Reklama

Reklama

Městečko Twin Peaks - The Return

(série)
Drama / Mysteriózní
USA, 2017, 18 h (Minutáž: 60 min)

Režie:

David Lynch

Scénář:

David Lynch, Mark Frost

Kamera:

Peter Deming

Hrají:

Kyle MacLachlan, Michael Horse, David Lynch, Miguel Ferrer, Chrysta Bell, Naomi Watts, Robert Forster, Laura Dern, Kimmy Robertson, Harry Goaz, (více)
(další profese)

Epizody(18)

Obsahy(1)

Nový osmnáctidílný limitovaný seriál, režírovaný výlučně Davidem Lynchem, pokračuje 25 let poté, co obyvatele svérázného městečka na severozápadě USA šokovala děsivá vražda jejich místní královny, mladé studentky Laury Palmerové. Scénáristy a výkonnými producenty Twin Peaks jsou tvůrci seriálu David Lynch a Mark Frost, výkonnou producentkou je Sabrina S. Sutherlandová. (HBO Europe)

(více)

Videa (5)

Recenze (125)

Pumiiix 

všechny recenze uživatele (k tomuto TV seriálu)

Twin Peaks beru jako šílenou nostalgii a doopravdy kultovní seriál a skvělé dílo od Lynche. Seriál sem viděl minimálně deset let zpátky, což už je nějaký doba no. Return má ten správný fealing a jde poznat, že tým kolem zrodu seriálu je stejný, ale už to není pro mě úplně ono. Dva díly z osmnácti byli vysloveně hrozné a utrpení, ten artový look byl už moc přes čáru. Posledních pár dílu bylo skvělých a hodně se vysvětlilo, ale taky dost tajemství a nepochopených věcí zůstalo, budiž. Kyle MacLachlan jako Dougie byl hrozný debil a iritoval. ()

Marius 

všechny recenze uživatele (k tomuto TV seriálu)

At night I'm driving in your car, pretending that we'll leave this town, we're watching all the street lights fade, and now you're just a stranger's dream, I took your picture from the frame and now you're nothing like you seem, your shadow fell like last night's rain. David Lynch at his best. A brutálny sucker punch seriálovej estetike súčasnosti. 10/10 ()

Reklama

Slasher 

všechny recenze uživatele (k tomuto TV seriálu)

Pro vlastní dobro se odprostěte od starých Twin Peaks a připravte na bezkonkurenční Lynch-show, která je autorsky svobodná, osobitá, nekonvenční, schválně matoucí, podnětná, nabitá, kouzelná v provedení a mozek-obracející, jako fakt máloco. Respektive jako nic. Naprosto nevíte, co vás čeká v další hodince a je tu tolik čeho se chytat a o čem rozmýšlet. Prvních sedm dílů taková skvěle nejistá předehra, osmý mě pak přímo srovnal se zemí a od té chvíle totál. 5x jsem dal pět hvězd a v součtu s přehledem vítězná série, kterou mám už hned slinu si zopáknout. Po řadě analýz a možnosti ten závěr pár dní strávit definitivně říkám, těch 25 let poté byl vyšší level. Každopádně nic pro netrpělivý zabedněnce. "Regardless of what you believe in..." 95% ()

Tosim 

všechny recenze uživatele (k tomuto TV seriálu)

Já...už nějak Lynche přestávám analyzovat, pátrat po teoriích, páč si myslím, že je to zbytečné. Třetí řadu Pin Tweaks jsem já osobně nějak pochopil a i kdyby nás tvůrce chtěl vodit za nos a do svého díla dát cokoliv, co dává smysl méně (díl osmý), stejně by se našel někdo, kdo by přišel s jakýmkoliv vysvětlením a mě by stejně tenhle seriál fascinovat nepřestal. Jsem prostě rozkročen mezi tím vyprávěním, co je vstřícnější k divákovi a Lynchovým postmodernismem a experimenty a JEŠTĚ POŘÁD mě to baví, jen už méně, než kdysi. 70%. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele (k tomuto TV seriálu)

"Tohle není Dale Cooper, kterého jsem znala. Není to zubem času, tím, jak se změnil, nebo jak vypadá. Je to něco, co už tam určitě není," říká Diana svému někdejšímu nadřízenému alias režisérovi Davidu Lynchovi a dokonale tím vystihuje problém, který s třetí řadou věhlasného seriálu budou mít mnozí diváci. Když David na Twitteru napsal "Vaše oblíbená žvýkačka znovu přijde do módy," pošetile se mýlil. Nejen proto, že už dávno na žvýkačky nemá monopol a chuť jeho produktu někteří převzali a přidali další ingredience. První série se kdysi dokonale trefila do očekávání a vkusu vzdělanějšího mladšího publika, které už neoslovovaly staré přežité formáty zaměřené na masový vkus. Tím pádem mohla studia přijít s něčím odvážnějším. Lynch vyvolal revoluci tím, že řekl: "Vykašleme se na ústřední příběh, místo toho si budeme hrát s postavami a dílčími zápletkami, zaměříme se na zábavné hříčky a detaily." Fungovalo to. O 20 let později přišly nové technologie a s nimi i nové způsoby distribuce, a tak si Lynch řekl, že nastal čas pro novou revoluci. Kdybych byl jízlivý, napíšu, že třetí sérii Twin Peaks natočil proto, aby naštval a zdeptal seriálové diváky a zároveň aby otestoval věrnost svého fanklubu a sílu značky Twin Peaks. To druhé obstálo se ctí, bylo zajímavé sledovat, jak po prvním díle, kdy ještě vůbec nemohlo být zřejmé, co se z projektu vyklube, rychlým tempem přibývala pětihvězdičková hodnocení. Vrchol Lynchovy tvorby spatřuji ve třech titulech: první sérii Městečka Twin Peaks, Lost Highway a Mulholland Drive. Pochopitelně se lišily, ale jedno měly společné. Ať už pracovaly s tajemstvím jakkoliv, ať už se sebevíc vzpíraly jasnému výkladu svého světa, vždycky v nich režisér počítal s divákem. V případě Inland Empire jsem poprvé pocítil, že Lynchova manýra a sebestřednost potlačily to ostatní a Return se mi jeví jako pokračování v nastoupeném trendu. Lynch se v Twin Peaks jeví jako experimentátor, když v Return testuje samotné hranice seriálové tvorby. Vzdal se totiž dokonce i postav. Ty se objeví a na dlouhou dobu mizí a tvůrci nám neumožní vytvářet si k nim vztah. Běžný seriál si představte jako fotbalové hřiště, na kterém se potkávají postavy - hráči a dochází ke střetům, zkrátka se hraje. V Twin Peaks - The Return Lynch ono hřiště rozšířil na velikost krajského města. Postavy se v něm potkávají jen výjimečně, většinou jen bloudí krajinou a divák tápe, o co se tvůrce hry vlastně snaží. Děj se narozdíl od prvních dvou řad nesoustředí na zkoumání prostředí jednoho maloměsta, ale chaoticky skáče z centra New Yorku do Montany, odtud zase do Jižní Dakoty a pak pro změnu desítky minut bloudí prostorami jiné dimenze. Stejně tak se skáče i v čase a všechno nekonečně dlouho trvá. Největší prostor dostává dětinská figura bez vlastní vůle, proti které i pan Tau je příkladem hamletovsky rozervané komplikované postavy. Český génius Jára Cimrman hlásal, že i zkoušení zjevně slepých cestiček má svůj význam, nejsem si ale jistý, jestli nějaká statisticky významná skupina diváků bude chtít ten výzkum spolu s Lynchem celý podstoupit. Kouzlo původního Twin Peaks spočívalo v tom, že bylo originální a bavilo. Return už je pouze originální. Jistě, najdete tam spoustu atmosférických scén, které připomínají Lynchovy slavné časy. Jenže to jsou solitéry, které jen tak trčí v prostoru a nic na ně nenavazuje. Na druhou stranu, určitě není na škodu, že tohle dílko vzniklo. Je to takový samorost, že si své diváky už pro tu výstřednost najde. Ostatně pocit, že umíte ocenit něco, co je mase primitivních konzumentů nedostupné, je určitě slastný. Return bych mohl doporučit bytostným surrealistům a kovaným alternativcům. Běžný divák se mu nejspíš velkým obloukem vyhne. Celkový dojem: 40 %. ()

Galerie (451)

Zajímavosti (11)

  • Natáčelo se od 9. září 2015 do 15. dubna 2016 v Kalifornii, Nevadě, Washingtonu (stát) a ve Francii. (Varan)
  • Epizóda je venovaná pamiatke Catherine E. Coulson (Margaret, dáma s polenom), ktorá zomrela pred premiérou tretej série Twin Peaks. (koba)

Reklama

Reklama