Nastala chyba při přehrávání videa.
  • KevSpa
    ***

    Co ten konec, proboha? A ty tuny nelogičností! Jasně, je to katastrofický film, který se nedá brát smrtelně vážně, ale režisér tak zvučného jména by si takovéto boty ve svých filmech snad mohl odpustit. O místy přehnaném sentimentu a zbytečně hysterické Fanning (co to provedli s nejlepší současnou dětskou herečkou?) raději pomlčet. A přitom v první půlce měl film našlápnuto stát se jedním z nejlepších blockbusterů letoška. Nestalo se...(28.6.2005)

  • Shit
    ****

    Steven Spielberg zase nezklamal a po Mainority Report zase natočil výborný sci-fi se skvělou atmosférou. Je sice pravda, že film oplývá hezkou řádkou nelogičností a někdy trochu přehnaných scén, ale jinak je to skvěle odvedená práce a Steven Spielberg se určitě námá za co stydět a dokazuje, že ještě do starýho železa nepatří. Co se týče Tom Cruise je zase výbornej a předvádí jeden ze svých nejlepších výkon a je vidět, že i jemu spolupráce se Spielbergem svědčí, ale rozhodně neni sám i tolik kritizovaná Dakota Fanning neni až zas tak špatná, samozřejmě že ty scény ze začátku jsou opravdu přehnaný, ale pak se to ustálý a už je dobrá. Ostatní herci tam už moc prostoru nedostávaj, snad jen Tim Robbins, ten je tady skoro k nepoznání a i za tu chvilku dokáže zaujmout. Ale celkově to přece jen nemůžu hodnotit plným počtem hvězdiček, i když se mi to velice líbilo(23.8.2005)

  • igi B.
    **

    Řekl bych, že tohle je nejdražší >béčko< v dějinách filmu. Mám chuť na téma tohoto naprosto zbytečně zmršeného (a tím zbytečního) filmu napsat nějaký elaborát, ale nevím, jaký by to mělo smysl. Možná někdy s odstupem (viděno poprvé včera na dvd)... Každopádně nechápu, proč do tohoto projektu (po přečtení - dle mého názoru - tak neskutečně blbého scénáře) S.S. šel. Leda, že by za tím byly nějaký ty scientologicko-šekelovský vlivy... :-( Takže jedna hvězdička za film a jedna pánům z ILM za zvláštní efekty.(8.2.2007)

  • Subjektiv
    **

    Z názvu bychom mohli dospět k závěru, že snad mezi sebou budou válčit světy, ale již prvních pár minut člověku napoví, že nikoli Země, ale poctivý jeřábník stane na správňácké straně barikády. Chvíli jsem touhle sousto přežvykoval a nakonec usoudil, že ono zobrazení jedince či rodiny pod tlakem nepochopitelné invaze emzáků zase nemusí být tak špatný nápad. Měl jsem jisté obavy z toho, že správňák bude po spielbergovsku správňácký až příliš, že nikdy nebude zdrcen do apatie, že ochrání svou dcerku a že zkouška ohněm opět ukuje nyní zesláblá Rodinná pouta, ale co jsem mohl dělat? Nemohl jsem dělat nic, jen tupě přihlížet, kterak Spielberg mé obavy jednu po druhé naplňuje. Krom toho mě nemile překvapila poněkud ohraná přítomnost magnetických bouří, ba i skutečných blesků. V tu chvíli jsem byl přesvědčen, že na planetě invazníků muselo dojít k nějaké obzvláštní ekologické katastrofě, která u nich způsobila přebytek elektrického náboje, s ohledem na jejich chování nejspíše toho záporného. Aby svůj satanský původ podtrhli, rozbořili ufouni nejprve kostel, teprve pak se dali do systematického (mně přišlo spíš náhodné, ale prováděl jsem já někdy vyhlazovací válku?) likvidování lidí. Hlavní hrdina vcelku logicky vzal nohy na ramena a po zbytek filmu je již z ramenou nesundal - a já sám bych jistě nejednal jináč - což vzhledem ke stopáži bylo na mě příliš dlouho. Jen párkrát zmůže se na odpor, jednou dokonce úspěšně. Právě v tu chvíli se ve mně objevil náznak "naděje", že Spielberg v touze po originalitě nechá svět osvobodit hrdinnými mudžahedíny, kteří pro takový druh boje, jenž jediný se ukázal jako funkční, jsou nejlépe ideově vybaveni. Spielberg a taková kousavá ironie, tak neamerická, krutá a skrytě dvojsmyslná? "Není pochyb, nic takového tam nebude," řekl jsem si. Nebylo. To ovšem neznamená, že by se Válka světů nedala přežít. Zásluhu na tom má designér ufostrojů, zvukař a mnozí efektové. A snad i kdesi se krčící Wells. A trochu i ten rejža. Silné **.(1.12.2008)

  • Gemini
    ****

    Proč to ten člověk pro boha živýho (nebo dohromady?) pořád dělá? On (Spielberg) snad v sobě vážně má gen, který ho nutí zazdít výbornou práci nějakým happyendovým výblitkem a děsně hlubokým lidským moudrem úplně nakonec. Ale i když mě ten konec opravdu znechutil (a nemyslím konec jako ten VELKÝ konec - Wellse jsem četl a nemám vůči zdejšímu ztvárnění sebemenších výhrad - ale ten malý Cruiseovský konec), tleskám panu režisérovi za lahodné vykreslení apokalypsy a chování lidských individuí v ní k jejich smůle zúčastněných. Obzvlášť deset minut před a po trajektu stojí za to; ale i ten zbytek, v němž teda chudák malá Dakota nemá na práci nic jiného než brečet a ječet, dává pocítit léty tvrdé dřiny trénovanou ruku pana tvůrce. Tu samou ruku, která pak prostě musí nechat zrovna tu důležitou postavu zachránit a hrdinsky zazářit v dešti handgranátových střepin tam, kde chvilku předtím všichni jen laxně zírali na hodně nepříjemnou smrt jiných, z hlediska vztahu člověka k člověku naprosto stejně bezvýznamných postaviček. Life's a bitch, a tak přes všechen svůj odpor prostě budu muset dát těch 80%, i když se na tuhle Válku Světů velmi pravděpobně už nikdy nepodívám.(25.3.2008)

  • - Pro potřeby filmu bylo koupeno skutečné letadlo Boeing 747. (Karlos80)

  • - Zlaté maliny - nominace: nejhorší herec (Tom Cruise). (CrypzzXD)

  • - Wellsova předloha se dočkala ještě jednoho velice zajímavého zpracování - v roce 1978 ji zhudebnil Američan Jeff Wayne a i po třiceti letech je to velice dobré dílo. Komentář k němu namluvil Richard Burton a objevily se na něm tehdejší hvězdy popmusic jako Julia Covington, Phil Lynnot (Thin Lizzy), Justin Hayward (Moody Blues), David Essex a hudebníci Jo Partridge, Chris Spedding a Chris Thompson. (Robbi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace