Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když je mladá američanka poslána do Říma, aby začala sloužit církvi, narazí na temnotu, která ji přiměje zpochybnit vlastní víru a odhalí děsivé spiknutí, které doufá, že přivede zrození inkarnovaného zla. (Falcon)

Videa (7)

Trailer 11

Recenze (30)

fuxoft 

všechny recenze uživatele

Oceňuji, že se tenhle horor snaží trochu vybočit ze škatulky a není to jenom další "sériovka" jako od Blumhouse. Ale po každé zajímavé / originální / WTF minutě následuje pět nezajímavých minut. Skutečnost, že jde o prequel 50 let starého filmu a že by tvůrci zoufale chtěli natočit i sidequel, je spíš na škodu. Bill Nighy a Charles Dance mají jenom camea. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Nejlepší Religious horor vůbec, nejlepší prequel vůbec a letos bez debat nejlepší mainstream hororová žánrovka. Už to vypadalo, že všechny horory s jeptiškama jsou prokleté, protože máloco, se dokázalo vyšplhat alespoň na nadprůměr, ale tenhle prequel Omena je záblesk z čista jasna, který je především i skvělým filmem než jen obyčejným hororem. Má to nádherné dobové zasazení do Říma  70. let, to prostředí je opravdu velmi zásadní pro celý film, top řemeslo, úžasná hudba, perfektní herecké výkony, kde velkým objevem je Nell Tiger Free, která hraje úžasně a scéna s probuzením démona v těle je vyloženě oscar-worthy, bavil mě i samotný děj, který je dobře promyšlený, fungují zvraty ,kde ten zásadní je docela shocking, má to skvělou temnou atmošku a páradní erkové hororové sekvence. ten triple Suicide- seskok/upálení/oběšení- Dokonalost! dvě hodně nepříjemné autonehody ( dekapitace půlky těla- jsem vyloženě řval!!), jedna nechutně creepy vize zohavené jeptišky od popálenin. 2 šílené PORODY, které málem filmu vysloužili rating NC-17, no nářez, který  mi udělal velkou radost. Po delší době nepříjemné pocity z hororu. Mission accomplished bejbe. 85% ()

Reklama

Sludger 

všechny recenze uživatele

Film je niečo ako stroj času do 70s hororu. Čiže zabudnite na prehnané jumpscare lakačky, ale pripravte sa na pomalé budovanie hororovej atmosféry. Dielo pripomenie staré horory nielen námetom a konštrukciou príbehu, ale aj vizuálom, výraznou hudbou, pomalým budovaním napätia a praktickými (slizkými) efektami (až na pár výnimiek). Nebojí sa tiež pritlačiť na pílu, keď treba (havária, pôrod či spálená), atmosféru dolaďuje skvelou hudbou, drobnými náznakmi a vie diváka držať v napätí. Prequel trpí už svojou podstatou, keďže vieme ako má dopadnúť cieľ, tak nemá čím prekvapiť. Bol aj pokus o jeden zvrat, ktorý bol až očividne jasný od začiatku a nepotešili ma ani zbytočne otvorené dvierka na rôzne (side) pokračovania. Vo filme nájdete aj kopec odkazov na starú klasiku (počnúc úvodnou samovraždou) a nádejná režisérka Arkasha Stevenson (na to, že je to debut, ide o vysokú kvalitu) sa inšpirovala nielen pôvodným filmom, ale aj Polanského dielom "Rosemary´s Baby" alebo aj "Suspirou" od talianskeho matadora Daria Argenta. Vo výsledku ide o podarený retro horor, ktorý ponúka alternatívu ku moderným hororom. Stále sa to dá aj „po starom“ a funguje to. Rozhodne zatiaľ najlepší horor v tomto roku. Veľmi milé prekvapenie. ()

Krouťák 

všechny recenze uživatele

Film, ve kterém by zřejmě Sydney byla mnohem raději. Její Neposkvrněná totiž v hodně podobném námětu neobstála. Ano, mohlo to být sice i horší (viďte pane Green), ale za měsíc zkrátka prostě nebudete vědět, kde se tam ten antikrist vlastně vzal a proč. Tenhle satánek ale hraje jinou notu. Přiznám se, že film z roku 1976, jemuž tento děj předchází, mě teprve čeká - navnaděn jsem ale náležitě. Arkasha Stevenson evidentně umí pracovat s napětím, nemluvě o zvuku (použití nevinného dětského skotačení v přímo kontrastních scénách jdoucích hned po sobě na mě hodně fungovalo). Obsazení vedlejších rolí se vážně povedlo a je opravdu škoda, že se jedná víceméně jen o epizodní role (Ineson & Dance). Za mě povedená, v kino sedačce příjemně nepříjemná záležitost a vůbec by mi nevadilo další filmové rozšíření tohohle příběhu - 70%. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

První pokračování skvostného původního filmu, které mě bavilo a skutečně zaujalo. Neznámá režisérka vyčarovala solidní temnou a hrozivou atmosféru a hlavně několik velmi působivých scén, které jsou "hororové" v tom nejlepším smyslu slova (použití Goldsmithova božského hlavního motivu z originálu v klíčové scéně mělo patřičný efekt). Dokonce mě zaujala i ústřední myšlenka ("Čeho se církev nejvíce bojí?"), ale propojení s Donnerovou mistrovskou klasikou je hned ve dvou ohledech velice pofidérní. Jeden zcela popírá jedno ze zásadních odhalení a druhým je křečovitě zkonstruovaný závěr, jehož cílem je případná možnost vzniku další dílu, který by stál stranou (tzv. sidequel) již existující série. A který - pochopitelně - vůbec není potřeba... I tak ale asi nejlepší satanistický horor za docela dlouhou dobu. 65 % ()

Galerie (29)

Reklama

Reklama