VOD (1)
Epizody(10)
-
Místo u stolu (E01)
-
Varovné výstřely (E02)
-
Roztmívačka (E03)
-
Správný odstín žluté (E04)
-
Políbit prsten (E05)
-
Rovný chlap (E06)
-
Pan producent (E07)
-
Překročit hranici (E08)
-
Takoví jsme (E09)
-
Nápad a odvaha (E10)
Obsahy(2)
Filmový a televizní producent Albert S. Ruddy se spolu s Francisem Fordem Coppolou v roce 1972 pouštějí do natáčení filmu Kmotr, a to navzdory četným produkčním neúspěchům a střetům s italsko-americkou mafií. (SkyShowtime)
Videa (2)
Recenze (138)
Príbeh o tom, ako uzrel svetlo sveta jeden z najlepších filmov všetkých čias - Krstný otec, dozvedáme sa tu o tom čo sprevádzalo natáčanie tohto snímku a nebola to veru prechádzka ružovou záhradou. Seriál je pojatý veľmi atraktívne a pútavo, atmosférou a hudbou dokáže diváka preniesť do 70. rokov veľmi ľahko. Herecky je to špičkové, hlavným ťahúňom je Miles Teller ako producent Al Ruddy, ktorému držíte palce celý čas a prajete mu, aby mu to vyšlo, ďalej je tu Dan Fogler, ktorý si skvelo strihol Coppolu a spolu s Mariom Puzom tvoria fajn komické duo, a samozrejme mohol by som pokračovať aj ďalej, lebo väčšina castu si to dáva parádne, niekedy sú vyobrazené postavy síce až karikatúrne, ale nevidel som v tom problém. Pocta legendárnemu snímku akú si právom zaslúži, je v tom cítiť lásku k filmom ako takým a fanúšikovia filmu si prídu na svoje. 9/10 ()
Ako sa točila legenda, keď nikto ani netušil, že sa legendou raz stane. Skvele odhalené pozadie toho, ako sa vlastne film robí vo všeobecnosti. Je to vojna egocentrikov, hereckých nafúkancov, ale aj presadenie sa totálne neznámych ľudí, ktorí by možno pri inom rozhodnutí nikdy nič neznamenali, no zrazu je z nuly Al Pacino. Výborne podaný príbeh toho, ako za každým záberom stojí veľká námaha, drina a polená pod nohami hádže tá pravá mafia. Ide o mimoriadny doplnok k celej Trilógii, veľa vecí divákovi dopne až teraz a vidí ich inak. Takže seriál vlastne ponúka možnosť pozrieť si Kmotra znova a iným spôsobom vďaka novým informáciám. Samozrejme, bez poznania filmu nemá seriál význam pozerať, ale Kmotra nevideli naozaj len v ústave pre nevidomých. Jediné, čo v seriáli bilo príliš do očí, ako očividný záujem pretláčať nejakú doktrínu z dnešnej doby, bol ten boj silnej ženy Juno Chrámovej o ženské práva. Neškodí, keď sa to spomenie, keď sa to ukáže, ale niektoré pasáže tu boli vyslovene len z toho dôvodu. ()
„Look, we have a problem!“ Kolikrát tahle věta zazněla? Rošády kolem natáčení a další rošády kolem rošád o natáčení… Na začátku bylo žhavé zboží. A správné ruce u kormidla z něj udělají fenomén. Americký spisovatel s italskými kořeny Mario Puzo měl dluhy a těžkou hlavu z toho, že neúspěšnými romány „promarnil“ několik let života. Jeho žena nadhodí, ať zkusí mafiánský příběh. Vznikla látka z prostředí italoamerické mafie, román kombinující gangsterku s rodinnou ságou. A dodnes obrovský úkaz. Husté kotlety, silné obroučky, široké límce a mladý producent s tváří, úsporným projevem a pronikavým hlasem Milese Tellera a s peripetiemi, než svůj vysněný snímek dostane k divákům. Nahlédnutí za kulisy fajn, otázkou je, zda to muselo být v deseti epizodách. Moc situací, moc postav, řada výplňových scén. Očekával bych nějaký ten humor, přál bych si dravost, uvítal bych méně zdlouhavých scén. Ale celkově jde spíš o můj