší blbě zahraný, místy s krkolomnými nenormálními dialogy, což je samozřejmě dáno oním dost zvláštním scénářem, jako takovým. Mám ráda komorní dramata, nemám ráda filmy o umírání, ale když se to všechno vezme s nadhledem (tim vtipnym, ne po Wasikowsku poetickofilozoficky přírodovědeckym) tak je to pro mě docela snesitelná záležitost, což se ale netýká tohodle snímku, u kterého sem měla chvílema co dělat, abych to pro tu místy nesnesitelnou přemoudřelost, tragičnost jednotlivých vadných postav a do toho všeho pro ten nadhled, kterej byl místy snad až moc zbaven reality, aby působil za každou cenu kouzelně a dojemně, nevypla. Vydržela jsem to do konce, ale byla bych se bez toho obešla. Výraznějším plusem filmu je hudební doprovod, jinak je vesměs všechno dost pomíjivé a hodně lehko zapomenutelné. 2,5 hvězdy a tuna nepochopení k tomu pro zdejší nadhodnocenost. ()
Pokud mají tyhle indie romance v sobě inteligenci a hloubku, tak na mě vždycky fungují (viz Keith). Rozhodně je to i případ Restless, které navíc oplývá skvělou ústřední dvojicí a plyne v takovém pomalém, smrtelném tempu, které tvoří příjemnou atmosféru. Ještě ubrat trochu na té čitelnosti a bude to parádní film. 8/10 ()
Víc „umělecké“ než Teď a tady, ale nemůžu říct, že lepší. Povedlo se obsadit obě hlavní role, místo manekýna zaujmul uzavřený podivín Enoch se svým kámošem Hiroshim, což určitě není špatně, ale možná nemuseli být oba zamilovaní teenageři tak zvláštní a jiní. Běžným vrstevníkům se vzdálili asi až příliš. Neklid ve mně nevyvolal zdaleka tolik emocí, v tom výrazně zaostal za Teď a tady. Pochvalu ale zaslouží výborná hudba. ()
Film, který je stejně fantasijní jako je opravdový, a tím myslím, že v obou hlediscích je hodně vysoko. Filmy, které mají myšlenku a zároveň rozebírají téma života a smrti, ty mi vždycky seděly. Tenhle myšlenku má, na to, jakou, na to si každý musí při závěrečných titulcích přijít sám, a ta myšlenka je na tolik hluboká a vždycky aktuální, že už pro ni má smysl film vidět. Myslím, že i z hlediska těch pomýlených lidí zastávajících myšlenku, že film musí být inovativní, aby byl dobrý - i z jejich hlediska jde o dílko povedené (ačkoli z principu jejich uvažování za rok dva "náhle už nebude", ale to je dlouhodobější myšlenkový spor nehodný Restless)... Celkově musím říct, že Gus Van Sant mi dokázal, že opravdu umí, a tenhle film je nejen tak opravdový, jako je fantastický, je i stejně mrazivý, jako je hřejivý... a já si u něj jen přál, aby ještě nekončil... ()
Galerie (20)
Zajímavosti (4)
- Rolí producentů se ujali Bryce Dallas Howard a její otec Ron Howard. (imanicornyt)
- Ve filmu se objevují hned dva potomci známých tvůrců. Henry Lee Hopper je synem Dennise Hoppera a Shuyler Fisk dcerou Sissy Spacek. (Terva)
Reklama