Reklama

Reklama

Vymítač ďábla: Znamení víry

  • USA The Exorcist: Believer (více)
Trailer 11

Příběh nového Vymítače ďábla začal na Haiti, kde fotograf Victor (na Oscara nominovaný Leslie Odom, Jr.) přišel před dvanácti lety v důsledku katastrofálního zemětřesení o těhotnou manželku. Naštěstí se podařilo zachránit novorozenou dcerku Angelu, o kterou se Victor od té doby vzorně stará. Absolutně ho proto vykolejí, když se jednoho dne Angela nevrátí domů ze školy. Zmizela společně se spolužačkou Katherine v lese za městem a zoufalí rodiče, policisté, vojáci a dobrovolníci po nich marně pátrají. Třetího dne se stane zázrak. Dezorientované a vyčerpané dívky se objeví na malé farmě, daleko od místa, kde zmizely. Bezmeznou radost však záhy vystřídá narůstající znepokojení. Po důkladném lékařském vyšetření jsou sice Angela i Katherine označeny za zcela zdravé, jejich chování ale naznačuje, že si z toho, co prožily, odnesly víc než jen nepříjemnou vzpomínku. Zkušený exorcista by na první pohled poznal, že jsou obě dívky posedlé. Victor je ale pragmatik, který na peklo ani nebe nevěří, dokud ho nezažije na vlastní kůži. Tou dobou už ale může být pozdě. Pro všechny. (Cinemart)

(více)

Videa (13)

Trailer 11

Recenze (147)

Cappuccino 

všechny recenze uživatele

Jediné, v čom nový Exorcista vynikal nad priemerom, je vizuálna stránka a herecké obsadenie hlavnej dvojice. Ich vzťah bol dostatočne uveriteľný na to, aby som otcovi posadnutej Angely prial, aby svoj boj dotiahol do konca. Pri hororoch je pritom stotožnenie sa s postavami pomerne dôležité, inak divákom na ich osude nijak nezáleží. Aj preto mi takmer 2-hodinová stopáž, v ktorej sa značná časť priestoru venovala budovaniu vzťahov, príliš neprekážala. V každom inom ohľade ide však o rutinný priemer až podpriemer. Atmosféra strachu je minimálna, nostalgia nefunguje a záverečný exorcizmus bol nesúrodým chaosom. 4/10, viac v recenzii. ()

blackkocour 

všechny recenze uživatele

Kurva, Greene, možná jsem jedinej, kdo ti tvoje dušičky nehatil, byť chraň mě Bůh, nehledal chyby nebo mizející nesrovnalosti, a možná tomu konfiguroval fakt, že jsem na fastfoodový slashery ujetej, ale tady to opět zavinil někdo jiný, protože nechci vyvěšivat Greenův ksicht na plakát, s podtitulem “živého či mrtvého”. Vymetač indických kobercových démonů (1973), se stal v hororovém světě něco jako kult, který dokáže mrazit doteď. Pak jeho “zástupce”. Ono, chtělo by to zapnout plyn, ale kdo si dnes může dovolit splácet si topení. Největší zátěž, co se musí ve filmovém světě snášet je, že Holému Údovi dochází nápady, a oživování starých a zaběhlých sraček, sorry značek, škodí úplně každému, protože do ruk to dostane nějaký tuctový fušér, co nemá bůhvíjaké ambice, zápal a chuť tvořit umění, a můžem uvažovat, z jakého rychlokurzu patlal vyšel. Nemá to žádné kreativní znaky, posedlé vykroucené hlavy holčiček nemají žádné herecké nadání, nedostaví se žádné husí kůže, je to nesmyslně naivní a hloupoučké. Jásonovy Bludné domy, doufám že se nepustěj do Pátku třináctého, když už jsme u oživování starých značek, které Universal pokouší zkurvit už o veteránů Frankensteina, Drákuly, Mumie a další. Nechodím do kina, zálohovat klasiky nejméně padesátkrát, a zavřít okna i dveře, a nenechat si to vzít! Víme, že mockbustery už léta jsou dominancí The Asylum, ale štafetu si bere Blumhouse, a Universal, super. A poučení na závěr, posedlej se nezavírá do cvokáren! Ty vypíchnuté oči staré báby, to někdo odkazuje na Jen Bůh odpouští? #odpadnísklizeň [2023] ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Je nefér porovnávat s původním filmem, když je to patrně nejlepší horor, jaký jsem kdy viděl, nicméně tvůrci si o to bohužel doslova říkají, a tak jeden zkrátka musí konstatovat, že Znamení víry není nic než průměrná podívaná. Nedotčené originálem snad může oslovit, ale co do pokračování Vymítače, je lepší nejen trojka s eorgem C. Scottem, ale i ten Harlinův preqquel, který mám opravdu rád. ()

cariada 

všechny recenze uživatele

Tohle je jen dojení dávno vydojené krávy. Dát tam legendární název a doufat že to bude stejně dobré jako původní série bylo naivní. Už jen nezáživný začátek odehrávají se na Haiti mě naprosto odradilo a zbytek už to moc nezachrání. Není tam nic co by jsme už xkrát neviděli a proto to už prostě nezaujme a nebaví. Přišlo mě to vymítání jako by tam bylo až jako to druhořadé a příliš omáčky okolo. ()

BROKEN_ 

všechny recenze uživatele

Že nový Exorcista dopadne špatně, jsme všichni předem věděli. Green ty horory prostě nezvládá a já se ptám "Co se stalo s tím režisérem, který nám dal hodně povedený návrat Halloweenu v roce 2018?". Greenovy se musí nechat jedna věc, že se v těch pokračováních zajetých hororových sérií snaží přijít s něčím jiným... bohužel samotné provedení je mnohdy na pohlavek. Nejnovější Exorcista měl již předem prohranou hru. Navázat totiž na legendu svého žánru, který je i dnes jedním z nejlepších filmů nejenom svého žánru, ale i obecně je zkrátka šílenost. Bohužel ještě větší šílenost je, když dáte na práva na celou trilogii (nechápu, co chtějí dělat v dalším dílu, když tady není náznak pokračování a nikam to nevede) 400 mega pokud se nepletu. Film v kinech sice na sebe vydělal, ale přitom kolik peněz do této značky studio nalilo se prostě očekávalo víc. U Halloweenu je to mnohem jednodušší. Tam máte vraha v masce a tupí teenagery (slasher je lehčí než psychologický horor ) a lidi si radši zajdou na tohle. Nový Exorcista selhává ve scénáři, vykreslení postav, hlubší psychologický přesah... původní Exorcista je mistrovské dílo. Ve filmu ani nefunguje samotný horor, kdy se tady spíše sází na lekačky a bohužel všechno je to předvídatelný. Film se soustředí na dvě posednuté holčičky a pozornost hlavně věnuje Victorovi a jeho dceři Angele. Druhá rodinka hraje spíše druhé housle. No a pak tady máme návrat 90 leté Ellen Burstyn z původního filmu. Její účast ve filmu je za mě úplně mimo a její asi deseti minutová pasáž v celém filmu ve mě vyvolávala otázku "Opravdu jsme potřebovali tento návrat? Opravdu bylo nutné nás tahat za nos během propagace i přesto, že na plátně moc nebyla?". Film mi někdy přišel dosti úsměvný, například pasáž s Ellen Burstyn v domě byl trapas. Finále, kde by se měl lámat chleba, kde dojde na slavné vymítání, má podle mě dobré nápady, ale už mě to osobně začalo skoro až nudit. Mohl bych se více rozepsat, ale to se mi nechce, už takhle jsem tomuhle filmu při psaní věnoval dost prostoru, který si ani nezaslouží. Jako člověk, který uznává původní film je Znamení víry zbytečné pokračování. P.S. Greena už držte dál od hororů. Snad ho přijde Friedkin strašit :-). 4/10 ()

Galerie (31)

Zajímavosti (5)

  • Film sa natáčal v Atlante a Savannah (Georgia, USA) a Santo Domingo (Dominikánska republika). Natáčanie trvalo od novembra 2022 do marca 2023. (Arsenal83)
  • Počas výroby sa krátko povrávalo, že William Friedkin sa podieľa na tomto filme. Friedkin okamžite tweetoval: "To nie je fáma, to je lož." Ďalej uviedol, že „na svete nie je dosť peňazí ani motivácie“, aby ho prinútili akokoľvek pracovať na tomto filme. (Arsenal83)

Související novinky

Postr4datelní vévodí nominacím na Zlaté maliny

Postr4datelní vévodí nominacím na Zlaté maliny

22.01.2024

V pondělí 22. ledna 2024, den před vyhlašováním nominací na Ceny Akademie, byly oznámeny nominace na nechvalně známé anticeny Golden Raspberry Awards, které každoročně vyzdvihují spíše ty nelichotivé… (více)

Nový Vymítač ďábla je v problémech

Nový Vymítač ďábla je v problémech

12.01.2024

Hollywoodská studia Universal Pictures a Blumhouse Productions měla velké plány, co se týče nedávného oživení série Vymítač ďábla s podtitulem Znamení víry. Společnost NBCUniversal v roce 2021… (více)

Reklama

Reklama