poster

Baby Driver

  • Velká Británie

    Baby Driver

  • USA

    Baby Driver

  • Slovensko

    Baby Driver

Akční / Krimi / Komedie / Thriller

Velká Británie / USA, 2017, 112 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • anderson
    ***

    Réžia českého znenia = JIŘÍ KVASNIČKA - Skôr než to zasa nejaký pomätenec doplní do spätých filmov, dovolím si poznamenať, že toto s Refnovým filmom DRIVE nemá absolútne nič spoločné. Ak niekomu na spätosť stačí postava kriminálneho vodiča/řidiče, tak mu odporúčam dlhú a intenzívnu odvykačku. Ja by som si dovolil tvrdiť, že toto je skôr taká ultra teen verzia Hillovho DRIVERa. Bohužiaľ absolútne prepálená, cukríková a s postupujúcim časom aj nudná. Ako by WRIGHT totálne strácal svoj drajv... Snáď nabudúce, dúfam. (7.7.2017)(7.7.2017)

  • POMO
    ****

    Príjemný letný krimi popík, rozhopsaná mladícka verzia Drive-u. Supercool "muzikálové" odľahčenie akčných i vážnych scén, hlavne zo začiatku citlivé vnímanie násilia očami Babyho, a čistota jeho romantického vzťahu k holčine. Ku skultovneniu ale filmu chýbajú vypointovanejšie dialógy a vynaliezavejšia a vybrúsenejšia réžia ostatných postáv. Skrátka Tarantino. Omg, to by bol film!(6.7.2017)

  • Chrysopras
    ***

    Nelze jinak: zklamání. V komparaci s žánrově podobným Drivem a Goslingem prohrává na celé čáře. Ani Kevin, Jamie, krásná Lily a sekáč Hamm to výš nevytáhnou. V první řadě mě snad až na dva songy vůbec nechytala muzika, což je u filmu, kde jede pořád a je součástí děje, prostě problém. No a Ansel ve srovnání s Ryanem - škoda mluvit. WAS HE SLOW?!? ( 52. KVIFF )(15.7.2017)

  • JFL
    *****

    Muzikál může být i dnes stále živý žánr, a to navíc ne pouze v předvídatelné resuscitaci klasických postupů a la "La La Land" a spol., ale díky uchopení formálním mistrem s ambicí. Primárně sice "Baby Driver" mísí gangsterku a romanci, ale mnohem zásadnější je Wrightův koncept veškerý styl filmu vystavět kolem hudby. Sice ve výsledku postavy zpívají a tančí pouze občas, ale o to víc tu na hudbu tančí auta při honičkách, v rytmu soundtracku se střílí a vykrádají banky, ba dokonce i ty zamilované pohledy mají svůj sound. Úvodní titulkový záběr s cestou pro kafe co do choreografie pohybu aktérů, kamery i mizanscény a sladění všech těchto složek s hudbou představuje jeden z naprostých vrcholů muzikálu. Na obecnější rovině je neméně fascinující, že za nejmlaději působícím hollywoodským filmem posledních let stojí čtyřicátník, což se nevztahuje pouze na formální svěžest a feeling filmu, ale také nevyhnutelný pocit generačního lakmusového papírku. Už trailer mohl u třicátníků vyvolávat pocity nepatřičnosti, který film ještě upevňuje svým zastřešujícím principem coby zpřítomnění niterného pocitu mladých vyrůstajících v popkultuře, kde se každý vidí jako hvězda vlastního videoklipu. Věk Wrighta pak prozrazuje pouze hudební vkus a konkrétní volba skladeb, byť podobně jako Tarantino má šanci z oprášených kdysi-hitů a zapadlých vychytávek udělat generační retro soundtrack. Současně ale také ukazuje, jak zásadní vklad do předchozích společných filmů vnášel Simon Pegg, protože "Baby Driver" na rozdíl od nich postrádá nadhled a schopnost se nebrat vážně.(5.7.2017)

  • Douglas
    ***

    Baby Driver mě divácky ani analyticky nijak zvlášť neokouzlil, ač bych tomu byl rád. Pod vším jeho rachotem (písně, řev motorů, výbuchy, dialogy), okázalým designem a siláctvím vlastních postav mi nepřipadl nijak inspirativní a nejsilnější byl pro mě v momentech, které od všeho toho rámusu a záměrného pozérství utekly k mnohem civilnější poloze se subtilnějšími filmařskými nápady (viz dále bod b plus všechny scény s pěstounem). Tři věci mě ale na jeho výstavbě upřímně zaujaly. ___ (a) Komplexní práce s různými formami rytmu. Ta je zřejmá už z toho, že první scéna (335 sekundy) měla průměrnou délku záběru 1,48 s., zatímco druhá scéna (165 s., tedy 49 % trvání první) byla naopak komponována jako jednozáběrová. A to aniž by se významně změnilo tempo, důraz na pohyb figur rozsáhlým prostorem a určující role zvukové složky, takže se rychlý střih a návaznosti mezi záběry plynule funkčně transformovaly do složité spolupráce prvků mizanscény v pohyblivém rámu. ___ (b) Inscenace dialogové scény v prádelně jako scény muzikálové, přičemž hudba v ní naopak v porovnání s celkem osnovy ustupuje do pozadí. Romantický pár postav, spojený navzájem jedněmi sluchátky v uších, se v třicetisekundovém záběru hladce posouvá prostorem na pozadí barevně sjednocených otáčejících se bubnů praček. V závislosti na rytmu a významu promluv v dialogu se v kooperaci s pohybem steadicamové kamery takřka tanečně otáčejí, aniž by si musely vytáhnout sluchátka z uší. Krátké, ale kinematograficky krásné... Pro mě nejlepší moment filmu (ještě vedle první návštěvy pošty s malým chlapcem). ___ (c) Míra přemotivovanosti: film jako celek kopíruje vývojový vzorec akčních filmů (znáte to, profík, poslední džob, láska jako trám), takže logicky ho následovat nevyžaduje velké úsilí. Navzdory tomu ale zavádí do hry obrovské množství drobných i větších motivů, jež zahušťují zcela transparentní systém spojnicemi a vysvětleními, které sice k pochopení nepotřebujeme - ale každý z nich se excesivně využije, někdy i víckrát! Vypravěčsky to irituje, což je ovšem zřejmě součást konceptu, neb jejich funkce zjevně není vypravěčská či psychologická, nýbrž dekorativní až ornamentální. Lze to chápat jako součást sebou-se-opájející hry na muzikálový akční film: jakkoli maskovány za kompoziční či realisticky motivované prvky, naplňují tyto detaily a dílčí rámce především čistě sebestřednou estetickou funkci (např. motiv Babyho dětství, kazetové remixy, některé songy).(16.7.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace