poster

Misfits: Zmetci (TV seriál)

  • Velká Británie

    Misfits

Komedie / Drama / Fantasy / Sci-Fi

Velká Británie, 2009–2013, 29 h 12 min (Minutáž: 43–51 min)

Hudba:

Vincent Pope

Hrají:

Iwan Rheon, Joseph Gilgun, Nathan Stewart-Jarrett, Antonia Thomas, Lauren Socha, Robert Sheehan (herec, a.z.), Karla Crome, Nathan McMullen, Matt Stokoe, Natasha O'Keeffe, Matthew McNulty, Shaun Dooley, Craig Parkinson, Alex Reid, Ruth Negga, Michael Winder, Michael Obiora, Matt Cross, Ellie Kendrick, Kate Bracken, Dexter Fletcher, Michelle Fairley, Amy Beth Hayes, Zawe Ashton, Jessica Brown Findlay, Jayne Wisener, Stephen Wight, Gillian Saker, Amy Manson, Robert Fyfe, Nathalie Emmanuel, Adrian Rawlins, Danny Sapani, Francis Magee, Jamie Blackley, Edward Hogg, Nicholas Burns, Catrin Stewart, Charlie Murphy, Hannah Britland, Jordan Metcalfe, Riann Steele, Josef Altin, Tom Austen, Sandy McDade, Michael Marcus, Phil Cornwell, Jamie Davis, Jack Donnelly, Rick Warden, Fred Pearson, Lucy Gaskell, Velile Tshabalala, Royce Pierreson, Nick Blood, Michael Müller, Anna Koval, Sam Keeley, Chloe Pirrie, Charlene McKenna, Osy Ikhile, Philip Rosch, Nadine Lewington, Gwyneth Keyworth, Perry Benson, Jack Bence, Oliver Lansley, Eve Ponsonby, Andrew Gower, Richard Riddell, Robert Whitelock, Hannah John-Kamen, Joshua McGuire, Steven Cree, Dylan Edwards, Liz May Brice, Juliet Cowan, Roland MacLeod, Nathan Constance, Susan Wokoma, Charlie Covell, Ade Oyefeso, Harry Hepple, Phil Daniels, Adam Richards, Evelyn Hoskins, Anna Wilson-Jones, Joanna Christie, David Ajala, Mark Heap, Rosie Day, Ruth Sheen, Lydia Wilson, Kenneth Colley, Klariza Clayton, Erin Richards, Kehinde Fadipe, Julia Ford, Nathaniel Martello-White, Susy Kane, Ian Pirie, Louise Ford, Gareth Farr, James Boyland
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    *****

    Misfits...pro mě další seriálová legenda, kde jsem první sérii zkouknul prakticky okamžitě a další díly hltal s neskutečným nadšením a faktem, že chci ještě. Může za to především anglická stopáž, tedy šest dílů na sérii, což je přesně tak akorát. Tvůrci tak dokážou z minima vyždímat maximum a člověka to bude bavit. Nebudou chodit kolem horké kaše a pořád tu budou základní otázky zajímavě aktuální. Tak se nestane, že by jeden díl byl o ničem, protože všecky spolu parádně souvisí. Dalším plusem je určitě výběr hudby, kde mě překvapilo to, jak anglická mládež na nějakejch undergroundovejch diskotékách dokáže pařit na perfektní elektronickou muziku současnosti a dýdžejové z kapsy vytahují jména jako Justice, Yuksek nebo Chase and Status. Tady se hned objevuje jedna z otázek, která mi celej ten seriál nedala spát a to ta, ve kterém městě se ten seriál sakra odehrává...vypadá to jako Ukrajina. Což mě ale utvrzuje, že ne vše je tak hezké, jak na první pohled vypadá a i Anglie může mít pre-industriální místa a la východní Evropa. Každopádně to všecko do sebe parádně zapadlo, nehledě na to, že samotní herci jsou naprosto boží. Každej je unikát, každej je zjev ze čtvrtý dimenze, se kterým se každý den nesetkáte ale určitě si každého na první pohled zapamatujete. A co je nejlepší? Že seriál připomíná známější americký seriál Heroes a fantasticky mu utírá kapsy, co se kvalit týče. Jeho plusem je určitě fakt, že veškeré postavy jsou originální a dokážete si je zapamatovat, stejně tak jako samotné díly, protože jich tolik není. To nejlepší na závěr je ale fakt, že celý ten příběh seriálu Misfits není globální...pořád je to jenom příběh šesti parchantů, kterým se zničehonic změnil život. A kupodivu nebyli jediní. Zánik světa do toho tvůrci zatím netahaj a já doufám, že ani tahat nebudou, protože jakmile seriál začne být více globální a bude se tam řešit zánik světa, většinou jde do prdele...jako právě Heroes. Proto tomuhle seriálu uděluju pětihvězdovou dardu. No, i když možná taky proto, že jsem tu první sérii shlédl prakticky v kuse a to každej seriál nedokáže.(13.12.2010)

