Reklama

Reklama

Dramatický příběh z policejního prostředí o korupci, zradě a svědomí. Policajt Daniel Ciello je členem newyorské protidrogové speciální jednotky, jejíž členové jsou kolegy závistivě nazýváni „vládcové města", protože mají zvláštní pravomoce, pracují skrytě a nerušeně se pohybují v newyorském podsvětí. To vše vede k tomu, že se časem jejich metody prakticky neliší od metod používaných kriminálníky: korupce a vydírání je v této jednotce na denním pořádku. Ciello, kterému se tyto metody příčí, stojí před velkým dilematem: buď bude s kolegy držet basu nebo se rozhodne pro spolupráci se zvláštní soudní komisí, která má za úkol potírat kriminalitu uvnitř policie...
Thriller Sidenyho Limeta se zakládá na skutečném příběhu newyorského policisty Roberta Leuciho. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (19)

Freemind 

všechny recenze uživatele

"Prince of the City" je krásný epitaf pro sedmdesátkovou filmařinu, pocta mému milovanému New Yorku, stylový, řemeslně vytříbený snímek, který bych bez váhání zařadil do instantní klasiky, kdyby ... kdyby nebylo zoufale roztahaného a překomplikovaného děje, který ve mně ubil zbytky zájmu už během první hodiny. Napomohlo tomu i dost rozporuplné obsazení, kdy prvotřídní výkony hodně oslabují vyložené průsery v čele s Treatem Williamsem, který - což jako fanatický zbožňovatel "Hair" připouštím s krajním rozhořčením - je totálně neschopný herec. Jednotlivé scény bych si mohl pouštět do nekonečna, ale jako celek to nemá smysl. Promiň, Sydneyi. P.S. Zajímavé je, že ve filmu přeplněném podrazáky, kriminálníky a feťáky prakticky nelze identifikovat ani jednu zápornou postavu. I ten největší grázl má rodinu, o kterou se stará nebo obyčejnou hrdost, která přichází ke slovu v okamžiku krize. Hodně mi to připomíná Vonnegutovy knihy (ostatně v jedné z nich autor tento přístup otevřeně popisuje jako záměrný). Vzhledem k tomu, že jedna postava z filmu zmiňuje, že zrovna čte Vonneguta, zajímalo by mě, zda Lumet tímto filmem nevystřihl Kurtovi nenápadnou poklonu. ()

mysakli 

všechny recenze uživatele

Stále mě zaráží, nakolik se Lumetovi, jinak mistrovi filmu, nepodařilo zrežírovat tento film. Lumet už se s námětem z policejního prostředí popral bravurně ve filmu Serpico, ale Pán velkoměsta mu až banálně nevyšel hned na několika frontách. Hlavní hrdina (Treat Williams) podává velmi nedůvěryhodný herecký výkon, a není sám. Williamsovy pokusy o střídání tváře “drsňáka” a citlivého parťáka jsou bohužel úsměvné.  Některé scény až tahají za uši svou nepřirozeností a sklouzávají ke klišé (např. během kamarádského srdnatého pokecu policajtů, který je zakončen postupným rozesmátím všech zúčastněných).  Střih je taky dost divoký, scény končí jakoby omylem, až to chudáka diváka vytrhne z děje. Možná byl Lumet příliš věrný scénáři, možná to způsobily krátké deadliny pro natočení filmu, každopádně, pokud máte rádi Lumetovy filmy, tak tento raději přeskočte. ()

Reklama

Troniq 

všechny recenze uživatele

Do detailu propracovaná podívaná, uzamčená mezi stěny špinavýho sedmdesátkovýho Brooklynu. Zasadit syrovou korupční kriminálku do ulic New Yorku je ostatně vždycky sázka na jistotu. Treat Williams je pěkně pod tlakem a práská víc než původně chce, v neustálém doprovodu ochranky a totálně pod palcem "nadlidí" z vysoký soudní sféry. Až mi z toho bylo chvílema úzko. Tenhle film tlačí na pilu tam, kde už nebyl v Serpicovi prostor. A jde mu to hodně dobře. ()

xaver 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavý a svým způsobem i nadčasový snímek, který vlastně poukazuje na to, že nad zločinem nelze vyhrát. Pokud někdo, kdo poukáže na zločin a jeho pachatele je považován za práskače, tak to je konec boje se zločinem. Pokud chtěl autor poukázat na toto, tak by to bylo za pět hvězdiček. Ale jinak je to depresivní a odzbrojující. Prostě pokud zjistíš, že někdo je zločinec, tak drž hubu a krok, nebo se smiř, že budeš práskáč a ten zločinec nakonec bude všem sympatictější, než poctivý "práskač" ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Dvě a tři čtvrtě hodiny dlouhá kriminálka bez známých jmen, nu vskutku jsem se netěšil. Je to podobný námět jako Lumetovo Serpico - tedy polda rozkrývající korupci v protidrogové jednotce. Na rozdíl od Serpica je ale hlavní hrdina grázl co se zná s půlkou mafie, zásobuje feťáky a když začne zpívat, režisér se na něj spolu s celý okolím kouká jako na krysu, které se pomalu hroutí a rozpadá celý život. Je to dokumentárně natočené, s desítkami postav a jde to do neskutečné hloubky protože zkorumpovaní jsou všichni a drobná korupce, zlodějny či distribuce drog je jediná šance jak dostat mocné z trhu. Dá se říct, že v první půlce je to i zábavné, jak se hrdina motá s štěnicí mezi mafiány a velkými rybami a získává jeden důkaz za druhým. V druhé půlce to začne s nekonečnými soudy, výslechy a neustálým hroucením hrdiny chcípat; navíc Treat Williams ať se snaží jak chce prostě není Al Pacino. A ta stopáž je úmorná. Není to rozhodně zábavný krimi film, který bych doporučil, nicméně za tu hloubku si to aspoň 4* zaslouží. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (5)

  • Treat Williams strávil měsíc na policejní stanici, aby se mohl ve filmu lépe vžít do své role. (Terva)
  • Natáčení probíhalo převážně v newyorském Brooklynu. (Terva)
  • Jde o skutečný příběh detektiva Roberta Leuciho natočený podle stejnojmenné knihy Roberta Daleyho z roku 1978. (Terva)

Související novinky

Zemřel herec Treat Williams

Zemřel herec Treat Williams

13.06.2023

Ve věku jednasedmdesáti let zemřel americký herec Treat Williams, většině diváků známý zejména díky ztvárnění jedné z hlavních rolí v muzikálu Vlasy režiséra Miloše Formana. Smutnou zprávu médiím… (více)

Reklama

Reklama