Režie:
Antoine FuquaScénář:
David AyerKamera:
Mauro FioreHudba:
Mark MancinaHrají:
Denzel Washington, Ethan Hawke, Scott Glenn, Tom Berenger, Harris Yulin, Raymond J. Barry, Cliff Curtis, Dr. Dre, Snoop Dogg, Macy Gray, Charlotte Ayanna (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Mladý policista Jake Hoyt je povýšen, převelen do protidrogového oddělení a přidělen drsnému černošskému detektivovi Alonzovi Harrisovi. Na předměstí černošské čtvrti Alonzo zabaví drogy trojici studentů a donutí Jakea, aby drogu vyzkoušel. Nepozorovaně mu však podstrčí silnější dávku. Omámeného ho poté představí svému informátorovi, drogovému dealerovi Rogerovi. Jake neschvaluje Alonzovy drsné metody, a navíc si všimne, že jeho kolega se sám pohybuje za hranicí zákona, když si nechává zabavené drogy a peníze. Další cesta vede do luxusního podniku, kde se detektiv setká se třemi muži. S pomocí úplatku si obstará povolení k prohlídce a s několika členy protidrogové jednotky přepadne Rogerův dům. Pod podlahou tu najdou bednu se čtyřmi miliony dolarů. Jake však nepřijme svůj podíl a stejně tak odmítne zastřelit bezbranného Rogera. Nakonec to udělá Alonzo sám, vše narafičí tak, aby to vypadalo jako zabití v sebeobraně, a před přivolanými posilami společně vypovědí, že Rogera zabil Jake. Má ještě nějakou naději zachránit si život a pustit se s proradným kolegou do boje? (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (593)
Průměrný film s průměrnými herci a absolutně nezajímavým příběhem snažící se hrát si na něco víc. Jenže to je jen obyčejná kriminálka ne nepodobná Vnitřním záležitostem s Gerem. Vlastně mi to přišlo spíš jen jako že si Akademie řekla, kdo toho Oskara za hlavní roli ještě nemá? Aha Denzel! Tak už ho má. Prvních padesát minut jsem se přímo nudil a přemýšlel, kde se něco hlubšího dostane na scénu. Otrlý polda zaučuje naivního nováčka, kolikrát že to tady už bylo? Prohnilí tvůrcům nebo Akademii asi neříkají nic, ale pravda, to je Francie. Tam to neznali.. Až později se film trochu zrychlil a místo planýho kecání se něco konečně dělo. O zkorumpovaných policajtech už natočili mnoho i lepších filmů, a tenhle se klasickýmu konečnýmu klišé nevyhnul. Nováček se nepřidá a ještě plány překazí. Jak obvyklé, jak ubohé, jak pitomé. ()
Pro mě osobně zklamání. Na to jak se o tom mluvilo.. roztěkané, nenapínavé.. místy otravné a rozhodně nepřirozené. Černošká gétaplná polonahých potetovaných "bigmothafukkagangsta' " a černoši s rovnými kšilty na dětských kolech drsné koukající do kamery mě nechváají chladnými, respektive - vyvolávají na střídačku dávení a záchvaty smíchu (výsměchu). Talde kultura měnikdy nebrala, přijde mi nezajmavá, umělá.. stejně jako celý film.... ()
Nerátajúc niektoré (vlastne dva) opusy z 90. rokov, toto, po stránke lokácií a komparzu, viac autenticky snáď natočiť ani nebolo možné. Notorické Imperial Courts (plus Baldwin Village) bolo po prvýkrát vo filme zvečnené a zachytené v čase, ktorý už je, svojim spôsobom, dávno preč. Training Day je produktom nového milénia, ktoré sa v oných prostrediach nieslo najmä v znamení škandálu Rampart, ktorý snímka viac-menej reflektuje (scenár, navonok vyznievajúci ako pritiahnutý za vlasy, možno až hraničiaci s absurdnosťou, sa s prihliadnutím na vyčíňanie vyššie spomínanej divízie až tak nereálny nakoniec nejaví) a hl. záporák je tomu skutočnému paralelou. Tým nie je nikto iný než Rafael Pérez, ktorý bol naprieč rôznymi spektrami popkultúry zmapovaný opakovane, no je to práve jeden jedinečný Denzel Washington, ktorý mu svojim elektrizujúcim, grandióznym výkonom dal život na obrazovke ako nikto iný pred ním, ani po ňom. A zároveň je to taktiež on, ktorý z obyčajného krimi-trileru o skorumpovaných policajtoch počin posúva do nových výšin a pevne ho zapisuje do eventuálnej historickej previerky z kinematografie. Training Day nie je filmom, Training Day je synonymom hereckých možností Denzela Washingtona (GOAT). Nič menej... "You motherfuckers will be playing basketball in Pelican Bay when I get finished with you. SHU program, nigga! 23 hour lock-down. I'm the man up in this piece! I run shit here! You just live here! I'm gonna burn this motherfucker down! King Kong ain't got shit on me!" (x) (x) (x) (x) (∞2010-2014) (14.4.2016) (2.4.2017) (22.10.2023) (23.10.2023) ()
Jaká náhoda, že za rok 2001 získala sošku za hlavní roli jako první afroamerická herečka v historii Halle Berry (její postava v Plesu příšer mimochodem rasismu čelí), v mužské kategorii uspěl rovněž černošský Denzel Washington, který byl po Sidneym Poitierovi (opakuju, že šlo o hlavní part) teprve druhým oceněným. Už jen při oznámení nominací musela afroamerická herecká komunita jásat. Ten stejný večer, který moderovala černošská Whoopi Goldberg, získal navíc za celoživotní dílo Čestnou cenu právě Poitier. Ano, Akademie byla dlouhé roky k černým umělcům notoricky skoupá. Komentáře se shodovaly, že daný rok nastal konec předlouhé éry přehlížení tvůrců jiné barvy pleti. Souhlasím, jen to mohli akademici, vědomi si minulých přešlapů, udělat méně nápadně. Ať už si bílý Hollywood vykupoval své svědomí či nikoliv, nemění to nic na tom, že Washington tenhle policejní kus táhne. Jsem rád, že po letech jsem mohl o jednu hvězdu zvednout, ač scénárista David Ayer psal hodně podle příručky, i když se u toho tváří hlubokomyslně. Antoine Fuqua naštěstí už tehdy režíroval s docela velkou jistotou, postupně zvyšuje tempo, scénám nechybí napětí a atmosféra (natáčelo se v reálném prostředí pouličních gangů). Jedna z těch nejednoznačných Denzelových rolí je po právu na ovace ve stoje, ovšem s Oscarem bych byl opatrnější. Intenzivní kousek. ()
Tak určitě perfektní pohled na individuální zákonodárnou moc detektivů v USA. Ulice má své zákony, které musí respektovat i černoch s odznakem, ač je přesvědčen o opaku. Horší je pokud se tento druh myšlení ve jménu zákona dostane do politiky, tam už nelze pochybovat o tom, kdo tu drží světové otěže. Ale dokud budou u policie lidé jako Ethan Hawke nemusíme se bát. Jinak rozhodně dobrej scénář, herci, režie. Dobře natočený film. ()
Galerie (42)
Zajímavosti (40)
- Poprvé se stalo, aby některý z losangeleských gangů souhlasil s natáčením přímo v jejich domovské lokalitě Imperial Courts. (don corleone)
- Kavárna, kterou vidíme v počátku filmu, je stejné místo, které jsme viděli ve filmech Sedm (1995), 60 sekund (2000) a Chyť mě, když to dokážeš (2002). (don corleone)
- Auto detektiva Alonza Harrise (Denzel Washington) je Chevrolet Monte Carlo, ročník 1979. (Lamer-PRO)
Reklama