  • Nin
    *****

    Nečekaná pecka. Srovnání s Heroes se neubráním - Heroes padl na hubu a Misfits se stává králem seriálů o lidech se "superschopnostmi." Britové naplno ukázali, v čem je jejich síla - Seriál nemá žádné dvourozměrné klaďasy, ale maníky, kteří jsou pěkně vychcaní, nedospělí a ze všeho nejvíc si chtějí užívat... Ano, seriál je o opravdových mladých lidech. Jenže každá postava není ani žádný prvoplánový záporák a postupně se ukazují i její klady... bez toho, že by křečovitě opustila své negativní vlastnosti. Pak jsou tu také scény a situace, které opravdu "jsou" nekorektní, ne že si na ně jenom hrají (zdravím Trávu). Jsou tam, ne aby šokovaly, ale aby pobavily a trochu ukazovaly dnešní svět bez romantických příkras. K tomu si přidejte vysoce nápadité a napínavé díly a černý humor tryskající i ve velmi netypických chvílích a máte jedno z největších seriálových es nového tisíciletí. To platí o první sérii, uvidíme jak druhá, já osobně se nemůžu dočkat. (9/10)(11.4.2010)

  • Tom Hardy
    ****

    Seriál jedné generace, který i s odstupem času patří k tomu nejlepšího ze superhrdinského žánru (do velké míry proto, že si dokázal udržet syrovost a slovní břitkost klasických britských seriálů). První dvě série geniální, pak to hrozně škytne, jak museli tvůrci znenadání přepsat postavu Nathana na Rudyho a nedokázali to v třetí sérii dostatečně zamaskovat (nemluvě o zřejmě nejslabší dějové linii). Čtyřka byla pomyslným krokem správným směrem a pětka už téměř dokázala "jet podobné bomby" jako první nedostižné série. Každopádně velká seriálová radost. Kéž bychom něco takového dokázali u nás.(7.3.2019)

  • Shadwell
    ****

    Důvod, proč je první série mnohem lepší než druhá, spočívá v tom, že na scénáři dělali očividně dva lidé, talent a fušer, respektive jeden člověk s těžce rozvinutou schizofrenií. Talent si vzal na starost postavy, které fungují věru výtečně, zatímco fušer dával dohromady nevalný příběh. Na začátku, v prvních epizodách, se nijaký příběh ještě neprojeví, protože sami postavy to díky své plastičnosti a specifičnosti utáhnou, jenže s každou další epizodou začíná absentující či průměrný příběh, do něhož jsou tyto postavy zasazeny, citelně scházet. Misfits se navíc očividně nemůžou rozhodnout, jestli být sérii (založené na oddělených epizodách - jako Colombo), nebo seriálem (založeným na vývoji - jako Ztraceni). Sice směřují k tomu být seriálem, jenže nijaký příběh je posouvá k sérii. ____ V šedesátých letech napsal Umberto Eco slavný text o Supermanovi, kterému vytkl tři věci: za prvé to, že svými božskými schopnostmi odsouvá člověka k pasivitě, za druhý mu vadila Supermanova nekonečná konformnost (Superman přes všechny své schopnosti nikdy neřeší problémy chudoby nebo rasové nesnášenlivosti a je pouze prodlouženou rukou zákona), a za třetí si postěžoval na Supermanovu nesmrtelnost a nekonečnou reprodukovatelnost, která ničí historické vědomí a čas. Jsou to místy trochu plytký výtky vyvěrající z tehdejšího boje proti konformismu, ale budiž. Každopádně podle Eca byl Superman konformní a vůbec měl řadu chyb. Jenže doba se za těch padesát let posunula a ukazuje se, že dnes toho Supermana není vůbec potřeba, jelikož kapitalismus se obejde bez demokracie, jinak řečeno bez Supermana, který demokracii zastupoval. Rovnice mezi demokracií a kapitalismem se dnes proměnila v zásadní nerovnováhu. Národní státy začaly rychle ztrácet kontrolu nad globálně fungujícím trhem. Demokratický proces se stává iluzorním, jelikož ekonomický vývoj určují síly více méně mimo jeho kontrolu, díky čemuž jsou všechny ty superschopnosti, co pětice mladých delikventů získala, úplně k ničemu, protože nějaký nový pohled na skutečnost dnes není možný, jelikož vše diktuje trh. Toto se odráží i v soudobé tendenci „humanizace“, která se prosadila i v nedávné vlně trháků o superhrdinech (Superman, Batman, Hancock...). Kritici básní o tom, jak se tyto filmy vymykají stereotypům plochých komiksových postav a detailně zachycují nejistoty, slabosti, váhání, obavy a úzkosti nadlidského hrdiny, jeho zápas s vnitřními démony či jeho zápolení s jeho temnou stránkou, jako by to všechno komerční superprodukci propůjčovalo vetší míru „uměleckosti". Dnešní hrdinové řeší mnohem více sami sebe než okolní svět. Jenže to, co potřebujeme, jsou naopak ploché superhrdinské postavy, které pohnou událostmi, a ne do sebe uzavřené figury, jaké nám nabízejí současné filmy. Zní to možná jako další hloupá neomarxistická kritika, ale proč těch pět postav z Misfits ani jednou nevezme osud do svých rukou, nevykašle se na veřejně prospěšné práce a neprovede nějaký skutečně radikální výpad? Snad proto, že, jak tvrdí neoliberálové, každý radikální emancipační politický projekt nutně konči nějakým typem totalitární nadvlády a kontroly. Proto ty superschopnosti, co pětice hlavních hrdinů získala, trochu připomíná rady typu: Jak se zachováte, když aligátor svými zuby stiskne některou z vašich končetin? (Odpověď: Plácněte ho nebo udeřte do čenichu, na což aligátoři automaticky reagují otevřením tlamy.) Nebo: Jak se zachováte, když vás překvapí lev, který se vás chystá napadnout? (Odpověď: Snažte se vypadat větší například tím, že si rozepnete kabát.) Zkrátka jsou to rady úplně k ničemu, které v praxi nemají žádný upotřebitelný význam. ____ P.S. Nathan mi velmi připomíná slavného francouzského quakera Kevina „Strenxe“ Baeza, podivín Simon zas hubeňoura z Charlieho andílků.(3.10.2011)

