Režie:
Shekhar KapurKamera:
Remi AdefarasinHrají:
Cate Blanchett, Clive Owen, Samantha Morton, Abbie Cornish, Jordi Mollà, Tom Hollander, Geoffrey Rush, John Shrapnel, Rhys Ifans, Christian Brassington (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Protestantská královna je trnem v oku převážně katolické Evropě v čele se španělským králem Filipem II., toho času nejmocnějším světovým panovníkem. Bezpečně se navíc nemůže cítit ani v domovské Anglii, kde jí klidu nedopřávají intrikující katolíci, mocně podporováni skotskou královnou Marií Stuartovnou. Aby toho nebylo málo, její rádcové v čele se Sirem Francisem Walsinghamem jí neustále připomínají otázku jejího nástupnictví, kterou by jako nezadaná královna měla nutně řešit. Všechny urozené potenciální uchazeče o její ruku strčí hravě do kapsy okouzlující mořeplavec Walter Raleigh, s nímž je ale jakýkoli oficiální vztah naprosto nemyslitelný. Stahující se mračna nad královninou hlavou vyústí v sérii událostí, na jejichž konci se bude muset postavit do čela svých vojsk, aby bojovala o bytí a nebytí svobodné Anglie proti mnohem silnějšímu nepříteli v jedné z nejslavnějších námořních bitev naší historie. (TV Nova)
(více)Videa (5)
Recenze (349)
Esteticky ještě větší porno než posledně, ale příběh už není tak sevřený a to mu ubírá na dramatičnosti. Co zůstane už navěky je jeden z nejdokonalejších trailerů jaké kdy spatřily světlo světa. Velká škoda že Shekhar Kapur po tomto na režírování zanevřel. 8/10 ()
Aneb jak Clive Owen potopil španělskou Armadu a málem taky celou Královnu Alžbětu. Politikaření a intriky Kapurovi očividně jdou, ale když se pokusí o romantickou linii, stává se vybledlým stínem svého talentu. Dlouho jsem již neviděl natolik kontrastní obsazení jako v tomto spektáklu. Cate Blanchett doslova září vedle nevýrazného a plákatového Clive Owena, který se očividně přišel do filmu jenom ukázat, než aby něco pořádného zahrál (což lze se stejnou platností říci i o Abbie Cornish v roli Bess). Naštěstí bylo doslova radost pohledět na dostatečně ďábelského Filipa Druhého a Goeffrey Rush si jasně a stručně řekl o druhého Oscara (Byl natolik působivý, že jsem litoval každé scény, kterou vynechal). Craig Armstrong vyloudil strhující hudbu, ale jako by si s ním Kapur nevěděl co počít, stejně tak působila i kamera. Na druhou stranul mě tento Ind dokázal několikrát bezmezně strhnout do osudové zkoušky Anglie a bezedné černé jámy v duši královny Alžběty, jen kdyby se u toho nemotal ten ochotník Owen. Bezchybně dokonalé jednotlivosti v podprůměrném celku nezapomenutelný film neudělají. ()
Nebýt Cate Blanchett, která byla naprosto úžasná, tak by film byl nesnesitelná nuda. v superlativech se dá ještě mluvit o hudbě, ta byla taky fakt výborná, ale zbytek za moc nestojí. Situace, který se odvíjej kolem královny většinou nejsou nic zajímavýho a je to na pokraji nudy, ze stereotypně ubýhajícího příběhu to ale nakonec vytrhává pár kvalitích scén, jak jinak než s vynikající Cate Blanchett a občas s dobrým Clivem Owenem. Nicméně bohužel nakonec byla opět všechna snaha o nápravu rychle poslána do prdele chabou námořní bitvou, něco tak chaoticky přerušovanýho, kdy se naprosto stupidně střídaly krátký záběry bitvy s tim co se děje na dvoře Alžběty, sem teda ještě neviděl, v podstatě naprosto zničená bitva, která vypadala fakt dobře a to bych se radši ani neměl zmiňvovat a podivných skocích v ději a rezignování na dokončení načatých a hlavně velice zajímavých scén, jako byla třeba bitva s Alžbětou v čele armády. lepší 3* ()
