Reklama

Reklama

Mocná čarodějnice Ravenna (Charlize Theron) se lstí vetřela do přízně krále prosperující a mocné říše, který z ní záhy udělá královnu a pak zemře. Ravenně ale podle proroctví kouzelného zrcadla stojí ve štěstí nevlastní dcera Sněhurka (Kristen Stewart) a posedlost vlastní krásou, kterou by si ráda uchovala navěky. Všechny problémy by vyřešila Sněhurčina smrt, jenže dívka právě uprchla z domácího vězení do Temného lesa, odkud se ještě nikdo živý nevrátil. Ale královna potřebuje mít jistotu, a tak si najme odvážného lovce (Chris Hemsworth), který dostane za úkol ji vystopovat a přivést zpátky. Jeho sebevražednou misi komplikují nejen podivuhodní obyvatelé, kteří les obývají, ale také to, že Sněhurka není jen tak obyčejná holka. Klidu na práci lovci nepřidává ani statečný princ (Sam Claflin), jenž pro ni má slabost už od dětství, a hlavně partička sedmi trpaslíků, kteří sice nejsou tak roztomilí jako Prófa a Stydlín, zato se umí náramně ohánět se sekyrou a vědí, že se Sněhurkou jim svitla naděje na záchranu temnotou zmítané říše. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (60)

Trailer 1

Recenze (1 647)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Tři a půl hvězdy. Škoda je především následujících věcí: Že Kristen Stewart není ani hezčí, natož krásnější než Charlize Theron (ale to je můj subjektivní pocit, já vím), že má po celý film jeden výraz, a že proslov před bitvou, už tak dost směšný moment, je v jejím podání ještě směšnější. Že se naprosto skvěle obsazení trpaslíci (Ian McShane především!) filmem vlastně jen mihnou. Že scénáristé do děje tak násilně našroubovali prince, ačkoliv ho mohli beze všeho vynechat. Že jsou "vykrádačky" Pána prstenů tak okaté (či spíš okoukané). Že některé věci nejsou pochopitelné (nebo pochopitelnější) - například probuzení polibkem (fakt, je to divné). A to je asi všechno, co bych Sněhurce a lovci vytkl. Jinak je to totiž fantasy jako řemen s bezvadně atmosférickými scénami v temném i vílím lese, vynikající královnou, přesympatickým Chrisem Hemsworthem a parádním Newton-Howardovým soundtrackem. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

A mohla to být taková pěkná, temná fantasy... A je z toho Sněhurka a Blbec aneb T(c)hoří Tvajlajt... Další hollywoodský zvratek pro dvanáctileté otyloně, anemický jako vysátá Bella v hlavní roli, která se celý film tváří, jako by se zrovna orálně vypořádala s překvapivou erekcí nějakého nemytého upíra. A navíc je hnusná tak, že by i zrcadlo hodilo kosu a popraskalo než by se vyžvejklo, že Charlize namočená do mlíka by mi klidně mohla otestovat vzorek na pneumatikách, aniž by musela škemrat. A pak tu máme toho Tchora. Kladivo nechal v Assgardu, chopil se sekyry a opět předvádí herecký výron, který se mohl naučil jedině při funění na benchpresu. Impresivní! No, je to škoda, z toho trpasličího komanda se dala vymáčknout docela milá banda hrdlořezů, která mohla ty fakany v kině pěkně vyděsit a zacákat krví. Ale to ne, oni se museli změnit v partičku přítulných, vyteplených skřítků. Takže to bychom měli Karkulku, Sněhurku a k finálnímu vyzvracení už schází jen Čípková Růženka a Spiderman. ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

