poster

Baby Driver

  • Velká Británie

    Baby Driver

  • USA

    Baby Driver

  • Slovensko

    Baby Driver

Akční / Hudební / Krimi / Thriller

Velká Británie / USA, 2017, 112 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • D.Moore
    ***

    Ta originálně hravá až muzikálová nálada, kterou si mě Baby Driver zpočátku získával, se mi bohužel během filmu buď okoukala, nebo se ztratila úplně. Není to jistě špatná věc, akční scény mají švih a hudba je fajn, nicméně záporáci jsou málem zajímavější než hlavní hrdina a příběh je takový... No... Ve výsledku mi toho moc nedal. Tři a půl hvězdičky.(28.7.2017)

  • Douglas
    ***

    Baby Driver mě divácky ani analyticky nijak zvlášť neokouzlil, ač bych tomu byl rád. Pod vším jeho rachotem (písně, řev motorů, výbuchy, dialogy), okázalým designem a siláctvím vlastních postav mi nepřipadl nijak inspirativní a nejsilnější byl pro mě v momentech, které od všeho toho rámusu a záměrného pozérství utekly k mnohem civilnější poloze se subtilnějšími filmařskými nápady (viz dále bod b plus všechny scény s pěstounem). Tři věci mě ale na jeho výstavbě upřímně zaujaly. ___ (a) Komplexní práce s různými formami rytmu. Ta je zřejmá už z toho, že první scéna (335 sekundy) měla průměrnou délku záběru 1,48 s., zatímco druhá scéna (165 s., tedy 49 % trvání první) byla naopak komponována jako jednozáběrová. A to aniž by se významně změnilo tempo, důraz na pohyb figur rozsáhlým prostorem a určující role zvukové složky, takže se rychlý střih a návaznosti mezi záběry plynule funkčně transformovaly do složité spolupráce prvků mizanscény v pohyblivém rámu. ___ (b) Inscenace dialogové scény v prádelně jako scény muzikálové, přičemž hudba v ní naopak v porovnání s celkem osnovy ustupuje do pozadí. Romantický pár postav, spojený navzájem jedněmi sluchátky v uších, se v třicetisekundovém záběru hladce posouvá prostorem na pozadí barevně sjednocených otáčejících se bubnů praček. V závislosti na rytmu a významu promluv v dialogu se v kooperaci s pohybem steadicamové kamery takřka tanečně otáčejí, aniž by si musely vytáhnout sluchátka z uší. Krátké, ale kinematograficky krásné... Pro mě nejlepší moment filmu (ještě vedle první návštěvy pošty s malým chlapcem). ___ (c) Míra přemotivovanosti: film jako celek kopíruje vývojový vzorec akčních filmů (znáte to, profík, poslední džob, láska jako trám), takže logicky ho následovat nevyžaduje velké úsilí. Navzdory tomu ale zavádí do hry obrovské množství drobných i větších motivů, jež zahušťují zcela transparentní systém spojnicemi a vysvětleními, které sice k pochopení nepotřebujeme - ale každý z nich se excesivně využije, někdy i víckrát! Vypravěčsky to irituje, což je ovšem zřejmě součást konceptu, neb jejich funkce zjevně není vypravěčská či psychologická, nýbrž dekorativní až ornamentální. Lze to chápat jako součást sebou-se-opájející hry na muzikálový akční film: jakkoli maskovány za kompoziční či realisticky motivované prvky, naplňují tyto detaily a dílčí rámce především čistě sebestřednou estetickou funkci (např. motiv Babyho dětství, kazetové remixy, některé songy).(16.7.2017)

