Režie:
Peter BebjakKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Martin Finger, Ondřej Sokol, Kryštof Bartoš, Vasil Fridrich, Robert Mikluš, Patricie Pagáčová, Kateřina Marešová, Jan Kolařík, Igor Orozovič, Matouš Ruml (více)Epizody(6)
-
Poprava bodyguarda (E01)
-
Král diskoték (E02)
-
Kleopatra (E03)
-
Přehrada (E04)
-
Sudy (E05)
-
Přiznání (E06)
Obsahy(1)
Šestidílná minisérie od tvůrců Případů 1. oddělení popisující vyšetřování klíčových případů první poloviny devadesátých let. Na několika dobových případech ukazuje atmosféru doby, kdy kriminalita vyskočila do nečekaných výšin a kdy se rozhodovalo o tom, jestli policie najde a ustojí svoji roli. V „devadesátkách“ přináší svoboda pro všechny strmý nárůst kriminality. Policie nemá metodu, čas ani prostředky, jak tomu čelit. Zdá se, že velcí i malí grázlové budou mít definitivně navrch. Na pražské 1. oddělení nastupuje mladý vyšetřovatel Tomáš Kozák. Zkušený operativec Václav Plíšek novému kolegovi nevěří. Bezprecedentnímu přísunu vražd ale musí čelit společně. (Česká televize)
(více)Recenze uživatele Muff k tomuto seriálu (4)
Poprava bodyguarda (2022) (E01)
Šílená kamera se nejspíš potáhne celým seriálem, takže mi znemožní dát plné hodnocení. Pěkný rozjezd seriálu, tempo ještě docela pozvolné (proti třeba druhému šílenému dílu), což mi vyhovovalo. Role zahrané velmi civilně, bez přehrávání. Otevřený konec se doufám dočká uzavření v některém z dalších dílů. ()
Král diskoték (2022) (E02)
Ta kamera je šílená, stejně jako u prvního dílu, kterej idiot si vzpomněl, že to bylo kdysi populární? Ale co mne u tohoto dílu štvalo mnohem víc, bylo to zběsilé tempo, při kterém jsem v slovních kanonádách vůbec nestíhal v hlavě ztotožňovat tu kterou zmiňovanou osobu, protože jich tam bylo opravdu hodně, občas nebylo hned zřejmé, jak na nějakou osobu detektivové přišli, protože se fakt hodně stříhalo, musel jsem se zamyslet, jenže mezitím už děj utekl o pořádný kus dál, detektivové tu a tam byli tak blbě nazvučení, že jim nebylo rozumět. Tomu tempu prostě ubrat, proč to za každou cenu dělat akčnější zběsilým tempem? Místo, aby dlouhé, úmorné, často bezvýsledné vyšetřování bylo nějak naznačeno a umocnilo frustrující atmosféru, delší časové úseky se prostě přeskočily a vyskočilo jen nové datum, o měsíc pozdější a hned po hlavě do další zběsilé vřavy plné vražedně rychlých slovních výměn. Jinak výborně zpracované, ta atmosféra devadesátek a místních veksláků v kvádrech super. Souhlas Enšpígl, Lukrecie, mira007 ()
Kleopatra (2022) (E03)
Tak tohle už bylo jiný kafe. Nevím, jestli jsem si už zvykl, nebo kameraman konečně přestal třepat kamerou, ale nevolnost přešla. Ultrarychlý tempo zvolnilo, slovní přestřelky byly srozumitelný, počet zmiňovaných postav nenarůstal donekonečna. Tenhle díl se mi konečně líbil. Velké plus už od prvního dílu je civilní herectví hlavních postav a neokoukané postavy ve vedlejších rolích. ()
Přehrada (2022) (E04)
Kameraman sice zase trochu šňupnul, takže kamera jančí více než ve trojce, ale nahrazuje to veeeelmi liknavé tempo vyprávění, které je ale vyloženě ku prospěchu, protože zatím nejlíp ze všech dílů vystihuje zdlouhavost pátrání a peripetie kolem. Vůbec nechápu, proč by tempo mělo být zběsilé, jak u prvních dvou dílů. Divák má sice akci, ale takhle přeci vyšetřování nevypadá, je to mravenčí, pomalá práce se spoustou slepých uliček. Proto mne zvolnění potěšilo. Velmi potěšil Ondřej Sokol, jak se snaží umanévrovat situaci a ten dlouhý záběr, když se vrací do Prahy, ten je na jedničku, úplně vidím, co se mu honí hlavou. ()