,,TO KOUZLO BYLO ZPEČETĚNO KRVÍ TÉ NEJKRÁSNĚJŠÍ. A JEN KREV TÉ NEJKRÁSNĚJŠÍ HO MŮŽE ZLOMIT....“ /// Jedna Sněhurka, druhá Sněhurka, třetí Sněhurka. Julia Roberts poráží hysterickou Charlize Theron jasně a drtivě K.O. (,,Snow White“ nechám (mazaně) stranou). Parádní vizuál a CGI! Ale bacha - celý se to táhne a já řvu na celej barák: ,,ZRYCHLI!!“ ,,ŽIVOT ZA ŽIVOT“ (tak se ukaž Thore…). Hmm, dialogy samá moudrost (proto ty dvě hodiny) a jejich obsah odpovídá chytrosti scénáře. ,,NECHTĚLA BYSTE SI ZATANCOVAT?“ (kurva trpaslíci, takhle než se dohrabem ke konci temnoty… ). Ty vole ,,Na’vi a Pandora!“. Pičo ,,LOTR!“ A pak láska. Kecy. A kecy. A polibek. Kecy… (a nakonec Johanka z Arku). Bezemoční podivná pohádka, která mrňouse neosloví a velký nasere (takže zase střední vrstva…). 2a½! Ale dám 3*. Za ten vizuál a sympatickýho Hemswortha (ale klidně bych mohl dát i ty dvě a vůbec by mě to nesralo). Zároveň bych rejžovi přál, aby natočil i nějakej hezkej film, kterej začne už rozumněji zvoleným castingem. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nějaká svině mi jde po srdci. 2.) Nesnáším barevnou Sněhurku. 3.) Thx za titule ,,xtomas252“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Zpočátku jsem byl až překvapený, jak moc se mi ten film líbí (neboť jsem od něj vůbec nic nečekal), nicméně jak minuty ubíhaly, nadšení se povážlivě vytrácelo a skončil jsem až na nějakých 4/10. Krásný vizuál a démonická Charlize holt debilnímu scénáři a prkenné Sněhurce a nevýraznému princi celých 127 minut odolávat nevydržely. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

(Jakkoli se domnívám, že v tomto případě není moc o čem SPOILERovat, raději nečtěte před zhlédnutím filmu.) Ani víla, ani drak. Moderní zpracování archetypálního příběhu se epicky rozpíná na území Hry o trůny (rádoby drsné venkovské prostředí, incestní vztah mezi sourozenci), Pána prstenů (četné „putovací“ money shots), disneyovek (vílí les), Bessonovy Johanky z Arku (včetně nepatřičného spirituálního rozměru) a videoherních fantasy rubaček (efektní, nekrvavé sekání nepřátel, částečně i Sněhurčino oživení, přítomné ovšem zřejmě ve všech verzích). Modernost přitom, až na špatně čitelný feministický podtext, netkví v reinterpretaci nebo v přesazení známého příběhu do jiného kontextu, scenáristé jednoduchou vyprávěnku prostě roztáhli na celovečerní velkofilm, takže nám nezbývá, než si postupně odškrtávat známé situace. Okamžitá rozpoznatelnost předlohy a nijak neznejišťované vědomí, jak to celé dopadne, přirozeně odvádí pozornost od obsahu k rozmanitým pamlskům pro oko (většina scén s královnou) a ucho (z Anglie importovaní trpaslíci). Pohádkově černobílé rozdělení sil bohužel není nijak relativizováno a budete-li chtít namísto anemické princezně fandit emancipačnímu boji Charlize Theron proti patriarchálnímu řádu, film vás v tom nijak nepodpoří. ___ Královnino paranoidní hájení vydobyté pozice, doprovázené vsugerovanou potřebou být nejkrásnější, by se přitom krásně dalo využít k nadčasovému komentáři genderové nerovnoprávnosti, k níž tradiční (a filmem zvolený) závěr naopak přispívá. Za pozornost stojí, že zatímco poslušná Sněhurka dochází k pochopení „své“ pozice bez autoritativního usměrňování, ovšem obklopena macho muži, agresivnější královna byla dle letmých náznaků k pohrdání mužským pokolením vedena matčinou výchovou a poslušně doprovázena jen zženštilým bratrem. Vrcholný akt Sněhurčina vzdoru následuje po sérii útrap završených její klinickou smrtí, kdy si navlékne asexuální zbroj, sloužící k odrážení šípů stejně jako mužských pohledů (vzniká tak opozice Sněhurky jako "butch" a Královny jako "femme" ženy, čím se ještě víc zamotává již tak nejistá sexuální orientace postav). Svou výlučnou pozici mezi muži Sněhurka paradoxně získává tím, že se vzhledově sama jedním z nich stane (přesný opak královnina neustálého sebe-zkrášlování). Je ovšem možné, že právě tento typ hrdinek, které se ke svému vítězství, jež považují za zasloužené ze své princeznovské podstaty, musí „probolet“, dnešní dívky (ne nutně jenom fanynky Twilightu) vyhledávají. Muži Sněhurku věrně následují až poté, co její utrpení dosáhne maxima (ač ten, kdo viděl Mučedníky, by k jejímu líbeznému sesutí na zem mohl mít námitky). Topos trpící hrdinky zde oproti melodramatům nevyvolává primárně „neproduktivní“ dojetí, nýbrž podmiňuje aktivní boj. Paradoxně boj o opuštěný domov, kde jsou možnosti ženské emancipace z principu omezené. Otázku, nakolik závislé bude Sněhurčino vládnutí na mužích, ponechává film raději bez odpovědi. Nabízí se vícero možností, jak symptomy nové filmové Sněhurky interpretovat, obávám se ale, že bude málo těch, které by vyzněly jednoznačně ve prospěch žen. ___ Sněhurka a lovec je filmem navenek přitažlivým, leč s každou seškrábnutou vrstvou méně a méně přesvědčivým v tom, co a jak nám chce sdělit. 65% () (méně) (více)