Cate Blanchett je výtečná Alžběta, Geoffrey Rush - Walsingham (snad přímý příbuzný kapitána Barbossy) - opět exceluje a jediným pohledem dokáže říct všechno, kostýmy berou dech, hudba je krásná, režie příjemná, vykreslení vztahu Alžběty I. a Waltera Raleigha (sakra sympatický Clive Owen) nijak neuráží, naopak je povedeně nenucené a historicky jakžtakž věrné… Asi hodinu a čtvrt samé klady a já byl přesvědčený, že Zlatý věk dostane plné hodnocení jako předchozí film. Jenže pak to přišlo. Bitva u Gravelines. Moje oblíbená kapitola. Au. Vypadá sice moc pěkně (digitální kouzla se doplňují s jednou skutečně postavenou lodí, kterou filmaři navrhli tak, aby z jedné strany dokázala hrát anglický a z druhé strany španělský škuner – opravdu husarský kousek, doporučuji bonus na DVD), za ohňové lodě jsem byl rád… Ale! Ve filmu to vypadá, že bitvu vyhrál Raleigh sám, scénář z něj udělal hollywoodského arcihrdinu z Pirátů z Karibiku, zatímco Francis Drake se jen mihne (řekne dvě tři nudné věty a jeho jméno se neobjeví ani v závěrečných titulcích, chudák herec, který se bude chlubit, že „hrál toho Drakea“) a jméno Charlese Howarda z Effinghamu (byl to přitom ve skutečnosti on, kdo vybral osm lidí, z nichž se staly ony ohňové) vůbec nezazní. Fakt, že při útoku ohňových lodí byl z celé španělské Armady poškozen jen jeden koráb, načež se loďstvo rozptýlilo a dohra bitvy plná pronásledování a ostřelování se konala až ráno, už scénáristy zřejmě nezajímal... atd. Historické „boty“ mi nevadí u filmů typu Gladiátor nebo Království nebeské. Tam je snesu, protože (víceméně) nevypráví o něčem, co se skutečně stalo. V tomhle případě ale oči nepřivřu. Tři hvězdy za ten hnusný popkorn. ()
Při prvním sledování v době premiéry jsem si vůbec neuvědomovala, jak je ten film strašně statický. Teď jsem si chtěla pustit něco pro zábavu, a voilá, zjišťuji, že mě to právě že vůbec nezabaví. Na jednu stranu mi přijde pokus rozebrat panovnici zevnitř zajímavý, na druhou je trestuhodně nedokonaný. Zbytek zaplňuje pozlátko, které je neosahatelné. Kromě Cate, Geoffreyho a Toma Hollandera všichni ostatní postrádají charisma, což je docela průser, protože je jim věnováno hodně prostoru. A ve chvíli, kdy i fanatický atentátník má víc sex-appealu než hlavní milovník filmu, inu v té chvíli už je všechno ztraceno. ()
Galerie (122)
Photo © Studio Canal & Working Title Films
Zajímavosti (29)
- Záběry na údajný hrad Fotheringay jsou ve skutečnosti záběry na skotský hrad Eileen Donan Castle. (krizb)
- V skutočnosti sa námorná bitka medzi anglickou flotilou a španielskou armádou odohrala pri pobreží Francúzska, nie Anglicka. (Arsenal83)
- Když Alžběta (Cate Blanchett) přijíždí do katedrály svatého Pavla, katedrála se opravuje, což se děje doopravdy. Režisér Shekhar Kapur se rozhodl improvizovat a dal pracovníkům kostýmy a dobové nástroje na řezání skutečného kamene, který byl instalován v katedrále. Dělníci ve scéně jsou skuteční kameníci a stavební dělníci. (Trajektt)
Reklama