Režie:
Tom HooperKamera:
Danny CohenHrají:
Hugh Jackman, Russell Crowe, Anne Hathaway, Amanda Seyfried, Eddie Redmayne, Helena Bonham Carter, Sacha Baron Cohen, Samantha Barks, Aaron Tveit (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Jean Valjean byl po devatenácti letech propuštěn z vězení. Zbědovaný muž nalezne azyl na faře. V noci tam ukradne stříbrné nádobí a uteče. Policisté ho dopadnou, ale farář tvrdí, že mu vše daroval, a přidá mu ještě dva svícny. Valjean, zaskočený jeho velkodušností, se rozhodne změnit život a svou totožnost. Stane se ctihodným občanem, a dokonce starostou, jenže ani tehdy není před slídivým Javertem v bezpečí. Po smrti tovární dělnice Fantine se ze soucitu a také z pocitu viny ujme její dcerky Cosette. Společně s ní pak před zákonem utíká do anonymity francouzské metropole. Tam na ně po pár letech klidu čeká kromě Javerta i další nebezpečí - ulice bobtnající revolucí, kterou připravují mladí muži. Jeden z nich, Marius, se při letmém setkání zamiluje do dospívající Cosette a ta jeho city opětuje. Kvůli své dceři a jejímu štěstí se Valjean rozhodne riskovat, dokonce se vydá na barikády v předvečer rozhodujícího souboje mezi revolucionáři a armádou, aby z předem prohrané bitvy těžce raněného Mariuse zachránil... (TV Nova)
(více)Videa (42)
Recenze (1 162)
Bol som pripraveny na dlhy nudny muzikal s nonstop spevom a minimom dialogov, ale emocionalne ma to doslova omracilo, pretoze som necakal, ze to bude az tak vydareny muzikal. Myslel som, ze s tym budem mat problem, avsak ani pri takej dlhej minutazi som s tym problem nemal a to nie som velky fanusik muzikalov. Dost velky podiel na tom sposobili herci, ktori vedeli hrat a sucasne aj spievat dlhe texty, ktore boli velmi silne emotivne, to uz zavisi od kazdeho z nas, ako to vnimame a ci sa nam aj tie skladby pacia, ale hlavne, ci nas dokazu herci vtiahnut do deja. V mojom pripade som s tym nemal problem a preco som nedal aj tu piatu hviezdicku? Ako som uz pisal, nie som az taky velky fanusik muzikalov, takze pri viac dialogoch a menej spevu by tu ziarila aj ta piata hviezdicka, ale tym nechcem povedat, ze by boli muzikaly pre mna utrpenim. Avsak velmi mam rad Anne Hathaway, ktorej som Oscara prial a som rad, ze ho nakoniec aj ziskala. Rovnako dobry bol aj Hugh Jackman, ktory mal taktiez nominaciu na Oscara za najlepsieho herca v hlavnej ulohe, ale prevteleny Daniel Day-Lewis na LINCOLNA (2012) bol silnejsi a tak Oscara uz po tretikrat ziskal prave on. Bedari boli nominovani aj za najlepsi film, avsak tym sa stal ARGO (2012) Bena Afflecka. Kostymova Helena Bonham Carter, ktora mi hned v prvej scene pripomenula diabolsku Bellatrix z Harryho Pottera sa spolu s komikom Sacha Baronom Cohenom nestretla v muzikali po prvykrat. Staci si spomenut na temny muzikal Tima Burtona, kde holic Johny Depp podrezaval krky zakaznikom vo filme SWEENEY TODD: DIABOLSKY HOLIC Z FLEET STREET (2007), len tam si zahral Sacha ineho holica. V podstate ma to prekvapuje, ze po blaznivych komediach, ako BORAT (2006), BRUNO (2009) alebo DIKTATOR (2012) sa obcas objavi aj v takych vaznych filmoch, ako napriklad okrem tychto dvoch spominanych muzikaloch aj v Scorseseho drame HUGO A JEHO VELKY OBJAV (2011). Po vypravnej, kostymovej, hudobnej, hereckej a vobec asi po vsetkych strankach je to skvele natocene, vidiet, ze sa na tomto filme nadrela spusta ludi a vysledok je dobry, ako to vidiet aj v trzbach, avsak naozaj ti, co moc muzikaly nemaju radi, radsej nech idu na iny film. Ja som myslel, ze pridem do prazdneho kina a bolo az tak plne, ze som mohol sediet akurat niekde na kraji, mozno tomu trosku dopomohli aj Oscary. Film bol nominovany na Oscara za najlepsi film roka, avsak zvitazil ARGO (2012) od Bena Afflecka, ale aj Hugh Jackman bol nominovany za najlepsieho herca v hlavnej ulohe, avsak Oscara ziskal Daniel Day-Lewis za LINCOLNA (2012). __________ Hugh Jackman - (Jean Valjean) +++ Russell Crowe - (Javert) +++ Anne Hathaway - (Fantine) +++ Amanda Seyfried - (Cosette) +++ Sacha Baron Cohen - (Thénardier) +++ Helena Bonham Carter - (Madame Thénardier) +++ Eddie Redmayne - (Marius) +++ Samantha Barks - (Éponine) +++ Produkcia: Eric Fellner, Tim Bevan +++ (Videl v nemeckom kine 05.03.2013) +++ ()
Krásné! Opravdu. Nicméně, mohlo zde být o něco méně zpěvu, který bych raději slyšela ve vyhrocených situacích a ne pořád. Ovšem musím uznat, že se poslouchal dobře; někdy až moc. Herecké obsazení je hvězdné a nebudu vypisovat každého zvlášť, jelikož všichni obsazení předvedli naprosto skvělé výkony. Děj a jeho umístění je také skvělé. Ovšem musím vytknout délku snímku, ta je opravdu vražedná, ale i tak se to pořád dá zvládnout, jelikož tento film opravdu nenudí. ()
