Reklama

Reklama

Tři mušketýři: D'Artagnan

  • Francie Les Trois Mousquetaires : D'Artagnan (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

V království rozděleném náboženskými válkami a pod hrozbou britské invaze, hrstka mužů a žen zkříží meče a spojí svůj osud s osudem Francie… Temperamentní mladý gaskoněc d‘Artagnan, neohrožení a věrní královští mušketýři Athos, Porthos a Aramis, křehká Constance, ďábelsky prohnaný kardinál z Richelieu či krásná a tajemná Milady de Winter jsou hlavními protagonisty nesmrtelného vyprávění o odvaze, lásce a cti. (Bioscop)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (262)

Lima 

všechny recenze uživatele

V budoucnu, při nějakém repete, dám stejně vždycky přednost Lesterovým mušketýrům, protože mají v sobě tolik šťavnatého popkornu, že by nasytil celou Nigérii, nešetří dobrým humorem (který v této francouzské verzi téměř absentuje) a živelný Michael York je coby D´Artagnan jako to nejlepší víno. Na druhou stranu, líbí se mi tohle francouzské neučesané pojetí. Především ta skvostná výprava! Ulice zablácené, bez dlažby, posypané pískem, chlapi zpocení a špinaví (a se žlutými zuby :o) ), kdy jak známo, se v 17.století hygienou neplýtvalo a to ani ve vysokých kruzích a ta kamera s tlumenými barvami tomu uvěřitelnýmu dojmu taky přidá hodně. A co si budeme povídat, cherchez la femme Eva Green je přeci jenom více sexy mylady, než Faye Dunaway. Takže když to porovnávání vlastně shrnu, vychází mi z toho remíza a to není vůbec špatná známka. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Mě to vlastně připadá jako návrat ke kořenům. Jasně, tvůrci si neodpustili mírné dějové zmény, ale to je celkem pochopitelné. Točit po ixté to samé by je nejspíš ani nebavilo. Nicméně jsem toho názoru, že takhle  si to Dumas představoval spíš, než všechna ta barevná a rozjuchaná zpracování. Navíc to zásadní zůstává, takže ani tady nezůstane divák ochuzen o d´Artagnanovu cestu do Paříže, seznámení s mušketýry či o zběsilou honbu za královniným náhrdelníkem. Návdavkem je tu kupa syrovosti, lahůdkové akční scény jimž vévodí ta lesní s kardinálovou gardou natočená na jeden záběr a samozřejmě je tu špičkové obsazení a člověk si chtě nechtě musí položit otázku, proč už někoho dávno nenapadlo obsadit Cassela coby Athose. Jako bonus vidím i to, že ani jeden z mušketýrů není černoch a ani náznakem se tu nevine nějaká ta homosexuální linka. Na Milady se těším strašně moc a už teď lituji, že to bude jen o dvou dílech. 90% ()

Reklama

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Moc nechápu z čeho tady všichni uchcáváte. Výprava ok. Casting fajn. Chvilkama je to nějak zajímavé a napínavé... Ale jinak je to taková nekonzistentní splácanina, kde se tak nějak ledabyle řetězí prapodivné scény do dějového oblouku který působí jako random sestřih klíčových i zcela podružných scén nějakého seriálu. 120minut jsem dal na 4x protože mě uspávalo jak to pořád přešlapuje v tom či onom motivu. Jakože neurazilo, ale ani nenadchlo. ()

Helo 

všechny recenze uživatele

Sice bez tahu na bránu, jak by se slušelo, ale jinak veskrze povedený historický spíše intrikářský drama než akční dobrodružňák, ale když k akci dojde, je zchoreografovaná a natočená parádně a bez rychlých střihů (většinou vlastně skoro úplně bez střihů). Vůbec kamera a celkový promyšlení scén je tu parádní! Snad u dvojky dojde i k nějakýmu tomu většímu napětí, aby film zase jen tak prostě obyčejně nedotančil k cíli, pak bych se nebál hodnotit absolutně. ()

Bordoshut 

všechny recenze uživatele

6/10 – „Manželství je válka, ve které není žádný vítěz. Triumfuje každý.“ Dobře si tuto větu zapamatujte. Vryjte si do hlavy její sličnou grafickou podobu, přečtěte si ji nahlas s důrazným akcentem na každé jednotlivé hlásce. Proces opakujte, dokud se z ní nestane uklidňující mantra, kterou si budete při sledování filmu soustavně opakovat, jak se vaše troufalá očekávání budou tříštit jako sklo, do kterého někdo hodil zasraný buldozer. Nic chytřejšího už totiž v „Bourboulonově dvojhodince“ neuslyšíte. Každý kdo doufal v drsné provedení Dumasovy klasiky ve stylu Království nebeského, bude tuze zklamán. Veškeré nadějné náznaky totiž bez lítosti decimuje fakt, že se v první řádě jedná jen o pohádku pro děti. Co jsem četl, tak film sice zatím oficiálně žádný age rating nedostal a v Americe se dokonce spekuluje, že by mohl být nevhodný pod 17 let, nicméně české ohodnocení „Nevhodný mládeži do 12 let“ hovoří zcela za všechno. Co se týče nějakých dobových nepřístojností, tak se dočkáme jedné scény s jakž takž viditelnou nahotou. To je také prakticky jediná scéna, kde dojde na krev. Teď se dostávám k tomu, co mi pije krev daleko více, než stesk po dvorních dámách Francie ze 17. století. Absolutní režisérské SELHÁNÍ na poli zá asů a po yček. (Daleko dramatičtější než to mé při jejich písemné transkripci.) Snad veškeré souboje jsou natočeny za tmy, ve stínu anebo za deště. Samozřejmě nechybí ani roztřesená kamera, která sice jakž takž sleduje rytmus té či oné šarvátky, ale velice kazí výsledný dojem. Zejména kvůli ní jsem si žádnou akci dosyta nemohl užít a jenom pokaždé čekal, ať to máchání a rány skončí. Další věc, totálně přepálený zvuk výstřelů z pušek. Ozývá se to každou chvíli a je to nepopsatelně rušivé. Ale pokud to Bourboulon zamýšlel jako „nástroj na destrukci napětí“, tak třikrát sláva pro Bourboulona. Chudák byl ale pravděpodobně pořádně svázán nejen vlastní kontraproduktivní režisérskou poťouchlostí, ale i studiem. Jinak si neumím vysvětlit, jak by mohl akci tak spískat. Člověk pořád slyší švihání mečů (výstřely), bojový ryk (výstřely) a poctivou mušketonádu, která sem tam někoho trefí (to jsou ty výstřely!), do toho odpadávají mrtvá těla nepřátel, ale že by někdo někoho zabil, to ne. Sem tam sice mladý temperamentní gaskoněc d‘Artagnan někoho trefí – dokonce do něj zapíchne šavli – ale když ji vytáhne, tak kde nic, tu nic. Žádná krev! Tak já nevím, co si o tom mám jako myslet. Zabil ho? Trefil se mu omylem do podpaží? Ale co, nebudu se v tom hňahňat, myslím, že chápete point. Po stránce krutopřísného zpracování původního materiálu to rozhodně dojem nedělá. Pojďme si tedy posvítit na to, jaký je to film sám o sobě. Bohužel, ani další aspekty nehrají Bourboulonovy do karet. Pokud ovšem jeho cílem nebylo látku pošpinit a navždy odsoudit do zapomnění. V takovém případě poníženě uznávám, že mě dočista převezl, hraje 5D šachy a já hlupák(!) mu na to tak bláhově naletěl. Nicméně herecké zastoupení stojí za starou bačkoru. U tohoto výroku bych mohl zůstat, já to však beze všeho rozvedu. Hlavní hrdina – ano, ten temperamentní mladý gaskoněc –, je možná gaskoněc, docela jistě je mladý, ale temperamentu moc nepobral. Herec, který ho hraje, kdovíjak neexceluje a úkol mu stěžuje fakt, že jeho postava postrádá jakoukoliv charakteristiku. Není proto zrovna jednoduché se do něj vcítit a ani vlastně důvod, proč mu vůbec fandit. Strana protikrálovská není nastíněna jako zlá a celý snímek budí dojem, že rivalita protestantů a katolíků je jen takové nevinné kočkování, jehož hlavním jádrem je prázdná miska s mlékem. Moment. Pokud můžeme říct, že ústřední konflikt je banálně vykreslen, a je tedy banální, ... není pak celý snímek jen taková neškodná banalitka? Just asking. Každopádně pokud jste dočetli až sem, znamená to, že se buď šeredně nudíte, anebo vás zkrátka baví číst, jak vypočítávám, co mě všechno sere. Takže v tom budu ještě chvíli vesele pokračovat. Ostatní herci byli vyloženě průměrní. To platí o třech mušketýrech a také o králi, královně a prohnaném kardinálovi. Nedostali skoro žádný prostor a ten, který dostali, mě nudili k smrti. Rovněž mám problém s líčením, kupříkladu d‘Artagnanova milenka má pleť hladší než tekutou čokoládu. Tohle zvládneme my ve 21. století za několik hodin nanášení make-upu atp. a za pomoci následné digitální postprodukce, ale upřímně pochybuju, že by takhle vypadala francouzská dvorní dáma v 17. století. Počestná, nebo ne! Taky je ve filmu spousta vyloženě TUPÝCH náhod, zkratkovitých kliček a logických lapsů, příp. chabých scénáristických berliček. Očividně když Bourboulon slyší slovo klišé, v hlavě se mu rozsvítí červená kontrolka a on zavře let's go, monsieur! a vytáhne kameru. Verdikt: „Jako pohádka pro malé děti obstojné, jako seriózní snímek pro dospělou osobu bez mozkové vady však zcela nevhodné.“ Vtípek na dlouhé večery: „Po zhlédnutí tohohle filmu asi také hodím šavli. Mušketýr nemušketýr.“ Práskho! () (méně) (více)