  • Dan9K
    ***

    Seriál, obdobně jako žánrově spřízněné Heroes, je to ze začátku svěží, ale v momentě, kdy se autoři začnou do různých schopností zamotávat a překombinovávat, vzniká celkově velmi rozporuplný celek, plný logických chyb. Je jasné, že se u Misfits nesmí moc myslet, ale popravdě, pokud seriál vyžaduje vypínání mozku, něco to vypovídá o jeho kvalitě. První dvě série jsou ovšem nabušené, co to jen jde. První velký zádrhel nastává v posledním, speciálním, díle druhé série (paradoxně po nejlepším díle celého seriálu, 2x6), kdy přestává seriál dávat smysl. Vrší se jedna kravina za druhou. Náhlé odchody a rovněž příchody hlavních postav, které nejsou příběhem příliš odůvodněny (resp. jen tak mimochodem, aby se neřeklo) a je jasné, že jsou vynucené, nepřidávají na věrohodnosti celého seriálu. Třetí řada Misfits je celkově poměrně velkým omylem a tak trochu nastavovanou kaší. Naštěstí sérii čtvrté se podařil poměrně zdařilý "reborn", a jedná se opět o celkem solidní podívanou, pokud přistoupíte na to, že sledujete de facto jakýsi spin-off původního díla. Jako jeden z hlavních problémů seriálu vidím rovněž jeho epizodnost. S výjimkou první série postrádám silnější hlavní dějovou linii. V první sérii bylo styčných bodů hned několik (celkové seznámení, detektivní linka, Nathanova schopnost). V druhé to ovšem byla jen tajemná postava v masce, ve třetí nebylo vůbec nic (k tomu hlavnímu se seriál dostal jen v poslední epizodě) a v té čtvrté to byl penis. Přijde mi to trochu málo. Naopak pátá série dojem z mého pohledu zase krapet vylepšila. Na starou sestavu jsem zapomněl a nová ujde. Chyb je pořád dost, ale bavilo mě to nesmírně. 1. série: ****, 2. série: ****, 3. série **, 4. série: ***, 5. série: *** a půl(28.6.2013)

  • - Ve 2. epizodě 2. série, kdy přijede do města Nathanův (Robert Sheehan) bratr Jamie (Sam Keeley), se ve scéně, kdy jsou na diskotéce, všem obrátí schopnosti poté, co si vzali extázi. Později ve 2. epizodě 3. série, kdy Curtis (Nathan Stewart-Jarrett) závodí coby Melissa, ho trenér na diskotéce zdroguje, ale jeho schopnost se neobrátí. (Sancoo)

  • - Nathan Stewart-Jarrett (Curtis Donovan) a Iwan Rheon (Simon Bellamy) v jednom rozhovore prezradili, že ich najobľúbenejší "super zloduch" je Tim (2x04). (David_SVK)

  • - Joseph Gilgun se v seriálu objevuje po boku Lauren Sochy. V dalším seriálu Taková je Anglie (od r. 2006) zase hraje s Michaelem Sochou, což je Laurenin starší bratr. (gogos)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace