Režie:
Peter WebberScénář:
Thomas HarrisKamera:
Ben DavisHudba:
Ilan EshkeriHrají:
Gaspard Ulliel, Li Gong, Dominic West, Rhys Ifans, Kevin McKidd, Brian Caspe, Marek Vašut, Pavel Bezděk, Václav Chalupa, Petra Lustigová, Jan Nemejovský (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Druhá světová válka – pokusy o nezávislost východní Evropy podlehly prudkým útokům sovětské nadvlády. V Litvě jednoho kluka připravila válka o oba rodiče a sestru. Děsy, které vytrpěl, potlačuje. Uvězněn v sovětském sirotčinci se vzpírá proti nelítostnému zacházení a bouří se proti krutým pravidlům onoho místa… ON však není obyčejným klukem. ON je mladý HANNIBAL LECTER. (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (480)
Je prekvapujúce, že takýto mizerný scenár plný nešťastne vykonštruovaných situácií a "bla-bla" dialógov si napísal Thomas Harris sám. Najväčšia sranda je, že skoro v každom dialógu odznie meno hlavnej postavy (niekedy aj viackrát) - to sa nám tvorcovia zrejme snažili nanútiť , že onen "démonicky" (v skutočnosti srandovne) sa tváriaci fešáčik z Príliš dlhých zásnub je naozaj TEN Hannibal Lecter (a myslel som na V koži Johna Malkovicha, akurát tu sa všetci rozprávali štýlom: "Hannibal Lecter." "Hannibal Lecter?" "Hannibal Lecter! Hannibal Hannibal Hannibal Lecter!"). Tak prečo až tri hviezdy (v skutočnosti je to tak 50%)? Pretože Peter Webber. V jeho réžii to má atmosféru i neprehliadnuteľnú vizuálnu osobitosť a fajn to odsýpa. Akurát toho gore mohlo byť viac. Nepotrebujem, aby Ray Liotta ochutnával vlastný mozok, ale sem-tam decentný špliechanec krvi mi tiež nestačí. No, podčiarknuté a sčítané, toto bol tak či onak asi najzaujímavejší zo všetkých jahňacích sequelov a prequelov. Niežeby som ho niekedy chcel vidieť ešte raz ;-) ()
Když byl Hannibal malý, stalo se mu něco ošklivého. A tak začal jíst lidi. Téměř biografický :-) thriller určitě neurazí, ale takový Červený drak byl desetkrát napínavější. Občas jsem měl pocit, jako by mladý Lecter byl nezničitelný - a když režisér obdaří svého hlavního hrdinu nesmrtelností, nekouká se na to moc dobře. I Superman může umřít! ()
Jaksi jsem nepochopil, k čemu byl ten Hannibal zrozen. K tomu, aby byl v podstatě kladnou postavou, jíž zničila pomstychtivost? K tomu být působivým portrétem duše zničené válkou? Nebo k tomu, aby se aspoň na moment stal v zásadě sympatickým hrdinou-mstitelem? Ani po 117i minutách Webberova filmu jsem nechápal o moc víc. Podivný patvar se strašlivou šestákovou psychologií střídá momenty zdánlivého realismu s brakově béčkovými motivy, nezvládá být ani prvoplánový, ani působivý, je prostě dokonale nijaký, zmateně plynoucí, bez gradace, švihu... čehokoli pamětihodného. Snad jen Gaspard Ulliel měl svoje vyšinuté kouzlo a vnitřní soudržnost. To se bohužel nedá říct o filmu jako celku. ()
Ve výsledku průměrný film o pomstě, který chce ještě něco vydělat na jméně Hannibal Lecter. V podstatě by mohlo jít o jakoukoli jinou postavu a výsledek by byl zhruba stejný - film o mstícím se mladíkovi. Jak už tu někteří říkali, postavě Hannibala chybí nějaký zřetelnější vývoj (zvláště nápadný je ten skok o několik let dopředu) a jeho přerod v Hopkinsova elegantního padoucha je i po vykonání krevní msty stále těžko uvěřitelný. Co mi ještě vadilo, byla nadměrná snaha o zvýšení efektu pomocí nechutných krvavých záběrů. ()
Jako film o pomstě, hodně kruté pomstě a snad ještě krutějších šmejdech, je to docela v pohodě. Ovšem jako "jeden z dílů", "prequel", nebo něco takového k postavě Hannibala Lectera je to naprosto ujetá, hloupá a debilní slátanina. Vůbec jsem nechtěl věřit, jakej zpatlanec a nesmysl scénáristé a filmaři na tuto "geniální" postavu vymysleli a vytvořili. Abych si film zcena neznechutil, zapomněl sem raději při jeho sledování, že jde o postavu Lectera a považoval to za čistě "revenge movie", který s Hannibalem neměl nikdy nic společného... Pak se na to dívat dá. ()
Galerie (32)
Zajímavosti (20)
- Při závěrečné scéně s odjíždějícím autem je na levé straně silnice vidět novodobá hliníková dopravní značka. (ZaFi.)
- Pohled do minulosti Hannibala Lectera stál studio MGM (Weinstein) 50 milionů. Během prvního víkendu promítání (9. – 11. 2. 2007) vydělal v amerických kinech 13 mil. dolarů na druhé příčce žebříčku a celkový obrat se zastavil na sumě 27,6 milionu. Zůstal tak daleko za očekáváním. (imro)
- Ve scéně, kdy si Lecter vpíchne do žil thiopental sodný, hraje v pozadí „Goldberg variations“ od Johanna Sebastiana Bacha. Tuto skladbu můžeme slyšet ve filmu Mlčení jehňátek během scény Hannibalova úniku z uvěznění. (Othello)
Reklama