Galerie (50)

Zajímavosti (24)

  • Bourboulon a Rassam hľadali modernosť a chceli silné ženské postavy. O obsadení Evy Green do roly Mylady však od začiatku nemali pochýb, pretože chceli "tajomnú herečku" a odporučil ju tiež Vincent Cassel. "Každý ju pozná, ale nevidíme ju každý mesiac v kine," povedal o nej Bourboulon. (Arsenal83)
  • Vo filme neboli použité žiadne digitálne efekty, okrem vymazania niekoľkých súčasných prvkov, ako sú autobusové prístrešky alebo parkovacie automaty objavujúce sa v pozadí. (Arsenal83)
  • Režiséra Martina Bourboulona myšlienka natočiť tento film uchvátila aj vďaka spomienkam, ktoré mal z detstva, keď sa v roku 1994 ako 14-ročný zúčastnil natáčania filmu D'Artagnanova dcéra, ktorý produkoval jeho otec Frédéric Bourboulon. Bol ohromený scénami filmu natáčaného v stredovekých uličkách Sarlat-la-Canéda a v priekope hradu Biron. Aj preto pri mušketieroch so svojím angažovaním vôbec neváhal. (Arsenal83)

Související novinky

49. ceny César ovládla Anatomie pádu

49. ceny César ovládla Anatomie pádu

24.02.2024

V pátek 23. února 2024 proběhl v pařížské koncertní síni Olympia slavnostní ceremoniál 49. ročníku předávání cen francouzské Akademie filmových umění a technik (Académie des Arts et Techniques du… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Reklama

Reklama