  • sniper18
    ****

    Od Edgara Wrighta mám v rámci svojej kategórie vždy len tie najvyššie očakávania, jeho Súmrak mŕtvych a Jednotka príliš rýchleho nasadenia považujem prakticky za kulty a síce jeho zvyšná tvorba už nedosahuje ich kvalít, ale predsa len ponúkajú celkom osobitú a solídnu žánrovú zábavu a približne presne to spĺňa aj Baby driver. Síce trochu zaostáva práve v tej osobitosti, asi som očakával niečo trochu muzikálovejšie, čo mi ale nechýba, no hlavne nápaditejšie, čo už trochu áno, toto je predsa len dejovo už klasika, ktorá si ide v hlavnej línii predvídateľným smerom a prekvapí len v momentoch a dokonca aj tie prvky, ktoré sa spočiatku javili netradične tu sú nakoniec využité len minimálne, napríklad samotný hlavný hrdina, ktorý vyniká vlastne len v úvode a čoskoro je z neho klasická postava podobných filmov, ktorá sa dostane do všetkých klišé, ktoré len v tomto type filmu sú, pričom mohlo byť aspoň vysvetlené, prečo je vo všetkom taký perfektný, spočiatku som si myslel, že je len skvelý šofér, ale tých vynikajúcich schopností má predsa len viac. Ale celkovo sa na to aj tak pozerá viac, než dobre, po svižnom úvode sa mi síce zdalo, že tempo trochu upadlo a film sa až nepríjemne moc priblížil k priemeru, ale časom sa našťastie zase vylepší a celá druhá polovica je už nadmieru svižná žánrová zábava s dostatkom vydarených sekvencií. A to hlavne akčné, ktoré sa teda vydarili. Všetky naháňačky, či už automobilové alebo aj pešie sú dlhé, perfektne natočené a výborne zostrihané a rovnako nesklame ani tých pár prestreliek, pričom v akcii, ale občas aj mimo nej sa tu perfektne využíva hudba. Najlepšia je asi dlhá pešia naháňačka zo stredu filmu, ale všetku akciu som si v rámci možností tohto druhu dostatočne užil. Nesklame ani obsadenie, hlavný hrdina sa mi síce zdal trochu nevýrazný, ale svoj účel splnil, k tomu mimoriadne sympatická Lili James ako jeho priateľka a výborný výber záporných postáv, kde nechýbajú mená ako Kevin Spacey, Jamie Foxx alebo Jon Bernthal. Režijne je to kvalitná práca, čo ma ale pri Wrightovi neprekvapuje a síce hudba nie je v mojom štýle, ale k filmu sedela. Takže síce som asi čakal trochu viac, z tohto sa žiadna klasika nestane, ale určite nebudem kritický, väčšinu času ma to dosť bavilo a síce uprednostňujem iný typ akcie, ale aj táto sa vydarila a aj kvôli nej sa film určite pozrieť oplatí. 72%(30.9.2017)

  • liskam
    ***

    Pro mě až moc předvídatelné a ploché. Exteriér hlavního filmového hrdiny se oproti standardům razantně proměnil. ALE je to vlastně celé "jen na oko" a nebudu hodnotit vysoko jen pro to, že hlavnímu hrdinovy je 15 let, umí řídit, neustále poslouchá hudbu, neustále má negelovaný vlasy a slyší i trávu růst. Opravdu kvalitní hrdina pro naše adolescenty ke kterému mohou vzlížet. Tfuj! ZA mě 50%(14.10.2017)

  • Superpero
    *****

    Že to bude svěží, akční, zábavné a s dobrou hudbou jsem čekal. Co mě překvapilo byla nefalšovaná romantika. Fakt jsem jim to žral, když tam balil servírku Deboru a přál jsem si ať jim to vyjde. Edgar Wright má akční filmy nakoukané takže ví, jak tnout do živého. Při scéně, kdy si Jamie Foxx vynutil jít do baru, kde Debora pracovala jsem byl podobně napnutej, jako třeba když ve Smrtonosný Zbrani šel pan Joshua po Murtaughově rodině. Všechny postavy byly parádní, ale nejdůležitější je, že hlavní hrdina Baby byl sympaťák. Líbilo se mi, jak si tam tak tancoval a poslouchal hudbu. A skvěle to graduje.(14.8.2017)

  • - Spoiler: Po bankovní loupeži Griff (Jon Bernthal) vtipkuje, že pokud ho příště neuvidí, tak je nejspíš mrtvý. Po této scéně se ve filmu už neobjeví. (DJDVD)

  • - Při střihu scény úniku z banky Perimeter Trust, ve které hraje song „Neat Neat Neat“, se Edgaru Wrightovi nedařilo vměstnat celou scénu do délky písně v konečném střihu. To vedlo k nápadu, který vznikl během posledních dní produkce, přetočit song na začátek v Babyho (Ansel Elgort) iPadu. (MasterMagic)

  • - Spoiler: V celkovém součtu se postava Griffa (Jon Bernthal) ve filmu objeví pouze na 5 minut a to i přesto, že jeho honorář za film byl ze všech největší. (DJDVD)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace