Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Sedmnáctiletý Tomáš má rád koně a trpělivě se o ně stará. Ve volných chvílích sní o drsné romantice skutečných kovbojů. Netuší, že právě on pomůže odhalit pachatele skutečné loupeže. (oficiální text distributora)

Videa (5)

Rozhovor 3 - Jan Přeučil

Recenze (81)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Vaše hacienda je na obzoru, seňorito." No jo rodokapsy. Ty jsou nebezpečný. Dělají z mladýho socialistickýho člověka kovboje. Normálně bych se nad tím pohoršil, ale tady vstoupili do příběhu gauneři. Kapitalistický gauneři, kterejm jde jen o peníze a vůbec nectí socialistickou touhu po chudobě. V tu chvíli se nějakej ten poctivej kovboj může hodit. Já jsem se tedy bavil při citacích rodokapsů, historkách dragouna Lojzíka i úžasně naivních kovbojskejch hitovkách a to vlastně není tak málo. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Na dobu vzniku téměř odvážné dílo. Kovbojové, koně, zbraně... Typy postav jsou ve svých charakterech roztomile naivní. První část filmu připomíná spíše romanci jako od Šrámka, naštěstí přišla i dramatická linka děje. Pobavil mě Jiří Sovák, jenž je mimo jiné ve svých 38 letech už starý. Naopak trpím na konci scény s koňskou honičkou. ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Mnohem dříve, než československá kina stačil zaplavit nebývalý kult dnes již legendárních "mayovek" a jim příbuzných westernových story, se v našich luzích a hájích objevil film, který sice neměl za hrdiny ani ušlechtilé pistolníky, ani proradné kovboje, ale docela obyčejného koňáka, co se čirou náhodou přimotá k zločinu. Nevím, v čem je SMRT prvoplánová agitka nebo nezdařená parodie, není ani jedno, ani druhé, minimálně ne v tom, co se odráží na jeho výsledné kvalitě. Kriminální zápletka až překvapivě eliminuje jakékoli špionážní téma, nadmíru zajímavým se pro současného diváka jeví do jisté míry také již dokumentární vhled do slatiňanského hřebčína a dalších lokalit. Nepochybně rozhodující veličinou jsou pro film herecké výkony, které v obsazení Lukavského, Sováka, Růžka, Dubského i třiadvacetiletého Rudolfa Jelínka nemají v čem zklamat. Implementace barevného (!) širokoúhlého formátu posílila celkový vizuál Polákova snímku, zahaleného vůní rodokapsových dobrodružství, v nichž kraluje plavovlasá Maud, zákeřní bandité a nekončící prérie. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Průhledný děj prvoplánové agitky viděné mladýma očima, které přes opar indiánek ještě nestačily dohlédnout do velmi šedivé dobové současnosti. Ale současně skutečná romantika, povznášející dřinu v hřebčinci - tehdy jedno z nejhůře placených povolání - na poslání. A s tou romantikou přichází i skutečné posluchačské okouzlení. Je ho sice jako šafránu, ale zapřít se nedá. Stejně jako Polákova režie. Film-odraziště, film-příslib. Na konec padesátých let je toho poměrně dost. A to není málo. Určitě. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Pestrobarevná, širokoúhlá kovbojka má v sobě nepochybné, filmařské možnosti uvolňující se doby. Koňáci zcela pohlceni Rodokapsy a filozofií Divokého západu, se svým zálibám přiblíží až nebezpečně blízko. Pedantský Sovákovo Lojzík, který má na starosti i lehký humor, Růžkovo výborné vyšetřovací metody a klasický spravedlivě přísný dobrák v podání R. Lukavského. To jsou jistě výrazné klady, ke kterým lze přičísti výbornou hudbu a skvělé vyústění děje. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (15)

  • Rudolf Jelínek měl na pády z koně zkušeného dabléra. (M.B)
  • Režijní debut Jindřicha Poláka a zároveň filmový debut Jana Přeučila. (M.B)
  • Stanislav Fišer namluvil Jana Přeučila. (pávek)

Reklama

Reklama