problém. Respektuju totiž, že se filmový Kmotr nesmazatelně zapsal do dějin kinematografie a najdeme ho snad v každém žebříčku nejlepších filmů všech dob, já na něm ovšem nikdy zvlášť neujížděl. Prostě viděno (první díl víckrát), splněno. Pro fanouška musí být čirá radost sledovat to, jak vznikaly legendární scény, já k nim ale jednoduše nepatřím. Navíc úplně nejsem fandou filmů a seriálů o vzniku jiných filmů a seriálů. I tak jsem si (docela) užíval prostředí, kulisy i atmosféru, herci se navíc se svými předobrazy vypořádali velmi slušně. Každopádně není to cool, je to historie. Ač obrovského fenoménu. ()
Na dnešní dobu odfláknutých seriálů je to pozoruhodné dílko. Výprava je skvělá, všechno to oblečení, interiéry, prostě paráda. Celý příběh je oslavou Hollywoodu, lidí kteří v něm pracují, je to povýšeno skoro na duchovní práci, to producentství. Chápu, že když Paramount točí o Paramountu, nebudou se zbytečně kritizovat. Takže je tam všecko hladké, bezkonfliktní a dobře vypadající. To ostatně publikum doma u TV očekává. V každém případě tu dostáváme slušné řemeslo a to se cení. Juno Temple je třešničkou na dortu. Hodnocení 92% jasně vypovídá o nízké kvalitě současné seriálové tvorby, kdy jsou hladoví diváci naprosto nadšení z díla, které je prostě jen standardem předchozí dekády, a sázejí tomu jednu pětihvězdu za druhou. 75% ()
4,5* Po Babylonu pokračujeme Kmotrem aneb Once Upon a Time on Hollywood part 3 a opět o kousek lépe než to natočil Quentin. The Offer byl prvních 8 dílů jasná 5ti hvězdičková záležitost. Bohužel kvůli odfláknutým posledním 2 dílům nemohu dát s čistým srdcem 5 hvězd. Nic to ale neměnní na neskutečné feel-good jízdě, skvělém obsazení a celkovou výbornou chemií hlavních protagonistů. Všechny reálné postavy jsou navíc suprově obsazené a zahrané a je tak radost sledovat fejkového Branda s Pacinem, či Coppolu s Puzem jak si mnohdy notují ještě lépe než skuteční herci v Kmotrovi. Já se hlavně opět optám, proč o tomto seriálu nikdo neví? Proč se o tom nemluví? Kde jsou ty nominace na ceny? ()
Galerie (199)
Zajímavosti (21)
- Táto epizóda správne ukazuje, že Marlon Brando sa nezúčastnil na udeľovaní Oscarov v roku 1973, ale omylom je tu zúčastnený Anthony Ippolito ako Al Pacino - ten však bojkotoval v ten rok Oscary takisto. Brando poslal namiesto seba Sacheen Littlefeather (tu ju hrá neuvedená herečka), aby predniesla politický prejav proti hollywoodskemu zobrazovaniu domorodých Američanov a upozornila na patovú situáciu vo Wounded Knee. Pacino bojkotoval ako protest za to, že bol nominovaný na „Najlepšieho herca vo vedľajšej úlohe“, aj keď mal vo filme viac času na scéne ako Brando (ktorý bol nominovaný na najlepšieho herca a aj to vyhral). (Arsenal83)
- Keď Robert Evans (Matthew Goode) hovorí so svojou sekretárkou o obsadení Waltera Matthaua do filmovej verzie Podivný pár (1968) (postavu, ktorú Matthau na Broadwayi vytvoril), je viditeľná rámovaná fotografia Matthaua na stene za ním. (Arsenal83)
- Al Pacino (Anthony Ippolito) hovorí Albertovi S. Ruddymu (Miles Teller), že keď sa dozvedel, že nebude obsadený do Krstného otca (1972), prijal hlavnú úlohu vo filme Gang, ktorý nevedel poriadne strieľať (1971). Tento film bol založený na živote "Crazy" Joe Galla (Joseph Russo), ktorý sa tiež objaví v tejto epizóde. (Arsenal83)
Reklama