║Rozpočet $61miliónov║Tržby USA $148,809,770║Tržby Celosvetovo $441,809,770▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $35,826,537 //počet predaných kusov 1,295,529║ Tržby za predaj DVD v USA $39,366,970 //počet predaných kusov 2,205,628║ veľmi som na to chcel ísť do kina ale v kine by som pri tom asi odkvacol, prvá hodinka otras, spieva sa tu skoro nonstop, a keby to boli aspoň chytľavé choráli ale tu to príde ako filmové utrpenie, Tom Hooper ďalší neskonale precenení režisér /40%/ ()
Nemyslím, že bych byl cynik a pro Bídníky mám slabost už od prvního shlédnutí Jeana Valjeana Gabina tak někdy v osmi letech. Jenže dokud se zpívá, ještě se neumřelo a vyjádření citů v příběhu prostřednictvím písně nějak není můj šálek čaje, jednoduše navzdory tomu, že některé melodie jsou chytlavé a jejich podání jsou úchvatné. Na můj vkus je to příliš stylizované jako divadlo, ne jako příběh, kterému bych propadl. Výprava je skoro až ohromující, ale problém je v tom, že z ní moc neuvidíme, ježto jsou tři čtvrtiny filmu utopené do tmy. Na druhou stranu potěší, že Marius je projednou bílý Evropan a ne něco z kategorie eurokvótního importu (jako u příšerného seriálu s Gérardem Depardieuem). Samotný Jean Valjean v podání Hugha Jackmana je dobrý, ale nějak mu nevěřím stárnutí (opravdu staře nalíčený je až v poslední scéně). Pro Amandu mám slabost už od Mamma Mia, tvářička co i docela slušně zpívá, i když podobně jako někteří jiní uznávám, že Eponina byla hezčí (mimochodem posílat jednu holku získávat info o jiný je tak strašně nechlapský, že se Marius nestydí). Nejtragičtější je samozřejmě příběh Fantiny, to by se jeden styděl za lidstvo, tahle část působila na city navzdory tomu, že se při ní zpívalo. Co se týče Hooperova "experimentálního" podání, je pravda, že šel asi na hranici toho, kam se dá jít při přiblížení muzikálu realitě, ale stejně bych asi radši ocenil normální adaptaci románu. Tři nebo čtyři? V rámci humanity... ()
Nové tisíciletí vyplivlo tři kvalitní muzikály – Moulin Rouge, Tanec v temnotách a Mrtvou nevěstu Tima Burtona. Jako čtvrtí do party se teď můžou směle hlásit Bídníci. Nabídnou hned několik vrcholů, výborné kostýmy, výpravu, kameru a pochopitelně hudbu a herecké výkony. Svár galejníka Jeana Valjeana, který pyká za krádež chleba a prefekta Javerta, který až slepě dodržuje zákon, se klene přes několik dekád, postavy kolem umírají, setkávají se, zamilovávají, bojují za změny. Tuhle filmovou trvalku holt každý zná, nutno podotknout, že odvážné rozhodnutí Toma Hoopera dokonale rozdělilo diváckou obec. Bídníci totiž spolknou divákových 157 minut a prakticky permanentně se v nich zpívá (jen tu a tam někdo něco špitne bokem). Zpívá se tehdy, když si otec čte vyznání určené dceři, zpívá se, když hlavní postava stojí proti svému soku, zpívají revolucionáři na vrcholu barikády, zpívá manželský pár věčných lapků. Hooper se prostě nadobro oddal divadelní verzi, hodil do kouta drive a střihovou nápaditost muzikálů á la Moulin Rouge, přesto jsou Bídníci smutnou a drsnou výpovědí, ve které se nezapomíná na emoce. Tvůrci navíc dodají vymazlené průlety napříč Paříží, bojovou vřavou nebo úvodní nájezd na galejníky. I když jsem se i já občas modlil za pár minut mluveného slova a nutno uznat, že muzikálovým číslům chybí invence, na nabídnutou látku jsem si velmi rychle zvykl (i když ukrojit ve střižně minimálně dvacet minut, nic by se nedělo). Kamera tu postává v bezprostřední blízkosti ušlechtilých hrdinů, vše se poddává hereckému projevu a inscenačním potřebám. Hooper se navíc rozhodl zaznamenávat veškerý zpěv přímo na place!! Když pak při slavném hitu I Dreamed a Dream kamera v dlouhém záběru neuhne z utrápeného obličeje (směle si jdoucí pro Oscara) Anne Hathaway, která klesá do nejhlubšího životního bahna, její nalomený hlas musí nalomit i samotného diváka. ()
Galerie (184)
Zajímavosti (52)
- Když Javert (Russell Crowe) na konci odchází směrem do města, na pravé straně obrazu je naznačeno světlo měsíce za mraky. Tvář má ovšem osvětlenou z levé strany. (CrypzzXD)
- Než byl do role Thénardiera obsazen Sacha Baron Cohen, tvůrci zvažovali také obsazení Geoffreyho Rushe. (ČSFD)
- Dalšími adeptkami, jejichž obsazení do role Fantine (Anne Hathaway) tvůrci zvažovali, byly také Amy Adams, Jessica Biel, Marion Cotillard, Kate Winslet a Rebecca Hall. (ČSFD)
Reklama