Galerie (147)

Zajímavosti (37)

  • Natáčení filmu bylo v říjnu 2011 dočasně pozastaveno poté, co si Kristen Stewart (Sněhurka) přetrhla vaz v palci během natáčení scény útoku s trpaslíky. Dalším zraněním, ke kterému během natáčení došlo, byl monokl na tváři Chrise Hemswortha (lovec Eric), o který se omylem postarala Kristen Stewart. (Verunka1995)
  • Kristen Stewart (Sněhurka) přiznala, že při natáčení bojových scén musela překonat strach z koní, který měla od svých devíti let, kdy utrpěla zlomeninu lokte při své první jízdě na koni. (272827)

Související novinky

Připravte se na záplavu pohádek

Připravte se na záplavu pohádek

26.04.2016

Ačkoliv pokračování Sněhurky a lovce ukázalo, že se diváci nehrnou na každý pohádkový film, ty od Disneyho se pravidelně mění v hity. Loni to prokázala Popelka a letos hlavně Kniha džunglí, která… (více)

Jason Bourne vs. Aragorn?

Jason Bourne vs. Aragorn?

20.06.2015

V Universalu letos slaví jako o život. Z Padesáti odstínů šedi, Rychle a zběsile 7 a Jurského světa se vyklubaly neskutečné hity a nadcházející animák s Mimoni dopadne stejně. Na příští rok pak… (více)

Star Wars hledají režiséra

Star Wars hledají režiséra

02.05.2015

Rozchody režiséra a studia nejsou zas tak neobvyklé. V nedávné době potkaly třeba Ant-Mana (Marvel a Edgar Wright) nebo spin-off Sněhurky a lovce (Universal a Frank Darabont), nejnověji pak ztratil… (více)

Lovec bez Darabonta

Lovec bez Darabonta

17.01.2015

A další krásný příběh s ponurým koncem. Prequel Sněhurky a lovce nazvaný The Huntsman měl režírovat věhlasný Frank Darabont (Vykoupení z věznice Shawshank, Zelená míle), pár týdnů před natáčením jej… (více)

Reklama

Reklama